Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4807 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, ככל הנראה שביום ראשון הקרוב אני סוגר עיסקה על רכב יונדאי לנטרה שנת 2001 אוטומטית , 139 אלף קילומטר מבן אדם מבוגר יד רביעית. נראת לי עיסקה טובה למרות הדלק שהוא עושה (1:10) משולב.

 

קודם כל רציתי לדעת איך בודקים נזילות שמן ונזילות בכללית ? אני לא עושה לרכב בדיקה במוסך כי אמרו לי שלא משתלם .

איך אפשר לדעת מה מצב הגיר האוטומטי ? איך לבדוק אם הגלגלים תקינים (יש לו טסט לשנה בכל מקרה )

 

השאלה העיקרית שרציתי לשאול: אני מנתניה המוכר פתח תקווה אני מגיע אליו , במידה ואני רוכש את הרכב, איך אני אמור לקחת אותו ? אני צריך ביטוח צעיר נהג חדש. אשמח לתשובה איך אוכל לסדר את הביטוח . תודה

פורסם

יש לך בדביק מאמרים על איך בודקים רכב לבד.

מי שאמר לך "לא משתלם לבדוק", טועה.

אם אתה לא מבין בעצמך, קח את הרכב למוסך שאתה מכיר את בעליו ובקש שיבדקו אותו.

זה יעלה גרושים (אם בכלל) ועלול לחסוך אלפים.

 

לפני זה-תבוא בבגדים שלא אכפת לך ללכלך. תקדיש לבדיקה לפחות 40 דקות. תפתח מכסה מנוע, תזחל מתחת לרכב.

חפש רטיבויות באיזור החיבור בין המנוע לגיר, בחיבור הציריות לגיר, סביב מכסה השסתומים, סביב חיבור המפלג למנוע.

מנוע שלא "הכינו אותו" במיוחד יהיה מעט מאובק, אולי מלוכלך מפיח אבל יבש כמעט לחלוטין.

תחפש כתמים לבנים/ירקרקים יבשים בחיבור בין הראש לבלוק.

פתח את מכסה מיכל העיבוי ואת מכסה מילוי השמן למנוע.

מה שאנחנו לא רוצים לראות שם זה חומר אפרפר/חום במרקם של טחינה.

מים שקופים (מי ברז) במיכל העיבוי זה BIG NO NO. גם שמן שחור מידי או בהיר מידי מעיד על הזנחה.

תרחרח את מכסה השמן (כן, קצת פאדיחה :)) אנחנו לא רוצים שיהיה לו ריח ברור של שרוף.

עכשיו תניע את הרכב. תשמע שהמנוע עובד בצורה "עגולה" (בלי קרטועים והשתנקויות). גש מאחורי הרכב ותסתכל שהוא לא מעשן.

 

תסתכל על האוטו מרחוק, כשאתה עומד פעם לפניו ופעם מאחוריו בשני הצדדים. תראה שכל הקווים נראים ישרים.

תתקרב ותסתכל מקרוב. תחפש גליות בצבע. תראה שכל המרווחים בין הדלתות, מכסה מנוע, כנפיים וכו' ישרים ושווים.

תפתח את תא המטען ותרים את השטיח. תחשוף את חיבורי הכנפיים האחוריות לגוף. תחפש שם סימני מריחות של חומר במרקם של מסטיק (יכול להיות שיטשטשו אותם ע"י צביעה בצבע הרכב).

פתח את כל הדלתות ותמשש את העמודים. הקורות צריכות להיות ישרות לגמרי, עם צבע חלק לגמרי. פגיעה בעמוד זה קריטי מאד.

תראה איך נראים הברגים מתחת למכסה המנוע שמחזקים את הכנפיים הקדמיות. נראה לך שמישהו פתח אותם? (הוברגו חזרה קצת עקום? יש מעיכות קטנות על ראש הבורג?) תראה את גשר המצנן ואיך המצנן יושב בתוכו. זה נראה "מהמפעל" או שהכל יושב שם בערך? איך נראות ההלחמות של הגשר לשלדה? (AKA "פח משקפיים" או גשר מצננים) נראה שרובוט יפני עשה אותן? או שאולי חלילה נער מוסך פלסטיני עם ידיים רועדות במיוחד?

