Jump to content

benj1990

  • הודעות

    8
  • כאן מאז:

הנקודות של benj1990

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

1

מוניטין

  1. טוב, אז הוחלפו כל ארבעת הבולמים בבולמי קאייבה, ובוצע כיוון פרונט. כמו שכתב @ALX אכן המוסכניק אמר שנראה כי בולמים אלו זהים לבולמים המקוריים שכעת הוצאו מהרכב - אז כנראה שהם ה OEM של סוזוקי. תושבות הבולם נבדקו ונמצאו תקינות - ללא צורך בהחלפה. לאחר שבוע של נסיעה עירונית ובין עירונית עם הרכב אני יכול לסכם במשפט אחד -מורגש שיפור ניכר, אבל לא מספיק. ובהרחבה - מהמורות קטנות אכן כבר לא מורגשות, מהמורות בינוניות וגדולות עדיין מורגשות אם כי ה"מכה" שהרכב סופג מרגישה יותר "רכה" מאשר היתה לפני החלפת הבולמים. אגב, מסתבר שהבולמים לדגם זה יקרים יותר מהרגיל, כך שהחלקים פלוס העבודה עלו 2200 שח. וכאן אני ממשיך לשאול את חכמי הפורום, בהנחה ואני רוצה להמשיך הלאה ולשפר עוד את המצב, מה הכיוון שעלי ללכת אליו מבחינת חלקים....? או שכמו שאמר המוסכניק - שה'בודי' של הרכב כבר עייף ו'זה מה שיש'?
  2. טוב, קניתי מסיר דבק של יעקובי וגם אחרי ריסוסים נדיבים חוזרים ונשנים לא הצלחתי משמעותית לטפל בזה, משיטוט וחקירה באינטרנט אני לא חושב שגם ה GooGone ודומיו יעזרו לי. אולי התמונה לא מצליחה להעביר את המצב כמו שצריך, אבל מדובר בשכבה ממש עבה של דבק שהתקשתה - הזמנתי מסין את המכשיר הזה, הוא נועד "לטחון" שכבות קשות של דבק ואני מקווה שהוא יעזור לי, אעדכן בתוצאות.
  3. עדכון: הצלחתי להשיג רכב דומה ולעשות עליו סיבוב, מדובר ב SX4 HatchBack 2011 נסועה של 110,000 ק"מ - תוצרת יפן. (-אני מזכיר ששלנו הוא 2012 תוצרת הונגריה עם נסועה של 160,000 ק"מ), והאמת, ההרגשה הרבה הרבה יותר טובה - בלימת זעזועים כמו "שצריכה להיות", אין מה להשוות למכות שאני חוטף מהרכב שלנו. אז הסברתי לאמא שלי את המצב והחלטנו להשקיע בהחלפת זוג בולמי הזעזועים הקדמיים (-כולל תושבות בולם ותותב - במידה ויהיה צורך), הבולמים תוצרת קאייבה (KYB) היפנית (-לפחות יהיה חלק אחד יפני ברכב), המוסכניק שלי אמר שזה עשוי לשפר את ההרגשה אבל אמר שהוא לא יכול לקחת אחריות שזה אכן יפתור את הבעיה, בנוסף הוא הדגיש לי שהבולמים הנוכחיים לא נוזלים או נראים לא תקינים חיצונית, ועם כל זאת הוא ממליץ להתחיל בהחלפת הבולמים. אגב העלות כולל העבודה היא 1,400 ש"ח (-עלות מקוריים היא כ 2,400 ש"ח לפני מע"מ ועבודה - ולכן החלטנו לוותר). אעדכן כאן בתוצאות. אגב, האם לדעתכם העובדה שהרכב שלנו מיוצר בהונגריה יכול לתרום לבעייתיות בנושא זה ובכלל ?
  4. תודה רבה, אבל אני די מהקצה השני של הארץ.... היכן ניתן לרכוש אותו? והאם יש תחליפים טובים ברשתות הארציות? ראיתי למשל את זה - https://www.ace.co.il/1210703.html
  5. שלום, אשמח לעצה - עם איזה חומר ואיך ניתן להסיר את הדבק שהתקשה (ככל הנראה דבק של מגנט לטלפון), מבלי לפגוע בפלסטיקה. מצ'ב תמונה.
