Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4536 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

~

אוייש נו, צ'קים ביד... ומה זה יעזור לך כשהשוכר יסגור את החשבון הרלוונטי ויעלם? ואם הצ'ק יחזור? זו בדיוק הפואנטה - ה"צ'ק ביד" הזה יוצר תחושה מזוייפת של בטחון, אבל זה לא יגן עליך מנוכל שרוצה לעקוץ אותך ולעבור לקורבן הבא. בדיוק כמו בקניית רכב משומש, אין תחליף למציאת המוכר הנכון, גם אם זה יעלה יותר או יקח יותר זמן. כל דבר אחר הוא אשליה ולא באמת יכול להבטיח לך כלום.

 

לשאלתך - התנהלות תקינה ואחראית זה לשלם בסופו של דבר את כל מה שאני חייב בלי לקבל תזכורת. לבעל הבית שלי בארץ חשוב לקבל את שכה"ד בזמן ולכן אני משלם לו מראש כשיש סיכון שאשכח או לא אוכל לגשת לחשבון הבנק שלי מרחוק. בעל הבית שלי בספרד לא היה לחוץ על הכסף מדי חודש, לכן לא הקפדתי על ההעברה באותה מידה ופשוט דאגתי ליישר קו כל סוף שנה. כל עוד הייתה בינינו הבנה של המצב ואף צד לא הרגיש שהוא נפגע מהעניין, אני לא רואה פה בעיה.

פורסם

זו לא תחושה מזויפת של בטחון. ברור לכל אחד שצ'ק יכול לחזור, להיות מבוטל וכו'. אבל זה מונע מצבים של שכחה. במקרה של אי כיבוד הצ'ק, אתה ניגש איתו מיד להוצאה לפועל ולא צריך לעבור דרך בית משפט קודם. מקצר תהליכים, ולא צריך להוכיח את החוב.

פורסם
אצלי אפילו על העברה בנקאית מחשבון לחשבון בתוך הסניף שהחשבון שלי נמצא בו, יש עמלה יותר מעמלת שורה. אם כבר, יש כאלה שמקבלים X פנקסים חינם לשנה.

תתעדכן, לפני איזה 5 שנים שינו את כל העמלות בבנקים.

כבר לא עולה 40 שקל (!) להעביר כסף מחשבון בלאומי לחשבון בפועלים.

היום העלות של העברה שקלית לכל חשבון בארץ היא אחידה והיא עמלת פעולה רגילה (בשירות פקיד או בשירות עצמי בהתאמה).

העמלה של פירעון צ'ק היא גם פעולה רגילה בשירות עצמי.

כלומר ההבדל היחיד לרעת פנקס הצ'קים הוא עלות הפנקס שהיא פחות מחצי שקל לצ'ק ולפעמים מקבלים פנקסים חינם אם אתה סטודנט/חייל משוחרר/בעל עיניים כחולות/לקוח חדש בבנק/נודניק וכו'.

 

~

אוייש נו, צ'קים ביד... ומה זה יעזור לך כשהשוכר יסגור את החשבון הרלוונטי ויעלם? ואם הצ'ק יחזור?

 

אז אתה מגיש אותו לביצוע בהוצל"פ במסלול המהיר.

נכון, לא תראה את הכסף תוך דקה.

זה דורש סבלנות.

אבל בהנחה שהבנאדם הוא תושב ישראל נורמטיבי פחות או יותר, בסופו של דבר תקבל את הכסף עם ריבית והצמדה. זה יכול לקחת זמן. אז מה.

הרי בסוף הוא ירצה לנסוע לחו"ל או לקבל רשיון נהיגה וכו'.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

דריש, אתה חייב להפנים שבעלי דירות בארץ רחוקים מהבעל דירה שלך בברצלונה, אולי יש כמה יחידי סגולה כמוהו.

פה אם הצ'ק איחר לך רק ביום, תצפה למבול של בלגן.

 

ואת זה אני מספר מנסיון, כי אחד הצ'קים של חברה שלי לא כובד כי חשבו שהיא עשתה בו תיקון.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
זה בדיוק הבעיה, אתה לא יכול לשלוח כל שוכר להערכת אישיות ואופי אצל פסיכולוג כדי לקבל חוות דעת.