 

עכשיו תצא לסיבוב עם הרכב. תראה איך הוא מאיץ, איך הוא בולם. תשמע את הרעשים שלו (נוהגים בחלונות פתוחים, בלי רדיו).

תפעיל מזגן. תראה שמקרר. תפעיל חימום. תראה שמחמם (הרכב עכשיו אמור להיות כבר בטמפ' עבודה, מאחר והוא היה מונע יותר מעשרים דקות).

תבדוק שכל האבזור החשמלי פועל. חלונות חשמל, מראות,נעילה מרכזית.

בנוסף, תקרא את המאמרים בדביק שהעלה המאסטרו, יש שם עצות לגבי בדיקת הציריות,הצמיגים הגיר וכו'.

כמו כן, בדיקת מספרי מנוע ושלדה, רשיונות... בקיצור- שווה קריאה.

 

 

 

בקשר לביטוח- בחברות הישירות אתה יכול לקבל ביטוח בפקס על המקום, תוך כדי השיחה. בסניף הדואר בו אתה מעביר בעלות יש מכשיר פקס... ההמשך ברור?

אם לא- בקש מהמוכר שיחנה לפני העברת הבעלות במקום בטוח ומסודר,תעבירו בעלות, קח את המפתוחת והרשיונות, ותבוא לקחת את הרכב רק כשיהיה לך ביטוח בתוקף ביד.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
יש לך בדביק מאמרים על איך בודקים רכב לבד.

מי שאמר לך "לא משתלם לבדוק", טועה.

אם אתה לא מבין בעצמך, קח את הרכב למוסך שאתה מכיר את בעליו ובקש שיבדקו אותו.

זה יעלה גרושים (אם בכלל) ועלול לחסוך אלפים.

 

לפני זה-תבוא בבגדים שלא אכפת לך ללכלך. תקדיש לבדיקה לפחות 40 דקות. תפתח מכסה מנוע, תזחל מתחת לרכב.

חפש רטיבויות באיזור החיבור בין המנוע לגיר, בחיבור הציריות לגיר, סביב מכסה השסתומים, סביב חיבור המפלג למנוע.

מנוע שלא "הכינו אותו" במיוחד יהיה מעט מאובק, אולי מלוכלך מפיח אבל יבש כמעט לחלוטין.

תחפש כתמים לבנים/ירקרקים יבשים בחיבור בין הראש לבלוק.

פתח את מכסה מיכל העיבוי ואת מכסה מילוי השמן למנוע.

מה שאנחנו לא רוצים לראות שם זה חומר אפרפר/חום במרקם של טחינה.

מים שקופים (מי ברז) במיכל העיבוי זה BIG NO NO. גם שמן שחור מידי או בהיר מידי מעיד על הזנחה.

תרחרח את מכסה השמן (כן, קצת פאדיחה :)) אנחנו לא רוצים שיהיה לו ריח ברור של שרוף.

עכשיו תניע את הרכב. תשמע שהמנוע עובד בצורה "עגולה" (בלי קרטועים והשתנקויות). גש מאחורי הרכב ותסתכל שהוא לא מעשן.

 

תסתכל על האוטו מרחוק, כשאתה עומד פעם לפניו ופעם מאחוריו בשני הצדדים. תראה שכל הקווים נראים ישרים.

תתקרב ותסתכל מקרוב. תחפש גליות בצבע. תראה שכל המרווחים בין הדלתות, מכסה מנוע, כנפיים וכו' ישרים ושווים.

תפתח את תא המטען ותרים את השטיח. תחשוף את חיבורי הכנפיים האחוריות לגוף. תחפש שם סימני מריחות של חומר במרקם של מסטיק (יכול להיות שיטשטשו אותם ע"י צביעה בצבע הרכב).

