Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עולה חדשה, Toyota MR2 85, יומן מסע (עודכן 13.1.16)


Maor Bracha
שימו לב! השרשור הזה בן 2633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 204
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האמת שחיפשתי את הזמן לעדכן ולא מצאתי. נו, הנה- מצאת אותו בשבילי.

 

העדכון ארוך מדי בכדי להכניס לתגובת Tapatalk, מבטיח פוסט ארוך ומפורט מחר.

 

לבנתיים....

 

uploadfromtaptalk1445718393458.jpg

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אז ככה:

 

יום שבת בהיר אחד יצאנו לדרך אדון שלייקעס (Shellcase) ואני לטיול לכיוון בית אריה.

מבחינת מהירות הקצב הוא אולי של של הקיה סיד שהייתי פוקד איתה את בית אריה בשירותי הצבאי, אבל החיוך אוי החיוך...:-D

הרכב הזה פשוט מייצר חיוכים יותר ממה שהקליאו RS וה STI ייצרו עבורי בכביש הזה גם יחד.

 

IMG_20150828_122157-01[1].jpg

 

מי שפחות חייך בטיול הזה היה המנוע, שעבר את המאמץ האמיתי הראשון שלו בידיים שלי - הקראנק החל לדפוק. אווץ'.

אבל, אין מה לעשות. זה מנוע ספורטיבי בן 20+ שעברו לא באמת ידוע. אני לא יכול להגיד שלא ראיתי את זה מגיע מתישהו.

 

לפני שעלה הרעיון לעבור לשבדיה התוכנית הייתה להמתין ליום שבו המנוע ישבוק חיים ולהביא מנוע 2zz-ge המתחרה בסדרות המנועים שמגיעים בהונדה Type R , קו אדום ב9k סל"ד ו200 כ"ס אטמוספרי עם בלוק אלומיניום שמשיל 30 ק"ג ממרכז הרכב.

אבל, מאחר ואני כן מתכנן לרדת מהארץ והרכב ישאר פה לביקורים שלי מדי פעם, ההרפתקאה הזאת ירדה מהפרק.

 

אז התחלנו להוציא את המנוע ולבחון את הנזק.

מצאנו תלתל אחד שהרים ידיים וגרם נזק לקראנק על הדרך. מעבר לכך, למזלי, המנוע שמיש ובר שיפוץ.

 

בזמן שבצעתי עבודת מחקר וחשבתי כיצד לגשת לנושא, מירי כבר החלה להראות כמועמדת ראויה לשרשור ענתיקות בדרכים וחצרות.

 

IMG_20150921_134654.jpg

 

 

כמו שציינתי, הנזק הוא קראנק ותלתל אחד. אבל, היות ואני הפדנט שאני- אני לא מסוגל למצוא קראנק משומש או מחודש ותלתל אחד בלבד ולסגור את הפינה.

עכשיו יהיה גם זמן טוב לגילוי הנאות- אי שם בהמלך חיה מירי קיבלה את המנוע עם הראש שמספק ביצועים טובים יותר מבין גרסאות ה 16V של מנוע ה 4AGE. הבלוק זהה, ההבדל הוא בראש, יחס דחיסה וכמובן מפות דלק והצתה. נתוני הכ"ס במחלוקת, אבל נאמר שמנוע בריא מספק 140 כ"ס וזה מה שאני מצפה אחרי שיפוץ איכותי.

 

אז התחלתי במחקר מעמיק איזה חלקים אני צריך בשביל שיפוץ Bottom end מלא ואיכותי.

רשימת החלקים שהסכמתי עם עצמי שצריך למצוא:

1. קראנק.

2. תלתלים.

3. בוכנות, ביחס דחיסה 10.3:1.

4. רינגים.

5. סט אטמים ומחזירי שמן.

6. קיט טיימינג.

7. מיסבים.

 

הבוכנות שלי כרגע במצב טוב, אבל אם כבר אז כבר.

 

מצאתי את מספרי החלקים ועל הדרך הוספתי לרשימה ברגי ראש וברגי תלתל.

להלן רשימת המק"טים המקוריים של טויוטה שהרכבתי במחקר שלי, לפי דגם מנוע 4AGE Smallport\Redtop בגרסאתו החזקה.