אני יכול לתת לך דוגמה קיצונית לצד השני, של מישהו שהיה סופר נחמד במעמד חתימת חוזה וגם ב-3 חודשים הראשונים שילם בזמן במזומן. רק שמהחודש הרביעי עד השישי, לא ראית ממנו שקל ובחודש השישי הוא היה אורז את עצמו ועובר לקורבן אחר.

 

רוב האנשים בישראל, רחוקים מההתנהלות תקינה שאתה מתאר.

 

הפוך חבר, הפוך. רוב האנשים נורמטיביים, רק אתה שומע רק על המקרים שעושים רעש. אם כולם היו כאלה, אף אחד לא היה מתעסק עם שכירויות.

 

באותה מידה שיש כאלה שלא משלמים, יש גם משכירים שבשביל 100-200 ש"ח יעדיפו שוכר אחר ולא את זה שמשלם להם טיפה פחות, אבל כמעט שש שנים כמו שעון שוויצרי!

ואת זה אני אומר מנסיון אישי. גרתי ארבע שנים בשכירות אצל בעלת בית מאד נחמדה. ואפילו פעם אחת הסכמתי להעלאת שכ"ד, אבל בסוף השנה הרביעית היא ביקשה עוד 200 ש"ח. לא הסכמתי.

דאגתי לאמר לה שאני ואשתי גרים ארבע שנים כבר ומעולם היא לא היתה בכלל צריכה לפנות אלינו בכלום. הכל תקתק כמו שעון.

האם שווה לה בשביל עוד 150-200 ש"ח לסיים חוזה, ולא לדעת את מי היא מכניסה לדירה? מסתבר שהיה "שווה" לה. עברנו לדירה שכורה אחרת לשנה ואח"כ כבר קנינו.

אני רואה אותה מידי פעם שאני מגיע לספר שלי, שהמספרה שו היתה ממוקמת בדיוק מתחת לבניין. אנחנו נפרדו בצורה טובה מאד וכידידים טובים, אבל היא אומרת לי שוב ושוב שזאת היתה טעות, כי מי שהכניסה לדירה לא הפסיק לשגע אותה, זה מקולקל, וההוא מקולקל, והחודש יש לי בעיה קטנה, והמצב לא טוב וכן הלאה והלאה.

 

מה שאני אומר זה שגם בעלי הדירות לא צריכים להיות חזירים. בגלל המחירים וההשתוללות, שוכרים שקטים שלא יכולים לשלם המון/ או יוכלים מעט פחות, הולכים לאיבוד, ואתה מכניס לדירה את שוכרי ה"יהיה בסדר" שמקבלים על עצמם לשלם כל מה שהמשכיר דורש, ו"אח"כ נסתדר כבר ונראה מה יהיה..."

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם

אני אשאל אותך שוב, איך אתה יודע מי עומד מולך?

זה לא משנה כמה כסף בעל הדירה מבקש, זה משנה מי הדייר.

 

לאמא שלי יש דירה, כבר 16 שנים שהיא משכירה את הדירה שלה למישהי שעם השנים עזבה והבן שלה נשאר.

הם משלמים פחות ממחיר השוק, ועדיין אמא שלי מעלה להם מידי פעם את שכר הדירה בהתאם לשוק. זה לא הגיוני שהם ישלמו כיום מחיר שוק של לפני 16 שנים גם אם הם אנשים טובים (והם טובים).

אתה בא מנקודה של שוכר שמעדיף לשלם כמה שפחות, אבל תבין שגם בסכום מופרז אפשר למצוא מישהו שישלם בזמן ולא יטריד על כל שטות. נכון שברגע שיש שוכר טוב אז שווה לשמור עליו, אבל לא בכל מחיר.

 

בסופו של דבר זה לא כמה המשכיר מבקש על הנכס שלו, אלא האם השוכר הוא בנאדם הגון או איזה מישהו ממורמר והלאה.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
הפוך חבר, הפוך. רוב האנשים נורמטיביים, רק אתה שומע רק על המקרים שעושים רעש. אם כולם היו כאלה, אף אחד לא היה מתעסק עם שכירויות.

