Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3500 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בונה מרפסת על גבי גג השכן מלמטה ואשמח לעזרה בכמה דברים.

1. אני מעוניין לבנות דק ונתקלתי בבעיה- על גג השכן יש יריעות זפת, בהנחה ואני בונה דק אני אצטרך לפרק את כולו כל כמה שנים כדי לחדש את הזפת? יותר בעייתי זה עניין המעקה שיורכב על הדק. איך אותו אפשר לפרק? חבר שלי המליץ ליישם פוליגג כדי שיהיה לי שקט לכמה שנים הקרובות. אבל מה יהיה אחרי זה?

2. מה החוק אומר לגבי הבניה הזאת לעניין התשלום לשכן מלמטה? אני יודע שאם אני בונה ממש חדר אז יש השתתפות מצידי בעלות היסודות. כשאני פותח מרפסת גם צריך? כרגע דיברתי איתו והוא לא ציין דבר, להיפך, הוא היה מבסוט כי זה יבודד לו יותר את החום מבחוץ.

3. יש חברה מומלצת לזפת קרה לגג או שכל החברות אותו דבר?

4. מבוקש מחסן עצים אמין, מסביר פנים ומחירים נוחים. עדיפות לאיזור עפולה\חיפה.

זהו כרגע, תודה רבה

פורסם

הסיבה שיש צורך לחדש זיפות גג. זה השמש. היא מיבשת את הבידוד.

והעובדה שיש תנועה (לא רבה) על יש על הבידוד. וזה יכול לפגוע בו.

בבניין בין הקומות יש גם בידוד. ואותו לא מחדשים כל כמה שנים (גם לא כל כמה עשרות שנים)

 

 

אני חושב שההצעה הכי טובה תהיה לדבר עם השכן.

הוא יעשה בידוד חדש לגג.

ואתה תעשה חול וריצוף (כמו מרפסת.) ועל זה תבנה את הדק שאתה רוצה.

החול והבלטות ימנעו את הפגיעה בבידוד. ואת הצורך העתידי בפירוק הדק בשביל הבידוד.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אני לא צריך להשתתף איתו בעלות הזיפות? אנחנו חולקים את השטח ביחד מעכשיו.

למה אתה מציע לרצף ומעליו לעשות דק? זאת חא עבודה כפולה ומיותרת?

פורסם

ההבדל בין דק לבין ריצוף מבחינת הבידוד הוא עצום

 

בריצוף. יש לך שיכבה של חול (כ 3-5 ס"מ) ועל זה בלטות

שניהם זה חסימה מלאה של אור, ומגע ישיר עם האיטום. וחסימה חלקית כ70% מהחום שיגיע לבידוד.

בריצוף אתה יכול לעשות ניקוז כמו שצריך. ואחת לתקופה לשטוף מתחת לדק בשביל לנקות ליכלוך.

 

 

בבנית דק.

יש לך רגלים שישבו ישירות על הבידוד.

הדק מחורץ. זה אומר ליכלוך ודברים קטנים יכולים לעבור בין הקרשים.

הדק לא מונע שמש ישירה (רק במידה ואתה יותר גדול מהשטח שלו. ויוצר מסגרת מתחת לדק עד הגג שלו.)

תהיה גישה לחיות לגג. שיכולות לפגוע בבידוד לאורך זמן.

רקבון של ליכלוך יכול לגרום לנזק לבידוד ולריח לא נעים.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

לפי מה שאני יודע (מניסיון שלי - דירה בקומה עליונה עם מרפסת גדולה מעל השכן מלמטה) - השכן שלך לא מחויב לשלם אגורה שחוקה.

 

קודם כל - במקרה שהגג הוא של הבניין (כלומר לא שייך לאף דירה), ועד הבית אחראי שיהיה בידוד לגג.

 

במקרה והרצפה שלך היא גג של מישהו אחר, אתה תמיד זה שאחראי שלא יהיו נזילות מהדירה שלך לדירה שלו. זה לא משנה אם הרצפה היא מרפסת או דירה סגורה. האחריות היא תמיד של מי שנמצא למעלה. מי קורא לאינסטלטור כשיש נזילה? בעל הדירה העליונה, לא התחתונה.

 

אם השכן מוכן להשתתף בעלות הבידוד הוא עושה לך טובה, או שהוא רוצה לטובתו שתבחר בבידוד איכותי ומוכן להתחלק איתך כדי לוודא זאת. בעיקרון הוא לא מחויב לשלם שום דבר.