עשוי עזור לאנשי הטויוטה מאחר והמידע בארץ דל...

 

Internals - Main

13101-16120-01 Piston X 4

13201-19095 Rod X 4

13401-16020 Crankshaft

 

 

Bearings and washers

11011-15010 Thrust washer set

11704-16010 Crankshaft bearing set

13204-16070 Rod bearing set

 

 

Gaskets and seals

04111-16192 Engine overhaul kit (Full gasket and seal set)

13011-16160 Piston ring set

 

 

Bolts, nuts & Misc.

13265-16010 Rod bolts X 8

90170-09003 Rod bolt nut X 8

90109-10058 Head bold\Intake X 5

90109-10059 Head bolt\Exausht X 5

 

 

Timing

16100-19115 Water pump

13568-16020 Belt

13505-16021 Tensioner\Idler

 

 

כמו שאתם מבינים ירדתי לא רק לרמת סט האטמים המקורי, אלא לרמת הבורג. הכל בחלקים מקוריים של טויוטה.

וכמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, זול זה לא... אבל, אני מעדיף לעשות פעם אחת כמו שצריך ולתמיד.:oops:

סט האטמים ומחזירי השמן הוא לכלל המנוע, החלק העליון והתחתון. ככה שהשיפוץ הזה יגע קלות גם בראש.

בכל אופן, רשימת החלקים הזאת הועברה למספר ספקים וכרגע אני בעיצומה של מלחמת מחירים בניהם.

 

אפשרות נוספת שעלתה היא הסבה לגרסאת ה 20v של מנוע ה 4AGE, אשר מגיעה מהמפעל עם מצערות וכ 170 כ"ס.

מצאתי כמה אפשרויות למנועים, אבל אצטרך ליבא בעצמי. שלחתי כמה מיילים, אני אשאיר את זה כאופציה עד שאקבל תמחורים סופיים לגבי ה Rebuild המלא.

 

התכנון הוא להוציא את ההזמנה עד מחר.

 

 

 

 

_______________________

אה, ציינתי כבר שיש לי בבית גם קיט בלמים אחורי 257x20 מאוורר עם קליפרים של דור שני טורבו?

תכננתי להרכיב אותו יחד עם קיט Wilwood ארבע בוכנות 282x22 קדמי, אבל לאור ההוצאות הנוכחיות והירידה המתוכננת מהארץ הסט האחורי ימתין ליום שבו אחזור ארצה או אם וכאשר אחליט למכור את הרכב הקיט יעבור איתו.

 

 

בנוסף אני רוצה להמליץ על topgaiters- חנות eBay למוצרי עור וריפוד לרכב. קיבלתי מהם שק ידית הילוכים, בלם יד ומשענת יד איכותיים ובמחיר טוב.

אחלה פתרון למי שצריך לסדר קטנות בפנים הרכב שלו.

 

 

 

 

Stay tuned...

עריכה אחרונה על ידי Maor Bracha

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק עכשיו ראיתי את השירשור לראשונה.

רכב מאוד מדליק.

יש פה כאלו מ א ו ד משופרות באיזורי (יש אחת עם סופר ואחת עם טורבו שראיתי במפגש האחרון בג׳רזי) שמדליק לראות.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה גרסא שהגיעה עם מגדש על מהמפעל.

למען האמת אני יכול להחליף את מספר החלק של הבוכנות ולקבל בוכנות מחוסמות ביחס של 8.5:1 (אם אני זוכר נכון) ולגדוש עם המחשב המקורי של הדגם הזה.

אבל זה אומר שאני צריך להוסיף סעפת, מגדש, פורק, צנרת גדישה, קולר, צנרת פליטה וכו'.

 

 

עריכה:

אגב, במחשבותיי על כיצד לשפץ את המנוע שקלתי גם לרכוש בוכנות Custom של CP או חברה בעלת שם אחרת, ביחס של 9.5 או 10:1 עם מיסבי ACL וברגי ARP.

ככה אני לא מאבד יותר מדי כח אם אני נשאר אטמוספרי אבל משאיר לעצמי את האפשרות לגדישה נמוכה בעתיד.

