Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיצובישי אאוטלנדר PHEV - מציאה או נפילה?


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 3254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לכל יצרן יש כבל ושקע חשמל משלו ברכב ?

אי אפשר לקנות בחו"ל כבל כללי לטעינת רכב חשמלי ולטעון בבית מהשקע ?

איזה כבל מקבלים עם המיצובישי, כבל שמתחבר לתחנות טעינה של ג'ינרג'י בלבד ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין לרכב מד סל"ד כשהוא נוסע במצב של בנזין?

ואיך בדיוק עובד המד של "Power"?

ככל שאתה לוחץ יותר הוא עולה יותר? או שזה על פי ההספק שהמנוע מייצר כרגע?

אין לרכב מד סל"ד כי... אין סל"ד. זה אומרת יש סל"ד, אבל לא כמו שאתה מכיר אותו.

 

ברכב הזה מנוע הבנזין לא מחובר פיזית לגלגלים. ברוב המקרים הוא עובד בתור גנרטור שיוצר חשמל שמטעין את המצברים שמספקים חשמל לשני מנועים חשמליים שמניעים את הגלגלים. ככה שיכול להיות שאתה נוסע על 90 קמ"ש והמנוע בנזין בכלל כבוי ויכול להיות שאתה נכנס ברוורס לאיזו חניה במהירות של 0.5 קמ"ש והמנוע על איזה 2000 סל"ד.

 

רק במהירויות גבוהות יחסית, לפי מה שראיתי החל מ-60 קמ"ש, יש אפשרות לחיבור ישיר בין המנוע לגלגלים דרך מעיין תיבת הילוכים רציפה. לא תמיד, זה תלוי בתנאי הדרך ובמצב הסוללה. החל מ-120 קמ"ש תמיד יהיה חיבור ישיר בין המנוע לגלגלים.

 

זה נשמע מסובך אבל אתמול נסעתי לא מעט ברכב ו... זה עובד! בניגוד להיברידיות של טויוטה שיכולות לנסוע במצב חשמלי טהור רק כשהסוללה טעונה לגמרי, בירידה, בלי מזגן, במזג אוויר קר, כשהנהג לוחץ בעדינות על הגז ואין חשש לטבל ושביעית - כאן הרכב נוסע נהדר על חשמל. תמיד. בהנחה וטענת את הסוללה, כמובן. והוא מאיץ יפה, שומר על קצב התנועה בלי שום בעיה.

 

המד של ה-power נועד להראות לך כמה אתה חסכוני בנהיגה שלך ומה בדיוק קורה ברכב. החלק התחתון של הסקאלה הוא מד טעינה. כשאתה בולם עם הברקס או עם בלם המנוע אתה טוען למעשה את הסוללות, ואז יש את החלק הכחול של הסקאלה שמראה לך כמה אתה מטעין ברגע נתון. ככל שאתה לוחץ יותר על הדוושה של ה"גז", המחוג עולה יותר לכיוון ה-Power ומראה לך שאתה לא נוהג בצורה חסכונית.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שתדעו כבר נמכרו 51 אאוטלנדר חשמלי.

לומת זאת הדיזל שנמכר במחיר דומה מכר 132 יחידות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אחרי שנהגתי על ה PHEV קצת, יש לי כמה דברים להגיד עליו:

 

 

בואו שנייה נתעלם מכל הגימיקים ונניח שאנחנו מתייחסים אליו כ SUV רגיל. ככזה, מדובר ברכב נחמד עם יתרון גדול מאוד בתחום השקט בתא הנוסעים, נוחות נסיעה מצויינת (חוץ מפאדיחות בתחום הבאמפרים) ואבזור מעניין.

 

בעיקר מעניינת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית שיש ברכב. זה מערכת ששומרת על מגבלת מהירות תוך כדי התחשבות ברכב שלפניך, אם הוא מאיט, המערכת מאיטה את הרכב למרחק סביר ממנו (יש 3 מרווחי בטיחות שאפשר לשחק איתם) . זה מערכת מעולה לתנועה בפקקים או תנועה עמוסה, זה פשוט עובד טוב ואם בכוח הייתי צריך למצוא בזה חסרון זה המרחק הגדול מדי שהיא שומרת מהרכב שלפניך, גם במצב "הכי קרוב" שלה, מה שמאפשר לכל מיני חוליגנים להיכנס ברווח הזה ולגרום למערכת להיות קצת פחות נעימה.

