Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן דה שבו 65 - יומן שיפוץ


היונימוג האדום
שימו לב! השרשור הזה בן 1167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום בדקתי את המצמד , מצבו חדש - הורכב בחרה , אל תתנו לתמונה להטעות אתכם - היד שמחזיקה במצמד היא פשוט עעננקית :-P

לאחר מכן המנוע הולבש בתכשיטים חדשים שאולי יוסיפו לו עוד כמה סוסים :shock:

תיקוני הפחחות כמעט הסתיימו , נשארו רק מספר טלאים קטנים כמו בתמונות המצורפות .

מתחילה העבודה המייגעת של הכנת פנים הרכב לצבע - שיוף ,ליטוש , חומר פחחים על התפרים והשחזה .

מקווה לסיים צבע יסוד פנימי , וגם הרכבת המנוע + גיר .

מצרף תמונות מספר ( מקווה שאצליח לסדר בסדר עולה ) .

מה אומר - באיה סדר שאני מעלה התמונות פשוט מתבלבלות , לדעתי זה קשור לשדרוג ( שנמוך ) של הפורום .

 

אילן

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 545.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 542.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 540.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 538.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 535.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 533.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 532.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי של ''תכשיטים'' איך זה נעשה?

מנוע זהה לויזה שלי, איזה נפח שלך?

בית פילטר אויר מקורי? כניסה אוולית לוע כפול?

תודה

עריכה אחרונה על ידי SpeeDevil

1983 & Opel Astra DTI 2003 , Citroen Visa Club 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע בנפח 425CC קרבורטור עם לוע אחת ( בויזה זה קרבורטור כפול כמו במנוע הדה שבו ה"חדש" יותר - 602CC ) .

החלקים נשלחו לציפוי ניקל אצל גלוונמטה בת"א .

וכן פילטר אויר מקורי .

אני משפץ את הרכב למצב מקורי , אם עברת על כל התהליך ראית גם את הריפוד אשר עדיין מקורי וללא קרעים כלל , וכן את ה"גריל" אשר יישרתי .

לדעתי הרכב אמור לחזור למצבו המקורי ולהשתדל עם חלקיו המקוריים - גם אם הם לא נראים חדשים .

אין לי בעייה להזמין מחו"ל את רוב חלקי הרכב , אך לדעתי זה מחטיא את מהות השחזור .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי , בהחלט מקורי זה טוב

תגיד לי בבקשה, איך הולך התמכור לציפויים?

 

אינני יןדע בדיוק כיצד מתומחר הציפוי , אך זה תלוי , מכיוון שכל חלק אמור לעבור ניקיון בחומצה ואז ציפוי .

המחיר איננו זול אך גם לא אסטרונומי , גש לבחור - רפי שמו עם מה שאתה מעוניין לצפות , במקום יתן לך מחיר ואז תחליט אם כדאי או לא .

היה גם חלק שרפי אמר לי שלא כדאי לצפות מכיוון שזה יראה גרוע ( היו לו מספר מכות שלא ניתן להחליק לחלוטין ) .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השבוע חלף הלך לו ויום שישי הגיע .

הסיטרואן המתינה בסבלנות ליום הזה ביודעה שאני רק שלה .

קיר האש שוייף וצופה בזפת על מנת לבודד מחום ולשמור מפני החלודה .

המנוע שודך בחזרה לגיר וכל המכלולים הותקנו עליו . גם האגזוז עבר שיפוצון קליל וחזר למקומו .

בסיום היום הארוך הזה מצא המנוע את מקומו בחרה משודך למרכב .

במקביל לחיבור והכנסת המנוע הוכנס בחזרה גם המנוע של הג'יפ ( לאחר שיפוץ כללי ) .

על מנת לשנות את הדינאמו 6V המקורי לאלטרנטור 12V נחרט מתאם עם פולי לרצועה - מ: דלרין - חזק מאוד והרבה יותר קל .

האמת שני המנועים די דומים :-P - הג'יפ 4220CC ואילו הסיטרואן 425.0CC מעניין "כמעט" אותו הנפח .

מצורפות תמונות נחמדות , תהנו .

 

אילן

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 550.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 558.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 561.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 563.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 565.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 568.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 570.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 571.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

חברים , הסירו דאגה מליבכם .

קיבלתי מספר שיחות טלפון מחברים מודאגים - מה קרה עצרת בפרוייקט ?

ובכן אני ממשיך במלוא המרץ ( פחות אילוצי פרנסה ) , כרגע הפחחות כמעט הסתיימה - נשאר לשחזר מספר קטעים במסגרת החלון הקדמי - מאמין שיבוצע ביום שישי הקרוב .

מרכיב כל מיני חלקים מיכניים - מסיים לשחזר את מערכת הבלימה , מתקין אלטרנטור 12V במקום הדינאמו 6V , הדבר מצריך שינויים רבים ויצירתיות מכיוון שבמנוע הזה אין במקור רצועת הנעה למיכלולים שונים .

נושא הצילום גם כן סובל אצלי קשות - עוד ( הרביעית במספר ) מצלמה איבדה עצמה למוות בפרוייקט :-P .

מקווה בסוף השבוע לעדכן שנית בליווי תמונות ממצלמה חדשה ( הקודמת שרדה חודש - המון ) .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקרה של המצלמות מצריך ועדת חקירה!

 

עניין ועדת חקירה עדיין לא נסגר אך ההוכחות מצולמות :-D

במהלך השבוע נמצאה תורמת חלקים - סיטרואן דיאן אשר חולקת חלקים רבים זהים .