 

באותה מידה שיש כאלה שלא משלמים, יש גם משכירים שבשביל 100-200 ש"ח יעדיפו שוכר אחר ולא את זה שמשלם להם טיפה פחות, אבל כמעט שש שנים כמו שעון שוויצרי!

ואת זה אני אומר מנסיון אישי. גרתי ארבע שנים בשכירות אצל בעלת בית מאד נחמדה. ואפילו פעם אחת הסכמתי להעלאת שכ"ד, אבל בסוף השנה הרביעית היא ביקשה עוד 200 ש"ח. לא הסכמתי.

דאגתי לאמר לה שאני ואשתי גרים ארבע שנים כבר ומעולם היא לא היתה בכלל צריכה לפנות אלינו בכלום. הכל תקתק כמו שעון.

האם שווה לה בשביל עוד 150-200 ש"ח לסיים חוזה, ולא לדעת את מי היא מכניסה לדירה? מסתבר שהיה "שווה" לה. עברנו לדירה שכורה אחרת לשנה ואח"כ כבר קנינו.

אני רואה אותה מידי פעם שאני מגיע לספר שלי, שהמספרה שו היתה ממוקמת בדיוק מתחת לבניין. אנחנו נפרדו בצורה טובה מאד וכידידים טובים, אבל היא אומרת לי שוב ושוב שזאת היתה טעות, כי מי שהכניסה לדירה לא הפסיק לשגע אותה, זה מקולקל, וההוא מקולקל, והחודש יש לי בעיה קטנה, והמצב לא טוב וכן הלאה והלאה.

 

מה שאני אומר זה שגם בעלי הדירות לא צריכים להיות חזירים. בגלל המחירים וההשתוללות, שוכרים שקטים שלא יכולים לשלם המון/ או יוכלים מעט פחות, הולכים לאיבוד, ואתה מכניס לדירה את שוכרי ה"יהיה בסדר" שמקבלים על עצמם לשלם כל מה שהמשכיר דורש, ו"אח"כ נסתדר כבר ונראה מה יהיה..."

 

אתה יודע מה האבסורד? שעלות העברת הדירה היא כמעט זהה להתייקרות של כ150 ש"ח לחודש, כלכלית לא תמיד שווה לעבור אם מעלים לך את המחיר.

פורסם
אתה יודע מה האבסורד? שעלות העברת הדירה היא כמעט זהה להתייקרות של כ150 ש"ח לחודש, כלכלית לא תמיד שווה לעבור אם מעלים לך את המחיר.

 

זה לפעמים בא מעקרון.

אתה מוזמן לגלות איך בבאר שבע המחירים קופצים בלי שום פרופורציה.

אני מכיר מלא אנשים שהעלו להם בלי שום סיבה, רק כי לטענתם הם יכולים לקבל יותר.

 

בגלל זה אני בשאיפה לרכוש דירה משלי (נטולת בעלי דירות שישנו מחיר כי בא להם)

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

בעל הבית שלי דפק לי קטע מהסרטים בחידוש חוזה האחרון.

 

הוא זורק לי "מקובל להעלות 5% כל שנה, אבל תתנו לי כמה שאתם רוצים". אני ואשתי דפקנו לו פרצוף כזה :roll:.

בנאדם מה אתה רוצה מהחיים שלנו? תן סכום, מתאים לנו נישאר לא מתאים נלך מפה אבל למה לסבך הכל?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
זה לפעמים בא מעקרון.

אתה מוזמן לגלות איך בבאר שבע המחירים קופצים בלי שום פרופורציה.

אני מכיר מלא אנשים שהעלו להם בלי שום סיבה, רק כי לטענתם הם יכולים לקבל יותר.

 

בגלל זה אני בשאיפה לרכוש דירה משלי (נטולת בעלי דירות שישנו מחיר כי בא להם)

 

גרתי בבאר שבע מ 2007 ועד 2012, ב2008 הרבה בעלי דירות ניסו להכפיל את המחיר, רוב הדירות התייקרו ב 50% ואז המשיכו לעלות ב 50-100 ש"ח לשנה כמו תמיד.

×
×
  • תוכן חדש...