Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4656 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מחפש להוזיל את עלויות הוצאות הרכב על חשבון נוחיות וסוג הרכב. אשמח לקבל טיפים, הצעות, הערות והכוונה איך למצוא את הרכב שלי :).

 

עד עכשיו היו לי 2 רכבים מליסינג. יונדאי גטס 3 שנים וסיטרואן C3 כשנתיים. נסעתי בממוצע כ 30K קמ לשנה. 55% עירוני, בעיקר באזור השרון ו 45% בינעירוני, בעיקר לכיוון ירושלים. עלות חודשית כוללת לרכב קצת יותר מ 3000 שקל.

 

אין לי מושג בהחזקת רכב (בקושי יודע לפתוח מכסה מנוע), ואיך לומר, גם לא הייתי הכי עדין על הכביש. לא שאני מופרע או נהג שודים אבל קרה שלא שמתי לב שירדתי מדרכה קטנה או שעליתי על משהו.

אני מניח שמעכשיו אהיה קצת יותר זהיר, ואסע קצת פחות. משהו בסביבות 22K לשנה. היחס בין עירוני לבין עירוני יישאר כנראה אותו דבר.

 

גם היונדאי גטס וגם הסיטרואן היו מעולים. לפני כחצי שנה ניסיתי לתקופות קצרות את הקאיה פיקנטו, טויוטה אייגו ויונדאי i10. הקאיה היתה מאוד נוחה והטויוטה והיונדאי לא ממש. גם לא אהבתי את הגיר הרובוטי.

 

מה חשוב לי? אמינות הרכב וקלות תחזוקה, בטיחות, מזגן בקיץ, נוחיות (מתלים רכים?) וכמובן הוזלה משמעותית בשורה התחתונה בסעיף תחבורה. לא אכפת לי דלק יקר אם הרכב חינם ואין תחזוקה למשל :). לא ממש אכפת לי מגלגים מגנזיום, מראה כללי או תוך כמה שניות הוא מאיץ ל 100 קמש.

 

על מה אני לא סגור? הכסף זמין, אבל אני לא יודע אם ללכת על רכב חדש בתקציב של 65K-75K ולחסוך בכאב ראש של יד 2, או על רכב יד 2 בתקציב כולל של 25K-45K. אני גם לא בטוח אם אני מסוגל לידני או רק אוטומט.

 

הרכב מיועד עבורי (נוחיות במושבים האחוריים כמעט לא רלוונטית :)) לתקופה של שלוש שנים (לפחות לצורך השוואה מול הליסינג).

 

מה דעתכם?

תודה מראש,

מוש

פורסם

את מפספס את העיקר !

לפי מה שהבנתי המטרה הראשונית - לחסוך בהוצאות !

המשפט הזה :

לא אכפת לי דלק יקר אם הרכב חינם ואין תחזוקה

פשוט לא מתאים למטרה שכן הדלק וירידת הערך של הרכב הם עיקר ההוצאה! - תחזוקה בטלה בשישים ברכב חדש !

ההוצאות העיקריות שלך ברכב חדש הם :

1) דלק : נניח רכב קטן יצרוך 1:14 עם נסועה של 22K בשנה זה בערך 1000 ש"ח לחודש

2) ירידת ערך : נניח עלות הרכב 70K ירידת ערך של ~15% בשנה זה בערך 900 ש"ח לחודש

הוצאות משנה :

3) ביטוח נניח 4K לשנה יוצא 330 ש"ח לחודש

4) טסט - נניח 1500 בשנה יוצא 125 ש"ח

5) טיפולים - ברכב חדש מסתכם בטיפול וחצי לשנה (~1000 ש"ח ) יוצא 85 ש"ח לחודש ...

 

צריך לצאת לך בערך 2400 ש"ח לחודש .

תתחדש

פורסם

לדעתי יאם אהבת את היונדאי גטס- היא יכולה להיות פיתרון טוב .