 

מצד שני, זאת תוספת כסף נוספת על הארגז שהשיפוץ המקורי עולה ואני מאבד את רכיב המקוריות - במידה וארצה למכור את הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Maor Bracha

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הדיעה הלא חשובה שלי :) - לא צריך לעשות מאוטו נדיר משהו שהוא לא, יש דרכים יותר קלות להגיע לרכב ספורטיבי טוב. היתרון של הטיוטה הזאת הוא במקוריות והנדירות, לא שווה להרוס את זה בשביל משהו שכל הוט האצ' מודרנית תעקוף בסיבוב במילא

 

אני כן בעד דברים קטנים והפיכים, שדרוגים מדגם אחר שמתאימים בול כמו ברקסים, אבל לשנות לגמריי את ההתנהגות והמנוע זה כבר תופס על מה הדיעה שלי מלעמלה.

עריכה אחרונה על ידי liorwohl

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דרכים יותר קלות להגיע לרכב ספורטיבי טוב. היתרון של הטיוטה הזאת הוא במקוריות והנדירות, לא שווה להרוס את זה בשביל משהו שכל הוט האצ' מודרנית תעקוף בסיבוב במילא.

זה לא ממש מדוייק, כי מכוניות קלאסיות קלות בד"כ בהרבה ממודרניות, וגם יש בד"כ הרבה נסיון במה אפשר ואי אפשר לעשות עם המנועים שלהן. תתפלא מה מכונית ספורטיבית משנות ה70-80 עם משקל של טונה ופחות ו200 כ"ס יכולה לעשות למודרניות רבות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מאוד מרשים.

למרות שאם כבר MR2, אז הדור השני שלה התחבב עליי יותר.

ועוד ארבע שנים יהיה ניתן לייבא גם אותה, יש שמועות על אחת בארץ (או שהיא בכלל רוסקה או שהשמועות לא נכונות).

Toyota-MR2-Mk2-Rev-5-600.jpg

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
זה לא ממש מדוייק, כי מכוניות קלאסיות קלות בד"כ בהרבה ממודרניות, וגם יש בד"כ הרבה נסיון במה אפשר ואי אפשר לעשות עם המנועים שלהן. תתפלא מה מכונית ספורטיבית משנות ה70-80 עם משקל של טונה ופחות ו200 כ"ס יכולה לעשות למודרניות רבות...

נכון. לא מדובר רק בסוסים אלא גם במשקל שהסוסים צריכים לסחוב. שמירה על מקוריות מכאנית מותנית במה שהנהג אוהב. אם חסר לו כח, שישדרג ויהנה.

המכונית מהממת, תמשיך לפנק אותה!

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לעשות מאוטו נדיר משהו שהוא לא, יש דרכים יותר קלות להגיע לרכב ספורטיבי טוב.

 

דרכים קלות יותר להגיע לרכב ספורטיבי טוב? לא ממש הבנתי.

אמנם מדובר פה ברכב מיושן, אבל אכן מדובר ברכב ספורט מעולה (שים לב להבדל בין ספורט לספורטיבי).

עם משקל באיזור הטון, מימדים של 106, מנוע מרכזי בעל 140 כ"ס, שלדה מעולה שהשמועות מספרות שתוכננה בשיתוף פעולה ע"י לוטוס וסביבת נהג מכוונת נהיגה.

שים לב למה שאני אומר- אמנם הוא לא הרכב הכי מהיר שהיה בבעלותי, אבל by far הכי מהנה בכביש הזה מבחינת נהיגה (והייתי שם עם מיטו תלתן, קליאו RS203 ואימפרזה STI).

 

לגבי הכח, ממש לא חסר לרכב. כלומר, בקו ישר הוא זריז אבל לא מפלצת תאוצה, אבל בסיבובים הוו בסיבובים... שילוב המנוע-גיר פשוט מעולה ותמיד התחושה שיש *בדיוק* את הכח שצריך. מישהו שם עשה את החושבים שלו.

החיבור לרכב פשוט מדהים, על זה תוסיפו את תנוחת הישיבה הנמוכה, סביבת הנהג וצליל המנוע צורח מאחורי האוזניים והרי לכם- חיוך מוטורי למהדרין.