מסגרת השמשה הקדמית שוחזרה וחוזקה .

נחרט והורכב פולי רצועה אשר הולבש על הקראנק במקום העוגן של הדינאמו - המטרה , התקנת אלטרנטור 12V במקום דינאמו 6V , כמו כן נחתך מוט הפנסים הקדמיים ורותך עם זויות על מנת לפנות מקום לאלטרנטור .

למעשה עבודות הפחחות הסתיימו להן ונשאר קצת פינישים .

אני מתעסק כרגע עם כל מיני רכיבים קטנים כגון חיבור הדוושות , חיבור כבלי בלם היד , סיום מערכת הבלימה , ולפני הרכבת מוט ההגה אני חייב להכין ולצבוע ביסוד את כל איזור לוח השעונים והדוושות .

כהרגלי מצרף תמונות מהתהליך .

 

אילן

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 597.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 593.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 595.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 596.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 600.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 606.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 611.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 612.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כבר שבועיים שלמים עברו מאז העידכון האחרון ( הרבה יותר מידי זמן ) .

פשוט הייתי עסוק גם בענייני פרנסה - שידרוג ושינוי אחת ממכונות הקידוח שלי .

ההחלטה שקיבלתי לגבי התקנת אלטרנטור 12V במקום דינאמו 6V איננה קלה ( חריגה קלה מהמקורות שאני כל כך שואף להשאירם אוטנטיים ) .

אולם הייתרונות של אלטרנטור וכן 12V לעומת 6V גברו על השאיפה לדבוק במקור ( במנועים היותר חדישים מותקן אלטרנטור 12V ) .

הגיע לידיי אלטרנטור מקורי של דה שבו , ומנגד ישבים לי על המדף אלטרנטורים של סמוראי - מה להתקין ?

אלטרנטור דה שבו נשלח לשיפוץ - השיפוץ יקר ומסובך ( החלקים אינם זמינים ) וכן האלטרנטור ללא וסת פנימי .

אלטרנטור סמוראי - זמין על המדף , כולל וסת פנימי - תוצרת מיצובישי יפן ( אמינות ) .

נפלה ההחלטה - היפני , כעת נשאר לבנות תושבת - דבר מורכב כשלעצמו מפאת חוסר בנקודות תמיכה ומקום .

יום עבודה שלם על תיכנון וביצוע - התוצאה לפניכם בליווי תמונות .

כמה זה עוזר שיש כלים נכונים - כולל מחרטה .

 

אילן

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 622.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 624.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 628.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 629.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 630.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 632.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 633.jpg

,תמונות שיפוץ הסיטרואן 618.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה באמת מאושר מהתוצאה?

די קל להסב דינמו 6V ל 12V ועם וסת אלקטרוני הוא יספק די מטען למצבר כדי להבטיח פעולה סדירה ואמינה (אתה הרי לא שוקל להתקין מזגן בדה-שוו). כמו כן קיימים אלטרנטורים מוכמנים בדינמו (אם כי איני בטוח בזמינותם לדה-שווה). קרא על כך עוד כאן:

http://lulisml.wordpress.com/2012/10/05/26-453-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%94-%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%9C/

ובהמשכים שאחריו.

חלק מהפתרונות הנזכרים שם יקרים אולי מדי לדה-שוו, אבל שינוי מתח הדינמו הוא יחסית זול וקל, ומשאיר את המכונית במראה המקורי שלה.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה באמת מאושר מהתוצאה?

די קל להסב דינמו 6V ל 12V ועם וסת אלקטרוני הוא יספק די מטען למצבר כדי להבטיח פעולה סדירה ואמינה (אתה הרי לא שוקל להתקין מזגן בדה-שוו). כמו כן קיימים אלטרנטורים מוכמנים בדינמו (אם כי איני בטוח בזמינותם לדה-שווה). קרא על כך עוד כאן:

http://lulisml.wordpress.com/2012/10/05/26-453-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%94-%D7%94%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%9C/

 

בדה שבו האלטרנטור מותקן על גל הארכובה ( קראנק ) ואילו השדות סביבו מחוברים לבלוק המנוע , עקב המבנה הזה (ומעבר לבעיות תחזוקת דינאמו ) , עלולה להיווצר שחיקת הסלילים אם המנוע לא במיטבו ( חופש בקראנק ) .

שלושה חודשים אני מתחבט בשאלה הזאת , בודק אלטרנטיבות , שואל מנוסים ממני , חוקר אצל חשמלאים ותיקים ( כאלה שעבדו על הרכבים הללו ) .

מסתבר שמאוד קשה וגם מאוד יקר , ויש רק אדם אחד במדינתנו הקטנטונת שבעצם יודע לבצע את השינוי .

גם לאחר השינוי , האמינות ממש לא משהו , התחזוקה ( עקב המבנה הייחודי שלו ) לא פשוטה .

השינוי שאני ביצעתי הוא מקביל לשינוי שביצעה חברת סיטרואן ברכב כמה שנים לאחר ששלי יוצרה .

דבר נוסף השינוי הזה הוא הפיך - אוכל בעתיד לחזור לשיטת הטעינה המקורית אם אמצא דינאמו 12V מקורי בחו"ל .

בסך הכל אני משתדל לדבוק במקור, אולם במקרה הזה ( ועקב מצבו העגום של הדינאמו ) חרגתי במקצת לטובת האמינות והשימושיות .

אני מקווה שיסלח לי אלוהי הענתיקות על פשעי :twisted:

 

אילן

 

ו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1167 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...