Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3855 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לצערי, אני רואה המון נהגים שמאותתים שמאלה טרם כניסה למעגל תנועה. בנוסף, המון מורי נהיגה מלמדים את תלמידיהם לעשות את זה.

 

למה זה קורה? הרי, מעגל התנועה מבטל כל פניה שמאלה ומאפשר רק יציאה ימינה. זאת אומרת שכשבן אדם מאותת שמאלה, אין לו לאן לצאת שמאלה, וזה סתם מבלבל את הנהגים האחרים. יש לאותת ימינה בעת היציאה.

 

ניסיתי לשאול בקרב חברים ועלתה גם השערה שלפי החוק מותר לאותת שמאלה במידה ומבצעים פרסה במעגל התנועה (סיבוב שלם). האם זה נכון?

 

מה דעתכם? מה אתם עושים? מאותתים או לא?

2016 BMW M235i.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

היו כבר איזה שלושה שרשורים על זה בעבר, אתה יכול לחפש.

אישית, במעגל ממוצע שמורכב מנתיב אחד, אני מעדיף את אלו שמאותתים שמאלה (או בכלל).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

כמו שנאמר, אני מעדיף את אלו שלפחות מנסים לרמז על הכוונה שלהם מאשר את אלו שלא מעניין אותם שאר משתמשי הדרך.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

אין לי מושג מה אומר החוק, אני נוהג לאותת שמאלה כל עוד לא הגעתי ליציאה שלי וימינה מיד לפני שאני יוצא מהכיכר. כך שאם אני נכנס לכיכר ויוצא ביציאה הראשונה אני מאותת ימינה מהתחלה ואם ביציאה השניה אז שמאלה עד שאני עובר את היציאה הראשונה ומיד אחר כך מחליף לאיתות ימינה.

פורסם

אני מאותת שמאלה,

אני טוען שזה מעביר יותר מידע לנהגים (אלא אם המעגל עצום בגודלו) מאשר איתות ימינה ברגע האחרון.

כל ציטוטי החוק לא ישכנעו אותי, המטרה היא להעביר מידע לנהג ממול. אם החוק אומר אחרת, החוק רקוב.

יום טוב גם לך

פורסם

כמובן שמאותת.

אפילו אם זה לא מה ש"צריך לעשות" לפי החוק. בגלל שכנהג אני מעדיף לדעת מה מי שנכנס לכיכר מתכנן לעשות (ולא אכפת לי שבפועל הוא פונה ימינה, זה לא העיקר) אני עושה את אותו דבר.

נכון שיש כיכרות מאוד גדולים, עם שלושה-ארבעה נתיבים ואיזה עשר-עשרים שניות בתוכם, ואז זה משהו אחר.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

השאלה עם איתות היא לא מה מחייב החוק אלא האם אני נותן למשתמש דרך אחר מידע על כוונותיי שיכול להיות לו לעזר.

 

במעגל תנועה קטן הממלא הלכה למעשה תפקיד של צומת, איתות שמאלה יכול להיות מועיל מאוד לנהגים המתקרבים למעגל מכיוונים אחרים, אם ישנם כאלו ואם הכיכר שבטבור המעגל לא מסתירה את האיתות מעיניהם.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

תוכל למצוא את התשובה אחרי שתגיע לכיכר ונהג שמגיע לאותה הכיכר ממולך יאותת שמאלה [אם הוא בתוכה או לפניה] ואתה תבין שעליך להאט [אלא אם אתה מהזן המצוי :)]

לעומת אותו המצב- רק שהנהג לא מאותת, אתה מבחינתך מגיע לכיכר באותה מהירות נסיעה [כי הרוב לא מאטים לפני כיכר ממוצעת] ואז אתה צריך לחרוק שאתה קולט שהוא פונה "עליך" [שתכלס, הוא בתוך הכיכר והזכות שלו]

 

כתוב על סמך זה שאני גר "על" כיכר

פורסם

אני לא מאותת שמאלה במעגל תנועה רק בגרמניה.

בארץ מאותת שמאלה - פתחתי בעבר דיון בנושא.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

מאותת.

פניה ימינה - מאותת ימינה בכניסה וביציאה.