יש גם מערכת שמירה על נסיעה בנתיב שזה סוג של סיוט מצפצף אחד גדול ומעבר לזה, אבזור רגיל.

 

אבל הגימיק זה מה שמעניין כאן ואין ספק שמדובר במשהו שהוא מעבר לגימיק. כלומר, באופן יחסי לשאר הפתרונות הסביבתיים , כאן מדובר בגימיק שעובד ממש טוב.

הנסיעה על מערכת החשמל חלקה וכיפית וההתערבות של מנוע הבנזין לכשצריך כמעט ולא מורגשת.

 

כ-50 ק"מ אפשר לסוע אך ורק על הסוללה מה שאומר שכמעט כל יום של רובינו יהיה אך ורק על הסוללה. אפשר אפילו לקחת את זה צעד קדימה ולאמר שמי שגר 50 ק"מ מהעבודה יכול להתקין לעצמו 2 עמדות טעינה ולחסוך דלק של כ-100 ק"מ ביום, מה שיכול להיות כ-60-70 שקלים לכל יום. לא מעט.

 

אפשר אפילו להשיג תוצאות טובות מזה, זה יכול להתבצע עלידי מערכת שמאפשרת לך לבלום את הרכב באמצעות בלימת המנוע החשמלי שלו מה שיטעין את הסוללה עוד קצת. יש 5 רמות של בלימת מנוע כש-5 זה הכי גבוה ו-0 זה ללא. בשביל לעבור בין המצבים השונים ישנם מנופים שנמצאים מאחורי ההגה (בדיוק כמו כאלה שמעבירים איתם הילוכים ברכבים אחרים) וכשמתרגלים לנהיגה כזו, משתמשים הרבה פחות בבלמים ומשיגים עוד כמה ק"מ של בטרייה.

 

כשנגמרת הבטריה ומתחילים לסוע על מערכת הבנזין מרגישים סוג של בזבזנות. זה נרגע קצת לאחר שרואים שגם בנסיעה היברדית רגילה, מדובר ברכב חסכוני למדי ונתון צריכת שלק של ליטר ל-14 ק"מ לרכב כזה הוא בהחלט אפשרי.

 

מחבקי העצים למינהם יאהבו את הרכב הזה בגלל היעילות האנרגטית שלו. אני אהבתי אותו גם בגלל העובדה שזה רכב שמאוד נעים לנהוג בו ואם אפשר בדרך לחסוך קצת כסף על דלק, בכלל טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מאיפה להתחיל את ההתרשמות האישית שלי מהאוטו, יש לי כל-כך הרבה מה לכתוב עליו.

 

כל מה שאני רושם כאן הוא לטעמי, לדעתי, לתחושתי – אז ככה גם צריך להתייחס לזה. בשורה התחתונה, מדובר באוטו מדליק. לטעמי, כבר אמרתי.

 

אני אתחיל מהסוף. אספתי את האוטו וישר נסעתי לגן להוציא את הקטנה בת השנתיים וקצת, כפרה עליה, נשמה של אבא. מכין אותה מראש שיש אוטו חדש, מכניס אותה לאוטו, קושר במושב בטיחות ומתחילים לנסוע. האוטו חרישי. באמת חרישי. הקטנה לא אומרת מילה. אחרי 400 מטר היא פותחת את הפה "אבא, אני אואבת (תרגום – 'אוהבת') אוטו חדש. אוטו חדש שקט. כף (תרגום – 'כיף') אוטו חדש".

 

במהלך החיים החזקתי שתי מכוניות שגרמו לאנשים זרים להתחיל לדבר איתי. בשנת 1999 זה היה לנדרובר דיפנדר שהיה 'בייב מגנט' וב 2012 זה היה לנדקרוזר 100 שגרם לכמה אנשים לפנות אלי ברחוב / ברמזור כאילו אנחנו אחים. זה האוטו השלישי – אנשים זרים לחלוטין עוצרים (רק גברים – עבור נשים זה ג'יפ בצבע תכלת) ושואלים שאלות: זה פלאג אין? איך הוא? כמה הוא עולה? זה באמת עובד? איך זה עובד? אתה באמת נוסע רק על חשמל?

אז התשובות הן: כן, מגניב ברמות, 225.0 אלף, כן, פשוט מאוד, כן.

