Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אז זהו שלא, בגלל העליות מחירים בשנים האחרונות ממש לא רק מי שקנה בגליל ים הרוויח מעל מליון ש’’ח.

רובם המוחלט של מי שזכה ב - תל אביב, רמת גן, הרצליה, בני ברק, בית שמש, באר יעקב, ראשל’’צ, מודיעין, ראש העין, ביתר, נס ציונה, חלק מההגרלות בירושלים, ומקומות נוספים שאני בטח לא זוכר כרגע, הרוויח באיזור מליון ש’’ח ומעלה. מדובר על יותר מחצי מהיצע הדירות בתוכנית מחיר למשתכן - עשרות אלפי זוכים.

 

בעניין אחר ורק כדי להמחיש למה הסתכלות על חלק מהנתונים לא משקפת את התמונה המלאה.

משקיע שסופג עליית החזר חודשי של 1000 ש’’ח, אבל העלה את דמי השכירות החודשית ב 1200 ש’’ח, בכמה נפגע התזרים שלו?

משקיע אחר ששילם לפני שנה 2.5% ריבית על המשכנתא, בעולם של אינפלציה אפסית. היום הוא משלם 4.5% בעולם של אינפלציה בשיעור 6%. כמה הייתה הריבית הריאלית שלו לפני שנה וכמה היום?

 

עריכה אחרונה על ידי - XM -

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם (נערך)
לפני שעה, - XM - כתב:

אז זהו שלא, בגלל העליות מחירים בשנים האחרונות ממש לא רק מי שקנה בגליל ים הרוויח מעל מליון ש’’ח.

רובם המוחלט של מי שזכה ב - תל אביב, רמת גן, הרצליה, בני ברק, בית שמש, באר יעקב, ראשל’’צ, מודיעין, ראש העין, ביתר, נס ציונה, חלק מההגרלות בירושלים, ומקומות נוספים שאני בטח לא זוכר כרגע, הרוויח באיזור מליון ש’’ח ומעלה. מדובר על יותר מחצי מהיצע הדירות בתוכנית מחיר למשתכן - עשרות אלפי זוכים.

 

בעניין אחר ורק כדי להמחיש למה הסתכלות על חלק מהנתונים לא משקפת את התמונה המלאה.

משקיע שסופג עליית החזר חודשי של 1000 ש’’ח, אבל העלה את דמי השכירות החודשית ב 1200 ש’’ח, בכמה נפגע התזרים שלו?

משקיע אחר ששילם לפני שנה 2.5% ריבית על המשכנתא, בעולם של אינפלציה אפסית. היום הוא משלם 4.5% בעולם של אינפלציה בשיעור 6%. כמה הייתה הריבית הריאלית שלו לפני שנה וכמה היום?

 

 

קודם כל

לא כל הקונים קנו ב 2017 2018

ןלא כל הקונים הרוויחו מליון

דירת 5 חדרים ברמת גן עלתה בשנה האחרונה בתוכנית 2.5

היה צריך 25% הון עצמי. זה לא סכום שכל זוג תעיר יכול לארגן. אז יש מי שהרוויחו מליון שקל כי דירה כזאת שווה 3.5-4. אבל לא הרבה קנו

ולא כל הדירות שהוצעו למכירה נמכרו. עדיין מגרילים אותן,כי הזוכים לא מעוניינים בהן

ככה גם בנתניה ועוד.

 

עכשיו

לא כל מי שקנה באיזורים האלה קנה להשקעה. לדעתי רובם קנו למגורים

אז זה לא שהם מעלים את הדמי שכירות וזה מתקזז עם המשכנתא.

 

ושוב

יש עוד ערים חוץ מרמת גן תל אביב הרצליה ראשון. שאנשים הפכו את העולם כדי להשיג כסף כדי תקנות

וקנו עם כסף שאין להם

מה הם יעשו עכשיו, לא ברור

 

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

 

תקשיב, חוכם,

בית זה לא רק משכנתא.

עשיתם חשבון על מיליון, מה קורה למי שלקח יותר ממיליון ?

מה עם ההלוואה של האוטו ? כן כן, זאת שכולה ריבית פריים בד"כ.

