Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV מול סוזוקי קרוסאובר 4X4 - מבחן השוואתי


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3441 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוב, גם אתה מדבר מפוזיציה של "עכברוש שטח" (בצורה המחמיאה כמובן, גם אני כזה) אבל מרבית נהגי שטח, גם אם יש להם לנד קרוזר, אינם כמוני וכמוך ומחפשים קצת מעבר לנסיעת שבילים בסיסית.

 

הרכבים האלא מציעים מרווח גחון וזויות גישה ונטישה לא רעות וביחד עם ה 4X4 בכלל הקרוסאוברים 4X4 האלה נותנים תמורה מעולה למחיר.

 

ובכלל, לא כל שטח זה עשוש/ורדית וכו' אם נתייחס לרגע, סתם לדוגמא, לנהיגה בחול ושבילי עפר, אני מבטיח לך שעם ה XV (בדגם ה 2 ליטר) אני משיג זמנים יותר טובים מלנדקרוזר/פאג'רו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

BAGIRA

אם אתה זה שתנהג בXV תמדוד זמן X

ואז את אותו מסלול אתה זה שתסחט מפאג'רו תוצאה טובה יותר:wink:

רכבי שטח יתנו לך לקחת אותם לקצה ויבקשו ממך בכוח למתוח את הגבול.

רכבי "כאילו" רק יסיימו בכבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכלל, לא כל שטח זה עשוש/ורדית וכו' אם נתייחס לרגע, סתם לדוגמא, לנהיגה בחול ושבילי עפר, אני מבטיח לך שעם ה XV (בדגם ה 2 ליטר) אני משיג זמנים יותר טובים מלנדקרוזר/פאג'רו.

 

נשמע שאתה מדבר על ראלי שבילים, ואז יש יתרון חלקי לנ"ל (תלוי גם באיזה מהמורה תגיע ותסגור בולם ותקפיץ להנחתה).

 

מרווח הגחון נראה יפה בפרוספקט, שונה בשטח כשמתקנים לאחור והפגוש הקדמי נתפס ונתלש ממקומו או האגזוז מתמלא אדמה ומתעקם עד הסעפת.

 

"שטח" זה מושג מאוד רחב, ול"ק ודומיו מציעים מכלולים שונים מעט, "עבים" ועמידים יותר.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים אם חלק מכם ואם חלק לא מסכים.

בתור אחד שהחזיק עד לא מזמן יונדאי סנטה-פה,שלא יורד לשטח של ממש אלה מדי פעם בחורף נוסע אם הגלשן ברכב

בג'אסר אה זרקה ונכנס אם הרכב עד כ 20 מטר מהמים,או נסיעה לארובות חדרה לגלישה,חול ים דיונות ובחורף בוץ קל,

ובחורף באיזור חולות הקאנטרי המלאים בוץ.הרכב היה עושה את עבודתו מצויין לטעמי ובלעדיו לא הייתי מגיע למקומות אלה,עובדה

שנה וחצי אחרי המכירה שלו אני תלוי בחבר בעל פורסטר סובארו מוצלחת. לא יודע הישיבה הגבוהה המתלים הרכים הביטחון שנותן

רכב גבוה.

אז נכון שהם לא רכבי שטח אמיתיים והנסיעות הללו היו 20 פעם בשנה בקושי אבל,לי זה היה בול!!!

ועכשיו מחפש פורסטר חבוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהיגה על XV ליסינג של חבר לעבודה (1.6, רציף, בסיסי)

עגלה. אבל מה עגלה, סבתא עם אלטו נתנה לנו בראש.

אבל עגלה מה זה כיפית.

ירדתי מהעגלה עם חיוך דבילי לאללה אחרי ששמנו לו גוש בוץ על הגג בגבעות של יקנעם/עין העמק.

מה שכן, הגיר ממש לא השאיר לי טעם של עוד. אם כבר צרבת.

מערכת העצור-סע שלו הרגישה לי כמו תלמיד נהיגה ולא כמו עצור-סע של רכב מודרני (נקודת ההשוואה שלי למערכת זו היא אוקטביה 1.2 שנת 2014 שבה הפעולה של מערכת זו טובה לאין שיעור)

הסלון של הXV ברמה של לאנטיס 99. לטוב ולרע.

