Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 744 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מוטי וישה, בבקשה אל תכניסו לי מילים לפה.

לא רשמתי שהתחרות אל מול הובר צריכה/לא צריכה להיות הוגנות. לא רשמתי אם נהגי מוניות צריכים/לא צריכים לקבל פיצוי.

 

השאלה שלי הייתה לגבי עניין הבכיינות על המחיר. ואוריו היחיד שירה לכיוון.

כולנו מסכימים שמוניות כרגע לא משרתות את כל האוכלוסיה בגלל המחיר. בדיוק כמו שבעבר טלפון היה נחשב סמל סטטוס כי רוב האוכלוסיה לא יכלה לשלם חשבון ממוצע של יותר מ-200 ש"ח.

 

בא המחוקק וחתך במחירים. האם עשו את זה בצורה חכמה או לא כאן זה לא המקום לדיון. אתה חושב ששם לא הייתה התבכיינות כמו במקרה כאן? בטח שהייתה.

 

ישה, גם חברות הסלולר שילמו הון על זיכיון, הקמת תשתיות במקום שהמדינה תעשה זאת וכו'.

אני לא בא להגן עליהם אבל גם להם לא מגיע פיצוי לפי ההגיון שלכם?

 

מוטי, רשמת שלדעתך רמת המחירים בסלולר הייתה גבוהה מאוד. ראה נא מה אומרים פה חברי הפורום לגבי רמת המחירים בתחום המוניות. הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו?

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הסיוטים הכי גדולים של אובר התממש: אמילי גונדלסברגר מהפילדפיה סיטיפייפר החליטה להפוך לנהגת אובר ולראות איך זה עובד. היא עשתה את זה אחרי שכל הנסיונות שלה לקבל מידע מהימן מנהגי אובר עלו בתוהו, כי הנהגים ידעו שאובר יכולה לזרוק אותם בלי שום סיבה. ובכן, גונדלסברגר גילתה מהר שההדרכה המפורטת לכאורה שאובר נותנת לנהגים שלה היא תדריך של 13 דקות ביוטיוב.

 

 

כשגונדלסברגר הגישה בקשה לעבוד באובר, היא היתה עצבנית קצת, כי השם שלה הוא די יחודי והיו לה מגעים לא נעימים עם הדוברות של אובר. אבל אף אחד לא בדק אותה: אובר אמורה לעשות בדיקות רקע, ורשמית אתה אמור לשלוח לה את ההיסטוריה שלך כעובד, אבל אם אובר לא שמה לב שעיתונאית הגישה בקשה לעבוד אצלה, כנראה שהיא לא ממש טורחת להסתכל על הניירת הזו. כמובן שאף אחד לא ניסה לבדוק מה עשתה גונדלסברגר בעבר, או אם יש לה עבר פלילי.

[TABLE=class: ArtPic]



[TR]

[TD=colspan: 4]uber.jpg_L.jpg[/TD]

[/TR]

[TR=class: AP_Pad]

[TD=class: ArtPic_Title] אפליקציית אובר. הנהג מרוויח פחות משמובטח [/TD]

[TD=class: ArtPic_Where] [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

הסקופ הגדול של גונדלסברגר פשוט למדי: כשאובר אומרת לנהגים שהם יעשו 25 עד 35 דולר בשעה, היא משקרת בגסות. גונדלסברגר הצליחה לעשות פחות מעשרה דולר בשעה - ואחרי שבדקה את הנושא בפורומים של מאוכזבי אובר (ויש לא מעט כאלה) היא גילתה שיש המון נהגי אובר שכבר עלו על זה. החברה מוליכה שולל את הנהגים שלה בהבטחות שווא.

יש שיאמרו, נו, כמו כל חברה קפיטליסטית; כמו הקפיטליזם עצמו. ההבטחה היא שאם תעבוד קשה, תתעשר. לרוב מוחלט של האוכלוסיה זה לא עובד, אבל השיטה מדגישה את אלה שכן הצליחו. מה שאובר עושה הוא לנצל את העובדים: היא לא מאפשרת להתאגד, היא לא מאפשרת להם לדעת מה החוזה, לעזאזל, היא לא מוכנה לקרוא להם עובדים – כי זה אומר שיש לה אחריות כלפיהם.

