Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4493 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום חברים,

 

החלטתי לפרסם מדריך שלי שצילמתי היום, החלפת תושבות גיר ברכב מסוג Audi A6 שנים ( 1998-2004)

 

כלי עבודה:

*מפתח בוקסות

*בוקסה 13m לברגים התחתונים

*בוקסה 16m לבורג העליון

*ג'ק המשמש להרמת הגיר

*תושבת גיר חדשה

 

את התושבות גיר אפשר להזמין במחיר מאוד נמוך מ ebay (תוצרת גרמניה)

 

הבה נתחיל :

 

ראשית יש לפרק את הגלגל הימני/ שמאלי תלוי איזה תושבת אנחנו רוצים להחליף על מנת שנוכל לראות בצורה ברורה את הבורג העליון

ועל ידי פירוק הגלגל תהיה לנו גישה הרבה יותר נוחה לפתיחת הבורג

 

תמונה לאחר פירוק הגלגל:

20140221_093714.jpg

 

 

לאחר שהוצאנו את הגלגל במקרה הזה זה צד הנוסע אפשר להבחין בבורג העליון שמחזיק את תושבת הגיר

 

תמונה:

 

בורג עליון.jpg

 

 

ניגשים לבורג עם מפתח בוקסות קטן ולא גדול בגלל חוסר המרווח שיש שם, עדיף מפתח בוקסות קטן ולהכניס לתוכו בוקסה בגודל 16m

 

לאחר שהבורג נפתח ניגש מתחת לאוטו רצוי ונוח להרים את האוטו עם גי'ק בצורה בטוחה

נוכל להבחין בתושבת הגיר הנמצאות מצידי הגיר מימין ומשמאל

 

תמונה של התושבת גיר בתחתית הרכב:

 

תושבת גיר מתחת לרכב.jpg

 

 

לאחר שמצאתם את תושבות הגיר יש להכנס עם בוקסה 13m ולפתוח את הברגים

 

לאחר שסיימנו לפתוח את 3 הברגים (2 תחתונים, 1 עליון)

 

עלינו להרים את הגיר עם גי'ק רצוי גי'ק שבסופית שלו יש ספוגית על מנת שלא לייצור לחץ על הגיר בעט ההרמה

למי שאין ספוגית יש אפשרות להשים חתיכת עץ לפני הגיר ועליו לעלות את הגי'ק

 

***בשום אופן לא להניח את הגי'ק על הגיר שאין מפריד בינהם המצב יכול לגרום להתעקמות של עגן הגיר ולפיצוץ העגן***!!!

לאחר שמיקמתם את הגי'ק עם מפריד בינו לבין הגיר יש להרים את הגיר בגובה 20-10 ס"מ פחות או יותר עד שתוכלו ממש לשחק עם התושבת ולהוציא אותה בבטחה

 

 

תמונה של תושבת גיר ישנה מול חדשה (שמאל תושבת חדשה, ימין תושבת ישנה)

 

20140305_130949.jpg

 

 

20140305_113025.jpg

 

 

תוכלו לראות בתמונה הבאה לאחר שקיפלתי את מגן התושבת החדשה לראות, שמדובר בתושבת חדשה שיוצרה בטכנולוגיה מתקדמת

לעומת התושבת הישנה (ראו הבדל בצורת הגומי החדשה לבין הישנה)

20140305_122144.jpg

 

 

לאחר שהוצאנו את התושבת הישנה, יש לקחת את התושבת החדשה ולהכניס לתוך המקום שהישנה נמצאה ולוודות

שהתושבת יושבת בדיוק על אותם חורי הברגה

 

לאחר שהנחתם בצורה בטוחה את התושבת, ראשית יש להבריג את שני הברגים התחתונים, לאחר מכן להוריד את הגיר מהג'ק

ולסגור עם הבורג העליון

 

 

זה כל הסיפור חסכתם מאות שקלים (300-500)

 

 

*יש לציין שאיני לוקח אחריות על כל מה שנכתב במדריך, ורצוי שמי שמתמצא ומכיר את המכונית טוב יעשה זאת !

 

----------------

 

בקרוב מאוד אעלה מדריך להרכבת תושבות מנוע לאותו הרכב

 

שיהיה לכולם בהצלחה !!

עריכה אחרונה על ידי Mazda6Mps
פורסם

יפה מאוד,תודה על השיתוף.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תודה על המדריך!

 

שתי שאלות:

1. מה הדרך הנכונה ביותר לבדוק האם התושבת בלויה?

2. להערכתך, החלפת תושבת גיר בגולף MK4 SDI תהיה דומה או מורכבת יותר?

פורסם

יש כמה סיפטומים לבדיקת תקינות תושבת גיר/מנוע הראשונה היא דפיקות של הגיר במהירות נמוכות תוך עזיבה ודחיפה של הדוושה

כמו כן. הדרך המומלצת ביותר זה לפרק את התושבת ולראות בעין את רמת שחיקת הגומי/קרוע

 

לדעתי החלפת תושבת בגולף/אאודי/פאסט דומות לחלוטין אבל חשוב לבדוק את דגם התושבת ולראות שיש התאמה לפני הפירוק והרכבה

 

בהצלחה

×
×
  • תוכן חדש...