 

כמי שגר ברמת השרון ועובד בת"א, עם חוגים לילדים בעיר וכד' – בתאוריה נדמה לי שהאוטו הזה יכול להיות אידיאלי עבורי או יותר נכון עבור אישתי, ולכן הוא כל-כך מעניין. בתחילת השרשור כתבתי שהייתי שמח לקבל את האוטו לשבועיים נסיון. דג הזהב שלי כבר בא בימים, והראייה שלו לא משהו, ויום אחד הוא התקשר "דיסקו, סידרתי לך את מה שביקשת. יש לך את האוטו ליומיים". את האאוטלנדר החשמלי אספתי ביום ראשון אחה"צ. אחרי כ 36 שעות כבר רשמתי למי שמנהל את העניינים עם רכב ההדגמה של כלמוביל שיש מצב שאני מאחר עם ההחזרה, או לא מחזיר בכלל, ושכלמוביל ירשמו בדוחות שהאוטו אבד ולא מוצאים אותו, וזהו.

 

האוטו הזה הוא הברקה טכנולוגית.

ראשית עניין הסוללה – החיווי של הסוללה מזכיר הרבה פעמים את התחושה עם הסמארטפונים, ככל שהסוללה יורדת אתה נלחץ. מכיוון שאין לי שקע טעינה תקני בבית, בדרך לעבודה האוטו הראה שיש עוד 9 ק"מ לנסיעה רק על חשמל (שקול לפחות מ 20% טעינה בסלולרי –מלחיץ כבר אמרתי?). החלטתי שאם כבר אני בנתיבי איילון אפשר להפעיל את מנוע הבנזין לטעינה. הטעינה עבדה בין מחלף גלילות דרך מחלף לה-גוארדיה עד איזור אלנבי, שם כיביתי את המנוע. יש 'פאסון' להיכנס לחניון בעבודה על סוללות... באלנבי הסוללה היתה טעונה כבר כמחצית והצביעה על 25 ק"מ לנסיעה חשמלית. במהלך הנסיעה השתמשתי בשני המנופים שמאחורי ההגה, שמטעינים את האוטו באמצעות בלימה. בדומה למעצור האוויר במשאיות אפשר לבלום את האאוטלנדר באמצעות מעצור ייעודי שטוען את הסוללה תוך כדי העצירה. ידית אחת בולמת (5 רמות בלימה) ידית שניה משחררת.

ברמה הדינמית – האוטו יכול לצאת מהמקום עם הרבה נחישות כיאה למנוע חשמלי ששיא המומנט שלו מתקבל מהרגע הראשון. (היציאה מהמקום היא על גבול החוליגאניות, שלא יהיו אי הבנות) את המשקל של האוטו מרגישים וזה לא מפתיע בהתחשב במשקל המערכת המניעה והסוללות, וזה מורגש בעיקר בהשוואה לג'יפונים אחרים, אבל זה בהחלט לא משהו שפוגע בהנאה. הוא יכול לשייט במהירויות גבוהות, או נמוכות, ולא ניכר מאמץ כלשהו. רמת נוחות טובה, האוטו לא מתרסק על מהמורות, אבל שוב, מורגש המשקל העודף. איכות ייצור גבוהה. למרות שהאוטו עבר כבר למעלה מ 20,000 ק"מ, אין רעשים, אין קרקושים, הכל נראה מוצק ואיכותי.

כבר רשמתי שהאוטו חרישי? הוא חרישי מאוד. זה גם מסוכן, וצריך לגלות עירנות לזה שאנשים פשוט לא שומעים שהאוטו מגיע. זה בעיקר רלוונטי להולכי רגל מבוגרים. ילדים חונכו להסתכל ימינה ושמאלה 100 פעמים לפני חציית כביש. עם הגיל הנוהג הזה פוחת ואם לא שומעים אוטו יש נטייה להתפרץ לכביש. שני אנשים הופתעו מהתכלת החרישי הזה.

 

רשימת הגאדג'טים היא ארוכה ואני אתמקד בשלושה עיקריים:

1. מערכת התרעה לסטייה מהנתיב. המערכת מזהה כל סטייה מהנתיב ומתריעה בחיווי ובצפצופים. אם אתה מאותת אין התרעה. בפקקים של נתיבי איילון בבוקר אתם יכולים לדמיין שהמערכת הזו החלה לצפצץ בגלילות בערך וסיימה בלה-גוארדיה. אני בטוח שיש דרך להשתיק* את החיווי, אבל לא היתה לי סבלנות לחפש וגם מהר מאוד מתרגלים. – *הערה – מצאתי את החיווי. כפתור...