 

ובכלל - למה שהוא ישלם בגלל שאתה החלטת לשדרג את הדירה שלך?

פורסם

סאונדמן ברור שזה טוב יותר אבל זה גם מוסיף עלות לא מבוטלת שהייתי רוצה לחסוך.

מלכישוע, אולי אני לא מובן או שאני באמת חצוף. מדובר בגג של השכן עליו אני מרחיב למרפסת. למה שהוא לא יהיה אחראי על הגג שלו?

פורסם

ברגע שאתה משתמש בגג בתור המרפסת (או הרצפה, לא משנה) שלך, זו האחריות שלך לדאוג שלא יהיו נזילות לדירה שמתחתיך. השטח הזה הוא חלק מהדירה שלך והוא בשימושך, לא בשימושו של השכן מתחתיך.

 

כאמור, אם הגג הוא של הבניין, ועד הבית אחראי על האיטום.

פורסם (נערך)

תשמע. הכל לשיקולך.

 

שאלות חשובות

מה הגובה של הדק שאתה צריך לבנות ? מהגג שלו ועד גובה 0 (יציאה מהדירה שלך)

מה המידות של הדק שאתה צריך לבנות?

איזה סוף גג יש היום : מעקה לגג של השכן? או שיש גג שהקצוות שלו הם נשפכים החוצה.

לאיזה כיוונים יש שיפועים בגג?

ואיזה שיפועים יש? קטנים / גדולים?

כמה נקודות ניקוז יש? (במידה ויש)

מה הולך להיות על הדק? בריכה? מרפסת לאורחים? חצר משחק לילדים.?

וממה בנוי הגג שלו?

יציקת בטון מלאה / עם בלוקים ? עץ ועליו יריעות?

עריכה אחרונה על ידי Soundman

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

מלכישוע- אני מבין את ההגיון בדברים שלך, אבל עדיין לא מסכים לגמרי. המצב של הזפת כרגע על הפנים, הרבה בועות אוויר ובכלל המצב נראה לא טוב. האם בגלל שאני בונה עליו האחריות מוטלת כולה עליי? הוא יכול לטעון שאני גורם לו לרטיבות כשלמעשה המצב הקיים באשמתו.

נמסיס- אני חושב שקיים חוק כזה. השאלה שלי האם החוק תופס גם לגבי מרפסת או רק בשימוש של בניית תוספת.

סאונדמן- הגג של השכן תחום בסוג של חומה קטנה בגובה 10 ס"מ בערך. מהדירה שלי למרפסת קיימת מדרגה בצורה כזאת שהדירה שלי והמרפסת הן באותו גובה והמדרגה נועדה כדי למנוע חדירת גשם, וכן לא לפגוע באטימה של גג השכן, המדרגה דיי גבוהה בערך 20 ס"מ. הרעיון הוא לבנות את הדק בגובה כזה שיהיה בערך קו ישר עם המדרגה, קצת למטה, שוב, בגלל הגשם. יש שיפועים בגג, דיי טובים, לא זכורות לי ממש שלוליות והניקוז מתפקד טוב. שטח המרפסת הוא כ25 מ"ר לשימוש ביתי, בלי משהו כבד כמו ברכה או דברים כאלו. אין לי מושג ממה הגג שלו בנוי. איך אפשר לבדוק? כרגע יש לו יריעות זפת כאיטום אז מניח שהגג לא מקש או יריעות על עץ.

פורסם

כדאי שתבצע בדיקה ראשונית רצינית, ותחסוך אח"כ צרות וריצות.

 

מבנה חומרי הגג, האם יחזיק משקל נוסף, ואיזה משקל מותר.

אתה חייב אטימה טובה - אם תרצה או לא האחריות גם שלך.

האם יש ועד-בית.

אולי כדאי לחדש את איטום כלל הגגות בבניין, ואתה תוסיף אטימה משופרת.

בדוק טוב את הנושא.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
מלכישוע- אני מבין את ההגיון בדברים שלך, אבל עדיין לא מסכים לגמרי. המצב של הזפת כרגע על הפנים, הרבה בועות אוויר ובכלל המצב נראה לא טוב. האם בגלל שאני בונה עליו האחריות מוטלת כולה עליי? הוא יכול לטעון שאני גורם לו לרטיבות כשלמעשה המצב הקיים באשמתו.

