Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4573 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבת שלום,

 

מבקש עזרה בפענוח תקלה.

 

הכל התחיל היום בבוקר, אני נכנס לרכב מכניס קוד מסובב את מפתח לסטארט והסטרטר בקושי זז חשבתי שאולי שכחתי אורות... קראתי לחבר הנענו עם כבלים ונסעתי כ 30 דק לעבודה והאוטו עמד עד השעה 17:00 הגעתי שוב לאוטו שוב סטרטר חלש שוב כבלים מניע ונוסע הפעם נסיעה של שעה.

 

הגעתי הביתה אמרתי שאני יעשה בדיקה עם רב מודד פתחתי מכסה מנוע כאשר המנוע כבוי הקריאה הייתה 11.73

מנסה להניע הפעם בגלל שזה היה זמן קצר לאחר נסיעה היה קשה להניע אבל עם קצת עזרה של גז הוא הניע.

בסרק הקריאה 14.2 ב 1500 סל״ד 14.3

 

מה לדעתכם התקלה? אלטרנטור? מצבר? או זליגת מתח (פריקה).

 

תודה.

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

פורסם
שבת שלום,

 

מבקש עזרה בפענוח תקלה.

 

הכל התחיל היום בבוקר, אני נכנס לרכב מכניס קוד מסובב את מפתח לסטארט והסטרטר בקושי זז חשבתי שאולי שכחתי אורות... קראתי לחבר הנענו עם כבלים ונסעתי כ 30 דק לעבודה והאוטו עמד עד השעה 17:00 הגעתי שוב לאוטו שוב סטרטר חלש שוב כבלים מניע ונוסע הפעם נסיעה של שעה.

 

הגעתי הביתה אמרתי שאני יעשה בדיקה עם רב מודד פתחתי מכסה מנוע כאשר המנוע כבוי הקריאה הייתה 11.73

מנסה להניע הפעם בגלל שזה היה זמן קצר לאחר נסיעה היה קשה להניע אבל עם קצת עזרה של גז הוא הניע.

בסרק הקריאה 14.2 ב 1500 סל״ד 14.3

 

מה לדעתכם התקלה? אלטרנטור? מצבר? או זליגת מתח (פריקה).

 

תודה.

השאלה הכי חשובה מתי הוחלף מצבר לאחרונה.

 

בחורף המצבר צריך להיות בשיא 'הכושר' בכדי לסובב את הסטרטר לעומת הקיץ.

איזה כייף לי :)

פורסם
השאלה הכי חשובה מתי הוחלף מצבר לאחרונה.

 

בחורף המצבר צריך להיות בשיא 'הכושר' בכדי לסובב את הסטרטר לעומת הקיץ.

 

ובמיוחד בבקרים קרים כמו היום שהטמפרטורה מתקרבת ל 0.

פורסם

המצבר הוחלף בחורף שעבר... לפי בבדיקת מתח עם הרב מודד לדעתכם האלטרנטור תקין? הרי הוא מוצי מתח של 14.3 זה תקין?

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

פורסם

בסל"ד סרק המתח תקין.

 

תבדוק שוב פעם בסל"ד של 2000 סיבובים לדקה כאשר האורות דולקים+מפוח של המזגן על מהירות בינונית.

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק תודה רבה על העזרה. תוכל להגיד לי בבקשה את הטווח הרצוי בבדיקה זו ומה יכולה להיות הבעיה במידה והבדיקה הזו יצאה תקינה ומה הבעיה עם היא לא תקינה וזה מחוץ לטווח לכל כיוון...

 

תודה מראש.

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

פורסם

הטווח הרצוי הוא בין 13.6-14.5 וולט תחת עומס.

 

אם הבדיקה יצאה תקינה יש להטעין את המצבר ולבדוק אותו תחת עומס או עם בודק אלקטרוני.

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום רב,

 

הקריאה ב 2000 סל״ד עם מזגן במהירות בינונית ואורות הייתה 14.88 האם זה עדיין בסדר או שמדובר בטעינת יתר.

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

פורסם

בהחלט תקין. מתח המוצא של האלטרנטור תלוי גם בטמפ' החיצונית (הטמפ' של ווסת המתח) כלומר אם הטמפ' נמוכה בדרך כלל מתח המוצא עולה.

 

כול עוד מתח המוצא לא עובר את ה-15.1-15.3 וולט במזג האוויר של היום הכול תקין.

איזה כייף לי :)

פורסם

אז ככה:

בבוקר נסעתי לחשמלאי רכב השאלתי ממנו את בודק המצברים ובבדיקה המחוג מורה על מצבר תקול.

נסעתי לחנות חלפים שאני עובד איתה. לקחתי מצבר שנפ 60 אמפר ב 450 כולל מע״מ החלפתי לבד והאוטו הניע כמו סוס!

 

למה אני מספר את זה... בעת הפירוק שמתי לב שעל המצבר הישן מתוצרת המזרח יש מדבקה קטנה שרשום בה ככה: ״ מיועד לרכבים שמתח הטעינה לא עולה על 14.2 מתח גבוה מזה יקצר את חיי המצבר.״ מכאן הגעתי למסקנה שהחשמלאי שהחליף לאמא שלי כנראה לא בדק את מתח הטעינה מה גם שעל המצבר הזה הוא גבה 750 ש״ח כולל עבודה.

 

הייתי מעוניין לבדוק זליגת מתח מישהו כאן זרק שאפשר לבדוק עם מנורת ביקורת מישהו יכול להסביר כיצד?

Skoda Felicia 1.6 M.P.I 2000

פורסם

בדיקת זליגה באמצעות מנורה היא בדיקה ששייכת לתקופת אנטיכוס וחבריו.

 

1. פתח מכסה מנוע.

2. כבה את כול צרכני החשמל.

3.סגור את החלונות החשמליים והפעל את הנעילה המרכזית.

4. נתק את כבל המינוס של המצבר.

5. חבר מד-זרם בין כבל המינוס לקוטב של המצבר כאשר מד-הזרם נמצא על תחום מדידת זרם של 10A-20A. שים לב לחבר נכונה את הפרובים לכניסות ברב המודד.

6. המתן לפחות 2-5 דקות מכיוון שבהתחלה צריכת הזרם עלולה להיות גבוהה ולאחר מכן היא תרד.

7. כאשר הזרם יירד מתחת ל-1 אמפר נתק את הרב מודד והעבר אותו למצב בדיקה של זרם עד 1 אמפר או 400 מיליאמפר תחום מדידה נמוך יותר (תלוי במד-הזרם שברשותך) שים לב לחבר את הפרובים לכניסות הנכונות. חבר בחזרה את הפרובים למצבר ולקוטב השלילי וקח קריאה.

 

צריכת זרם פרזטית תקינה היא בסביבות 20-50 מיליאמפר ברכב עם איבזור מקורי קרי לא בוצעו התקנות חשמל נוספות בארץ.

 

הוספתי לך תמונה עם הסבר.

Battery Top-3.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם

שכחת להגיד את הדבר החשוב ביותר, בזמן הבדיקה אסור לחשוב אפילו על להניע את הרכב.

 

רוב המולטימטרים מוגבלים ל-10 אמפר, אני הייתי חושב לבצע את הבדיקה הראשונית הגסה עם צבת אמפרמטר שכן הוא לא יתפוצץ אם מישהו יניע בטעות (לא כולם משתמשים בפלוק עם פיוזים קרמיים והגנה בפני פיצוץ).

×
×
  • תוכן חדש...