Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קוקטסתי - או נמצא מחליף לקיה ריו (דיסקו קנה קקטוס דיזל - ומייד מכר)


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קצת רשמים מנסיעה ארוכה,

איכות ייצור: נתקלתי כבר בבניה יותר איכותית של מכוניות או שמא התקנה מקומית של קודנית, אבל מדי פעם לא כל הזמן, בתנאים משתנים יש זמזום חרישי שבא ונעלם.

צריכת דלק: הרכב רק עם 500 ק"מ על השעון, ואני בטוח שהנתון ישתפר, אבל נסיעה מרמת השרון לכפר ורדים וחזרה, כשבעליות מנהריה לכיוון מעלות הרכב 'נותן' בראש לעדר משפחתיות משעממות - 4.0 ליטר ל 100 ק"מ ( 25 ק"מ לליטר), כולל פקק תנועה בין חדרה לבית ינאי. רק מכפר ורדים לרמת השרון - 3.5 ליטר ל 100 ק"מ (28.5 ק"מ לליטר).

ביצועים: בהשוואה למשפחתיות מטורבטות כמו פוקוס עם 150 כ"ס או 308 עם 130 כ"ס - הקקטוסולר מרגיש אנמי מעט. כשאתה מצפה לשיא ההספק, אתה נזכר שיש לו רק 100 כ"ס. הכח שלו מגיע בתאוצות ביניים בהילוכים שלישי ורביעי אותם הוא יכול למשוך לכיוון מהירויות לא חוקיות. לא לחצתי עליו כי בכל זאת רכב חדש, ואני מתכוון לתת לו 1500 - 2000 ק"מ רגועים. וגם אח"כ אני כנראה לא אלחץ, כי זה פחות מעניין אותי.

 

את הנסיעה התחלתי עם 234 ק"מ על השעון, ו 620 ק"מ במחשב עד התדלוק הבא. סיימתי אותה עם 518 ק"מ על השעון ו...620 ק"מ לתדלוק הבא, כשמיכל הדלק עומד מעט מעל החצי.

אני חושב / מאמין כי מחוץ לעיר בהחלט אפשר לצפות לצריכה שבין 25 ל 30 ק"מ לליטר ללא מאמץ. אם תשתדלו לחסוך, אפשר לעבור את ה 30 ק"מ לליטר.

(כל הנתונים על פי מחשב הרכב).

 

חסרונות שהתגלו עד עכשיו:

תא מטען - בקיה ריו היו בצדדי הפנימיים של תא מהטען תאים קטנים בהם ניתן היה להכניס דברים שלא 'ישוטו' להם על רצפת תא המטען. בקקטוסולר אין תאים כאלה.

מחשב הדרך - למחשב הדרך שלושה מצבים, מצב רגעי, ושני מצבים מתאפסים. אם אתה רוצה למדוד ק"מ ממקום למקום, זה מכריח אותך לאפס את כל הנתונים של המצב, כלומר צריכת דלק, מהירות ממוצעת וכד'. לפעמים אתה רק רוצה למדוד מרחק ושהנתונים לא יתאפסו.

 

עניין החלונות האחוריים שחשבתי שיהיה קריטי התברר כ'לא סיפור'.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעדכן אחרי כמה תדלוקים אמיתיים בבקשה. מסקרן מאוד לראות מה הקוהרנטיות בין נתוני היצרן לצריכה בפועל.

מעניין יהיה לראות מה יקרה לאחר תום ההרצה...

 

איך היא בשיוט ארוך? מבחינת נוחות ורעש?

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך היא בשיוט ארוך? מבחינת נוחות ורעש?

 

הרעש המשמעותי היחיד הוא מהכביש, בהתאם לסוג האספלט. זה לא רעש 'מטרד' אלא משהו שקיים בכל המכוניות, בריו היה יותר רעש לדוגמא, והיא היתה שקטה יחסית. בפורד אדג' היה פחות רעש. (אבל היא גם עלתה כמה שקלים יותר).

לגבי נוחות, האוטו נוח מאוד עם זאת הוא מגיע עם צמיגי 205/55/16, יש מצב שהייתי מעדיף חתך גבוה יותר לטובת נוחות.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא תבצע 1500 ק״מ ״הרצה כהלכתה״, צריכת הדלק לא תשתפר. אם לא ביצעת הרצה, תתחיל מחדש.

