Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4382 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ואם הזמן הוא פנוי? ולא בא על חשבון תעסוקה מניבה אחרת?

ואם החיפוש (והזמן שידרש לכך) עבור פתרון אחר לא יהיה נמוך משמעותית?

להגיד "זה לא שווה את הזמן, תזרוק" זו אמירה ריקה מבלי להכיר את התמונה הגדולה של השיטואציה.

מתחדשת*

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ואם הזמן הוא פנוי? ולא בא על חשבון תעסוקה מניבה אחרת?

ואם החיפוש (והזמן שידרש לכך) עבור פתרון אחר לא יהיה נמוך משמעותית?

להגיד "זה לא שווה את הזמן, תזרוק" זו אמירה ריקה מבלי להכיר את התמונה הגדולה של השיטואציה.

 

מכיר את הצישואציה ומבין באופניים.

אי אפשר לתקן וגם אם אפשר, לא שווה. יותר זמן ויותר כסף מלחפש ולמצוא משהו אחר.

 

בשביל הספורט, איתמר, מה המידה שלך באופניים?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
מכיר את הצישואציה ומבין באופניים.

אי אפשר לתקן וגם אם אפשר, לא שווה. יותר זמן ויותר כסף מלחפש ולמצוא משהו אחר.

 

בשביל הספורט, איתמר, מה המידה שלך באופניים?

 

שוב, אני לא מחפש להשקיע כאן כסף בתיקון, רק רציתי לדעת אם אפשר ליישר שלדה באמצעים ביתיים.

בכל הקשור לעולם הרכיבה המקצועית (איכויות חלקים, יצרנים וכו') אני בתול, מה שכן עם הגודל והגובה שלי אני כנראה צריך שלדה גדולה, נקראת XL? 19-21? משהו כזה? אין לי שמץ של מושג מה גודל השלדה הנוכחית של הבסידן, אבל אני יודע שהן לא נוחות לרכיבה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ההגיון שלי אומר שאם אפשר לעקם שילדה באמצעים ביתיים, אפשר גם ליישר אותה באותה דרך.

 

מכיוון שמדובר בשלדת ברזל, הסיכון שהיא תשבר היא נמוכה. מקסימום - ספרתי פה איזה 3 שילדות שהוצעו לך.

 

ושאלה פילוסופית: אם החלפת גלגלים, שילדה, ועוד כמה חלקים: איפה האופניים (המקוריים) שלך בעצם?

:turn-l:
פורסם

כתבתי שהחלפתי הרבה חלקים חוץ מהשלדה. רוצה רשימה? בבקשה:

 

  • 2 צמיגים (ועכשיו האחורי קרוע, צמיג שלישי במספר בדרך)
  • 4 פנימיות עם גי'פה (פנימית אחת הלכה לעולמה באשמתי, השנייה לא עשתה עבודתה (של KENDA) ואז שתיים של JOE + שני פסי גומי)
  • כיסא
  • בולם זעזועים קדמי
  • מוט כידון
  • פלסטיק מגן לשרשרת
  • זוג פדלים
  • 4 רפידות בלמים
  • תיקון שפיץ שנשבר בגלגל האחורי
  • החלפת ציר גלגל אחורי שבור
  • עוד שפיץ שנשבר בגלגל האחורי מה שהוביל להחלפת חישוק אחורי לחישוק כפול
  • הסבל נשבר, קניתי סבל חדש
  • הבורג נעילה של הכיסא
  • החלפת הכבל ברקס של הגלגל הקדמי

 

בתהליכי גסיסה:

 

  • הכיסא
  • הגומי של הידיות אחיזה
  • הילוכים התחילו לקפוץ
  • גלגל אחורי עקום
  • הבולם הקדמי חורק
  • הבלמים מחורבנים, יוצאים מכיוון אחרי יום. הפאנצ'רמעאכר טוען שככה זה, הוא שונא אותם.

 

מספיק?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לסיכום:ביזבוז כסף אדיר.

תעשה לעצמך טובה, חפש ביד שניים אופניים של מרידה/טרק בכמה מאות שקלים.

אתה תיישר את השילדה-היא תתעקם שוב, הקטנת את החוזק שלה ביישור.

מה שתצטרך לתקן יעלה לך גם מספר מאות של שקלים, ולאחר התיקון, תישאר עם מוצר נחות באופן לא ניתן להערכה.

ממליץ על מרידה סאב 60, אחריות לכל החיים על השילדה אגב.

זה פשוט לא כלכלי משום זוית לתקן את האופניים שלך, ובאופן כללי אחרי שתעשה סיבוב על משהו אחר לא תבין איך נסעת על חתיכת הברזל חסרת ההנדסה הזאת.

פורסם

פותח השרשור הזכיר פה שהוא סטודנט ואני מניח שהוא מרבה להשאיר את האופניים ליד אוניברסיטה/מכללה/תחנת רכבת. אופנים ממותג מוכר (אפילו מסדרה נמוכה) ימשכו את עיני הגנב.

תקופה מסויימת כשהייתי סטודנט גם אני הייתי משאיר בלילות את אופני ה BECIDAN שלי נעולות בתחנת רכבת האוניברסיטה וכל השנה אף אחד לא נגע בהם. אופניים פשוטות, בלי בולמים ומחברת צעצוע כמעט ולא מושכות גנבים, במיוחד אם חונים לידך מרידות וטרק. אז בקטע הזה אני מבין אותו.

