Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3701 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נושא המצלמות נכון בכל אירופה, בודאי דוברת הגרמנית והצרפתית. השויצרים עושים קורס בהסואה אצל החיזבאללה, המלצמות מוסלקות יותר טוב ממטעני הצד בלבנון.

שיוצריה היא מולדת המולטנטבה, והמצלמות האלה כנראה יותר מתוחכמות מהגאטסו. אוכפות לא רק מהירות אלא גם שמירת מרחק, עקיפה מימין והשד יודע איזה עבירות נוספות, וכל זה עד 5 או 7 נתיבים. אז להצטייד בסבלנות.

 

לגבי המחירים - לא זוכר אם ציינתי זאת בשרשור הנוכחי או אחר, אבל לטיול בשוייץ לנתי במלון ב-Weil am Rhein - הפרבר הגרמני של באזל, 100 מ' ממעבר הגבול. המלון היה בתוך מרכז קניות שאשתי נהנתה לבלות בו כל ערב, מחירים זולים להפליא, בודאי בהשואה לשויצריה שבה קילו עגבניות עלה 65 ש"ח. וכיון ששוויצריה הצטרפה לשנגן בסביבות 2010 אין בעיה של מעבר גבול. עם זאת, אם אתם מתכוונים להכנס לאתרים שויצריים, אין ברירה אלא לשלם בפרנקים - ובימים אלה שבהם התשלום בכרטיס אשראי לא גורר המרות כפולות ההפרש בין מזומן לאשראי הופך די מצומצם.

 

נהג באסים - האם יש לך ניסיון בנהיגה באירופה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 

1. היינו גם 11 אנשים, 8 מבוגרים ו3 ילדים, הוזמנו דרך אופרן 3 רכבי מנהלים סטיישן. בפועל התקבלו 2 אודי A6 דיזל סטיישן ו1 אופל אינסיגניה סטיישן (תנחשו איזה רכב מבין ה3 סחבק קיבל :( ). מבחינת מקום הרכבים היו גבוליים, נסענו עם מזוודה לזוג (4 מזוודות גדולות) + מזוודה קטנה לכל ילד + 3 עגלות שאחת מהם קטנה יותר ונקראת טיולון לדעתי. את העגלות היה צריך להכניס לתא הנוסעים כי לא היה מקום.

אני מתפלא. לאודי בגאז׳ של 565 ליטר, לאופל 500, בתצורת סטיישן קלה ושימושית. הייתי חושב שלא אמורה להיות בעיה להכניס מזוודה אחת גדולה, אחת קטנה ועגלה לכל רכב, עם עוד מזוודה נוספת באחת מהאאודיות.

אנחנו הזמנו שתי אאודי A6 סטיישן (Avant) באיטליה לקיץ הקרוב, ומקווה שלא תהיה לנו בעיה של מקום.

פורסם
גם אני לפני שבועיים נחתתי מטיול ביער השחור עם טיסות דרך ציריך.

 

להלן מספר נקודות שלדעתי ראוי לציין:

 

1. היינו גם 11 אנשים, 8 מבוגרים ו3 ילדים, הוזמנו דרך אופרן 3 רכבי מנהלים סטיישן. בפועל התקבלו 2 אודי A6 דיזל סטיישן ו1 אופל אינסיגניה סטיישן (תנחשו איזה רכב מבין ה3 סחבק קיבל :( ). מבחינת מקום הרכבים היו גבוליים, נסענו עם מזוודה לזוג (4 מזוודות גדולות) + מזוודה קטנה לכל ילד + 3 עגלות שאחת מהם קטנה יותר ונקראת טיולון לדעתי. את העגלות היה צריך להכניס לתא הנוסעים כי לא היה מקום.

2. הרכבים כבר הגיעו מצוידים עם toll sticker שמאפשרת לך לנסוע חופשי בכבישים המהירים בשוויץ.