המשך ישר - אין איתות בכניסה, מאותת ימינה ביציאה.

פניה שמ' או פרסה - מאותת שמ' בכניסה וימינה ביציאה.

 

תקנות התעבורה אינן מסידרות את נושא האיתות במעגל תנועה, וכל הטוענים כך ואחרת סומכים ידיהם על תקנות צומת(מדוע? נשגב מבינתי).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

בתור נהג די חדש (שנתיים על הכביש) - מעולם לא שמעתי על דבר כזה,

ואני מאותת לפניע הכניסה למעגל תמיד, יש למישהו הסבר מדוייק על החוק ? מדוע לאותת ימינה ביציאה ?

Audi A3 8L

פורסם

זה בגלל משחקים מטומטמים של משרד רישוי.

עד 2008, בשיעורי נהיגה היו מלמדים לאותת שמאלה כאשר אתה נכנס למעגל תנועה.

בתחילת 2008, משרד הרישוי החליט לשנות את ההנחייה, וללמד כי יש להכנס למעגל תנועה בלי לאותת, ורק כאשר אתה יוצא מהמעגל תנועה - לאותת ימינה.

כנראה שמתי שהוא הם החליטו כי השיטה הקודמת יותר נכונה.

באותו זמן (תחילת 2008), למדתי נהיגה (הוספת דרגה) וזכור לי שמורה הנהיגה דיבר איתי על השינוי שאמור להיכנס בקרוב.

 

בגלל זה אתה רואה גם מורי נהיגה מלמדים כך (וניחוש לגבי פות"ש- הוצאת רישיון נהיגה משנת 2008 ואילך...)

פורסם
בתור נהג די חדש (שנתיים על הכביש) - מעולם לא שמעתי על דבר כזה,

ואני מאותת לפניע הכניסה למעגל תמיד, יש למישהו הסבר מדוייק על החוק ? מדוע לאותת ימינה ביציאה ?

 

אני 17 שנה בערך על הכביש ומעולם לא שמעתי על מה שפותח השרשור מדבר (או שלא הבנתי אותו נכון)

בכל מקרה אני מאותת לפני הכניסה למעגל, אלא אם אני ממשיך ישר.

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

פורסם

מישהו מאותת כאשר הכביש מתעקל שמאלה? סביר שלא . אז למה בכיכר?

 

אותת ימינה, אחרי שחלפת על הזרוע שלפני הזרוע שממנה תצא.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
זה בגלל משחקים מטומטמים של משרד רישוי.

עד 2008, בשיעורי נהיגה היו מלמדים לאותת שמאלה כאשר אתה נכנס למעגל תנועה.

בתחילת 2008, משרד הרישוי החליט לשנות את ההנחייה, וללמד כי יש להכנס למעגל תנועה בלי לאותת, ורק כאשר אתה יוצא מהמעגל תנועה - לאותת ימינה.

כנראה שמתי שהוא הם החליטו כי השיטה הקודמת יותר נכונה.

באותו זמן (תחילת 2008), למדתי נהיגה (הוספת דרגה) וזכור לי שמורה הנהיגה דיבר איתי על השינוי שאמור להיכנס בקרוב.

 

בגלל זה אתה רואה גם מורי נהיגה מלמדים כך (וניחוש לגבי פות"ש- הוצאת רישיון נהיגה משנת 2008 ואילך...)

מורי נהיגה מלמדים לאותת שמאלה גם לאחר 2008 וגם על פי זה נבחנים במבחן המעשי.

לדעתי איתות שמאלה כאשר פונים שמאלה או עושים פרסה בכיכר הוא הדבר הנכון לעשות, וכאשר פונים ימינה לאותת ימינה.

 

ו"ישה " , אתה שואל מדוע בכיכר יש צורך לאותת לאומת עיקול? כי בד"כ מקומות שעשו בהם כיכר היו בעבר צומת ועל מנת להקל על הנהגים ולמנוע עומסים בזרוע מסוימת בנו כיכר , ולכן כיכר היא לא "סתם" עוד עיקול בדרך אלא למעשה מחליפה צומת ולכן נהוג לאותת.

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 


×
×
  • תוכן חדש...