מאוד זולה ביד 2 (סעיף ירידת ערך יהיה קטן !)

בדלק היא לא מציאה .... בערך 1:12 . ייק טיפה את הדלק

אמינה מאוד וחלקים זולים - פחות סיכונים והפתעות.

ביטוח , טסט - צריכים להיות גם זולים מעט מרכב חדש !

פורסם

אהבתי את החישוב שלך.

מה שהיה חסר לדעתי הוא רק ההפסד האלטרנטיבי על ההון (70 אלף ש"ח)

במקום שזה יהיה מושקע באיזה אג"ח ולקבל 4% שנתי, הוא מקבל אפס.

זה עוד עלות נסתרת קטנה של 230 ש"ח לחודש.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

פורסם

תודה לכולם על התגובות. אשמח לעוד תגובות.

 

כמה הערות, אין פה כל כך הפסד אלטרנטיבי, כי כרגע הכסף מחכה לי :). השקעה כלשהי בסיכון מאוד נמוך תניב פחות מ 4%. אבל זה כבר דיון למקום אחר.

לגבי "דלק יקר ...", הכוונה שחסכון בדלק הוא לא מטרה בפני עצמה, אלא החסכון הכולל.

הייתי הולך על יד שניה (שזה כנראה יותר חסכוני, לא?), הבעיה היא שאין לי שמץ של מושג בתחום.

פורסם
אהבתי את החישוב שלך.

מה שהיה חסר לדעתי הוא רק ההפסד האלטרנטיבי על ההון (70 אלף ש"ח)

במקום שזה יהיה מושקע באיזה אג"ח ולקבל 4% שנתי, הוא מקבל אפס.

זה עוד עלות נסתרת קטנה של 230 ש"ח לחודש.

 

בוא תן לי 4% על אג"ח (לא של דנקנר, לבייב או תשובה) - אשמח לקבל טיפ! לא נראה לי אמיתי באג"ח שהוא בטוח. זה לא שהמדינה נותנת מקמי"ם ב 4.5% כאילו אנחנו ב 2007

 

וגם אם נגיד שאנחנו בוונדר לנד ומקבלים 4% תשואה על 70 אלף ש"ח, זה 2800 שקל בשנה, תוריד דמי רכישה, תוריד עמלת פתיחת תיק, תוריד דמי ניהול ואחזקה (הבנק שומר לך על הניירות) ואולי תישאר עם 2000 ש"ח בשנה וגם זה רק אם סארומן ינצח את סאורון.

 

ה' ירחם שלא נדבר חס וחלילה על הסיכון של יבוא אישי של מעצב שיער שיבוא בשביל לעשות לך "תספורת".

 

ברכישת רכב משומש הוא צפוי לחסוך כ 500 עד 1000 ש"ח בחודש אז בשביל ה 170 שקל בחודש שהוא "מפסיד בפוטנציה" על סדרה ט' של אפריקה ישראל או אג"ח א' של דלק נדלן, אפשר לקנות ערסל ואז התשואות המטורפות בפוטנציה באמת יוכלו לנוח על משכבם בשלום.

 

לדעתי פונטו 2007-2008 אחרי ישור קו ב 30,000 תעשה את העבודה. בשאר הכסף אפשר לרכוש מניות של אנרון, שמעתי שהיא עושה תשואות סוף הדרך

 

 

*הכותב אינו ברוקר

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

יונדאי גטס 2008 תתן לך מענה טוב. מחיר רכישה נמוך (פחות מ-30K) ואמינות גבוהה. צריכת הדלק לא מדהימה אך זה יתקזז מול החסכון הגדול בסעיף ירידת ערך.