2. המערכת השניה מבוססת מכ"ם מאפשרת לקבוע מרחק קבוע מהרכב שלפניך כשהקרוז קונטרול מופעל. עשיתי ניסיון. בפקקים שמתי בקרוז 90 קמ"ש ולא נגעתי עוד בדוושות. המערכת האטה את האוטו למהירות הפקקים, ואני הפלגתי בדימיון לסרטי מד"ב של שנות ה 80' בה כל המכוניות חשמליות נוסעות במהירות אחידה ושומרות על מרחק אחיד אחת מהשניה ללא התערבות הנהג. אנחנו שם. את המרחק מהרכב שלפני אני מכוון על הטווח הקצר ביותר, שהוא בדיוק מתאים לאוטו שלם להיכנס לפני ושיהיו לו מרחקי ביטחון טובים מהאוטו מקדימה ומאחורה. המערכת לא מזהה את הפולש לנתיב אלא עד שהוא כבר שלושה רבעים בתוך הנתיב, ואז בולמת את האוטו בבהלה. זה לא באמת נועד לשימוש בפקקי תנועה, אבל זה מגניב וגם יביא את האוטו לעצירה. נחמד מאוד עד מעצבן למדי.

3. המערכת השלישית היא ההתרעה שנדרשת בלימה. כשהאוטו חושב שנדרשת בלימה הוא מורח על הצג "BRAKE!" ומתריע התרעה קולית. נו באמת...אנחנו נוהגים בתל אביב...

לשתי האחרונות אולי צריך "גירסה לארצות חמות" שמבינה שמדובר באוכלוסיה מעט שונה מבחינה התנהגותית על הכביש.

 

והדלק...הדלק...שמישהו יזכיר לי מה זה דלק ומה עושים איתו. אישית, אם האוטו הזה אצלי ביומיום, או אצל אישתי – אני אתדלק אותו אולי פעם בשלושה ארבעה חודשים ואולי אף פחות מזה.

 

קצת על האוטו – צבע תכלת. אפשר לבחור בכל צבע, בתנאי שהוא יהיה התכלת הספציפי. 5 מקומות, מרווח, תא מטען גדול, ריפודי עור בהיר שנותנים תחושת אווריריות, מושבים קדמיים מחוממים, סאן רוף, דלת אחורית חשמלית (לפתיחה ולסגירה), כמובן שחלונות חשמל ונעילה מרכזית ורדיוטייפ רודסטאר...(סתם. מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה) מראות שמתקפלות אוטומטית עם נעילת האוטו ועוד רשימה ארוכה של צעצועים שאני מניח שגם אחרי שנתיים עם האוטו אתה חוזר הביתה אחרי שמצאת משהו חדש ואומר לאישה "גיליתי משהו חדש באוטו. יש ממש פתח למלא דלק."

 

אני הייתי קונה את האוטו הזה מחר בבוקר. ממש ככה. בשבילי או בשביל אישתי - לא ממש משנה. וכאן נכנסת הבעיה העיקרית לטעמי – המחיר. האוטו עולה 225.0 אלף שקל + 5.0 שקל לעמדת הטעינה. נניח 230.0 אלף שקל. האאוטלנדר הפשוט או הג'יפונים המקבילים הבסיסיים מתחילים באיזור 150.0 – 160.0 אש"ח (לפני מבצעי 'חבר'), כלומר פער של כ 70,000 שקל בשביל להיות מחבק עצים מוסמך. ההפרש הזה קונה לנו כ 10,000 ליטר דלק, ובצריכה של 1:8 לג'יפון מודרני אנחנו מקבלים כ 80,000 ק"מ להגיע לנקודת האיזון. זה הרבה מדי. בשימוש של אישתי מדובר ב 8 שנים לערך, בנסועה ממוצעת בארץ אנחנו מדברים על כ 5 שנים. רוצים את אותו החישוב בדרך אחרת? בדקתי את ההוצאות שלנו על דלק לג'יפון של אישתי (ספורטאז' 2009) – מעל 1000 ש"ח בחודש. נניח לצורך הדיון האקדמי שיש לנו כאן חסכון של 1000 שח בחודש, שהם 12,000 שקל לשנה, שהם 60,000 ₪ חסכון בחמש שנים או 84,000 ₪ חסכון ב 8 שנים.