הקפיטליזם של שנות החמישים, למשל, היה דורסני, אבל היה דו כיווני. אתה היית אמור לתת לחברה את הכל, אבל החברה היתה אמורה לתת לך הרבה בתמורה. בתור התחלה, פנסיה: הבטחה שיש לך איך לסגור את החיים. בנוסף, אם היית חרוץ, בפועל היתה לך קביעות. מה שאנחנו רואים באובר הוא סחוט כפי יכולתך: השתמש בנהג כמה שאפשר, תן לו כמה שפחות, ושווק את הניצול הזה כ"חדשנות" כדי לגייס ים של כסף מעמק הסיליקון הנלהב.

במילים אחרות, אובר ודומיה מייבאות לעולם הראשון את הצורה שבה התנהל הקפיטליזם בעולם השלישי. עכשיו נותר רק לראות אם אייברהם לינקולן - שאמר שאפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן, ועל כל האנשים חלק מהזמן, אבל לא על כל האנשים כל הזמן -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

מוטי, רשמת שלדעתך רמת המחירים בסלולר הייתה גבוהה מאוד. ראה נא מה אומרים פה חברי הפורום לגבי רמת המחירים בתחום המוניות. הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו?

 

 

אתה אמיתי ?! ,אתה משווה נהג מונית לבעל חברה סלולארית ?!

מה עובר עליך ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב פעם אתה ממציא דברים?

לא רשמתי שום דבר על בעלי החברה כי לא הוא זה שהלך הביתה.

אולי אם היה מנגנון פיצוי כזה או אחר (מנגנון שאתם טוענים שמגיע לנהגי המוניות) אלפי אנשים לא היו הולכים הביתה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעולם לא אמרתי שהרגולטור אונס את תחום המוניות להיות יקר ולא טענתי שמחיר הנסיעות במונית יקר מכל מקום אחר בעולם.

תן לי ציטוט אחד ,רק אחד שאומר שהורדת מחירים זה רע

 

...ברגע שלנו ,כפרט ,יהיה יותר זול בתחום מסוים ,וזה יבוא על חשבון מישהו אחר בצורה לא צודקת ולא משנה התחום זה יטשטש אותנו משאר הבעיות הקיומיות, ולא ירחק היום וזה יפגע במישור אחר ,באדם אחר ,וכדור השלג הזה רק יגדל.

זו ההודעה הספציפית אליה התייחסתי, הסברתי כמה פעמים למה אני לא מסכים איתך שלנרמל את תחום המוניות זה 'לא צודק', הסברתי שאני כן מסכים איתך שצריך לשפות את מי ששילם הון על רשיון כי זה כן צודק.

 

בנוסף:

...צריך להיות אינטרס לשמר את החברה ,ואין צורך שזה יהיה על חשבון מחירים גבוהים .צריך רק לרצות ולחשוב מחוץ לקופסא ובתוכה.

לגבי זה שלא אמרת שהרגולטור משפיע על תחום המוניות והופך אותו ליקר:

...

הרי ישנם כל כך הרבה נהגים מקצועיים והמוניות כבר קיימות ואפילו יש עודף

ניתן להוריד את המחירים בכל רגע נתון ,אבל המדינה לא מאפשרת.

אם המדינה באמת הייתה רוצה להוריד מחירים ,הייתה יכולה להוריד מעלויות ה"אגרות" המנופחות.

 

באה המדינה ואומרת שקטנועים (סטטיסטית) מעורבים בתאונות דרכים יותר מהממוצע ונמצאים בסיכון גבוה יותר.

אם תקח סטטיסטית ,מוניות ספיישל ,ותקח בחשבון את אחוז המעורבות שלהן בתאונות ,תראה עד כמה לא צודק המחיר הגבוה של הביטוח ,הן בחובה והן במקיף ,אף על פי שישנה ירידת ערך של המונית של כ-30 אחוז ויותר בשנתי.

 

עוד דוגמה :

נהג מונית משלם "ביטוח שנתי " על המונה קרוב ל 800 ש"ח . למה ?! ככה ! לא רוצה לבטח .יתקלקל אקנה חדש -לא ! אתה לא יכול וישנן רק 2 חברות בארץ והן מתואמות.

 

ניתן היה להוריד מחירים ע"י הוזלת מחיר צמיגים ...מצבר ...טיפולים ...ביטוח אך ורק למונית והמדינה הייתה מסבסדת את השאר בכדי להוריד את המחירים .

מה זה רשיון הסעה ?! למה אני צריך לשלם על זה עוד 150 שקל (בערך) כל שנה ?! כבר עשיתי רשיון !!!!

