Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קוקטסתי - או נמצא מחליף לקיה ריו (דיסקו קנה קקטוס דיזל - ומייד מכר)


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מזכיר לי שאישתי כל טיפול רוצה לבקש מהמוסך שיעברו על הברגים וחיבורים במרכב תחתון של הרכב ויחזקו כי ככה כתוב בספר רכב בתור חלק מהטיפול (מזדה 2 לא קקטוס). :rolleyes::confused:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו בחייאת. מאיפה הבאת את זה עכשיו? הנוזלים באוטו צריכים להתייצב? החול צריך לשקוע?

 

אתה צודק. אני אהבל. אל תבדוק!

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך מה להיעלב.

לקחת את עניין הקקטוס נורא אישי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע שבתחילה מנוע "אוכל" שמן עד לסיום תקופת ה"הרצה".

זה לא חדש ובדרך כלל במוסכים משלימים לך שמן בתקופה הזו.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך מה להיעלב.

לקחת את עניין הקקטוס נורא אישי.

״להיעלב״? על מה? אני ממליץ על סמך ידע מקצועי וניסיון של כארבעים שנים. מה שכתבתי נכון לגבי כל רכב בעולם.

אתה יכול לקבל את המלצתי או להתעלם ממנה. זה הרכוש שלך.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו בחייאת. מאיפה הבאת את זה עכשיו? הנוזלים באוטו צריכים להתייצב? החול צריך לשקוע?

 

לא כל שבוע אבל בכמה אלפי קילומטרים הראשונים כדאי לבדוק שמן כל כ 500 קילומטר. מנועים בכלל ולוגמי סולר בפרט נוטים לצרוך שמן בהתחלה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

-- ^ --

 

יש לי פיג'ו 208 bluehdi.(5,000 ק'מ)

יש לי C3 פיקאסו HDI (עם 25,000 ק'מ).

היתה לי ברלינגו (דיזל רגיל).

היתה לי קסארה (דיזל רגיל).

 

אפחד מהם לא צורך/צרך שמן לא כחדש ולא אחרי מספר שנים על הכביש.

 

היתה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום נדקרתי מקקטוס דיזל צהוב-לימון חמוד, או לפני שעה חזרתי מנסיעת מבחן בת שעה בערך -הרבה בעזרתו של דיסקו שלקח אותי כפרוייקט על כתפיו :lol:

הנסיעה כללה שילוב של כל הטוב שבעולם - חום, רוח, עיר, עליות, סיבובים, וכבישים משובשים כלבבנו!!

מסקנות :

1. אשתי נהגת שודים מדופלמת.. נהגה ברכב כאילו הוא שלה לפחות שנתיים - וזו בחורה שנוהגת שנים ברכבים אוטק בלבד.. שליח לובינסקי היה בהלם מוחלט!

2. הרכב מאוד נוח (לא חוכמה למי ירד מB4 לפני שתי דקות..). משייט בנוחות ושקט יחסית. סובל בעיקר מרעש צמיגים בעיקר מאחור. אבל לא ברמה מטרידה.

3. מרווח הפנים טוב. לא מעבר. מקדימה נוח בכל המדדים, מאחור טיפה פחות - במיוחד למי שיושב אחריי (1.85 מ').

4. המנוע בסדר גמור, שקט וחלק.. לוקח לו שבריר שניה להתארגן על עצמו. בעליה מכרמיאל לתפן שמר על 100 קמ"ש בהילוך רביעי ללא מאמץ עם צריכת דלק רגעית מדהימה של 9 ק"מ לליטר!! הלו.. זו עליה!! בסובארו מקבלים פחות מחצי מזה באותה עליה.

5. המזגן טוב לנהג ולנוסע - פחות ליושבים מאחור. הילד הגדול שישב מאחור בצד ימין(הצד שחסר בו פתח מיזוג) התלונן שחם לו. אולי השחמת חלונות תעזור טיפה.

6. האבזור בסדר, לא התעסקתי עם המסכים - אבל לא שכחתי לרגע את היעדרו של מד הסל"ד והחום כמובן.. חסרים עוד דברים קטנים שמרחיבים את דעתו של אדם..

7. התנהגות.. תשאלו את אשתי בבקשה. הגברת שרגילה לתקוף פניות ברכב מושחז כמו הסובארו הרגישה שהיא נוהגת במטוטלת.. הרכב זז על מתליו, רוכן בפניות, ולא משדר כלום לנהג. בגלל שזו היתה בעצם נסיעת מבחן משפחתית לא הזדמן לי לבדוק את האחיזה בתנאי קיצון, אך רביעיית המשלינים עושים עבודה טובה בהקשר זה.

8. צריכת הדלק - הרכב הגיע אלי עם צריכת דלק מצטברת של 17 ק"מ/ל'.. קצת ביאס אותי אחרי הסיפורים הבלתי מוכחים של מאוהב פיג'ו-סיטרואן מר דיסקו הנכבד.