יבואו החברים ממיצובישי ויגידו לי שהאוטו לא אמור להתחרות ביונדאי 35IX ודומיו, אבל אי אפשר להתעלם שכל ג'יפון הוא אלטרנטיבה. גם הפורסטר או הספורטאז'. קטונתי באמת להיכנס לענייני התימחור של היבואן, ואני לא מכיר את מורכבות השיווק של מכוניות בסגמנט האמור, אבל מנקודת המבט שלי, שמושפעת גם ממצבי הכלכלי, הייתי משלם פרמייה של כ 25,000 – 30,000 שקלים בשביל לרכוש את האאוטלנדר הזה. לא הייתי משלם פרמיה של 70,000 שקל לאוטו. מצד שני אני לא מתכוון להחזיר אותו לא היום, לא מחר ולא בכלל, אז זה יצא יותר זול...

 

באותו הנושא – בכלכליסט התפרסמה ידיעה של תומר הדר בנושא מכירות רכבי פלאג-אין בעולם, בתשעת החודשים הראשונים של 2014. האאוטלנדר החשמלי הוא במקום השני עם כמעט 24,000 מסירות, אז האוטו הזה מצליח ללא ספק, והחברים ממיצובישי ידעו מה הם עושים.

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3646850,00.html

 

תדמית – בעבודה אני מדבר עם שני חבר'ה. לא ילדים. הראשון אומר ישר "עעעעזזזזווובבב אותי מהקשקושים האלה. לא מאמין בזה" השני "זה האאוטלנדר החשמלי? זה שאפשר להטעין? אני יכול להטעין משקע רגיל בבית? (לא. ותגיד תודה לשי אגסי שתקע אותנו עם מוד 3 ולא מוד 2 כמו במדינות נורמליות) אז, אם ככה, הרי מה שהכי חשוב ל'מחבקי עצים' זה שהסביבה תדע שהם כאלה. למה זה כל-כך דומה לאאוטלנדר הרגיל? למה לא עיצבו אותו שונה? מי יכול לדעת שאני כזה ירוק ומגניב חוץ ממי שממש מסתכל ומבין מה הוא רואה?"

 

נמשיך,

חלק מהשאלה שישאל כמעט כל מתעניין ברכב תהיה נוגעת לאמינות המכלולים והמערכות המורכבות של האוטו ומה יהיה ערכו בעתיד כשיעלה על הפרק למכור אותו. לגבי השאלה הראשונה אני בטוח שכלמוביל ידעו לתת מענה מלא, לגבי השאלה השניה, אולי כדי להפחית חששות שווה להציע לרוכשי האוטו סוג של עסקה עתידית שתגלם ירידת ערך בהשוואה לרכב מקביל אחר, כך יידע הרוכש שיש לו גיבוי של היבואן לצאת להרפתקה הזו, ויש לו דרך מילוט באם יחליט שהאוטו לא עונה על צרכיו. כאן נכון לסייג ולומר שוב שקטונתי לתת עצות שיווקיות לכלמוביל. סתם הגיגים שעלו לי בראש בעודי נוהג באוטו ומסתכל בבוז בניאנדרטלים ששורפים דלק סתם. אנשים תתקדמו!

 

לסיכום,

היה לי כל-כך הרבה מה לרשום על האוטו, ואני בטוח אזכר בעוד דברים בהמשך. הסיכום שלי הוא שאם הוא היה יותר זול הייתי קונה כזה ללא ספק. המשפחה שלי מאוד אהבה אותו, וכך גם אני. עכשיו צריך להסתיר אותו בסמטה ליד, שכשיבואו האנשים מכלמוביל לקחת אותו חזרה הם לא ימצאו אותו.

 

סוף דבר – הנהלת CF איימה עלי ואילצה אותי להחזיר את האוטו, אבל לא לפני שנתתי לאישה לנהוג עליו. ההתלהבות היתה גדולה. כמי שעובדת גג 10 ק"מ מהבית היא היתה מעבירה שבועות ארוכים ללא ביקור בתחנת דלק. ברגע שהיא הבינה את זה ההתלהבות גדלה עוד, ואז הגיע השאלה בכמה זה יקר יותר מרכב כזה רגיל, ושוב חזרנו לעניין הכדאיות. אולי אם ניתן היה לוותר על האיבזור הנדיב של הרכב (ריפודי עוד, מושבים חשמליים, סאן-רוף) ולקבל דגם פלאג-אין מוזל – זה היה יכול להיות שובר שוויון לטובת המיצובישי.

