Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני יותר משנה התלבטתי לגבי רכישה של סופר מיני ידנית שתשתמש אותי בעיקר לנסיעות לעבודה וחזרה.

אפשר להיזכר כאן...

 

הרכב במדובר - פורד פיאסטה לבנה, ידנית, מנוע 1.25 ליטר, רמת אבזור Trend, נרכשה חדשה מאיילון מוטורס.

 

אז אחרי בדיוק שנה שהרכב אצלי, חזרתי לעדכן.

 

קצת סטטיסיטיקה ומספרים, לאלו שמחפשים את שורה האחרונה:

  • נהגתי מעט יותר מ-20K ק"מ
  • נסיעות מרובות על כביש 6, בעיקר במהירויות משמרות רישיון
  • ביטוח חובה ומקיף, כל נהג מעל גיל 40 - 3160 ש"ח
  • רישוי שנתי - 1226 ש"ח
  • תצרוכת דלק ממוצעת לאורך כל התקופה - 1:15.8 ק"מ לליטר

 

וקצת יותר מידע:

 

אבזור/מפרט:

הרכב שונה במעט מהדגם שנמכר בדלק מוטורס -

ידיות ומראות בצבע הרכב, פנסי ערפל, ריפודים שונים, כיסא נהג מתכוונן לגובה. זה העיקר.

 

כחלק ממחיר הרכישה לרכב הותקנו חיישני נסיעה לאחור וכן דיבורית Motorola TK30.

כמו כן הותקנה קודנית על אף שלא נדרשתי ע"י הביטוח, ולו בכדי לאפשר מעבר בין חברות ביטוח בהמשך.

 

ויתרתי על מערכת ה-media הסינית/ישראלית.

 

הוספתי את המעמד לנייד ProClip של Brodit. לא זול, אבל שווה כל שקל.

 

מנוע/גיר:

מנוע 1.25 ל' די חלשלוש, מחובר לגיר 5 הילוכים ידני כמובן.

אין לרכב הרבה כוח ביציאה מהמקום אך בנסיעה על כביש בינעירוני לא חשתי בחוסר כוח, גם בעקיפות.

לא מדובר ברכב חזק... אין הרבה מה לספר כאן.

 

תצרוכת הדלק דווקא הפתיעה אותי לטובה (מדידות של מספר תדלוקים בתנאים המפורטים):

  • נסיעות על כביש 6 אינן חסכוניות מידי, אך בנסיעות רגועות הגעתי לתצרוכת דלק של 1:17
  • שילוב מזגן ונסיעות לת"א עם לא מעט נסיעות עירוניות מוריד את תצרוכת הדלק ל-1:13.7
  • תצרוכת דלק ממוצעת לאורך כל התקופה - 1:15.8 ק"מ לליטר

 

מרווח ונוחות:

יצא לי לבצע נהיגות ארוכות ברכב (יותר משעתיים ברצף) והנסיעות היו נוחות לכל אורכן ולא הרגשתי עייף בהגעה ליעד.

העובדה שניתן לכוון את מושב הנהג וההגה לכל הכיוונים תרמה למציאת תנוחת ישיבה מתאימה לי.

 

שני ילדים יושבים בספסל האחורי בנוחות ללא צפיפות באיזור הרגליים.

לשני מבוגרים קצת יותר צפוף ברגליים...

 

אחזקה:

עלות רישוי - 1226 ש"ח.

ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 40 ללא עבר ו/או תביעות - כ-3100 ש"ח (רכב חלופי מיידי ללא הגבלה ועד חודש מקבלת הכסף במקרה של אובדן מוחלט ואיסוף מהמקום במקרה של תאונה/גניבה).

 

טיפול 15K בוצע במוסך מורשה "עד רעננה".

עלות הטיפול הייתה כ-550 ש"ח ואלו שולמו ע"י איילון מוטורס (חלק מהטבות הרכישה).

 

שונות:

מישהו החליט שהפנס האחורי שלי מפריע לו...

החלפת פנס מקורי במוסך מורשה עלתה 1000 ש"ח ו-10 דקות עבודה.

 

אחזור לעדכן בעוד שנה... :-)

 

תודה,

אלי

  • אהבתי 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ויתרתי על מערכת ה-media הסינית/ישראלית.

 

הציעו לך? בכמה? ומה יש לך, ומה איכות השמע?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
תודה על הסקירה

 

נשמע מבסוט

בהצלחה בהמשך :9

 

תודה לכם.