 

מדובר ברכב נחמד פלוס שנותן תמורה מעולה ל 100 ומשהו אלף זוזים. כרגע לאחר מעבר מקום מגורים וצמצום הנסיעות של אשתי אני שוקל להחליף את הסיוויק והסובארו בקקטוס דיזל ועוד רכב קטן וזול, ולהתבסס עליו כרכב ראשי משותף לשניים. החיסכון בדלק בחודש יכול להגיע לכ 50% בין שני הרכבים - ובשקלים משהו כמו 7000 ש"ח בשנה..

עריכה אחרונה על ידי LEGACY 1.8

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגאסי,

צריכה של 1:17 לא מפתיעה אותי כשהיא באה על רכב מבחן. מהדקה הראשונה שלו על הכביש נוהגים בו כאילו אין מחר, בלי רחמים. גם ההגעה אליך לצפון לא עברה עליו בשיוט נינוח של 90 קמ"ש אלא בהאצות עם רגל עד הפח בכל הזדמנות.

אני בטוח שאף רוכש פרטי לא ינהג ברכב בצורה שכזו, ואין לי ספק שיוציאו ממנו צריכת דלק טובה יותר.

העליות מתפן לכרמיאל - אני עוד זוכר שעשיתי אותן עם היסטרואן וולקן שלי, שהיתה מאיצה בעליה ומסיימת במהירויות הרבה יותר גבוהות, עד הסיבוב אחרי הפניה ללבון.

ועדיין, על כל עליה יש גם ירידה אז קח בחשבון שזה מתקזז...

השורה התחתונה, וזה מה שאני רוצה לומר לך, אתה צריך לשקול את הרכב בהתאם למה שאתה רוצה וצריך. אין נעים/לא נעים. נעים מת. אתה לא מחוייב לאף אחד וצריך להיות שלם ב 100% שזה הרכב שמתאים לך היום. חסכוני הוא יהיה - אני מבטיח לך. אבל יש גם מעבר לחסכון ואת זה אתה צריך לברר עם אישתך ועם עצמך.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור שמשווים פה מכונית בשתי רמות יותר גבוהה מהקקטוס (B4). כשעושים שינמוך כזה, מוותרים על חלק מהיתרונות. גם בהשוואה ללאון 1.8 שהיתה לי, הקקטוס לא מצליחה לייצר יותר מדי יתרונות אובייקטיבים. אבל היא גם עולה 25% פחות (בלי לחשב הפרשים ריאלים בין שנות הרכישה).

 

1. אשתי נהגת שודים מדופלמת.. נהגה ברכב כאילו הוא שלה לפחות שנתיים - וזו בחורה שנוהגת שנים ברכבים אוטק בלבד.. שליח לובינסקי היה בהלם מוחלט!

 

אלא אם הקילומטראז' מצדיק זאת, גירסת הבנזין טורבו עדיפה על פני הדיזל, בטח לנהג שודים. היא אכן צורכת את הדלק כדי לספק את הביצועים, אבל היא גם זולה בכ-10 אלף ש"ח. לא מעט כסף. הטורבו בנזין היא כבר קומפקטית זריזה, מבחינת ביצועים.

דיווחים אומרים שהיא גם מתנהגת טוב יותר, בגלל האף הקל יותר.

 

7. התנהגות.. תשאלו את אשתי בבקשה. הגברת שרגילה לתקוף פניות ברכב מושחז כמו הסובארו הרגישה שהיא נוהגת במטוטלת..

 

אני חושב שצריך לדייק פה. הקקטוס רכה, היא איננה מטוטלת. מטוטלת זו מכונית שיורדת מפס האטה וממשיכה לעלות ולרדת על מתליה, ותאבד את הצפון בכל שינוי כיוון פתאומי. לקקטוס מתלים עם רכות בחלק גדול ממהלכם. זה אומר זוויות גלגול נדיבות עד שהמתלים נאותים "להתיישב" ואפשר להתחיל את הפנייה. זה מאוד לא נוח לנהיגה קרבית, כי המושב (הנוח לכשעצמו) לא ממש תומך בנהג והנוסע בתרגילים כאלה. זה גם דורש הכנה נכונה לפניה, היות שלוקח זמן לייצב את העברת המשקל. אבל ברגע שהמתלים סיימו את החלק הרך של המהלך - הכל טוב (במגבלות הז'אנר).

אפילו יותר מזה, כי ניתן להנות מהקלילות של המרכב ולדחוף אותה הרבה יותר רחוק ממה שזוויות הגלגול מסמנות כגבול הנוחות והבטיחות. קטעים.

לגבי ההגה, הוא מתקשר יותר מזה שהיה לי בלאון, זה בטוח...

 

אפשר ויש מכוניות עם מתלים שמציגים פחות זוויות גלגול, יחד עם יכולת שיכוך מצויינת של מהמורות מזדמנות, והכל עם התנהגות מאוד לינארית (הם לא רוכנים בהתחלה ואח"כ מתקשים). יש. אפילו בחנתי מכונית כזו לפני כמה זמן, והיא התנהגה מופתית בעיר ומחוצה לה. רק שזו היתה מיני קלאבמן והיא עולה פי 3...

