Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4728 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

פרטי הרכב:

מזדה לנטיס 2004

מנוע 1600

ק"מ 190K

 

הרכב אצלי כשנתיים והוא מטופל היטב

לפני כשנה חוצי החלפתי את חיישן הקראנק במוסך מורשה לאחר בעיות כיבוי מנוע.

 

אני נוסע מדי יום מכרמיאל לחיפה (הלוך ושוב) - נסיעה של כשעה ולרוב בסביבות ה80-90 קמ"ש

 

להלן הבעיה החדשה:

בזמן נסיעה, במהירות של סביבות ה80 קמ"ש כשהטורים נמוכים (רגל קלה מאוד על הגז או בכלל לא נוגע בדוושות) -

לפעמים הטורים יכולים לקפוץ בפתאומיות ל5000 סל"ד

הדבר אינו קורה באופן סדיר אלא נראה כמעט אקראי - בנסיעות מסויימות זה לא קורה כלל ובאחרות זה קורה הרבה.

 

בזמן עצירה/סרק אין בעיית טורים.

 

לקחתי את הרכב למוסך (לא מורשה) ולא מצא את הבעיה ושלחו אותי משם למכון גירומטיק בצ'ק פוסט.

לאחר בדיקות, לא מצאו בעיה בגיר כלל.

היום הבעיה חזרה בגדול, הפעם במהירות גבוהה יותר - בסביבות ה100 קמ"ש, מה שגרם לנורת המנוע לדלוק.

לשמחתי (שסוף סוף) ניתן היה לאתר את הבעיה, חזרתי למוסך עם הנורה דולקת אך כאשר חיברו את המחשב הנורה נכבתה ולא ניתן היה למצוא את התקלה. גם כאשר המוסכניק לקח את הרכב לסיבוב, כמובן שהבעיה לא השתחזרה.

 

אין לי שום ידע מקצועי אך אני חושד שמדובר בחיישן או רכיב חשמלי כלשהו ולא משהו מכני מכיוון שגם המוסך וגם המכון גיר לא מצאו דבר.

 

אשמח לדעתכם בנושא,

תודה

אילן

פורסם
הייתי ממליץ על ניקוי יסודי של בית המצערת... אם זה לא עוזר יש לחבר את הרכב לסקנר

 

לגבי המצערת - הרכב עובר טיפול כל 10K - האם לא מבצעים ניקיון בטיפול?

 

ולגבי הסקנר - אם אתה מתכוון למחשב שסורק תקלות אז ציינתי שעשו זאת ולא מצא את הבעיה. האם אתה מתכוון לבדיקה מסוג אחר?

פורסם
לגבי המצערת - הרכב עובר טיפול כל 10K - האם לא מבצעים ניקיון בטיפול?

 

ולגבי הסקנר - אם אתה מתכוון למחשב שסורק תקלות אז ציינתי שעשו זאת ולא מצא את הבעיה. האם אתה מתכוון לבדיקה מסוג אחר?

לא מבצעים שום ניקוי מצערת באף טיפול. זה ניקיון שעושים במיוחד שיכול לפתור בעיית סלד לא יציב.

פורסם

אין קשר לניקוי מצערת, מה שקורה אצלך הוא שהגיר מחליק/מקפיץ הילוכים, פנה למוסך המורשה לחיבור סורק תקלות מקורי , שבעזרתו ניתן לאבחן את הבעיה.

סורק תקלות אוניברסאלי לא תמיד קורא את הקודי תקלות כמו סורק מקורי.

 

יש לבדוק את תקינות חיישן מצב מצערת וחיישן מהירות טורבינה.

פורסם
אין קשר לניקוי מצערת, מה שקורה אצלך הוא שהגיר מחליק/מקפיץ הילוכים, פנה למוסך המורשה לחיבור סורק תקלות מקורי , שבעזרתו ניתן לאבחן את הבעיה.

סורק תקלות אוניברסאלי לא תמיד קורא את הקודי תקלות כמו סורק מקורי.

 

יש לבדוק את תקינות חיישן מצב מצערת וחיישן מהירות טורבינה.

 

תודה על המענה..

 

אני מתכוון לעשות מה שהצעת

 

במידה ואצטרך להחליף את אחד החיישנים שציינת, ארצה לקנות אותו באייביי

זה מה שמצאתי, הפורום לא מאפשר לי לכתוב פה לינקים אז אכתוב את המוצר שמצאתי:

חיישן TPS:

MK1 MAZDA MX5 EUNOS 323 TRACER TPS THROTTLE POSITION SENSOR 179950-0160

 

לא מצאתי חיישן מהירות טורבינה.. מישהו..?

 

אשמח לדעת אם החיישן מצערת שמצאתי מתאים ללניטס שלי (1600 סמ"ק 2004 LX)

תודה

פורסם

אז לקחתי את הרכב למוסך מורשה, באמת מצאו במחשב בעיה בחיישן מצערת - היתה חריגה ביציאת מתח שלו שכנראה גרם לבעיה

מכרו לי חיישן משומש ב500 ש"ח במקום אחד חדש ב2000+ ש"ח..

 

אני מקווה שאכן נפתרה בעיה

 

תודה לעונים

×
×
  • תוכן חדש...