 

בקיצור.. יש לי רגשות מעורבים בקשר לרכב.

בליסינג, רוב הסיכויים שהייתי לוקח כי זה מאפשר לעשות קצת שטח רך, שבילים מהירים וכו.

בכספי אני בספק שהייתי קונה אותה.

עריכה אחרונה על ידי Igrosh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שאתה מדבר על ראלי שבילים, ואז יש יתרון חלקי לנ"ל (תלוי גם באיזה מהמורה תגיע ותסגור בולם ותקפיץ להנחתה).

 

מרווח הגחון נראה יפה בפרוספקט, שונה בשטח כשמתקנים לאחור והפגוש הקדמי נתפס ונתלש ממקומו או האגזוז מתמלא אדמה ומתעקם עד הסעפת.

 

"שטח" זה מושג מאוד רחב, ול"ק ודומיו מציעים מכלולים שונים מעט, "עבים" ועמידים יותר.

 

אני מסכים עם מה שאתה אומר והתגובה שלך מתארת בדיוק את מה שחבר סיפר שקרה לו בשבת הזו.

בשבילים של פלמחים הוא פגש פג'ו 208 עם טמבון חצי תלוש. אמר לעצמו בטח רכב ליסינג, לגיטימי...

התפתחה שיחה:

בעלים: זאת ממש לא 208 מליסינג!

חבר: מזה? 208SW? (אמר שהיו לה קורות הכנה לגגון כמו 308SW והיא נראתה קצת יותר ארוכה מ-208 במבט שני).

בעלים: זאת לא 208, זאת 2008 CROSSOVER.

אוקיי בחיים לא ראיתי קרוסובר שנראה בדיוק כמו פרייבט. גם ל-SX4 החדשה קוראים רק בישראל קרוסובר אם אני לא טועה.

בקיצור הוא קיבל מכה רצינית מתחת לדלת מאבן + חריטה ארוכה של כל הפלסטיקה מתחת לאוטו + עיקם סופית אגזוז.

נפלו מהרכב חתיכות והוא שמר אותן בשקית של שופרסל! אמר שנסע בשבילים ופעמיים-שלוש לא שם לב ופגע בגחון.

אפילו ג'וק נראה כמו ג'יפון, ה-SX4 נראית כמו רכב רגיל. אז היא טיפונת יותר גבוהה ותמנע שפשוף של הטמבון במדרכות בחניה.

וזהו בגדול. רכבים כמו טויוטה RAV4 או סובארו XV הם קרוסאוברים של שבילים ושטח קל.

ב-SX4 אפשר לנסוע על שבילי כורכר בזהירות ולתכנן טוב טוב את הנסיעה אחרת אפשר בקלות לדפוק את האוטו.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של 2008 אני יכול להגיד לך שזה הקרוסאובר הכי לא מתאים ל"שטח".

זאת בסה"כ מין 208 סטיישן מוגבהת שכזו.

 

גם ב XV וגם בקרוסאובר אתה לפחות רואה איזה תכנון מינימלי של טמבונים בכדי שלא יתלשו בגישות ונטישות.

ב 2008 אין שום חשיבה כזו.

 

מצד שני, מנסיוני האישי, ה 2008 ביי-פאר הקרוסאובר שמתנהג טוב ביותר על הכביש, איפה ה SX4 ואיפה ה 2008? שני עולמות נפרדים!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט מהכתבה: "אם בסעיף העיצוב החיצוני הייתה ידו של הסובארו על העליונה, אז בסעיף העיצוב הפנימי מתהפכות היוצרות. תא הנוסעים של הקרוסאובר מרגיש איכותי יותר והוא נעים יותר לשהייה משזה של ה-XV. ...ועדיין, הקרוסאובר מרגיש מהודר ונעים יותר. זה גם איכות החומרים"

 

אז רגע, יצאתי מבולבל: מי איכותי ומי נעים יותר? קצת סטרתם את עצמכם...