אני בהחלט שמח על הרכישה וכן מ'חווית' השימוש ברכב בשנה האחרונה.

 

הציעו לך? בכמה? ומה יש לך, ומה איכות השמע?

 

הציעו ו-ויתרתי.

ברכב מותקנת המערכת המקורית והיא בהחלט מספקת אותי - מצד אחד אני שומע מוזיקה כל הזמן, בעיקר מ-USB אך גם מ-CD ומצד שני אינני אודיופיל...

 

תודה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

סיקור מצוין,כולל מחירים,חיסרונות ויתרונות.

אם תוכל לפרט מה כלל הטיפול ומה מחיר חלפים לחוד.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

טיפול 15K ק"מ כלל החלפת פילטר שמן ושמן מנוע.

 

העבודה הייתה 0.9 שעות, וכללה 4.1 ליטר של שמן מנוע (54 ש"ח לליטר) ופילטר שמן (זהה לפוקוס, 51 ש"ח).

יש עוד סעיף של "חומרי עזר" ב-20 ש"ח.

 

כל המחירים לפני מע"מ.

 

על החלפים ניתנה הנחה של 10% ועל העבודה 15%.

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

  • 11 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

אז עברתי עוד שנה עם הפיאסטה.

 

אין דבר חדש או מרעיש לספר, הכל עבר כשורה.

 

נותר לי רק לספק מעט מספרים 'יבשים' -

 

  1. יש כבר כ-38KKM על מד האוץ
  2. תצרוכת דלק ממוצעת לאורך כל התקופה - 1:15.8 ק"מ לליטר (לא השתנתה מ-סיכום השנה הראשונה)
  3. כ-2400 ליטר דלק עברו דרך המנוע בשנתיים אלו
  4. אגרת רישוי שנתי הפרידה ביני ובין 1203 ש"ח
  5. ביטוח חובה ומקיף, כל נהג מעל גיל 40 - 3203 ש"ח

 

טיפול 30000 בוצע גם הוא ב-'עד רעננה' וגם הוא שולם ע"י איילון מוטורס.

 

  • עבודות - 274 ש"ח (טיפול ו-פ/ה מסנן אבקות)
  • חלפים - 600 ש"ח (שמן מנוע, מסנן שמן, חומרי עזר, תוסף דלק, מסנן אוויר)

כל המחירים לפני מע"מ והנחות.

 

אחרי סקירה כזאת משמימה, חפרתי עמוק ושאלתי את עצמי - זהו?

אז התשובה היא כן.

מדובר ברכב נוח, שקט, אמין (עד כה), חסכוני וזהו.

מילה אחת לסיכום - 'אפור'.

אבל עושה את עבודתו מצוין ואפילו לרגע לא חלפה בראשי המחשבה להחליף אותו.

 

מה חסר לי ברכב?

בקרת שיוט...

אבל זה לגמרי שטויות ונובע בעיקר מאופי הנסיעות שלי.

 

תודה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

אם הנסיעות שלך היו יותר מפותלות, לא הייתה מכנה את הרכב הזה 'אפור' ׁ(;

חבל לא מביאים לארץ את הגרסאות החזקות יותר עם גיר ידני. 1L אקובוסט..

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

פורסם

אולי עם מנוע אחר הוא לא יהיה אפור,אממ אממ ST.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

עושה רושם שכשאדם בוחר בגיר ידני, הוא כנראה 'מוותר' על הרבה תקלות וצריכת דלק גרועה.

אני קורא את הסיכום והוא מזכיר לי את הריו. שיעמום אחד גדול, חסכוני ושימושי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

יש לאבי רכב כזה, רק שהוא נקנה מדלק ולא מאיילון

אפור זאת בדיוק המילה שאני חושב עליה כל פעם שאני נוהג ברכב, ההגה באמת נחמד, הקלאץ טוב, העברת הילוכים מאוד נוחה, אבל הבעיה האמיתית של הרכב לדעתי זה המחסור בכוח.

פורסם

יש לי פיאסטה 2014 עם 41K, ידנית, ואני חושב שזה בכלל לא רכב אפור (למרות שהיא בצבע אפור :wink:)

נוחות נסיעה, התנהגות כביש, איכות תא הנוסעים, רעש, עיצוב פנימי וחיצוני - גבוהה מהממוצע.

המנוע אכן חלשלוש :cry:. ואצלי הוא עושה 1:14 במקרה הטוב, מזגן לא מפסיק לעבוד, נסיעה בין עירונית פקוקה.

ליאור.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...