האוטו בנוי לתלפיות ושקט מאד בכל מצב. סביר מאד להניח שהזמזומים שלך נובעים מההתקנות בארץ. כמו כן וודא שהחזירו למקומם את הכיסויים נגד רעש שמתחת לדש-בורד. אם לא זה המצב, יתכן שאתה שומע את משאבת ההזרקה של האד-בלו שפועלת תחת עומס מנוע.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוכנות טענו שאין צורך בהרצה "פורמלית". גם בספר באנגלית לא מצאתי איזכור (אולי יש בעברית אבל עוד לא עיינתי בו), אבל הם רושמים שצריכת הדלק תגיע לרמה הרגילה רק אחרי 3000 ק"מ.

בכל מקרה אנחנו משתדלים לנהוג בקקטוס שלנו כעת מאוד במתינות. כמובן שעם 300 ק"מ על השעון אין מה לדבר על צריכת דלק ממוצעת אמיתית. לפי המחשב זה יצא ליטר ל-24 בבינעירוני (בנהיגה רגועה כאמור ועם מזגן פועל במרץ).

כמו שדיסקו ציין - המנוע שקט מאוד ובעל פעולה חלקה.

 

אני גם אכתוב התייחסות ראשונית משלי (עם תמונות בהפרדה גבוהה) לאחר סופ"ש זה, אבל הרושם הוא שלפחות בגרסת הדיזל מדובר ברכב נחמד מאוד לשיוט, פחות למיאוצים ולתקיפת עקומות.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא ״פוליטיקאלי קורט״ מבחינה שיווקית להגיד לך שהאוטו שלך צריך הרצה. ספר הרכב של סיטרואן די אנמי מבחינה מכנית וכמעט בכל דבר ועניין הוא מפנה אותך למוסך. גם לא כתוב שם שצריך לנהוג בזהירות מירבית 200 ק״מ עד להתיצבות הבלמים והצמיגים. דרך אגב, קיבלת מסמך כתוב עם שגרת האחזקה, מה צריך לבצע ומתי? צריך לבקש את זה מהסוכנות!

"המנוע עבר הרצה במפעל״ זו אגדה אורבנית שנמכרת לכולם בכל אולמות המכירה, אבל אתם אמורים לדעת טוב יותר.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשתי קיבלה הדרכה מאוד מפורטת מהסוכנת. אני הייתי בחוץ עם הילדים שהיו עצבניים.

קיבלנו מסמך מסודר וכו'. אין צורך בטיפול ב-3000 ק"מ אלא רק ב-15000.

לא הייתה המלצה מסודרת על הרצה, אבל גם לא סיפרו לנו סיפורים על הרצה במפעל. פשוט אמרו לא למשוך את המנוע באלפי ק"מ הראשונים וזה.

 

בפועל אנחנו עושים הרצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה. מה שאמרו לכם בצורה מכובסת זה לעשות הרצה וחשוב מאד שאתם עושים זאת. רק אל תשכחו לבדוק שמן ונוזל קרור בבוקר כל שבוע בתקופה זו וכמובן לוודא לחצי אוויר תקניים ולאפס הבקרה בלוח.

הערה - לעולם לא להגיע לקבל רכב חדש עם ילדים ולא עם בן/בת זוג לחוץ/ה בזמן. אתה צריך שקט על הראש על מנת לבדוק את האוטו במסירה ולקבל הסברים ככל שרק תרצה בלי לחץ.

דרך אגב, כבר הצטרפתם למועדון בעלי סיטרואן קקטוס בישראל?

 

עריכה אחרונה על ידי primekart

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שבדקתי את האוטו (מבחוץ, מבפנים ומתחת למכסה המנוע) לפני שאשתי ישבה בו עם הסוכנת. היום אני שוב פעם ימלא אוויר ויאפס את מד הלחץ.

 

שקט על הראש זאת פריווילגיה שאין לי ולא תהיה לי עוד הרבה שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אל תשכחו לבדוק שמן ונוזל קרור בבוקר כל שבוע בתקופה זו

 

נו בחייאת. מאיפה הבאת את זה עכשיו? הנוזלים באוטו צריכים להתייצב? החול צריך לשקוע?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...