 

שורה תחתונה – זה אוטו מגניב והצטערתי להחזיר אותו.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע להשוות את הנוחות לדגם הרגיל. אני משער שתוספת המשקל עושה לו טוב בהיבט הזה.

תאוצות ביניים - האוטו חזק בצורה מפתיעה. חזק מאוד. מאוד. הוא לא STI או איבו כמובן אבל הוא עף קדימה עם משיכה/נשיכה חזקה הרבה יותר מג'יפונים אחרים שיצא לי לנהוג עליהם.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מאד מעניין.

 

ושוב נשאלת השאלה מה עם הקרינה?

 

מדובר למיטב זכרוני בכמה מנועים חשמליים חזקים.

 

האם מיצובישי מפרסמים את רמת הקרינה או העדרה?

 

ואם לא מפרסמים, מדוע לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה DiscoTD5 :mm_yeah:

 

 

בגדול אני מסכים עם מה שכתבת. אם אתה מסתכל על האאוטלנדר הזה נטו מהחור של הגרוש - הוא לא משתלם. אפילו אם נגיד שלא צריך להשוות אותו לדגם הבנזין הבסיסי 5 מושבים שעולה 165 אלף ש"ח כי ה-PHEV ברמת אבזור גבוהה יותר ועם הנעה כפולה, אלא לדגם הבנזין 4X4 ברמת אבזור הגבוהה שעולה 190 אלף ש"ח או לדגם הדיזל 4X4 שעולה גם 225 אלף ש"ח - עדיין ה-PHEV לא ממש משתלם.

 

ל-PHEV יש ערך מוסף בדמות הטכנולוגיה. זה באמת רכב מגניב מבחינה טכנולוגית, מיוחד מאוד. הבעיה היא שלא רואים את זה מספיק.

כשנכנסתי בפעם הראשונה לטויוטה פריוס חשבתי שנכנסתי לתא הפיקוד של האנטרפרייז. לעומת זאת תא הנוסעים של האאוטלנדר PHEV נראה כמו... תא נוסעים של אאוטלנדר בנזין. טוב, יש איזה צג קטן נוסף במרכז לוח השעונים וידית הילוכים קטנה, אבל איפה כל המסכים והתצוגות שמראות לך כמה דלק אתה חוסך וגרפיקות שמראות לך את מהלך האנרגיה? ועם כל הכבוד לפריוס, לאאוטלנדר יש מערכת הנעה היברידית מתקדמת בהרבה.

 

אז כאן כנראה שיש פספוס. כי הרכב פשוט לא מייחצן מספיק את היתרון הכי גדול שלו - הקדמה הטכנולוגית.

והנה כמה תמונות ממצלמתי הצנועה.

DSC_0902.JPGDSC_0893.JPGDSC_0886.JPGDSC_0877.JPGDSC_0849.JPG

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שהאאוטלנדר החשמלי שוקל 425 ק"ג יותר מהבנזין, ידוע למישהו אם יש שוני בתחום הברקסים בין הבנזין לחשמלית?

משום מה מיצובישי תמיד ידועים ככאלה ש"שוכחים" לשים דיסקים מספיק גדולים לבלימת הגיפונים והוואנים שלהם (אאוטלנדר דורות קודמים וגארנדיס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיסקו סקירה מעולה, נהניתי מאוד לקרוא!

 

עניין המחיר חזר בכל דיון על הרכב הזה, אני באמת חושב שאם הם ישכילו להוריד את המחיר במשהו כמו 20-30K לוותר על האבזור העודף יהיו לא מעט מתעניינים ברכב הזה, המון כאלה שנוהגים היום במשפחתית גדולה עם מנוע דיזל כמו סופרב, פסאט או לאטיטוד ישמחו לעבור לג'יפון חסכוני והדיזלים היחידים בקטגוריה הם ה-IX35 דיזל, הקשקאי החדש והאאוטלנדר דיזל, ההיברידי יותר יעיל ונקי ומערכות הטעינה בזמן הבלימה יכולה לחסוך לא מעט דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטלנדר PHEV - הכרות.

נפגשנו בחושך. הוא הסתקל אלי במבט פתוח של פנסי קסנון. צבע תכלת וריפודי עור בהיר הוסיפו לתחושת דג'ה וו. אני מכיר את האוטו.