...

לחלק מנהגי המוניות יש "זכות ציבורית" שעולה היום כ- 245000 שקלים .ההמתנה לרשיון וכל התהליך לקח קרוב לשנה .

טסטים ,מכללה,חברות ביטוח. מוסכים, כולם גזרו קופונים.

...

 

יש הרבה טעם בדברים שלך, אני דווקא נהנה לקרוא את שאתה רושם וחושב שאתה מספק נק' מבט מאוד מעניינת ובד"כ די עניינית.

קצת מבאס שאתה אומר לי שאני 'לא קורא לעומק' למרות שאני בהחלט קורא את כל ההודעות שלך, כולל הקישורים שאתה שם. טרחתי ומצאתי את הסימוכין לטענות שלי בשביל שאולי תבין מאיפה הן הגיעו. אולי לא.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב פעם אתה ממציא דברים?

לא רשמתי שום דבר על בעלי החברה כי לא הוא זה שהלך הביתה.

אולי אם היה מנגנון פיצוי כזה או אחר (מנגנון שאתם טוענים שמגיע לנהגי המוניות) אלפי אנשים לא היו הולכים הביתה.

 

דו שיח של חרשים ?

אתה שואל אותי אם הגמל לא רואה את הדבשת שלו בנוגע למחירי מוניות ומשווה אותי לחברת סלולאר.

לי יש לוביסטים בכנסת ?

אני יכול לכופף את משרד האוצר ?

אני יכול להשפיע על מחירי הדלק ?

 

את כל הדברים האלה אני לא יכול לעשות בניגוד לחברה סלולארית שמתח הרווחים שלה עצום .

לי אין "בשר" להוריד אלא אם המדינה תוריד ממני הוצאות מטורפות .

אני לא יכול להשאיר את המשכורת ה"ענקית" שלי ול"התייעל" בפיטורי עובדים שמרוויחים שום דבר וכלום.

הדבר היחיד שנהג מונית יכול לעשות בכדי לשרוד זה להעלות את שעות העבודה המוטרפות למוטרפות יותר.

 

אני לא מבין את האינטרס של המדינה :

קיים שוק עצום של מוניות עם נהגים מקצועיים .לא חסר .

בשביל מה להכניס חברה כזו או אחרת ולשלם מליונים של פיצויים ושאנשים ילכו הבייתה ?

מחירי אובר יהיו זולים בכ-20 אחוז ,נאמר .

אפשר להשאיר את המוניות ולהוזיל מחירים ע"י הורדת עלויות של אגרות .

מה האובססיה הזו להכנס לבלאגאן ,מה ?

מי שנוסע ברכבת ימשיך לנסוע ברכבת ו/או באוטובוס.

המוניות לא אמורות להחליף רכבות ו/או אוטובוסים בשום מקום בעולם .

בשביל ה"אמצע" יש מוניות שרות קיימות במחיר שווה לכל כיס (עד 10 נוסעים) .

מונית ספיישל כשמה כן היא : שירות מיוחד .שירות אקסטרא .

וגם פה יש התחשבות של נהגים באוכלוסייה מוחלשת עם הליכונים בתוך העיר.האמן לי שאני יודע על מה אני מדבר ורק לא יכול לכתוב ואני לא היחיד.

 

נראה לך שאני אפתח פלאפל שעולה 7 שקל ובגלל זה לא אהיה כפוף לנהלי משרד הבריאות ולרמת תברואה ,רק בגלל שזה רק 7 שקל ?

רק אני מבין על מה אני מדבר ?

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד תירגע

 

כתבתי אכתוב זאת שוב

 

אין כמו תחרות לשפר שירות להוריד מחירים אבל...

היא צריכה להיות הוגנת. ועל זה נסב הדיון..

 

מונית ספיישל ( כשמה כן היא ) לא נועדה להחליף אוטובוס מבחינת מחיר או רכבת או אפילו מונית שירות , אלא להעניק שירות אקסטרא תמורת תשלום יותר גבוה. לכן לא מדובר במוצר שכל האוכלוסיה יכולה לשלם עליו. כך זה בכל העולם.

 

תל אביבי מבוגר שאין לו מקום חניה ליד הבית / ועבודתו (מספר קילומטרים מביתו ) בחינם, במקום להחזיק רכב ייסע במונית ספיישל ייצא לו יותר זול ויותר בנוח.