נמסיס- אני חושב שקיים חוק כזה. השאלה שלי האם החוק תופס גם לגבי מרפסת או רק בשימוש של בניית תוספת.

סאונדמן- הגג של השכן תחום בסוג של חומה קטנה בגובה 10 ס"מ בערך. מהדירה שלי למרפסת קיימת מדרגה בצורה כזאת שהדירה שלי והמרפסת הן באותו גובה והמדרגה נועדה כדי למנוע חדירת גשם, וכן לא לפגוע באטימה של גג השכן, המדרגה דיי גבוהה בערך 20 ס"מ. הרעיון הוא לבנות את הדק בגובה כזה שיהיה בערך קו ישר עם המדרגה, קצת למטה, שוב, בגלל הגשם. יש שיפועים בגג, דיי טובים, לא זכורות לי ממש שלוליות והניקוז מתפקד טוב. שטח המרפסת הוא כ25 מ"ר לשימוש ביתי, בלי משהו כבד כמו ברכה או דברים כאלו. אין לי מושג ממה הגג שלו בנוי. איך אפשר לבדוק? כרגע יש לו יריעות זפת כאיטום אז מניח שהגג לא מקש או יריעות על עץ.

 

אני לא מכיר חוק שאומר דבר כזה, אבל למיטב זכרוני העלו טיעונים שזה נופל תחת עשיית עושר שלא במשפט. אני לא רואה כיצד זה שונה, אתה נהנה מעבודה וכסף שהוא השקיע כדי להקים את המרפסת שלך, שאחרת לא היית יכול להקים אותה, או היית צריך לשלם הרבה יותר.

פורסם

לא כל כך הבנתי את המבנה של המדרגה.

תמונה תעזור.

 

לגבי איטום.

אתה מוזמן להציע לשכן להשתתף באיטום. אחרת יהיו לו נזילות. (אתה יכול לחכות) לגשמים והוא כבר לבד יעשה איטום על חשבונו.

כמובן במידה והאיטום לא תקין.

בכל מקרה. ביצוע איטום לא טוב. או בניה לא נכונה עלולים לגרום לנזילות בעתיד.

תקח בחשבון שבניית דק. זה עובי של עץ. וזה אומר לפחות 10 ס"מ של עץ.

 

וריצוף אפשרי בפחות

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אייל- תודה, בהחלט אבדוק את הנושא.

נמסיס- דיברתי עם השכן, הוא לא זה שבנה את ההרחבה ואין לו מושג (וגם לי למען האמת) איך לחשב את שווי היסודות. איך אני בודק את הנושא? מי מורשה ואיך אני עושה זאת בצורה מסודרת וחוקית, שבעתיד הוא לא יוכל לבוא בטענות שלא שילמתי לו? יש כלל אצבע איך לחשב בערך את השווי של היסודות?

סאונדמן- תודה רבה על הארות. הוחלט בשלב הראשוני לוותר על ריצוף\דק מכל סוג שהוא עד לאחר החורף, כך במידה ויהיו בעיות רטיבות יהיה הרבה יותר קל לטפל בהן ללא ריצוף או דק מורכבים.

שאלות נוספות,

1) בהנחה ויש רטיבות, הרבה יותר קל לטפל בה כשיש דק מורכב מאשר ריצוף, שאותו צריך לשבור וכו'. מהסיבה הזאת לא עדיף להישאר עם דק בלבד ואז כשיש בעיה של רטיבות פשוט מפרקים ומחזירים?

2) קראתי במרשתת שכשמיישמים חומר איטום מסוג כלשהו עדיף שזה יהיה מיושם על חומר דומה. לדוגמא- עכשיו יש לשכן יריעות זפת לכן עדיף ליישם זפת מאשר- פוליגג למשל. יש פרימייר למצבים האלו? פוליגג זול משמעותית מזיפות מחדש.

3) הלכתי היום לבעל מקצוע שמייצר מעקות (מסגר?), שאלתי אותו על סוג הצביעה והוא אמר שהוא צובע בהמרייט. הוא אמר שכל עוד אין יותר מדיי משחק עם הברזל זה אמור להחזיק כמה שנים טובות. המרייט מספיק או שכדאי לדרוש דברים נוספים? המחיר מתחיל ב-550 ש"ח לא כולל מע"מ למטר רץ (הגובה של המעקה הוא בערך 100-110 ס"מ).

×
×
  • תוכן חדש...