Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע טורבו חסכוני יותר מאטמוספרי?!


BMW
שימו לב! השרשור הזה בן 7162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי הלא מלומדת אבל הגיונית הטורבו אמור להיות חסכוני יותר בתנאים מסוימים לדוגמא:

 

רכב של 1800 מוגדש ורכב של 2000 מייצרים שניהם 150 כוחות סוס, עכשיו כאשר אתה עומד ברמזור

מי לוקח יותר דלק? המנוע הגדול יותר!, מה שאני מנסה לומר הוא - מנוע מוגדש מאפשר לך "לצרוך" כוח רק כאשר אתה צריך אותו באמת.

 

תקנו אותי אם זה לא נשמע לכם

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי הלא מלומדת אבל הגיונית הטורבו אמור להיות חסכוני יותר בתנאים מסוימים לדוגמא:

 

רכב של 1800 מוגדש ורכב של 2000 מייצרים שניהם 150 כוחות סוס, עכשיו כאשר אתה עומד ברמזור

מי לוקח יותר דלק? המנוע הגדול יותר!, מה שאני מנסה לומר הוא - מנוע מוגדש מאפשר לך "לצרוך" כוח רק כאשר אתה צריך אותו באמת.

 

תקנו אותי אם זה לא נשמע לכם

כל השוואה שתיתנו היא לא רלוונטית, מנוע מוגדש מתוכנן לעבוד ביחס דחיסה נמוך יותר בגלל הטורבו ואילו מנוע אוטמוספרי עובד ביחס דחיסה קבוע לאורך כל קשת הסל"ד שלו.

זה משפיע על עקומת המומנט, על ההספק ועל תצרוכת הדלק בהתאם למשקל הרכב ולגיר המשודך.

 

באופן עקרוני, מנוע מוגדש יצרוך תמיד יותר דלק. זה פתרון טוב להוציא הספק מכובד ממנוע קטן. מנוע גדול לא צריך את זה.

לאורך זמן --אולי-- מנוע גדול יותר יצרוך מ-ע-ט מאוד יותר דלק ממנוע קטן+טורבו, אך מבחינת תחזוקה של המנוע ויחידת הטורבו, עדיף מנוע אטמוספרי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל השוואה שתיתנו היא לא רלוונטית, מנוע מוגדש מתוכנן לעבוד ביחס דחיסה נמוך יותר בגלל הטורבו ואילו מנוע אוטמוספרי עובד ביחס דחיסה קבוע לאורך כל קשת הסל"ד שלו.

זה משפיע על עקומת המומנט, על ההספק ועל תצרוכת הדלק בהתאם למשקל הרכב ולגיר המשודך.

 

באופן עקרוני, מנוע מוגדש יצרוך תמיד יותר דלק. זה פתרון טוב להוציא הספק מכובד ממנוע קטן. מנוע גדול לא צריך את זה.

לאורך זמן --אולי-- מנוע גדול יותר יצרוך מ-ע-ט מאוד יותר דלק ממנוע קטן+טורבו, אך מבחינת תחזוקה של המנוע ויחידת הטורבו, עדיף מנוע אטמוספרי.

 

איציק

איציק, בוא נעזוב לרגע את עניין העלות והטיפולים.

אני מנסה להבין מבחינה טכנית.

 

רוני ואישפוז טענו לצריכת דלק גבוהה יותר באופן תמידי בטורבו.

 

רק אציין שוב שמדובר על 2 השוואה בין 2 רכבים עם אותו נפח ואותו הספק!!!!

שורה תחתונה מי מהם חסוכנית יותר? (האטמוספרי ע"פ רוני ואישפוז)

 

שאלה נוספת:

האם ניתן לשנות את יחס התערובת? בעיקר במנוע מוגדש?או בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, בוא נעזוב לרגע את עניין העלות והטיפולים.

אני מנסה להבין מבחינה טכנית.

 

רוני ואישפוז טענו לצריכת דלק גבוהה יותר באופן תמידי בטורבו.

 

רק אציין שוב שמדובר על 2 השוואה בין 2 רכבים עם אותו נפח ואותו הספק!!!!