3. שוויץ מדינה יקרה בטירוף!!, תשתדל לרכז את כל הקניות בגרמניה, אפילו את העצירה לקפה בחנות נוחות אחרי הנחיתה עדיף לדחות לצד הגרמני של הגבול.

4. בשוויץ אפשר לשלם ביורו, הקאץ' הוא שהם עושים שער המרה של 1:1 על פרנק שוויצרי (למעשה הם גוזרים את ההפרש בשערי המטבע) ובנוסף מחזירים לך עודף בפרנק שוויצרי.

5. להזהר מאוד ממצלמות מהירות, לרוב הן יהיו ממוקמות ביציאה ממנהרות אחרי שלטים שמורידים את המהירות וגם בכניסות/יציאות מכפרים עיירות שמותר לנסוע שם 30/50. על אחת כמה וכמה לא כדאי לקבל דו"ח בשוויץ, אחד הנהגים שלנו טעה בדרך ומהלחץ לא שם לב למהירות, קיבל פלאש ביציאה ממנהרה על 80 קמ"ש במקום 60 קמ"ש, משיטוט קצר באינטרנט ומשיחות עם מקומיים הקנס יכול להגיע לאלפי שקלים.

6. אם אתה מקבל רכב דיזל - תבקש שיוודאו שיש מספיק אוריאה במיכל. ברכב שלי באמצע הטיול קיבלתי התראה בלוח שעונים על מחסור באוריאה (נקרא גם AdBlu) שמאיימת שאם לא אמלא תוך X קילומטר, לא אוכל להניע עוד את הרכב. למזלי הייתה תחנת שירות של יורופקאר 10 ק"מ מהמגורים, ושם העניין נפתר תוך כמה דקות.

 

תודה Matanel על הפוסט המושקע!

הוזמנו רכב 9 מקומות ועוד סטיישן מנהלים. אין לנו עגלות/טיולונים אבל יהיו כמה בוסטרים (שגם הוזמנו). אני מקווה שמבחינת מקום ברכבים למטען נהיה מסודרים.

מדבקות toll - מעולה. האם נדרש גם לגרמניה?

מחירים בשוויץ - שמעתי סיפורי זוועה כאלה מעוד חברים - תודה על האזהרה.

מטבע - נרכוש בארץ כמה CHF. כעקרון אין תכנון לשהות שם בכלל.

מצלמות - אני מבין שדרושה זהירות מיוחדת בנושא זה. האם מדובר על שוויץ או גרמניה? אני שוקל להשתמש בוייז או ב IGO. ה IGO יזהיר מפני המצלמות? להתייעץ עם pasat04?

מה זה אוריאה? פעם ראשונה אני שומע על זה. עם מי לוודא? בתחנה?

ושוב תודה :-)

פורסם
נושא המצלמות נכון בכל אירופה, בודאי דוברת הגרמנית והצרפתית. השויצרים עושים קורס בהסואה אצל החיזבאללה, המלצמות מוסלקות יותר טוב ממטעני הצד בלבנון.

שיוצריה היא מולדת המולטנטבה, והמצלמות האלה כנראה יותר מתוחכמות מהגאטסו. אוכפות לא רק מהירות אלא גם שמירת מרחק, עקיפה מימין והשד יודע איזה עבירות נוספות, וכל זה עד 5 או 7 נתיבים. אז להצטייד בסבלנות.

 

לגבי המחירים - לא זוכר אם ציינתי זאת בשרשור הנוכחי או אחר, אבל לטיול בשוייץ לנתי במלון ב-Weil am Rhein - הפרבר הגרמני של באזל, 100 מ' ממעבר הגבול. המלון היה בתוך מרכז קניות שאשתי נהנתה לבלות בו כל ערב, מחירים זולים להפליא, בודאי בהשואה לשויצריה שבה קילו עגבניות עלה 65 ש"ח. וכיון ששוויצריה הצטרפה לשנגן בסביבות 2010 אין בעיה של מעבר גבול. עם זאת, אם אתם מתכוונים להכנס לאתרים שויצריים, אין ברירה אלא לשלם בפרנקים - ובימים אלה שבהם התשלום בכרטיס אשראי לא גורר המרות כפולות ההפרש בין מזומן לאשראי הופך די מצומצם.

