Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן דה שבו 65 - יומן שיפוץ


היונימוג האדום
שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב שעשית שיקול נכון, לא צריך להתאבד על מזבח המקוריות.

לפעמים שיפור איכותי שווה את ההקרבה.

וכמו תמיד... תענוג לעיניים.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן

אני לא חושב שזה נכון שריתכת את התושבת אלטרנטור לסעפת יניקה, אני חושב שהיה עדיף לחבר אותה עם ברגים בחיבור הסעפת לראש מנוע.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילן

אני לא חושב שזה נכון שריתכת את התושבת אלטרנטור לסעפת יניקה, אני חושב שהיה עדיף לחבר אותה עם ברגים בחיבור הסעפת לראש מנוע.

 

גם התושבת המקורית של האלטרנטור בדגמים היותר מאוחרים של הדה שבו מרותכת לסעפת .

אם אחבר את התושבת עם ברגים היא לא תחזיק מעמד ותיתלש מכיוון שהמומנט שיופעל על הברגים גבוה מידי ( נגזרת של עומס ושל מרחק מנקודת העומס ) .

התושבת מרותכת על שתי הסעפות ( יניקה ופליטה ) וכן נתמכת בצידה השני בנקודת עיגון נוספת , לבסיס פתח מילוי השמן .

הריתוכים לסעפת בוצעו בפיקים על מנת למנוע עיוות או חורים בסעפות .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינוי מבורך , יקל את בעיות הטעינה למצח :-)

 

בהצלחה בהמשך .

 

