Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור שהמדינה מתנגדת... היא עושה מאוויר (או רשיון מונית) כל כך הרבה כסף...

כאן זאת דוגמה מובהקת לכך שהמדינה אשמה ליוקר המחיה בחלק מהתחומים - כמו המוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגי המוניות שלמו תמורת מספר זכות ציבורית (ירוק) כ 250,000 ש"ח וזאת עבור הזכות לעבוד על המונית, עכשיו יבוא כל זב חוטם ויעסוק בזה ללא קניית זכות?

שלא לדבר על הקורס שעלה להם כסף, הכובע, המונה ועוד...

למה, ברגע שיש אלטרנטיבה זולה, כמו אובר, המוניות סוגרות הבסטה?

למה, בכל מקום אחר בעולם, שפועל בו אובר, נהגי מוניות פוצו?

 

עדיין לא ברור לי למה צריך לפצות אותם..?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא ברור לי למה צריך לפצות אותם..?

ברור מאוד, כי יש להם אירגון עובדים מספיק חזק.

 

הידעת שיש עובדי מדינה שמקבלים פיצוי כספי לא מבוטל בכל פעם שמתקינים להם תוכנה חדשה במחשב, כי הם צריכים ללמוד להשתמש בה?!

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגי מוניות אינם נהגים מקצועיים. בכלל. רוב נהגי המוניות שאני פוגש בכביש נוהגים כמו אחרונת ה*ונות. מרשים לעצמם יותר מדי.

 

נהג מונית לרוב יהיה אדם ללא עתיד, ללא אופק התקדמותי שאין לו אפשרות ללמוד (או רצון או יכולת) ולא התקבל למשטרה. - וכל זה מהיכרות עם נהגי מוניות בין אם בנסיעה, בין אם היכרות ארוכה יותר.

 

יש יוצאי דופן, אבל הם אחוז בודד מתוך כלל הנהגים.

 

 

צ'מע אחי .חשבתי רבות איך ואם להגיב לדבריך מבלי לרדת לרמת "קלדנית" והגעתי למסקנה שלא שווה ,באמת שלא .

אבל ככה בקטנה :

כנראה שאתה בחור ממגנט כי היו לך הכרויות רק עם נהגים תת רמה אבל כפי שאתה יודע ,קארמה איז א ביץ' או בתרגום של נהגי מוניות ולא מתרגמים מקצועיים כמוך : הגורל הוא חוף .

מקווה שהעתיד המקצועי שלך יהיה זוהר יותר מהאופק המחשבתי הצר בו אתה שרוי.

 

שא ברכה

וסע לי מהעיניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה בפורום לפחות נהג מונית אחד (שאני יודע, לפחות - מוטי).

נשמח לשמוע את דעתו ממקור ראשון.

שלום חולגי .ביקשת -קיבלת.

 

אתחיל מזה שאני רק 4 שנים בענף ואיכשהו התגלגלתי אליו .

מפאת רצון לשמור על פרטיותי ועל אשראי החפירות שלי ,לא אלאה אותך ואת החברים / חברות בסיפור חיי.

אקדים ואומר : אין מדובר פה בקדמה טכנולוגית כזו או אחרת .נקודה . מדובר פה בחזירות קפיטליסטית נטו .

תחרות זה דבר נפלא ,אבל גם בספורט ,באגרוף לדוגמה יש מתאגרפים במשקל כבד ויש קל .

בתחרות ריצה כולם מוזנקים מאותה נקודה ובאותו הזמן .

מה הרעיון :

הרי ישנם כל כך הרבה נהגים מקצועיים והמוניות כבר קיימות ואפילו יש עודף

ניתן להוריד את המחירים בכל רגע נתון ,אבל המדינה לא מאפשרת.

אם המדינה באמת הייתה רוצה להוריד מחירים ,הייתה יכולה להוריד מעלויות ה"אגרות" המנופחות.

 

באה המדינה ואומרת שקטנועים (סטטיסטית) מעורבים בתאונות דרכים יותר מהממוצע ונמצאים בסיכון גבוה יותר.