מה עם המזון שהתייקר בכמה עשרות אחוזים ?

 

תעשו חשבון מחדש.

 

איציק

 

כבר הגיבו כאן מעלי וכתבו שזה פתיר ואנשים יצטמצמו

 

הם לא חייבים לנסוע על רכב חדש. שימכרו ויקנו ישן יותר

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 3 דקות, Transporter כתב:

 

 

 

כבר הגיבו כאן מעלי וכתבו שזה פתיר ואנשים יצתמתמו

 

הם לא חייבים לנסוע על רכב חדש. שימכרו ויקנו ישן יותר

 

לפעמים זה פתיר, לפעמים זה לא.

מי שנאלץ לקחת משכנתא של מיליון וחצי יצטרך להחזיר כרגע כבר מעל 1000 שקלים לחודש מעל הגובה ההתחלתי, ובאוקטובר שתעלה שוב הריבית- כבר יותר לכיוון ה 1300.

זה כבר מעבר לצמצום, ובראיה לטווח ביניים של שנה קדימה, הריבית צפויה לעלות בעוד לפחות 1.5 אחוז. 

אתה לא פותר את זה עם למכור את הרכב (מי אמר שהם נוסעים על טסלה חדשה או משהו משמעותי בכלל. הרבה יותר סביר להניח שלא)

איך שלא הופכים את זה, אולי זה לא יקרה בחודש הבא- אבל בשנה הקרובה נתחיל לראות אנשים שיאלצו למכור את הדירות שלהם.

לרוב האוכלוסיה בישראל לא ממש מתאפשר להגיד לעצמם "כן, אני אקח משכנתא, אבל וואלה אני גם לוקח overhead של 50%"

וזה הגיוני שלא לקחו 50%, המציאות הנוכחית היא תרחיש הזוי.

פורסם
לפני שעתיים, Pika007 כתב:

 

לפעמים זה פתיר, לפעמים זה לא.

מי שנאלץ לקחת משכנתא של מיליון וחצי יצטרך להחזיר כרגע כבר מעל 1000 שקלים לחודש מעל הגובה ההתחלתי, ובאוקטובר שתעלה שוב הריבית- כבר יותר לכיוון ה 1300.

זה כבר מעבר לצמצום, ובראיה לטווח ביניים של שנה קדימה, הריבית צפויה לעלות בעוד לפחות 1.5 אחוז. 

אתה לא פותר את זה עם למכור את הרכב (מי אמר שהם נוסעים על טסלה חדשה או משהו משמעותי בכלל. הרבה יותר סביר להניח שלא)

איך שלא הופכים את זה, אולי זה לא יקרה בחודש הבא- אבל בשנה הקרובה נתחיל לראות אנשים שיאלצו למכור את הדירות שלהם.

לרוב האוכלוסיה בישראל לא ממש מתאפשר להגיד לעצמם "כן, אני אקח משכנתא, אבל וואלה אני גם לוקח overhead של 50%"

וזה הגיוני שלא לקחו 50%, המציאות הנוכחית היא תרחיש הזוי.

 

מי שלקח מעל מליון וחצי זה מישהו שכנראה חסך לפחות 500 אלף

אז ה 1000 בחודש כנראה לא יהרגו אותו

אני מכיר בנאדם שמחזיר 10,000 בחודש. הוא קנה שטח ובנה בו בפולג

אבל זה בנאדם שמרוויח הרבה מעל הממוצע. הוא לא דוגמא

דווקא הקטנים שבאו בלי הון עצמי יותר בעיתיים לדעתי

 

אני לא יודע אם כל כך מהר ימכרו פה דירות

הלוואי. זה יעשה רק טוב

בינתיים אני קורא על דירות 4 חדרים ב 2 מליון באשקלון. פחחח

פורסם

אני גם לא מאמין. אומנם העלייה במשכנתא, יחד עם העלייה בריבית על ההלוואות השונות, בסל הקניות ועוד תקשה על לא מעט משפחות, אבל אפשר להניח שרובן יוותרו על דברים אחרים לפני שיחליטו למכור את הדירה.