מתישב במושב, היד לבד מוצאת את המנוף של מושב חשמלי ומכוונת לתנוחת נהיגה. יש הרגשה שהיה לי אוטו כזה. חלון גג חשמלי עם וילון שצריך לתפעל ידני.

טוב זה לא אוטו של מעל חצי מליון שקל, אבל בהחלט יש תחושה של רכב בקטגוריית +200 אלף שקל. כאן נכנסת נקודה ראשונה לחיוב. כפתורים של חלונות וידית הילוכים לא מוארים. לא מתאים.

חבל גם שברכב הדגמה המושב קצת רוקד על מסילה. האמת עוד לא יצא לי לנסוע על רכב הדגמה שהכל בו היה פיקס. תמיד יש את הקטע הזה של משהו דפוק.

תדרוך קצר, אין כאן משהוא חדש, למרות שפילוסופיית הרכב שונה ממה שאני מכיר. הסבר על רקופרטור (הריטרדר החשמלי) ויוצאים לדרך. בתור אחד שמחזיק ברכב היברידי בבית לא נפלתי מהכסא. נוסע בסדר. אה. רגע. זה נוסע על חשמל בלבד. לוקח את הילדה לחוג. מוריד בחוג וממשיך לכיוון השוק. האוטו ממש לא מרגיש בהמתי בסמטאות חשוכות של מרכז פתח תקווה. חונה בכחול לבן ותוהה האם הפקח יבין שמדובר ברכב היברידי שנהנה מחניה חינם? סמל גדול על כנף קדמית לא משאיר מקום לספק. עושה סיבוב בשוק, חוזר עם השקיות ולוחץ על כפתור בשלט שפותח את הבגאז'. למה המניאק לא פותח? הרי יש לי פתיחה חשמלית באוטו אחר ואני יודע איך זה עובד. לא, אני לא. קודם צריך לפתוח את האוטו ואחר כך פותחים בגאז'. הצפצוף לפני פתיחה או סגירה מעצבן. מנוע הרמה נראה מהוסס משהו והמוט שמרים את הדלת גם לא עושה רושם של בנוי לתלפיות. כמה שניות והבגאז' פתוח. מה שישר בולט לעין זה שהבגאז' הזה תוכנן להכיל שורה של מושבים מתקפלים. הנה מחזיקי כוסות והנה תא אחסון. אבל במקום זה יש לנו רצפת בגאז' מוגבהת שמכילה סוללה לפי מיטב מסורת ההיברידיות שיושבות על שלדה של רכב רגיל. חוזר לקחת את הילדה. על הדרך מדליק את המנוע כדי שיטעין את הסוללה קצת. מגניב לראות על הצג את הזרימה של אנרגיה מהמנוע לסוללה ומסוללה לגלגלים. אני לא רגיל לתרשים זרימה כזה. נקודה נוספת לשלילה - כפתור תצוגה צריך להיות על ההגה ולא על הדש. לא נורא, אבל לא נוח.

המשך יבוא....

עריכה אחרונה על ידי Ahbarony
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שהאאוטלנדר החשמלי שוקל 425 ק"ג יותר מהבנזין, ידוע למישהו אם יש שוני בתחום הברקסים בין הבנזין לחשמלית?

משום מה מיצובישי תמיד ידועים ככאלה ש"שוכחים" לשים דיסקים מספיק גדולים לבלימת הגיפונים והוואנים שלהם (אאוטלנדר דורות קודמים וגארנדיס)

 

לאו דווקא בברקסים עצמם, אבל יש מין גלגל תנופה שמסתובב מעוצמת הבלימה/האטה ומספק טעינה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנקדוטה משעשעת 'טרי מהבוקר' בהקשר של ה PHEV -

לוקח את הקטנה לגן. קושר אותה בריו. היא מסרבת "אוצה (תרגום - רוצה) אוטו שקט". זהו. ננעלה. לא מוכנה. "אוצה אוטו חדש שקט".

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שולח את הטלפון שלך למנהל המכירות של מיצובישי, נפתור לילדה את הבעיה :)

 

הערה קטנה לגבי הבלמים - אני ירדתי את הירידות מערד לים המלח בלי לגעת בברקסים בכלל. הכל עם הבלימה הרגרנטיבית. ככה שגם אם לא שדרגו את הדיסקים והרפידות, אפשר להסתדר יופי במצס הנוכחי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...