Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7851 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם..

בעקבות ויכוח קל עם חבר אני נעזר בכם.

 

האם במנוע וולווטרוניק יש רצועת טיימינג? ו/או קאמשפט?

 

אמיר.

פורסם

לא ולא

זו לא תיבת הילוכים , ולא ,אין רצועה וכו'.

וולווטרוניק זה המנוע של ב.מ.וו , בו השסתומים נפתחים ונסגרים באמצעות סולנואידים :

וולוו - VALAVES= שסתומים

טרוניק -בצורה אלקטרונית - באמצעות מחשב הפותח וסוגר סולנואידים (מנועים חשמליים ,לצורך העניין ,למרות שזו הגדרה קצת מופשטת).

פורסם

לא קיימת רצועה ,כן קיים קמשפט

לא קיים גם הפרפר מצערת (אין כבל מצערת) שמגביל את זרימת האוויר

והליפט משתנה ולא קבוע כמו במנוע רגיל

באופי זה מנוע חסכוני ולא ספורטיבי (6000סל"ד קו-אדום)

ולעיון מפורט :http://www.bmwworld.com/technology/valvetronic.htm

.I'm a blocked user

פורסם
שלום לכולם..

בעקבות ויכוח קל עם חבר אני נעזר בכם.

 

האם במנוע וולווטרוניק יש רצועת טיימינג? ו/או קאמשפט?

 

אמיר.

יש גל זיזים כמו שציין levil ההנעה מתבצעת באמצעות שרשרת כפי שניתן לראות באיור.

 

3021_832.jpg

פורסם

אז רגע, לא הבנתי.

 

לפי הציור אני רואה שרשרת, שמבצעת את פעולת התזימון של הקאמשפט..

 

איפה נכנס ה"מנוע החשמלי"??? (אם בעצם השרשרת מסובבת את הגל זיזים??..)

פורסם

תסתכל בתמונה ותבין

 

מהמנוע החשמלי יוצא ציר שמשתלב עם גלגל שיניים שמניע מוט שנמצא בין שני הקמשפטים

והשאר כתוב בלינק

.I'm a blocked user

פורסם
אז רגע, לא הבנתי.

 

לפי הציור אני רואה שרשרת, שמבצעת את פעולת התזימון של הקאמשפט..

 

איפה נכנס ה"מנוע החשמלי"??? (אם בעצם השרשרת מסובבת את הגל זיזים??..)

תראה, המנוע הזה פועל כמו כמו מנוע רגיל שיש בו שרשרת/רצועה - היא מחוברת למנוע ומתזמנת את פתיחת וסגירת השסתומים.

במנוע זה, בין גל הזיזים לשסתום מחובר סולנואיד ('מנוע חשמלי') אשר קובע את מידת פתיחת השסתום.

לדוגמא, בלחיצה עדינה על הגז, השסתומים ייפתחו רק מעט בעוד שבלחיצה בריאה, השסתומים ייפתחו עד הסוף כמו במנוע רגיל.

אגב, המערכת פועלת על שסתומי היניקה בלבד לפי מה שהבנתי, תקנו אותי אם אני טועה.

 

יום טוב!

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
תסתכל בתמונה ותבין

 

מהמנוע החשמלי יוצא ציר שמשתלב עם גלגל שיניים שמניע מוט שנמצא בין שני הקמשפטים

והשאר כתוב בלינק

ok, אבל ישנם 2 קאמשפטים שהגולות שעליהם לוחצות על השסתום ובינהם ישנו גם את אותו מוט שמונע ע"י המנוע החשמלי, וגם הוא לוחץ על השס'...

 

למה יש שם שרשרת שמחוברת לזוג הקאמשפטים (הקיצוניים) האלה?? (זה נראה ממש כמו טיימניג)

 

אם הבנתי נכון אז הפעולה היא רגילה לחלוטין ולאחר פתיחת השסתום באופן המוכר מתערבים אותם רכיבים מהמוט האמצעי החשמלי ומשנים את הכמות תערובת הנכנסת..נכון?

פורסם
ok, אבל ישנם 2 קאמשפטים שהגולות שעליהם לוחצות על השסתום ובינהם ישנו גם את אותו מוט שמונע ע"י המנוע החשמלי, וגם הוא לוחץ על השס'...