פורסם
בוא תן לי 4% על אג"ח (לא של דנקנר, לבייב או תשובה) - אשמח לקבל טיפ! לא נראה לי אמיתי באג"ח שהוא בטוח. זה לא שהמדינה נותנת מקמי"ם ב 4.5% כאילו אנחנו ב 2007

 

וגם אם נגיד שאנחנו בוונדר לנד ומקבלים 4% תשואה על 70 אלף ש"ח, זה 2800 שקל בשנה, תוריד דמי רכישה, תוריד עמלת פתיחת תיק, תוריד דמי ניהול ואחזקה (הבנק שומר לך על הניירות) ואולי תישאר עם 2000 ש"ח בשנה וגם זה רק אם סארומן ינצח את סאורון.

 

ה' ירחם שלא נדבר חס וחלילה על הסיכון של יבוא אישי של מעצב שיער שיבוא בשביל לעשות לך "תספורת".

 

ברכישת רכב משומש הוא צפוי לחסוך כ 500 עד 1000 ש"ח בחודש אז בשביל ה 170 שקל בחודש שהוא "מפסיד בפוטנציה" על סדרה ט' של אפריקה ישראל או אג"ח א' של דלק נדלן, אפשר לקנות ערסל ואז התשואות המטורפות בפוטנציה באמת יוכלו לנוח על משכבם בשלום.

 

לדעתי פונטו 2007-2008 אחרי ישור קו ב 30,000 תעשה את העבודה. בשאר הכסף אפשר לרכוש מניות של אנרון, שמעתי שהיא עושה תשואות סוף הדרך

 

 

*הכותב אינו ברוקר

 

הגזמת.

אתה מוזמן לבדוק כמה תל בונד 20 עשה מתחילת השנה באתר הבורסה. מדובר על 4% ל 9 חודשים.

אג"חים בדירוג A לפחות. לא אפריקה ולא דלק נדל"ן.

עלויות מסחר בבית השקעות 20 שקל לחודש. עלות קניה ומכירה 0.1%. כלומר 240 ש"ח בשנה דמי אחזקה ועוד 140 שקל לקניה ומכירה. סה"כ 380.

אני מסכים שלא כל אחד יודע לעשות את זה - אבל זה עדיין הפסד אלטרנטיבי.

על סכום של 20,000 שקל לא הייתי אומר כלום, אבל בסכום 70,000 שקל אי אפשר להתעלם מזה.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

פורסם
הגזמת.

אתה מוזמן לבדוק כמה תל בונד 20 עשה מתחילת השנה באתר הבורסה. מדובר על 4% ל 9 חודשים.

אג"חים בדירוג A לפחות. לא אפריקה ולא דלק נדל"ן.

עלויות מסחר בבית השקעות 20 שקל לחודש. עלות קניה ומכירה 0.1%. כלומר 240 ש"ח בשנה דמי אחזקה ועוד 140 שקל לקניה ומכירה. סה"כ 380.

אני מסכים שלא כל אחד יודע לעשות את זה - אבל זה עדיין הפסד אלטרנטיבי.

על סכום של 20,000 שקל לא הייתי אומר כלום, אבל בסכום 70,000 שקל אי אפשר להתעלם מזה.

 

לעניות דעתי ניתן לפתוח חשבון בבית השקעות רק ממינימום של 300000 ש"ח, הבנאדם רצה לקנות אוטו ב45 , הרגנו אותו:lol:

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

כמובן שהדרך הטובה לחסוך את הוצאות הליסינג, לקנות מכונית יד שניה

לא יקרה במצב טוב מאד ושלא יהיו שום תקלות 3 שנים, אבל סביר להניח

שלא תמצא דבר כזה, אם תקנה רכב חדש וגם בגלל שאתה נוסע הרבה,

החסכון לא יהיה משמעותי וכדאי להישאר עם הליסינג בגלל הנוחיות והראש

השקט, אתה לא ציינת אם יש לך איזה הגבלות בליסינג כמו דלק או קילומטראז.

פורסם

הצגת שתי חלופות חדשה ב 65-75 או משומשת ב 25-45.

 

מה לגבי משומשת ב 65-75 או ב 50-60?