אם תקח סטטיסטית ,מוניות ספיישל ,ותקח בחשבון את אחוז המעורבות שלהן בתאונות ,תראה עד כמה לא צודק המחיר הגבוה של הביטוח ,הן בחובה והן במקיף ,אף על פי שישנה ירידת ערך של המונית של כ-30 אחוז ויותר בשנתי.

 

עוד דוגמה :

נהג מונית משלם "ביטוח שנתי " על המונה קרוב ל 800 ש"ח . למה ?! ככה ! לא רוצה לבטח .יתקלקל אקנה חדש -לא ! אתה לא יכול וישנן רק 2 חברות בארץ והן מתואמות.

 

ניתן היה להוריד מחירים ע"י הוזלת מחיר צמיגים ...מצבר ...טיפולים ...ביטוח אך ורק למונית והמדינה הייתה מסבסדת את השאר בכדי להוריד את המחירים .

מה זה רשיון הסעה ?! למה אני צריך לשלם על זה עוד 150 שקל (בערך) כל שנה ?! כבר עשיתי רשיון !!!!

אבל המדינה רוצה להכניס טייקונים חזיריים שיעסיקו נהגים בחוזים דרקוניים וישתו להם את הדם .

הקומבינה תהיה שחברת אובר העשירה תגיע להסכם עם חברת ביטוח מסוימת ותוזיל עלויות אל מול ביטוח של נהג מונית .

היא גם תיצור קשר עם יבואניות ותמכור מכוניות לנהגים שלה שיהפכו לסוג של עבדים.

הלקוח הפרטי תמיד משלם יותר .

לחלק מנהגי המוניות יש "זכות ציבורית" שעולה היום כ- 245000 שקלים .ההמתנה לרשיון וכל התהליך לקח קרוב לשנה .

טסטים ,מכללה,חברות ביטוח. מוסכים, כולם גזרו קופונים.

אז יבואו המסנגרים ויאמרו :באירופה ובארה"ב זה עובד .חברים , כאן זו מדינת היהודים .כאן מכניסים קבלים נשרפים למקררים באישור .

אתם לא מבינים דבר פשוט : אתם תהנו ממחיר מופחת אבל לא חשוב באיזה תחום ובאיזה נושא ,החזירות והריכוזיות תחזור אל כולנו.

לא מדובר כאן בקדמה בסגנון מכונית ללא נהג !

גם מכוניות ללא נהג יהיו עלויות תפעוליות ולא כל אחד יוכל לשלוח את הרכב שלו להעלאת נוסע .

http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3690439,00.html

אני לא אהיה דמגוג ואכנס לפאן הבטחוני

 

כמובן שיהיו כאלה שיאמרו שאני לא אוביקטיבי ומפחד על הפרנסה שלי .

מבחינתי : שיחזירו לי את ההשקעה וכל אחד שיבחר לו מה לעשות.

 

 

נ.ב.

רק מי שבענף הזה יודע שרוב הנוסעים לא רוצים מונה ורוצים לסגור מחיר (נמוך) מראש.

יש לכולם את כל הכלים להחליט (וויז) כיצד לנסוע מבלי ש"יערבבו "אותם ,אבל הם חוכמולוגים .

אם היה חוק כמו במדינות מתוקנות ,שחובה להפעיל מונה בכל נסיעה ,לא היינו נראים כמו מדינת עולם שלישי בו כל אחד קובע מחיר אחר ולוקח מחירי הפסד וגורם בכך לאי הדפסת חשבונית.

פארטאצ'יות לשמה .

אז אל תקשקשו לי על ארה"ב ששם זה עובד .כי שם אין ויכוחים -יש מונה בכל נסיעה וגם תיעוד.

אז יש מחירון קקמייקה של משרד התחבורה מנקודה x לתל אביב .איפה בתל אביב ?! יש יפו ויש צפון

לך תתמחר !!!!