 

למה יש שם שרשרת שמחוברת לזוג הקאמשפטים (הקיצוניים) האלה?? (זה נראה ממש כמו טיימניג)

 

אם הבנתי נכון אז הפעולה היא רגילה לחלוטין ולאחר פתיחת השסתום באופן המוכר מתערבים אותם רכיבים מהמוט האמצעי החשמלי ומשנים את הכמות תערובת הנכנסת..נכון?

זוהי אכן רצועת טיימינג!

היא אחראית לתזמון פתיחת השסתומים.

אך בנוגע לאופן פתיחת שסתומי היניקה - הוא הדבר השונה ממנועים מוכרים כיום.

פשוט מה שמשתנה זוהי מידת פתיחת השסתום.

מצ"ב ציור מסכן, שבו ניסיתי להמחיש לך את זה: כשלוחצים לחיצה בריאה על הגז, המנוע מתפקד כמו כל מנוע נורמלי שמסופקת לו תערובת מספיקה, וכשלוחצים בעדינות, השסתומים עצמם מווסתים את אספקת התערובת למנוע ע"י פתיחה חלקית בלבד. השוני בין המקרים הוא מצב הסולנואיד: בפתיחה עדינה, הסולנואיד 'מכווץ' ומאפשר פתיחה חלקית בלבד של השסתום, ובפתיחה מלאה, הסולנואיד 'מופשט' לגמרי וגורם לפתיחה מלאה של השסתום.

 

עזרתי?

 

שחף בן צבי.

VALVETRONIC.jpg

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
זוהי אכן רצועת טיימינג!

היא אחראית לתזמון פתיחת השסתומים.

אך בנוגע לאופן פתיחת שסתומי היניקה - הוא הדבר השונה ממנועים מוכרים כיום.

פשוט מה שמשתנה זוהי מידת פתיחת השסתום.

מצ"ב ציור מסכן, שבו ניסיתי להמחיש לך את זה: כשלוחצים לחיצה בריאה על הגז, המנוע מתפקד כמו כל מנוע נורמלי שמסופקת לו תערובת מספיקה, וכשלוחצים בעדינות, השסתומים עצמם מווסתים את אספקת התערובת למנוע ע"י פתיחה חלקית בלבד. השוני בין המקרים הוא מצב הסולנואיד: בפתיחה עדינה, הסולנואיד 'מכווץ' ומאפשר פתיחה חלקית בלבד של השסתום, ובפתיחה מלאה, הסולנואיד 'מופשט' לגמרי וגורם לפתיחה מלאה של השסתום.

 

עזרתי?

 

שחף בן צבי.

שחף המון תודה.. אתה בכל זאת מסביר לי משהו שאני כבר יודע..:wink:

הויכוח והתהייה היא לגבי הרצועת טיימניג:

 

האם במנוע וולווטרוניק יש רצועת טיימינג?
אין רצועה
לא קיימת רצועה
ההנעה מתבצעת באמצעות שרשרת כפי שניתן לראות באיור
זוהי אכן רצועת טיימינג!

:shock:

פורסם
שחף המון תודה.. אתה בכל זאת מסביר לי משהו שאני כבר יודע..:wink:

הויכוח והתהייה היא לגבי הרצועת טיימניג:

:shock:

צודק!

סליחה שהטעיתי אותך!

אבל כל הציטוטים הקודמים, כמו שעמית אמר, שגויים.

במנוע זה ישנה שרשרת טיימינג (לא רצועה, אבל זה הרי אותו הדבר) וההבדל הוא בכל מה שהסברתי לעיל.

 

הוסדר הויכוח?

 

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
באופי זה מנוע חסכוני ולא ספורטיבי (6000סל"ד קו-אדום)

I'm not really familiar with the BMW motor, but rev limiter isn't always an indication... try saying that ~6k RPM redline is a gas saver and not a sporty motor to Corvette and Viper owners

 

:wink: Moti

פורסם

טעות קטנה שלי ,הנכון הוא שהיעילות של מנגנון הולוטרוניק פוחתת משמעותית מעל 6000 סל"ד

(אבל זה לא הקו-האדום )לפי הציטוט הבא מהמאמר :

The efficiency of Valvetronic engines drop rapidly at over 6,000 rpm since stronger valve springs are required. The stronger springs create higher friction losses. Don't expect to see Valvetronic in the "M" series engines any time soon.

.I'm a blocked user

×
×
  • תוכן חדש...