פתרון נוסף הוא לקנות אופניים מחברה ידועה ביד2 ולהוריד להם את המדבקות של הפירמה. לפעמים יש שם מציאות.

 

לפני מספר שנים קניתי ביד2 אופני SCOTT מדגם פשוט ללא קפיצים ב250 שקלים. רואים ישר את ההבדל באיכות החומרים והאמינות. על ההילוכים והגלגלים כתוב deore xt שזו אמורה להיות סדרה יחסית בסיסית של שימנו. בממוצע אני נוסע עליהם פעם בשבוע בשלוש שנים האחרונות, אני שוקל כ 100 ק"ג ומסיע איתי את הבן בהתקן מיוחד, כך שהחיים שלהן לא קלים. :lol: בחיים לא נתקע ולא קפץ הילוך, אין חריקות ורעשים מביכים כשמפדלים ואני בכלל לא מטפל בהן.

 

בשורה תחתונה אני מציע לך בינתיים לנסוע על מה שיש אבל במקביל לחפש מציאות ביד2. אופניים מחברה ידועה אבל בדגמים בסיסיים, ללא מעצורי דיסק, ללא בולמים. כמה שפחות פאר ככה פחות תיקונים.

פורסם

איתמר, מי מחליף בולם באופני מדבקה???

 

הרב זה בלאי.

שפיצים וציר בנסיעה עירונית, יכול להיות גלגלי זבל אבל גם עניין של משקל רוכב.

 

והזול... הוא תמיד יקר.

אני אקפוץ מחר לחנות שלי ואחפש לך אופניים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לסיכום:ביזבוז כסף אדיר.

 

Tell me about that.

אמרתי לפאנצ'רמאעכר שתחזוקת האופניים האלה עלו לי השנה יותר מאשר עלו לי הטיפולים לרכב, ובפער ניכר :?

 

פותח השרשור הזכיר פה שהוא סטודנט ואני מניח שהוא מרבה להשאיר את האופניים ליד אוניברסיטה/מכללה/תחנת רכבת. אופנים ממותג מוכר (אפילו מסדרה נמוכה) ימשכו את עיני הגנב.

תקופה מסויימת כשהייתי סטודנט גם אני הייתי משאיר בלילות את אופני ה BECIDAN שלי נעולות בתחנת רכבת האוניברסיטה וכל השנה אף אחד לא נגע בהם. אופניים פשוטות, בלי בולמים ומחברת צעצוע כמעט ולא מושכות גנבים, במיוחד אם חונים לידך מרידות וטרק. אז בקטע הזה אני מבין אותו.

.

 

לגמריי. מכת הגניבות והפריצות פה (באר שבע) היא בלתי נתפסת.

 

איתמר, מי מחליף בולם באופני מדבקה???

 

הרב זה בלאי.

שפיצים וציר בנסיעה עירונית, יכול להיות גלגלי זבל אבל גם עניין של משקל רוכב.

 

והזול... הוא תמיד יקר.

אני אקפוץ מחר לחנות שלי ואחפש לך אופניים.

 

א. האופניים הם מתנת האקסית שלי, חצי נחמה.

ב. האופניים דווקא הראו אמינות מופתית במהלך ה 4-5 שנים שהיו אצלי, באמת. השנה השישית הביאה את הקטסטרופה, כל מה שמניתי ברשימה מעלה הם מהשנה-שנה וחצי האחרונות! :shock:

ג. סעיף המשקל נמצא בטיפול ואין לי ספק שיש לו אשם תורם, אבל דחילאק, אני עושה עם האופניים בכל יום משהו כמו 4 קילומטר של אספלט עירוני משובח (טוב לא משובח, בסדר). זה לא משהו שאופניים הכי פשוטות וזולות לא יכולות להתמודד איתו.

 

נראה שהחלק היחיד שעדיין לא החלפת הוא... שילדה. אז אני מציע לך אחת במתנה :-)

 

חן חן!

כרגע יש על הפרק שתי שלדות פוטנציאליות וגדולות שאני מתכנן ללכת לראות שבוע הבא. finger crossed.

 

ועוד עדכון מהיום:

עולה על האופניים לאחר הספינינג (הו האירוניה), מתחיל נסיעה ושומע פסססססססססססססססס. לרגע חשבתי שמדובר בפורק ה forge של האופניים (כזכור הנעה אחורית, גיר רציף עם תפעול ידני ולאחרונה גם קמבר שלילי) אך אבוי! מערכת ה TPMS מתריאה כי קיימת ירידת לחץ משמעותית בגלגל האחורי. עוצר בשול המדרכה ומגלה כי הנזלת של JOE בורחת, מטפטפת על האקרשטיין ואינה מצליחה לעצור את הפריקה. סססעמק. דידתי הביתה, החלפתי צמיג (מזל שיש חברים שבדיוק השבוע מצאו צמיג בבויידם) וגם הפאנצ'ר נעלם כלא היה. עלות: 0 ש"ח.

הלילה אני ישן עם האופניים בתוך הבית, עם העין שפתחתי עליהם יש מצב שבבוקר הן לא יהיו בחצר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

טוב, מה אתה רוצה?!

רב מה שהחלפת זה בלאי טבעי, באופני מדבקה שטופלו בשיטת תחזוקת שבר.

 

רק מי מחליף בולם באופני מדבקה???

(מה שמת שם?)

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...