 

נהג באסים - האם יש לך ניסיון בנהיגה באירופה?

 

טרם נהגתי בשוויץ/גרמניה. אני מבין שנדרש להקפיד על קוצו של חוק ואף יותר מכך, כצפוי.

פורסם

לגרמניה לא נדרשת מדבקת TOLL, התנועה באוטוסטרדות היא חופשית.

לצורך הניווט השתמשתי במערכת המקורית של האופל, היא עבדה על הכיפאק ואפילו היו לה עדכוני תנועה אונליין. ממה שאני יודע וויז עובד בגרמניה אבל אני תמיד מעדיף שהניווט יהיה אופליין כי לא בכל מקום יש קליטה סלולארית מוצלחת. לגבי המצלמות, תסע כחוק ולא יהיו בעיות.

בכלל האופל היה רכב על הכיפאק, כיסאות עור ריקליינר, קסנון, ג'אנט 18 עם צמיגי גשם מעולים שתפקדו נהדר גם בשלג, בקרת שיוט אקטיבית, מתלים אדפטיביים, מערכת לזיהוי תמרורים, נורות התראה לשטחים מתים, ועוד ועוד. אם תקבל רכב כזה זה יהיה ברכה עבורך, אני סתם מתבכיין כי רציתי את הA6 :) .

אוריאה זה תוסף סולר כלשהו שאם אני זוכר נכון אמור להפחית את פליטת המזהמים, אם תקבל רכב דיזל (95% שכן) אז תשים לב שליד פתח התדלוק יש פתח נוסף למילוי אוריאה. אחרי שנידלקה ההתראה בלוח שעונים ניסיתי לשאול בכמה תחנות דלק אם יש להם, ולאף אחד לא היה, כאמור זה טופל בסניף של חברת ההשכרה. בעקרון זה אמור להיות כחלק מהצ'ק ליסט של החברת השכרה לפני שמוסרים את הרכב, אבל עובדה שאצלי חיפפו קצת וגם באחת מהA6 נדלקה התראה בדרך חזור לשדה התעופה ככה שמומלץ לוודא עם הנציג.

 

באופן כללי לנהוג בגרמניה זה תענוג וממש לא מסובך, גם לא בתוך הערים הגדולות, הסתדרתי יופי בתוך שטוטגארט (מוזיאון מרצדס מומלץ). פשוט תשים לב לתמרורים ולמה שקורה סביבך ויהיה בסדר. כמובן חשוב להקפיד על הנתיב הימני בדווקנות כי נקודה קטנה במראה הופכת תוך שניות לפורשה שנעה לכיוונך במהירות פסיכית.

לפני הנסיעה גם אותי הפחידו הרבה שהגרמנים מקפידים על קוצו של יוד בנושא המהירות. ההתרשמות שלי הייתה קצת אחרת, בהרבה מקומות ובעיקר בכבישים בינעירוניים ובאוטובן כאשר יש שלטים עם מגבלת מהירות, המהירות של כולם יורדת אולם לא למהירות שנדרשת בהתאם לשילוט. המון פעמים יצא לי להגיע לקטע של עבודות בכביש עם שלט 60 וכולם נוסעים 75-80.

בתוך הערים והכפרים לעומת זאת מקפידים בגלל החשש ממצלמות. 30 קמ"ש זה 30 קמ"ש.

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

פורסם (נערך)

נהג באסים - רק הערה נוספת לגבי נהיגה באירופה - הרמזור האירופי: רמזור עם עדשות בצורת חיצים מתנהגים כמו שלנו, כלומר לא תתקל ברכב הנוסע מולך. לעומת זאת, כאשר העדשה עגולה ללא חיצים גם הרמזור מהכיוון הנגדי יהיה ירוק. במצב כזה, אם ברצונך לפנות שמאלה, עליך להתקדם למרכז הצומת ולהמתים שהתנועה הנגדית תפסק. לא להלחץ אם הרמזור מתחלף לאדום - לא תצולם, וכיון שגם הרמזור הנגדי יתחלף זה יהיה הזמן לפנות שמאלה.