ברכב הזה יש תחושה שלא ניתן להסביר, ועל זה יעידו חברי הפורום שישבו ברכב.

 

לכן כרגע, אני דיי נוטה לכיוון השיפוץ הכללי ברמה גבוהה לעומת שיפור.

 

 

אגב, ישנה בארץ גם דור שני טורבו אדומה. אעלה כמה תמונות ריגול מחר.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את הטרוניות. זהו רכב ספורטיבי שנקנה ככזה. השיפורים המתוכננים לא הופכים את עורו, אלא מחדדים את הנקודות שעם הזמן פחות תואמות את הציפיות.

 

נהגתי ברכב והוא כיף צרוף - קליל, מכאני, ישיר בתחושות וכן, ספורטיבי. המהירות והביצועים משניים כאן - גם לאחר השיפורים המתוכננים (שדרוג קל, לא שיפורי חוץ של מהיר ועצבני) היא לא בדיוק תחרוך אספלט. אבל היא כיף חיים, וזה מה שחשוב לבעליה.

 

רוצים מקורי - תקנו מקורי, וזה אומר אחד שלרוב תומך בסטנדרט.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הדיעה הלא חשובה שלי :) - לא צריך לעשות מאוטו נדיר משהו שהוא לא, יש דרכים יותר קלות להגיע לרכב ספורטיבי טוב. היתרון של הטיוטה הזאת הוא במקוריות והנדירות, לא שווה להרוס את זה בשביל משהו שכל הוט האצ' מודרנית תעקוף בסיבוב במילא

 

אני כן בעד דברים קטנים והפיכים, שדרוגים מדגם אחר שמתאימים בול כמו ברקסים, אבל לשנות לגמריי את ההתנהגות והמנוע זה כבר תופס על מה הדיעה שלי מלעמלה.

רק דיעה שלי - זו טויוטה MR2 - רכב אכן נחמד ונדיר בישראל - אבל סה״כ אמור לשמש בתור רכב כיף לבעלים.

זה לעולם לא יהיה איזה אקזוטיקת אספנות באמת שהמקוריות מוסיפה לה איזה שווי מדהים - אבל יכול להגיע לרמה של מכונת נהיגה נדירה ביותר ברמתה.

אם מנוע משופר בקטע של אמינות ורצועת כח זה מה שצריך - אז זה מה שצריך. אם צריך ברקסים יותר גדולים - שים ברקסים יותר גדולים , כנ״ל גם צמיגים וכל חלק מסביב.

 

אם זה היה נגיד איזה רכב נדיר עם מנוע וTrim Level מיוחד (לדוגמא איזה שלבי 350 - אף אחד לא היה חושב לשים שם מנוע 302 מודרני עם טורבו נכון?) אש.

 

אבל זה רק אני. (אגב - במבט מהיר בקרייגליסט באיזורי - 2 MR2 מהדגם הזה והשנתון הזה - 3 אלף דולר , דור שני 2 רגילות ואחת טורבו - כשהטורבו 6.5 אלף. מנועים מכל המינים והסוגים משופצים לדורות האילו עד 700 דולר... נחמד פה)

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע ליאור, אין לך מושג על מה אתה מדבר.

נהגתי על המון רכבים חדשים משלל קטגוריות (מGT ועד HOT HATCH), וזה נחמד והכל, וגם יותר חזק ויותר שקט ויותר בטוח ובלה בלה בלה....

שום דבר לא מתקרב לכיף שיש ברכב אנלוגי, בטח ובטח לא על כביש ציבורי.

לא יודע מה אתה מרגיש שם ממרומי הפיאט 500 שלך אבל דבר אחד אני יכול להגיד לך - מכונית ספורט ישנה זו חווית נהיגה, מכונית ספורט חדשה זה פלייסטיישן.

 

ועוד דבר אחד - לקנות רכב זה קל.

לבנות רכב זה קשה תאמין לי שאני יודע אני יושב בסדנא ליד אחד כזה שנבנה מ0 ממש עכשיו.

 

מאור, היה אחלה של טיול - שחבל שהתקצר =)

1231.jpg20150828_122242-2.jpg

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...