פתח את כל הדלתות ותמשש את העמודים. הקורות צריכות להיות ישרות לגמרי, עם צבע חלק לגמרי. פגיעה בעמוד זה קריטי מאד.

תראה איך נראים הברגים מתחת למכסה המנוע שמחזקים את הכנפיים הקדמיות. נראה לך שמישהו פתח אותם? (הוברגו חזרה קצת עקום? יש מעיכות קטנות על ראש הבורג?) תראה את גשר המצנן ואיך המצנן יושב בתוכו. זה נראה "מהמפעל" או שהכל יושב שם בערך? איך נראות ההלחמות של הגשר לשלדה? (AKA "פח משקפיים" או גשר מצננים) נראה שרובוט יפני עשה אותן? או שאולי חלילה נער מוסך פלסטיני עם ידיים רועדות במיוחד?

 

עכשיו תצא לסיבוב עם הרכב. תראה איך הוא מאיץ, איך הוא בולם. תשמע את הרעשים שלו (נוהגים בחלונות פתוחים, בלי רדיו).

תפעיל מזגן. תראה שמקרר. תפעיל חימום. תראה שמחמם (הרכב עכשיו אמור להיות כבר בטמפ' עבודה, מאחר והוא היה מונע יותר מעשרים דקות).

תבדוק שכל האבזור החשמלי פועל. חלונות חשמל, מראות,נעילה מרכזית.

בנוסף, תקרא את המאמרים בדביק שהעלה המאסטרו, יש שם עצות לגבי בדיקת הציריות,הצמיגים הגיר וכו'.

כמו כן, בדיקת מספרי מנוע ושלדה, רשיונות... בקיצור- שווה קריאה.

 

 

 

בקשר לביטוח- בחברות הישירות אתה יכול לקבל ביטוח בפקס על המקום, תוך כדי השיחה. בסניף הדואר בו אתה מעביר בעלות יש מכשיר פקס... ההמשך ברור?

אם לא- בקש מהמוכר שיחנה לפני העברת הבעלות במקום בטוח ומסודר,תעבירו בעלות, קח את המפתוחת והרשיונות, ותבוא לקחת את הרכב רק כשיהיה לך ביטוח בתוקף ביד.

 

 

 

ואו .. תודה לך !

 

עזרת לי מאוד. הבעיה שאני לא חושב שאצליח לאבחין בכל מה שרשמת פה אין לי אפילו אם אני ייבין בבעיות האלה..

אני חושב שאבדוק פחות או יותר ואראה היסטוריה טיפולים אבקש התחייבות על מנוע וגיר ושאסי אם הוא יהיה מוכן אני אעשה בדיקה, אם לא אצטרך לחפש רכב אחר ואולי טיפה יותר קטן וחסכוני

פורסם

בקשר לביטוח, אז תוכל לבקש את המוכר להשאיר לך אותו פתוח לכמה ימים, ובצירוף צילום של התעודת ביטוח שלו וכל שאר הניירת תיהיה מוגן מבחינת החוק, ואני כמובן מדבר על ביטוח חובה בלבד, ז.א. שלא כדאי לנסוע מעבר למה שאתה חייב כדי להגיע הביתה.

כך אתמול שרכשנו רכב לאבא שלי, אז המוכר השאיר את הביטוח חובה שלו עד יום ראשון הקרוב, וכך גם אני שאני מוכר את האוטו אני שואל את הקונה אם הוא מעוניין שאני ישאיר את הביטוח לכמה ימים.

בהצלחה.

פורסם
VITALIGAL, לא נכון בעליל.

ברגע שמעבירים בעלות על הרכב, הביטוח חובה כבר לא בתוקף.

 

+1000

חבל שמי שלא מתמצא מטעה אנשים בנושא שעלול להיות חו"ח כ"כ קריטי.

(למרות שכבר היו פסיקות שסותרות את מה שאנחנו אומרים. חפש בגוגל ותראה.)