 

חדשות במחיר שציינת יהיו מיני ורובן ידניות. משומשת במחיר קצת יותר נמוך יכולה יותר להתאים לצרכיך וסביר שתשמור על ערכה אפילו יותר. ובהשוואה למשומשות הזולות יותר, סביר שתמשכנה לספק איכות סבירה ואמינות סבירה לאורך יותר זמן.

משומשות ב 25-45 עלולות להתחיל לעשות בעיות בטרם עת.

 

לגבי "מסוגל לידני". לעבור מאוטומטי לידני זה הרבה יותר קל ממה שאנשים נוטים לחשוב. החסכון בעלויות יכול לעזור ברמת המוטיבציה.

חפש חבר עם ידני. או תשכור אחת קטנה ליום (120 ש"ח). או תיקח ידני לנסיעת מבחן.

אני מניח שתוך חצי שעה לא תבין ממה חששת.

פורסם

תודה לכולם על התגובות.

 

הסיבה שאני שוקל רכב בתקציב של 70K זה בגלל שאני יכול לקבל רכב חדש ולחסוך את הכאבי ראש של קניה והחזקת רכב יד שניה. אין לי מושג ברכבים, מוסכים וכו. זה אומר שכל פעולה אני אצטרך ללמוד אותה לפני כדי שלא יעבדו עלי ...

ברכב חדש, יש מחיר, יש ירידת ערך ונראה לי שזה הכל.

 

לגבי יונדאי גטס 2008, האם ניתן לקנות אותו במגרשי מכוניות אמינים (עם אחריות וכו, אם יש דבר כזה)? האם המחיר יהיה קרוב לרכב מפרטי?

פורסם

razi_pazi כתב:

לגבי "מסוגל לידני". לעבור מאוטומטי לידני זה הרבה יותר קל ממה שאנשים נוטים לחשוב.

אני לגמרי פתוח לנסות ולהתרגל לדברים חדשים. אבדוק את זה.

 

 

פוצינו כתב:

פשוט לא מתאים למטרה שכן הדלק וירידת הערך של הרכב הם עיקר ההוצאה! - תחזוקה בטלה בשישים ברכב חדש !

ההוצאות העיקריות שלך ברכב חדש הם :

1) דלק : נניח רכב קטן יצרוך 1:14 עם נסועה של 22K בשנה זה בערך 1000 ש"ח לחודש

2) ירידת ערך : נניח עלות הרכב 70K ירידת ערך של ~15% בשנה זה בערך 900 ש"ח לחודש

הוצאות משנה :

3) ביטוח נניח 4K לשנה יוצא 330 ש"ח לחודש

4) טסט - נניח 1500 בשנה יוצא 125 ש"ח

5) טיפולים - ברכב חדש מסתכם בטיפול וחצי לשנה (~1000 ש"ח ) יוצא 85 ש"ח לחודש ...

 

צריך לצאת לך בערך 2400 ש"ח לחודש .

 

לצורך השוואה מול הליסינג, אני צריך להעריך שינויים שיכולים להיות בשוק לאורך זמן. אשמח להתייחסות לנקודות הבאות:

לפי היסטוריית עליות מחירי הדלק, אני חושב שצריך לחשב לפי שער גבוה יותר לליטר. אולי 8.2.

אם הבנתי נכון, יש איזה הטבה על רכבים חסכוניים שהולכת לרדת, ושהמחירים לפרטי הרבה יותר יקרים מהמחירים לליסינג. איך זה יכול להשפיע על ירידת הערך אם משהו ישתנה. (מקווה שלא כתבתי שטויות :))

קשה לי להאמין שטיפולים לרכב חדש מסתכם בפחות מ 100 שקל לחודש. האומנם? מה עם טיפול חורף, תקופתי או סתם איזה פנצר? הכל כלול באחריות?. מעבר לטיפולים, בליסינג אני מקבל שטיפה שבועית חינם.

 

תודה,

מוש

×
×
  • תוכן חדש...