 

עם זאת, כן יש סיכוי שנראה עצירה או התמתנות מסוימת בעליית מחירי הדירות (פחות משקיעים חדשים, פחות משפחות שיוכלו לקחת משכנתא, פחות משדרגים וכדומה).

צריך לזכור שהמחירים פשוט טסו למעלה בשנה/שנתיים האחרונות, אז גם אם נראה ירידה של אחוזים בודדים, זה עדיין יהיה רק סוג של "תיקון" ולא באמת ירידת מחיר אמיתית.

 

עם זאת 2, צריך לזכור שישראל מדינה צפופה, עם ילודה גבוהה, ועכשיו עם עוד הרבה עולים חדשים בתקופה האחרונה (מרוסיה, אוקראינה, אירופה ועוד), שחלקם גם מגיעים עם כסף וצריכים לגור איפשהו. כל הדברים הללו לא ממש "תורמים" לירידה במחירי הדירות.

 

  • אהבתי 1

פורסם
לפני 6 שעות, Transporter כתב:

 

אני מכיר בנאדם שמחזיר 10,000 בחודש. הוא קנה שטח ובנה בו בפולג

אבל זה בנאדם שמרוויח הרבה מעל הממוצע. הוא לא דוגמא

 

אם הוא לא דוגמא למה הבאת אותו? להגיד שאתה מכיר?

  • מצחיק 9
פורסם
לפני 7 שעות, gadik6 כתב:

עם זאת, כן יש סיכוי שנראה עצירה או התמתנות מסוימת בעליית מחירי הדירות (פחות משקיעים חדשים, פחות משפחות שיוכלו לקחת משכנתא, פחות משדרגים וכדומה).

 

זה לא "יש סיכוי", זה כבר קורה.

אפשר לראות האטה בכמות העסקאות. מחירי העסקאות בפועל גם כן נשארו תקועים באותה הרמה כבר מספר חודשים (לפחות בערים בהן אני מחפש).

פורסם
לפני 16 שעות, Transporter כתב:

 

מי שלקח מעל מליון וחצי זה מישהו שכנראה חסך לפחות 500 אלף

אז ה 1000 בחודש כנראה לא יהרגו אותו

 

 

זה לא בדיוק מה שקורה. רוב ההון העצמי היום לדירות נסגר עם עזרה מההורים/הלוואות גישור וכדומה. ושוב, אתה לא מסתכל על התמונה הגדולה.

ה 1000 הנוכחיים או שכן או שלא העבירו חלק מהאנשים מעל נקודת ה "לא יכול יותר". בעוד כשנה שהריבית תהיה גבוהה יותר באחוז וחצי נוספים- הרבה, הרבה יותר אנשים יעברו את הנקודה הזו.

פורסם

בשביל להשפיע על שוק הנדלן צריך יותר מתוספת החזר של 1000 שקל בחודש.

אנשים יקנו בגדים יד שניה, יאכלו פעם בשבוע בשר - עוף מרמי לוי, יסעו ברכב של 30k, לא ישלחו ילדים לחוגים, לא יסעו לאילת ובמקום ביסלי יקנו באגסי. יעשו הכל ולא ימכרו את הבית.

 

רוצים ירידות? זה אומר קטסטרופה - גל פיטורין+אבטלה לתקופה ממושכת.

 

לדעתי אנחנו בדרך למיתון אבל אני עוד לא רואה גל אבטלה באופק. אני מעריך שאנשים יהדקו חגורות, שוק הנדלן יכנס לקיפאון, עליות מחירים דו ספרתיות - לא יקרה. קיפאון מוחלט.

מה שכן אני גם לא רואה אנשים מוכרים בהפסד ונשארים עם חוב משכנתא + שכירות. יתאבדו על הבית אם צריך, ואל תשכחו שמדינת ישראל אוהבת לעזור ל״מסכנים״, דחיית משכנתא, מיחזור בהוראת בנק ישראל… בקיצור יהיה בסדר ומי שיושב על הגדר ושומר על כספו באחריות שיתפוצץ.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

משמיע קול של צעיר....בן 22 וחצי,מדינה מתסכלת. 