דרור .

~~~~~~~~~~~~~

כבר שבועיים שלמים עברו מאז העידכון האחרון ( הרבה יותר מידי זמן ) .

פשוט הייתי עסוק גם בענייני פרנסה - שידרוג ושינוי אחת ממכונות הקידוח שלי .

ההחלטה שקיבלתי לגבי התקנת אלטרנטור 12V במקום דינאמו 6V איננה קלה ( חריגה קלה מהמקורות שאני כל כך שואף להשאירם אוטנטיים ) .

אולם הייתרונות של אלטרנטור וכן 12V לעומת 6V גברו על השאיפה לדבוק במקור ( במנועים היותר חדישים מותקן אלטרנטור 12V ) .

הגיע לידיי אלטרנטור מקורי של דה שבו , ומנגד ישבים לי על המדף אלטרנטורים של סמוראי - מה להתקין ?

אלטרנטור דה שבו נשלח לשיפוץ - השיפוץ יקר ומסובך ( החלקים אינם זמינים ) וכן האלטרנטור ללא וסת פנימי .

אלטרנטור סמוראי - זמין על המדף , כולל וסת פנימי - תוצרת מיצובישי יפן ( אמינות ) .

נפלה ההחלטה - היפני , כעת נשאר לבנות תושבת - דבר מורכב כשלעצמו מפאת חוסר בנקודות תמיכה ומקום .

יום עבודה שלם על תיכנון וביצוע - התוצאה לפניכם בליווי תמונות .

כמה זה עוזר שיש כלים נכונים - כולל מחרטה .

 

אילן

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בעת האחרונה הקצב רגוע יותר ( מה לעשות הפרנסה קודמת לכל ) , וגם ההתקדמות של הפרטים הקטנים לוקחת יותר זמן .

המשכתי בצביעת כל מיני חלקים קטנים - תושבת כסאות , מוט פנסים , התחלתפחחות על הדלתות ( למזלי כמעט ואין ) .

הוזמן משלוח חלפים מאוסטריה , מקווה שיעבור בשלום ( מיכל דלק ועוד חלקים לא קטנים ) .

הרכב הזה נולד במקור ללא פנסי איתות קדמיים - אולם החוק מחייב פנסים כאלו . אפשרות אחת - לשתול בכנפיים פנסים של דגמים מאוחרים יותר , אפשרות שנייה - להצמיד לפנסי החזית אשר ממוקמים חיצונית על מוט ייעודי גם פנס איתות תואם .

גם מטעמי מקוריות אני בחרתי באפשרות השנייה - פנס איתות ליד פנס החזית .

לאחר שבחרתי פנס מתאים נשארו לי שתי אופציות אשר אני מתקשה במקצת לבחור בין שתיהם .

האופציה הראשונה - פנס בדיוק כמו הראשי אך בקטן - החסרון - רק עדשה קדמית .

האופציה השנייה - פנס דומה עם עדשה קדמית ועדשה אחורית .

מעלה תמונות - אולי מישהו יאיר את עיניי בנושא

 

אילן

 

לאחר מספר ניסיונות כושלים להעלות תמונות , אנסה מחר ממחשב אחר שלא כועס עליי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמונות אמש היו חשוכות מידי - המצלמה הפעילה פלש והניקל בהק באור הפלש .

מצורפות תמונות עדכניות - אשמח לשמוע דעות שונות .

 

אילן

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 639.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 640.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 641.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 642.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 643.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 644.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, פנס עם עדשה כפולה יבהיק לאחור לכיוון הנהג וזה לא משהו נעים (לפחות לדעתי).

מבחינה אסטתית, העדשות הכפולות יותר מיוחדות ויפות, אבל מהטעם הרשום למעלה הייתי נשאר עם עדשה קדמית בלבד. אני מניח גם שהעדשה הכפולה לא חוסכת את הצורך במאותת אחורי כי היא חבויה על ידי הגוף.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הימשכתי בפירוק וניקיון , כמו שאמרתי הבודי במצב מצויין יחסית לגילו ( הלוואי עלי מצב כזה ) , אולם השסי במצב כצת פחות טוב .

ניתן לתמונות לדבר :

חברים , ביקשתם לראות גם שיפוצים אחרים , או לפחות את התוצאה , בבקשה :

בתמונות - טנדר סוזוקי סמוראי אשר שופץ ע"י מהיסוד ,מנוף המותקן על בובקט ( בניה שלי ) בעל זרוע של 8 מטר וכושר הרמה של שלושה טון/מטר .

 

אילן

 

אילן שלום רב !

בהמשך לשיחתנו הטלפונית, הסמוראי טנדר ניראה מדהים, קבל ח.ח על השיפוץ שלו.

בנוגע לסיטרואן דה שבו, אחווה את דעתי בהמשך, לאחר שאסיים לצפות בכל התמונות והתהליך הארוך של השיפוץ, אני כבר נהנה, ממה שראיתי עד כה

בהצלחה בהמשך השיפוץ

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלפו עברו להם שבועיים של עבודת לילה בקניון איילון .

הסיטרואן קורץ לי ומעט עצוב - לך תסביר לקשיש בן 50 מהי פרנסה :lol: .

יום שישי , מחליט סופסוף לסיים להרכיב את רפידות הבלם הקדמיות - היה מאוד קל כאשר המנוע היה בחוץ , אולם החרמנות שלי לראןת את המנוע מורכב מנעה זאת . כאשר הסברתי לבני שחרמנות עולה ביוקר , הוא שאל : למה ? לך תסתכל במראה , עניתי :-P:-P:-P.

עדיין לא הצלחתי לתמרן ולהרכיב רפידות , אולם לפחות סיימתי לבנות את המגן לאלטרנטור , ממכסה פח אשר נלקח ממנוע חדש יותר של סיטרואן .

מבטיח לכם שבסוף הוא ייסע .

מצורפות מספר תמונות להנאתכם .

 

איל

 

לא מצליח להעלות תמונות - אנסה בהמשך להיעזר במישהו .ן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לעשות , שינו במקצת את אופן העלאת תמונות , ומאותגר טכנולוגית כמוני הולך לאיבוד :lol: .

לבסוף הצלחתי :beerchug:תמונות מצורפות להנאתכם .

 

אילן

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

,תמונות שיפוץ הס&#.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אילן, כל הכבוד, עד אתמול לא ידעתי שאתה גם בקטע של רכבי אספנות, עברתי על כל השירשור והמסכנה היחידה שלי שאני צריך לקפוץ לראות את הרכב במציאות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'יפ בתמונה.

היכן קונים בוקים כאלו ?

 

אלו טבעות מבטון המיועדות לבניית מערכת ביוב , הם משמשות כשוחות ביקורת .

אצלי במסגרת העבודה שלי מצויות תמיד כמה יחידות בסדנא , ניתן לרכישה במגרשי חומרי בניין בעלות של כמה עשרות שקלים היחידה .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1197 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...