 

 

 

בברכה

מוטי

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להסביר לי איך בדיוק יש עודף נהגי מוניות? להיפך, גודל האוכלוסיה גודלת אך מספר נהגי המוניות לא. והכל בגלל הזכות הציבורית. אם מישהו רוצה לקנות מספר, הוא תמיד יוכל לקנות ממישהו אחר במחיר נמוך מהמחיר שמשרד התחבורה מוכר => אף אחד לא קונה מספרים חדשים, מספר נהגי המוניות לא גדל. כמה שיותר מוקדם יפטרו מהמנגנון הזה יותר טוב. וזה בדיוק מה שרוצים לעשות עכשיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל עצום בין פרסום בגוגל למשל , לפעילות של אובר.

הפעילות של גוגל היא על שרת שנמצא באירלנד או במקום אחר, ולכן יש שאלה משפטית היכן יש למסות את העסקה.

לעומת זאת כאן מדובר על פעילות שהיא בבירור בארץ ולכן אין שאלה האם למסות

אתה מבלבל כאן ששני דברים שונים.

מבחינת רשות המיסים זה מצב עדיף.

 

פשוט לא נכון.

 

ממשלות ביקשו ודרשו מהענקיות מידע מספר פעמים, בברזיל זה הביא אפילו לחסימת וואטסאפ לכל ברזיל למספר ימים אבל הענקיות לא נשברות ולא משחררות בדל פרור של מידע.

 

הנה דוגמא מהיום:

http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3693159,00.html

 

[h=1]ניצחון למיקרוסופט: לא תחוייב להעביר מידע שמאוחסן מחוץ לארה"ב[/h][h=2]בית משפט פדרלי קבע שלא ניתן לחייב חברות טכנולוגיה להעביר לרשויות בארה"ב מידע על לקוחות שמאוחסן על שרתים מחוץ למדינה[/h]

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי בנושא היא כזאת.

יש מלא מקצועות שנעלמים עם השנים כגון מכון קרבורטור ובעלי מקצוע שנשארו בתחום הם רק את המקצוענים כגון צביקה.

גורל המוניות היהי דומה ככל שהתחום של מוניות יהפוך לכלכלה חופשית אלא שישארו בתחום היו רק מקצוענים ויאפשר לתמחר את שירותם במחיר שונה.

אני אישית לא רואה סיבה לפצות אותם כמו שלא פיצו בעלי מכוני קרבורטור כשהתקינה חייבה לעבור את יצרני הרכב להזרקה ישירה.

 

לגבי פרטיות ההלקוח באפליקציה כגון פייסבוק או "מה נשמע",כך זה צריך להיות אתה לא רוצה שלמדינה היהי קל להוציא מידע על כל אחד על בסיס חשד סביר ככה כולנו נהפוך לעבריינים בפוטנציאל רק כי רשמנו בפייסבוק פוסט עצבני על ביבי.

 

לגבי האפליקציה של אובר אני רואה כמה בעיות בארץ עקב שמדובר במדינה רב תרבותית יש כאלה שמעדיפים נהג שלא ממוצא ספציפי.

אני באופן אישי נסעתי כמה פעמים במונית עם הנהג שנרצח בפיגוע בצפון תל אביב.

במידה מוכת טרור אני לא חושב האפליקציה כזאת ישימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול הייתה כותרת בכלכליסט שתוכניתנים של איזו חברת הייטק (שכחתי את שמה) מוצאים את עצמם מובטלים כי מוחלפים ע"י תוכניתנים מהודו.

 

אני מניח שגם זה בסדר, לא?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואת לא נכונות. במקרה הזה המדינה מוכרת ישירות לאנשים נכס בשווי מאות אלפי שקלים, ואז יום אחד היא מאפסת את ערך הנכס הזה. ולכן חובה לפצות עליו.

 

הקבלה יותר מתאימה היא שקניתם קרקע, והמדינה הפקיעה אותה בלי לשלם לכם כלום. נשמע הוגן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לא נכון.