יכול להיות שיש מצטיינות גם בפחות כסף (פוקוס, מאזדה 3, גולף עם מתלה רב חיבורי - לא ניסיתי), אבל עוד לא יצא לי לנהוג במשהו ממש מצטיין במחיר עממי, מאז הפיז'ואים של הניינטיז.

 

אז זהו, אתה תקוע עם בחירת כיול לרך או קשה (משום מה, היצרניות הולכות על קשה וג'אנטים מוגזמים). בשבילי, במכונית לא ספורטיבית בעליל, עדיף רך. הפסאדו ספורטיביות הנוקשה לא מספקת דיבידנדים של התנהגות ספורטיבית, בזמן שהיא מקשה על הגב. הקקטוס בחרה בפשרה של רך מאוד, ואל תיכנס לסיבובים מהר ופתאומי (אם מעבירים את המאסה ברכות, זה יותר טוב). לכל נהיגה סבירה זה עדיף, ונותן, יחד עם המושבים, את האופי הקרוזרי לאוטו.

 

זהו.

חפרתי מספיק.

עוד קצת...

 

רק להוסיף שהיו שתי מכוניות לא ספורטיביות שנהנתי לנהוג עליהן. אחת זו הטווינגו המקורית. התנהגות כביש לא יותר מסבירה, מנוע מיושן ולא ביצועיסטי, והיה ממש כיף לנהוג בה בעיר, בגלל האווירה, תחושת הקלילות והמרחב (קו חלונות נמוך) וכו'.

השנייה זו הקקטוס. חלק מזה זה שכיף לחזור לידני, אבל השאר זו ההרגשה שמצד אחד אתה נוהג במשהו קליל, שיאיץ אותך טוב כשתרצה, אבל מצד שני, רק מנסה להרגיע כל הזמן למצב רוח זן. יש קטע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל בעלי הקקטוס הרי הצעה - תדביקו מדבקה עם מחיר הקקטוס שלכם על סך השמש.

כך, בכל פעם שתרגישו שחסר לכם משהו, תציצו למעלה ו...תחייכו! (-:

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף רך. הפסאדו ספורטיביות הנוקשה לא מספקת דיבידנדים של התנהגות ספורטיבית, בזמן שהיא מקשה על הגב.

 

נכון מאוד.

 

אם הרכב קשה מדי, ביצועיו רק ייפגעו וגם הנהג לא יוכל לתת את מה שהוא יכול כשנוח לו.

 

מה שכן, המכונית מתחילה להישמע מעניינת....

 

לקקטוס מתלים עם רכות בחלק גדול ממהלכם. זה אומר זוויות גלגול נדיבות עד שהמתלים נאותים "להתיישב" ואפשר להתחיל את הפנייה.[...]זה גם דורש הכנה נכונה לפניה, היות שלוקח זמן לייצב את העברת המשקל.[...]אל תיכנס לסיבובים מהר ופתאומי (אם מעבירים את המאסה ברכות, זה יותר טוב).

 

זה לא רק נכון בקקטוס, זה נכון תמיד.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ממש אין צורך.

הקקטוס הוא רכב מקסים, עם המון אופי, עם נוכחות. אוטו שאתה מחייך שאתה נכנס אליו.

המחיר לא ממש מעניין, אבל בכל זאת אם מישהו בעניין של מחיר, אז קקטוס בנזין אטמוספרי משחק גם בגיזרה של התקציב הנמוך באיזורים של ה 80.0 אש"ח.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני קוקטסתי! מאוד מבסוט עליה! 1.2T הקג"מ מאוד מורגש מאוד מאובזר ביחס למחיר ויש הכל (חוץ מטמפ' ומד סיבובי מנוע).

 

ממש לא חסר לו כוח ואני יכול לומר בלב שקט שגם בגירסאת הבנזין המנוע יחסית חסכוני.

 

בתכלס, עשו איתו עבודה טובה אם הגיר היה קצת יותר חלק בהעברות שלו זה היה מעולה.

עריכה אחרונה על ידי oe300
הוספה

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

8. צריכת הדלק - הרכב הגיע אלי עם צריכת דלק מצטברת של 17 ק"מ/ל'.. קצת ביאס אותי אחרי הסיפורים הבלתי מוכחים של מאוהב פיג'ו-סיטרואן מר דיסקו הנכבד.

 

 

העניין הוא שלעומת חברות אחרות, פיג'ו-סיטרואן מודדים את הצריכת דלק בצורת יותר ריאלית ממחשבי דרך אחרים.

אני כרגע בפס אחד מתחת לחצי המיכל ביום שישי יעברו שבועיים מאז שתדלקתי אותה, מבסוט.

 

 

הדבר היחידי שמעצבן אותי זה שאין ירידה והעלה אוט' של החלונות ושהצריכת דלק מתעדכנת בקפיצות של 5 ולא בצורה מדוייקת יותר.

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...