עובד מגיל 15 קשה,מאוד...כל יום אחרי בית ספר.

כל התקופה בצבא טחנתי בלי סוף שעות עבודה וחייתי סולידי אצל ההורים,משמע 0 הוצאות מחייה(ביחד עם הצבא,והעבודה מעל *400*!שעות בחדש,הזמן יחיד שהיה פנוי היה לישון לנסות לגרד את ה6 שעות ביום ולטוס לבסיס,ואז לעבוד)

הגעתי לשחרור עם 200 אלף. 

עשיתי תאונת אופנוע,מוגדרת יחסית קלה אבל תשאיר כאבים ביד לכל החיים אבל בלי הגבלה בתנועה. 130אלף פיצויים. 

 

הנה,״בחור״משוחרר עם קצת מעל 300 אלף שח לא יכל לקנות דירה. 

אולי רק בדרום הרחוק אבל במה אני יעבוד שם?עובד סופר שעושה 29 בשעה? 

ויאללה,מתקרבים לגיל 23....עוד כמה אפשר יהיה אפשר לחיות על חשבון אמא?

 

ליפני שנתיים-שלש רציתי דירה במרכז...ממש לא תל אביב/רמת גן/הרצליה וכו...אשקלון,נתניה,יבנה גם מצויין. 

דירת 2 חדרים בשכונה שהיא לא שכונת פשע עברה את המיליון וחצי. 

נכון יש דירות בערד ב800 אלף שח,אבל ברצינות...מכיר אנשים שגרים במקומות האלה,אף אחד לא עובד שם. 

שורפים 5-6 שעות ביום בדרכים,איזה מין פתרון מטומטם זה? 

ראשון לציון רמת אליהו(המקום הכי לא מומלץ בראשלצ,לגמרי אפשר להשוות אותו לשכונה ד בבאר שבע,מבקשים פה מעל 1.6 וזה אזור מצוקה) 

 

ברשלצ בבית כמו שאני גר אצל אמא לא מעיז לחלום,מעל 3.5 מיליון. 

וממש לא משהו פנסי,בית שנעים לגור בו ולא מעבר. 

 

הפתרון לצעירים זה או לעבור לגור בערד ולעבוד ממשכורות של 5 אלף. 

או להוציא 50% מהמשכורת על שכירות. 

התחלתי להכין את ההורים לזה שאני יורד מהארץ. 

איך הגענו למצב שדירה בראשלצ במקום עם אוכלסיה חלשה דירה מתפוררת עולה קרוב ל2 מיליון..3 חדרים... 

 

גם אם אני אחסוך 7 אלף נטו בחדש(וזה מה שעושה)פשוט לא מצליחים אפילו לעמוד בקצב שהמחירים עולים. 

פייר,התייאשתי...כל מה שחסכתי אפילו לא מספיק לפצות את העלייה במחירים של ה3 שנים אחרונות. 

מצטער אם פחות קשור לאשכול,הייתי צריך לפרוק. 

איך דירה עלובה באשקלון מגרדת את ה2.0 מיליון. פשוט הזייה.

עריכה אחרונה על ידי Ido12
  • אהבתי 4
  • מעניין 2
פורסם
לפני 10 דקות, farkash7 כתב:

בשביל להשפיע על שוק הנדלן צריך יותר מתוספת החזר של 1000 שקל בחודש.

 

אני לא מבין אם מה שאני כותב שקוף, כתוב בסוואהילית או משהו.

1000 שקל זה לברי המזל שלקחו משכנתאות של "רק" מיליון שקלים, וזה נכון לעכשיו.

עכשיו נחשוב על רוב קוני הדירות- ההפרש בהחזר גבוה מ 1000 שקלים, והנקודה העיקרית- הוא הולך להמשיך לעלות.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 7 דקות, Ido12 כתב:

משמיע קול של צעיר....בן 22 וחצי,מדינה מתסכלת. 

עובד מגיל 15 קשה,מאוד...כל יום אחרי בית ספר.