  6. תודה לכולם על התגובות... לא יצאתי מעודד - בלשון המעטה... גם אם אני הולך על מה ש @ALX כתב, אני מניח שמדובר בהוצאה של כמה אלפי שקלים , וגם אחר כך לא בטוח שאגיע לתוצאות טובות. לא מעוניין כעת להשקיע סכום כזה.... אגב אציין שהצמיגים חדשים כולם, בני גג חצי שנה. אולי נתנחם בכך שרוב הנסיעות שלה הם בינעירוניות, שם זה יהיה פחות מורגש. נחיה ונראה. אני מתייג כאן @איתמר שמשיטוט בפורום הבנתי שמכיר היטב את הרכב הספציפי, אולי יוכל לשפוך יותר אור על הנושא.
  7. שלום, אמא שלי שתהיה בריאה רכשה את הרכב האמור בכותרת מיד ראשונה עם 160,000 ק'מ. הרכב תקין לחלוטין מבחינה מכנית (עבר בדיקה במכון וגם אצל המכונאי המשפחתי) ואכן בנסיעה עליו מרגיש כך - המנוע והגיר שקטים, ללא רעשים מיוחדים, מרגיש בסדר גמור. אבל, כשהרכב עובר על מהמורות בכביש - בורות קטנים/אספלט משובש - זה מורגש בצורה שאני ארשה לעצמי לקרוא לה "קיצונית", ממש מרגישים אותם - וזו מבחינתה אכזבה גדולה. מקריאה כאן בפורום וגם במרחבי הרשת אכן מוזכר מדי פעם שהרכב הזה לא יודע להתמודד טוב עם מהמורות. השאלה האם יש משהו לעשות בנידון, המכונאי הציע להחליף בולמי זעזועים קדמיים ב 1000 שח, השאלה האם זה יעזור במשהו או ש"זו הכלה" ולא שווה את ההשקעה? אשמח לעצה בנושא...
  8. שלום לכולם, חדש פה ובכלל בעולם הרכב וזקוק לעצתכם, ברשותי ניסאן סאני מודל 94', גיר אוטומט, נסועה של 177000 ק"מ, מטופלת ושמורה היטב (-עברה במשפחה, אצלי יד שלישית). אני נוסע עם האוטו כל יום מירושלים לפתח תקווה הלוך-חזור כאשר רוב הנסיעה היא בין עירונית והמנוע בערך על 3000 סל"ד כאשר בעליות של שער הגיא הוא מגיע גם לאיזור ה4000 למשך כשתי דקות במצטבר, סה"כ בחודש נסועה של 2,500 ק"מ. לפני כחודש בדקתי שגרתית שמן במנוע ולחרדתי גיליתי שהמדיד יבש לגמרי, הכנסתי והוצאתי יותר מפעם אחת כדי להיות בטוח אבל פשוט לא היה מה לנגב מהמדיד..... כנראה שהגעתי ברגע האחרון... כמובן שמיד מילאתי שמן מנוע (- 10W40 חצי סינטטי של LiquiMoly עם התוסף mos2, מהגלון הכסוף של 5 ליטר) ומאז בדקתי את המצב כל יום... גיליתי בבדיקות שמתחת לאוטו שלש כתמים קטנים של שמן לאחר כל כיבוי מנוע, ובנוסף, מפלס השמן ירד בצורה מדאיגה. כמובן שפניתי למוסך שלי, והוא גילה "נזילה רצינית" לדבריו מהיוניט לחץ שמן, הוא החליף את החלק והוסיף כי "יש לי נזילה קטנה גם בין הגיר למנוע – אבל לא שווה לטפל בזה ואני צריך לחיות עם זה". מאז עבר קרוב לחודש ואני עוקב אחרי מפלס השמן כל יום, חשוב לי לציין ששתיים מתוך שלש הכתמים כבר לא מופיעים, וגם כתם אחד קטנצ'יק לפעמים מופיע ולפעמים לא, כעת המצב הוא כזה שמרגע שאני ממלא עד הסף העליון במדיד אני נוסע 1400 ק"מ ואז מפלס השמן מגיע עד הקצה התחתון (L) שבמדיד ואז אני נדרש למלא כליטר שמן מנוע נוסף כדי להגיע שוב לקצה העליון. המנוע תקין ללא עשן לבן\כחלחל וללא נזילות והשפרצות עד כאן הנתונים, מכאן השאלות: האם מבחינת צריכת השמן המצב תקין בהתחשב בגיל האוטו \ מצבו \ הנסיעות הארוכות שאני עושה כל יום ? האם הנזילה "בין הגיר למנוע" דורשת טיפול מיידי וככל שאני משאיר אותה כך היא תגבר ? או שמא אפשר באמת "לחיות עם זה" כדברי המוסכניק ? המון תודה מראש.
×
×
  • תוכן חדש...