שורה תחתונה מי מהם חסוכנית יותר? (האטמוספרי ע"פ רוני ואישפוז)

 

שאלה נוספת:

האם ניתן לשנות את יחס התערובת? בעיקר במנוע מוגדש?או בכלל?

קודם כל צריך להבין שצריכת הדלק תלויה מאד בתנאי הנסיעה. בדלק אצורה אנרגיה כימיה שמומרת באנרגיה מכנית שמסיעה את הרכב. אם תיקח שני רכבים בעלי משקל דומה, יעילות אוירודינמית דומה ותיסע בשניהם בדיוק, אבל בדיוק, באותו אופן (האצות , מהירויות) צריכת הדלק תהיה דומה מאד, בלי קשר למבנה המנוע (בהנחה כמובן שאלה מנועים ברמה טכנלוגית דומה). אפילו ההספק לא חייב להיות זהה.

 

בפועל הטורבואים בד"כ צמאים יותר גם בגלל סגנון הנהיגה ובגלל שהם מכויילים בצורה ספורטיבית יותר - סל"דים גבוהים, תערובת עשירה יותר בזמן האצה, תזמנון שסתומים והצתה עם יותר חפיפת שסתומים וכו'. לאו דווקא הטורבו עצמו הוא זה שעושה את ההבדל.

 

מנועי טורבו לא ספורטיביים באופיים (בלחץ נמוך) לא יהיו בזבזניים יותר.

 

את יחס התערובת בתנאים שונים אפשר לשנות - במנועים מודרניים ע"י מיפוי מחדש של מחשב המנוע, במנועים ישנים ע"י משחקים בדיזות של הקרבוקטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, בוא נעזוב לרגע את עניין העלות והטיפולים.

אני מנסה להבין מבחינה טכנית.

 

רוני ואישפוז טענו לצריכת דלק גבוהה יותר באופן תמידי בטורבו.

 

רק אציין שוב שמדובר על 2 השוואה בין 2 רכבים עם אותו נפח ואותו הספק!!!!

שורה תחתונה מי מהם חסוכנית יותר? (האטמוספרי ע"פ רוני ואישפוז)

 

שאלה נוספת:

האם ניתן לשנות את יחס התערובת? בעיקר במנוע מוגדש?או בכלל?

=====================================================

שלום,

השאלות הן שאלות לכאורה ברורות אבל לא שלמות....

ציטוט :"רק אציין שוב שמדובר על השוואה בין 2 רכבים עם אותו נפח ואותו הספק"!!!

להלן מספר פרמטרים נוספים המשפיעים ולא רק...

א. שים לב להתיחסותי לנושא המשקל (סוגי משקל ויחס ,בתחילת התרד)של הרכב והמנוע והשפעתו על תיצרוכת הדלק....

ב. המבנה האוירודינמי של המרכב - בהחלט פרמטר משפיע על תצרוכת הדלק...

ג. מידות החישוקים והצמיגים - שוב בעלי השפעה על תצרוכת הדלק (חיכוך, משקל)...

 

ציטוט : "רוני ואישפוז טענו לצריכת דלק גבוהה יותר באופן תמידי בטורבו"-באופן תמידי ממש לא!

ראה פרמטרים שהזכרתי(א,ב, ג) .

*אם נוסיף לרכב זהה התקן טורבו - המשקל הכללי יעלה עקב הוספת התקן הטורבו, אינטרקולר, צנרת וכו'.

*היעילות הוולומטרית תעלה - כמות האויר(חמצן) שמוכנס למנוע גדל (עקב שמוש בבמדחס טורבו) ולכן עלינו להזריק כמות דלק גדולה יותר - ביחס יעיל לקבל בעירה יעילה.

 

*ניתן לשנות יחס תערובת גם ברכב בעל מנוע רגיל ואו עם התקן טורבו בהתאם ליעוד השמוש בו :נסיעה מנהלתית,מרוץ, תנאים גיאוגראפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער על השאלה הדבילית.

 

הטורבו עובד על הגזים של האגזוז או על אויר נקי שבא מבחוץ?:oops:

מסתובב מכוח הפליטה של המנוע ויונק אוויר נקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...