 

ממשלות ביקשו ודרשו מהענקיות מידע מספר פעמים, בברזיל זה הביא אפילו לחסימת וואטסאפ לכל ברזיל למספר ימים אבל הענקיות לא נשברות ולא משחררות בדל פרור של מידע.

 

הנה דוגמא מהיום:

http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3693159,00.html

שוב, אתה מביא דוגמא לעסקה על נכס לא מוחשי, וכאן מדובר על עסקת שירות. לפי טענתך, אין סיבה שאובר לא תפעל בארץ כי לא אכפת לה מהשלטונות. בפועל היא לא פועלת כי אין לה אישור. והיא תקבל אישור רק אם תבצע ניכוי במקור לכל עסקה בה הנהג הוא לא עוסק מורשה.

 

Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקור חוץ קורה כשהמערכת לא עובדת מספיק טוב ויעיל.

במקרה של המוניות חלק גדול מהאשמה באמת הוא האגרות המנופחות שהמדינה גובה מהם.

השינוי צריך לבוא מהמדינה ,רוב הנהגי המוניות הם ליכודניקים נשאלת רק השאלה מדוע הם לא מפעילים את הלובי החזק שלהם על מנת להוריד את עלות האגרות.

כנראה שיש שם קומבינה שנוחה לכולם.

בנוסף לכך אני אביא לך תחום אחר במדינה שסובל משכר נחות כמו תחום אחזקת התעופה,הידעתם שמכונאי מטוסים מקבל בממוצע פחות מ30 ש"ח לשעה בחברות התעופה הגדולות בארץ ומשכורתו מורכבת ברובה משעות נוספות.

למה אף אחד לא קם ומגן עליהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואת לא נכונות. במקרה הזה המדינה מוכרת ישירות לאנשים נכס בשווי מאות אלפי שקלים, ואז יום אחד היא מאפסת את ערך הנכס הזה. ולכן חובה לפצות עליו.

 

הקבלה יותר מתאימה היא שקניתם קרקע, והמדינה הפקיעה אותה בלי לשלם לכם כלום. נשמע הוגן?

אכן. צודק לחלוטין.

 

מתסכל לראות איך הקוטביות של אנשים בדיון הזה מנחה את הארגומנטים שלהם, אם הם בעד אובר אז שיזדיינו הנהגים ולא צריך פיצוי, אם הם נגד אובר אז אובר תגרום ליותר כסף שחור והנהגים/רגולטור הם בכלל טלית שכולה תכלת וזה הגיוני שנסיעה של עשר דקות באוטו תעלה קרוב למאה ש"ח.

 

כל אחד מחפש להצדיק את הצד שהוא בחר ואין בעיה לומר דברים שלא קשורים בכלל למציאות. הופך את כל הסיפור ללא מעניין... באסה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון, לפי החוק מותר או מונה או מחיר מסוכם מראש. במחיר מסוכם מראש אתה גם מרוויח את הזמן. בנוסף לזה, לעיתים זה פחות יקר מאשר עם מונה.

 

בשביל מוניות יש רגולציה לגיל המונית, ניקיון, וכד'. מה יהיה עם אובר? אתה תרצה לנסוע מחיפה לאילת ויגיע עליך מישהו עם סוזוקי סויפט שנת 89 שהקיאו בה ילדים שיכורים ממסיבות ואף אחד לא טרח לנקות את זה, ותסע כל הדרך 40 באוטו קטן עם 5 נוסעים ומטען על הגג?

 

אני מודה שאני לא מכיר את החוק. אני מכיר מה שאמר לי נהג המונית: "חייב מונה בכל נסיעה עירונית. תמיד כשייתנו לך מחיר מראש זה יהיה יקר יותר ממונה, בגלל זה אסרו את זה."

או שהנהג הזה לא מכיר את החוק, או שנהגים אחרים לא מכירים את החוק.

הטענה השנייה שלך אינה מבוססת כפי שכבר הסבירו לך בהמשך השרשור.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...