בכל מקרה, לא הייתי רוצה להיות במצב בו אחרי פגיעת גוף אני צריך להתדיין בביהמ"ש כדי לקבל את הפיצוי.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

אם יש לך פרטי הרכב תוכל ליצור קשר עם סוכן הביטוח שלך על מנת לרכוש פוליסת ביטוח כאשר החלטת לרכוש את הרכב כך שעד שתעביר את הבעלות הפוליסה כבר תהיה בתוקף.

אופציה נוספת היא לרכוש ביטוח בדואר, במקביל להעברת הבעלות. נדמה לי שאפשר לקנות ביטוח לשבועיים - אמנם יחסית יקר אבל נותן לך את מרווח נשימה עד שתתארגן על ביטוח קבוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

את הרכב האחרון רכשתי בסוף יום עבודה, גרמתי לסוכן שלי לקצת עצבים כנראה. הביטוח חובה שולם טלפונית באשראי ונשלח לפקס של המוכר.

הביטוח צד ג נשלח יום אחרי לביתי (לא יכלו לעשות בגלל שיום העבודה נגמר).

פורסם

עוד עצה לגבי יונדאי

תן גז רציני בעמידה - אם יוצא הרבה עשן אז יש מצב שהאוטו אוכל הרבה שמן ויש בעיה בשסתומים , הגיוני שיהיה קצת

מחלה של יונדאי

פורסם

אתה לא יכול לנסוע על הביטוח של מי שמכר לך, מה פתאום.

גם אם אתם באותם תנאי ביטוח או אם הביטוח שלו כולל גם את תנאי הביטוח שלך.

הגעתם לדואר? ביצעתם העברת בעלות? הרכב שלו לא מבוטח!!!

אתה מגיע לדואר כשבידיך כבר פוליסה תקפה שהכנת מראש עם מספר רשיון הרכב או שאתה רוכש בסניף הדואר ביטוח המיועד לקניה...

שוטר תנועה אולי לא ישים לב שהרכב עבר בעלות והביטוח לא תקף אבל במקרה של חס וחלילה... אתה עבריין שנהג ועשה תאונה ברכב לא מבוטח ואתה לא מכוסה.

פורסם
עוד עצה לגבי יונדאי

תן גז רציני בעמידה - אם יוצא הרבה עשן אז יש מצב שהאוטו אוכל הרבה שמן ויש בעיה בשסתומים , הגיוני שיהיה קצת

מחלה של יונדאי

 

למדתי על ידני כל הזמן , ונסעתי רק על ידניות , איך נותנים גז רציני מבלי שהאוטו יסע אלה רק יוציא את מה שיש לו חח? או איך שזה נקרא ? אגב אני אשמח להדרכה גם איך נוסעים באיטיות בפקקים באוטומט אין לי שמץ .. במידה והוא יתן לי סיבוב עליו ? ויהיו פקקים אנך אני מתקדם לאט לאט מבלי לדפוק מהירות וכמעט להכנס ברכב לפני ? חס וחלילה יקרה!!!! טפו טפו

פורסם

1. הנהיגה באוטומט פשוטה - מה שלמדת בידני נכון גם לגביו. השוני המהותי היחיד הוא שאם משולב הילוך הרכב יתחיל לנוע ברגע שתשחרר את הבלם.

2. אם אתה כל כך חושש אני ממליץ לך לעשות מה שעשה אבא שלי כאשר בגיל 75 הוא רכש את האוטומטי הראשון שלו: קח שיעור נהיגה אחד על רכב אוטומטי!

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
1. הנהיגה באוטומט פשוטה - מה שלמדת בידני נכון גם לגביו. השוני המהותי היחיד הוא שאם משולב הילוך הרכב יתחיל לנוע ברגע שתשחרר את הבלם.

2. אם אתה כל כך חושש אני ממליץ לך לעשות מה שעשה אבא שלי כאשר בגיל 75 הוא רכש את האוטומטי הראשון שלו: קח שיעור נהיגה אחד על רכב אוטומטי!

 

אבל איך נותנים גז מבלי להזיז את הרכב? שמים אותו על מצב חניה ומרימים את המברקס?

×
×
  • תוכן חדש...