 

עוד בעניין רמזורים - יש צמתים מרומזרים בהם לפניה ימינה יש חץ ירוק (יכול להיות תמרור פח רגיל או רמזור עם עדשה ירוקה בצורת חץ ימינה). במצב זה אתה רשאי לפנות ימינה גם כאשר הרמזור אדום, אולם להתנהג כתמרור עצור, כלומר לעצור בקו העצירה, לתת זכות קדימה לרכב חוצה - אבל כאשר הדרך פנויה אינך צריך להמתין לירוק ברמזור של ישר ושמאלה.

 

לגבי מצלמות - הן קיימות בכל מקום, אבל כנראה שבשווייץ ריכוזן גדול במיוחד. וכאמור, חלקן מוסוות. גם פח אשפה בצד הדרך יכול להיות מכמונת. והשויצרים לא מוותרים, אתה יכול לעבור דירה בין 3 מדינות והדו"ח יגיע אליך. בכל אירופה הטולנס נמוך, נע בין 2-8 קמ"ש. בגרמניה עבירות מהירות קלות גוררות קנסות די סמליים אבל ההסלמה די מהירה, במרבית המדינות הקנסות משמעותיים כבר בחריגה קטנה.

 

לגבי רכישת פרנקים - אם אינך מתכוון להשתמש בהם חבל לקנות אותם. מכסימום השתמש בכרטיס האשראי, העמלה היא 2.5-3% דומה לעמלה ברכישת מזומן. המקום היחיד בו מובטח שתזקק לפרנקים הוא בתדלוק לפני החזרת הרכב. ד"א - הקפד לקחת כרטיסי אשראי עם EMV ולזכור את קוד הכספומט, באירופה לא חותמים אלא מכניסים את הכרטיס לקורא ומקישים את הקוד. המוכר כלל לא נוגע בכרטיס. אם לכרטיס האשראי שלך אין EMV פנה מחר ללחברת האשראי ובקש שיחדשו לך אותו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

הוזמנו רכב 9 מקומות ועוד סטיישן מנהלים. אין לנו עגלות/טיולונים אבל יהיו כמה בוסטרים (שגם הוזמנו). אני מקווה שמבחינת מקום ברכבים למטען נהיה מסודרים.

 

הערה בכל הנוגע לבוסטרים המינימליים (ללא הגב, אלא רק אלו שמגביהים ומקרבים את החגורה למותן). בספרד גיליתי שלקנות אחד כזה עולה כ 15-20 יורו. ולשכור אחד כזה לסופש ארוך עולה 50!!!! אני לא מצפה שתקנה שם אבל שקול לקנות בארץ (במחיר די דומה לספרד).

אני לא אתפלא אם זה גם המצב ביחס לבוסטרים עם הגב (עם או בלי החגורות).

אני ראיתי שמביאים מהארץ ולדעתי רוב חברות התעופה שאינן לאו קוסט מעלות ללא כל בעיה או עלות.

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
פורסם

מצטער אבל לא קראתי הכל.... כמה נהגים יש לכם בחבורה?

 

אני שואל כי בדיוק הזמנתי רכבים ליוון ל 5 ימים. אנחנו שבעה.

גולף עולה בערך 195-230 יורו. סופר מיני כ 175-200.

לעומת זאת וואן אחד לשבעה (עם מעט מאוד מטען כשיושבים שבעה) עולה 530-650. כלומר הרבה יותר זול ומרווח להוביל שבעה בשני רכבים מאשר באחד (זה בכל הקשור לשכירות. דלק ואגרה זה אחרת)

×
×
  • תוכן חדש...