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

... בדיוק את מה שחבר סיפר שקרה לו בשבת הזו.

 

:) אכן, אלו הם פני הדברים.

 

 

בגירה כיוון נכון לנהיגת ראלי שבילים, ואז הגיוני לחשוב שהיכן ש-XV לוקח פג'רו אז אוטוביאנקי 4X4 יכול לקחת את הXV :

 

זה בשטח כבוש. בנהיגה שמצריכה זחילה בשטח, התלות במיומנות הנהג גוברת עד למקום בו יש 0 מרווח לטעות בקרוסאוברים הנ"ל:

 

זה שלב בו מקריבים פגוש בשמחה רק כדי לחזור בבטחה לשביל. רכב ייעודי לשטח מרחיב לך עד מאוד את מרווח הטעות והאופציות לתקן,

 

וכמובן גם מצוייד בכלים רלוונטיים כמו צמיגים הולמים יותר, הילוך כח, מיגונים דיפרניצאלים וכו'.

 

 

מיומנות הנהג בשטח חשובה לא רק בפן הטכני, אלא בעיקר בשכל שנסמך על ניסיון, בהחלטות לאן לא להיכנס :

 

אם טעית והפרזת בהערכת יכולת הרכב ונתקעת אחוז בגחונך, חילוץ לאחור בקרוסאובר כנ"ל יכול להיות עגום מאוד.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהיגה על XV ליסינג של חבר לעבודה (1.6, רציף, בסיסי)

עגלה. אבל מה עגלה, סבתא עם אלטו נתנה לנו בראש.

אבל עגלה מה זה כיפית.

ירדתי מהעגלה עם חיוך דבילי לאללה אחרי ששמנו לו גוש בוץ על הגג בגבעות של יקנעם/עין העמק.

מה שכן, הגיר ממש לא השאיר לי טעם של עוד. אם כבר צרבת.

מערכת העצור-סע שלו הרגישה לי כמו תלמיד נהיגה ולא כמו עצור-סע של רכב מודרני (נקודת ההשוואה שלי למערכת זו היא אוקטביה 1.2 שנת 2014 שבה הפעולה של מערכת זו טובה לאין שיעור)

הסלון של הXV ברמה של לאנטיס 99. לטוב ולרע.

 

בקיצור.. יש לי רגשות מעורבים בקשר לרכב.

בליסינג, רוב הסיכויים שהייתי לוקח כי זה מאפשר לעשות קצת שטח רך, שבילים מהירים וכו.

בכספי אני בספק שהייתי קונה אותה.

 

לגבי הכבדות, כמו גם לגבי התיבה - אני מסכים.

לא צריך להגזים. הXV לא איטית מאלטו, אבל מצופה ממנה שתהיה זריזה בהרבה.

מסכים גם לגבי תא הנוסעים. שוב, זה לא לאנטיס 99, אבל זה גם לא מאזדה 3, לפחות מבחינת עיצוב.

 

אני לא מסכים לגבי העצור וסע. מנסיוני עם מערכות העצור וסע בסובארו ובסקודה, זו שבסובארו מתקדמת הרבה יותר. לדוגמא, היא תניע את הרכב מיד כשתזהה הזזה משמעותית של ההגה. היא גם מניעה מהר יותר מזו שבאוקטביה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים של 2008 אני יכול להגיד לך שזה הקרוסאובר הכי לא מתאים ל"שטח".

זאת בסה"כ מין 208 סטיישן מוגבהת שכזו.

 

גם ב XV וגם בקרוסאובר אתה לפחות רואה איזה תכנון מינימלי של טמבונים בכדי שלא יתלשו בגישות ונטישות.

ב 2008 אין שום חשיבה כזו.

 

מצד שני, מנסיוני האישי, ה 2008 ביי-פאר הקרוסאובר שמתנהג טוב ביותר על הכביש, איפה ה SX4 ואיפה ה 2008? שני עולמות נפרדים!

 

נכון.

ל"קרוסאובר" הזה אין בכלל אופציה להנעה כפולה. הוא מצוייד בהנעה קדמית בלבד...

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3441 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...