כל התקופה בצבא טחנתי בלי סוף שעות עבודה וחייתי סולידי אצל ההורים,משמע 0 הוצאות מחייה(ביחד עם הצבא,והעבודה מעל *400*!שעות בחדש,הזמן יחיד שהיה פנוי היה לישון לנסות לגרד את ה6 שעות ביום ולטוס לבסיס,ואז לעבוד)

הגעתי לשחרור עם 200 אלף. 

עשיתי תאונת אופנוע,מוגדרת יחסית קלה אבל תשאיר כאבים ביד לכל החיים אבל בלי הגבלה בתנועה. 130אלף פיצויים. 

 

הנה,״בחור״משוחרר עם קצת מעל 300 אלף שח לא יכל לקנות דירה. 

אולי רק בדרום הרחוק אבל במה אני יעבוד שם?עובד סופר שעושה 29 בשעה? 

ויאללה,מתקרבים לגיל 23....עוד כמה אפשר יהיה אפשר לחיות על חשבון אמא?

 

ליפני שנתיים-שלש רציתי דירה במרכז...ממש לא תל אביב/רמת גן/הרצליה וכו...אשקלון,נתניה,יבנה גם מצויין. 

דירת 2 חדרים בשכונה שהיא לא שכונת פשע עברה את המיליון וחצי. 

נכון יש דירות בערד ב800 אלף שח,אבל ברצינות...מכיר אנשים שגרים במקומות האלה,אף אחד לא עובד שם. 

שורפים 5-6 שעות ביום בדרכים,איזה מין פתרון מטומטם זה? 

ראשון לציון רמת אליהו(המקום הכי לא מומלץ בראשלצ,לגמרי אפשר להשוות אותו לשכונה ד בבאר שבע,מבקשים פה מעל 1.6 וזה אזור מצוקה) 

 

ברשלצ בבית כמו שאני גר אצל אמא לא מעיז לחלום,מעל 3.5 מיליון. 

וממש לא משהו פנסי,בית שנעים לגור בו ולא מעבר. 

 

הפתרון לצעירים זה או לעבור לגור בערד ולעבוד ממשכורות של 5 אלף. 

או להוציא 50% מהמשכורת על שכירות. 

התחלתי להכין את ההורים לזה שאני יורד מהארץ. 

איך הגענו למצב שדירה בראשלצ במקום עם אוכלסיה חלשה דירה מתפוררת עולה קרוב ל2 מיליון..3 חדרים... 

 

גם אם אני אחסוך 7 אלף נטו בחדש(וזה מה שעושה)פשוט לא מצליחים אפילו לעמוד בקצב שהמחירים עולים. 

פייר,התייאשתי...כל מה שחסכתי אפילו לא מספיק לפצות את העלייה במחירים של ה3 שנים אחרונות. 

מצטער אם פחות קשור לאשכול,הייתי צריך לפרוק. 

איך דירה עלובה באשקלון מגרדת את ה2.0 מיליון. פשוט הזייה.


אני יכול רק לאחל הצלחה בהמשך הדרך! אתה נשמע כמו בחור עם ראש על הכתפיים ומוסר עבודה - שני דברים מאוד חשובים בחיים האלה.

 

אני בטוח שאיפה שלא תפנה תצליח להסתדר!

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3
פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, Pika007 כתב:

 

אני לא מבין אם מה שאני כותב שקוף, כתוב בסוואהילית או משהו.

1000 שקל זה לברי המזל שלקחו משכנתאות של "רק" מיליון שקלים, וזה נכון לעכשיו.

עכשיו נחשוב על רוב קוני הדירות- ההפרש בהחזר גבוה מ 1000 שקלים, והנקודה העיקרית- הוא הולך להמשיך לעלות.


1000-2000 זה לא משנה. אף אחד לא ימכור את הבית שלו כדי להישאר עם חוב+שכירות.

יגדלו לילדים פאות וישלחו אותם לפנימייה של חרדים לפני שימכרו את הבית.

 

אם אחד מבני הזוג יפוטר יעברו לגור אצל ההורים וישכירו את הבית.

אם שניהם יפוטרו ולא יהיה עבודה הרבה זמן או אז נקבל קטסטרופה (אפ המדינה לא תקפיא משכנתאות או שקר כלשהו).

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

×
×
  • תוכן חדש...