 

המדינה לא צריכה לבנות את התשתית של הסלולאר כמו שהיא לא רוכשת עבור נהג המונית את רכבו.

 

עובדים פוטרו מחברות הסלולאר , עובדים שלא השקיעו אגורה ברכישת הזכות לעבוד בחברת הסלולאר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי אנחנו מעתיקים אחד מהשני?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי אנחנו מעתיקים אחד מהשני?

 

לוקח לי זמן להקליד עד שאני מעלה ועורך ואז אתה נכנס.

אתה רוצה לספר לנו משהו ?! אולי אתה נהג מונית :lol:

 

אני כתבתי מטאפורה של פלאפל ואתה - לא :-)

אתה "הלכת" לכוון המקררים ואני הוספתי את הקבל :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי סלח לי - אבל מה אתה מסתלבט?

אני מעולם לא אמרתי שהרגולטור אונס את תחום המוניות להיות יקר

 

אני לא מבין את האינטרס של המדינה :

קיים שוק עצום של מוניות עם נהגים מקצועיים .לא חסר .

בשביל מה להכניס חברה כזו או אחרת ולשלם מליונים של פיצויים ושאנשים ילכו הבייתה ?

מחירי אובר יהיו זולים בכ-20 אחוז ,נאמר .

אפשר להשאיר את המוניות ולהוזיל מחירים ע"י הורדת עלויות של אגרות .

 

... O_o

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, תחשוב כמה זמן היינו חוסכים :lol:

ועכשיו אתה מבקש ממני לעזור לך להשתמש בגוגל? :wink:

 

בכל מקרה, בגלל שביקשת יפה, הנה בלי סרטון:

אתה מוריד אפליקציה ונרשם, לוחץ להזמנת מונית במקום לצלצל לתחנת המוניות לאמר לו את מיקומי והוא צורח בקשר מי קרוב להיכל התרבות למיקום הנוכחי שלך כלומר אני מנוטר . בוחר מונית מרשימת המוניות שמופיעה בהתאם לעלות לא מבין מה זה בהתאם לעלות? לכל שמנדריק יש עלות אחרת , למיקום של המונית,לא לזמן ההגעה שלה אלי? לציון של הנהג וכדומה. הנהג מאשר ומתחיל לנסוע לכיוונך. עד שהוא מגיע אתה רואה את המיקום שלו ביחס אליך. הוא אוסף אותך ליעדך, בסיום הנסיעה אתה משלם אוטומטית דרך האפליקציה ומדרג את הנהג. זהו.

 

באדום הערותי/ שאלותי או מה זה בא להחליף.

 

ואם הבנתי את מה שמוטי צירף של העיתונאית הרי בעצם מדובר בנהג שלא עושה זאת כחלטורה צדדית אלא כפרנסה עיקרית?

 

עכשיו לא ברור לי למה זה צריך להיות יותר זול לי מאשר נהג המונית הקלאסי.

 

מהיכן נולד החיסכון?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, לא רשמתי מילה על עניין התחרות כי לעולם לא תוכל לפצות באופן שווה מגזר מסויים, בדיוק כמו שנתנו הקלות לחברות הסלולר החדשות ועכשיו יש דיון האם ההקלות גרמו לתחרות שווה או לא.

 

מוטי, אם לחברות באמת יש כ"כ הרבה כח כמו שאתה מתאר, איך הם נתנו לחוק כזה לעבור?

 

בדיוק כמו שאתה החלטת שלחברות הסלולר יש רזרבות אז יכול להיות שגם המדינה החליטה שלנהגי המוניות יש רזרבות. ואני לא נכנס כרגע לעובי הקורה האם זה נכון או לא.

 

ההשקעה שעשית בתחום היא החלטה אישית שלך, בדיוק כמו הדוגמא של המפעל קרח של ישה.

גם נהגי מוניות השירות קנו את הקו שלהם והם הולכים לחטוף "מכה" מהרכבת הקלה. אז המדינה תפצה גם אותם?

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אכן יקבע פיצוי כלשהו הוא יצטרך לפצות את הנהגים החדשים יותר מאת הוותיקים שכבר החזירו את ההשקעה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עם הקורס שעברו, הפנסיה, שווי הרכב שבבעלותם. אם למישהו יש מספר ירוק הרבה שנים ללא רכב אז גם מגיע לו פיצוי? האם למי שיש 5 מוניות יקבל פיצוי פי 5?

אתה מבין לאן אני חותר?

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 744 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...