Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

אני מנסה להבין כמה צריך בשביל לחיות בארץ לפי התנאים למטה. אין צורך להגזים ברמת הדיוק, פשוט חשבתי שפה בפורום יש מגוון של אנשים מכל מיני תחומים ואני מנסה לקבל תמונה כמה שיותר רחבה.

 

מצב נתון:

זוג ללא ילדים.

מגורים בקרבה ל/או ברעננה (לא יודע איפה כדאי אבל מקום שלפחות יש בו תחבורה ציבורית לרעננה) - כלומר דירת שניים-שלושה חדרים במקום נורמלי, ממוצע.

רכב משומש כלשהו (נניח רכב משנת 2005 לא משהו מיוחד) - ק"מ ממוצע 15000.

הוצאות שוטפות כמובן: חשמל גז ארנונה אוכל.

מנוי לחדר כושר.

יציאה 3 - 4 פעמים בחודש (בכל זאת זוג צעיר) ויציאה יכול להיות גם לשווארמה או גלידה.

פעם בשנה טיסה לחו"ל (לארה"ב).

כסף לשכר לימוד (נניח שנת לימודים אוניברסיטאית).

יש עוד דברים שניתן להוסיף אבל אני מחפש את המינימום לבנתיים.

 

אני יודע שחסרים פרטים ויש עוד הרבה הוצאות לחשוב עליהם אבל בכל זאת, איזה הכנסה, פלוס מינוס, צריך כדי לכסות את כל זה?

 

אשמח להכל עזרה אפילו אם היא כללית.

 

בתודה מראש,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

  • תגובות 158
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דיור כולל חשבונות בסביבות 6500

 

רכב: כ 1300 ש"ח בחודש.

 

אוכל: עוד כ 1500

 

יציאות במינון שכתבת: כ 700 ש"ח

 

מנוי לחדר כושר אין לי מושג כמה עולה.

 

טיסה לארה"ב: כ 300 דולר לחודש (1200 ש"ח).

 

שכ"ל: כ 1000 ש"ח לפני הוצאות נוספות.

 

תוסיף ביגוד, הנעלה, סיגריות, סנדוויץ' פה ושם וכו' עוד אלפייה בשקט.

 

זה באמת המינימום הדרוש ללא הפתעות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני אנסה לעזור לך ;)

שכ"ד - 4000 ש"ח

חשמל, מים, גז, ארנונה, ועד בית - 1000 ש"ח בחודש (תלוי בעיקר בצריכת החשמל שלכם)

רכב (מעבר לעלות קניה) - 1000 ש"ח בחודש

חדר כושר לאדם אחד - 200 ש"ח בחודש (וזה לא יהיה הולמס פלייס וחבריו)

שכ"ל - 1000 ש"ח בחודש

אוכל (תלוי בכם) - 1500 ש"ח בחודש

יציאות - 400 ש"ח (פעמיים פאב, פעמיים גלידה)

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

דירה נחמדה - 4,000 ש"ח

רכב - 1,200 ש"ח (לא כולל עלות קניה).

הוצאות שוטפות: 3,000 ש"ח (ארנונה, כבלים/לויין, ועד בית, חשמל, אוכל, גז, תקשורת בסיסית, אינטרנט וכו').

טיול בארה"ב - 2,000 ש"ח (24,000 ש"ח לזוג לשנה, מחולק ל-12 חודשים).

חדר כושר - 600 ש"ח (300 ש"ח לאדם לחודש).

שכר לימוד באוניברסיטה 1,000 ש"ח (לא מכללה, כן?)

יציאות - 800 ש"ח (4 יציאות בחודש).

בלת"ם - 1,000 ש"ח (מתנות, תיקונים, ימי הולדת, נעליים, מקרר שהתקלקל וכו')

 

כלומר, מינימום סביר לחודש לרמת חיים שביקשת, כ-13,500 ש"ח (הכנסה נטו של 2 בני הזוג מכל המקורות).

בסכום הזה אין בכלל חסכון לעתיד, והוא לא כולל עלויות "קבועות" כגון רכישת רכב, ריהוט לדירה וכו'.

פורסם

תודה לכולם בנתיים.

יריב - הוספת לי קצת לתמונה :lol: שזה אחלה.

יש לכם אולי מחשבון טוב לחישוב שכר לאחר מיסים?

 

בעיקרון אני ואישתי, בעקבות הצעה שצצה, מנסים להבין מה אנחנו צריכים כדי לחזור לארץ וקצת להנות מהחיים ולהמשיך את מה שהתחלנו פה - זה תהליך שמלא בהתלבטויות חלקן קשות יותר וחלקן קלות, אבל זו בעיקרון החלטה לחיים.

 

שנינו ללא תואר אבל עם הרבה נסיון (שנינו עובדים משרה מלאה) ואני כרגע באמצע לימודים לתואר ראשון (שנה ראשונה).

אנחנו מודעים שהתחרות בארץ קשה ויש עוד הרבה התלבטויות, אבל מתישהו נצטרך להחליט.

 

תודה על התגובות ומחכה לעוד :beerchug:

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

אני יודע שכתבת בלי ילדים אבל....

אתם זוג נשוי שבטח חושב על זה בעתיד,אז סתם לסדר את האוזן זה עוד 3000 ש"ח בערך

לחודש.

 

תחשוב טוב טוב אם אתה רוצה לחזור לארץ.

בהצלחה עופר

HU-Alpine 9887R FRONT-rainbow profi line265cs SUB-critical mass ss122 AMP1-zapco refernce 360.4

AMP2-MONO-zapco reference 500.1

פורסם

גם פה להחזיק ילד זה לא זול במיוחד בשנים שלפני בית ספר כי גן פה זה בערך 800-1000 יורו לחודש. (אחר כך זה יותר זול משמעותית).

 

אלי - זה די ברור לי וזה חלק מהבלאגן בראש, אנחנו יודעים כנראה מה תהיה אחת מהמשכורות וזה מכסה את רוב הסכום אבל זה רק לאחד מאיתנו, כמובן מצטרף לזה גם כמה נוכל להתקדם וכו' וכמובן אי אפשר באמת לדעת מה יקרה בעתיד מכל הבחינות.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם
אני יודע שכתבת בלי ילדים אבל....

אתם זוג נשוי שבטח חושב על זה בעתיד,אז סתם לסדר את האוזן זה עוד 3000 ש"ח בערך

לחודש.

 

תחשוב טוב טוב אם אתה רוצה לחזור לארץ.

 

"לסבר את האוזן".

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
"לסבר את האוזן".

 

החכמתי בעוד משהו.....

בהצלחה עופר

HU-Alpine 9887R FRONT-rainbow profi line265cs SUB-critical mass ss122 AMP1-zapco refernce 360.4

AMP2-MONO-zapco reference 500.1

פורסם

גם אנחנו היינו זוג דומה, 14 אלף נטו זה סביר+ בהתנהלות כלכלית נכונה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

את הסכומים כבר אמרו לך, מנסיון של חברים במצב משפחתי דומה זה נשמע נכון.

 

המחסום העיקרי הוא פסיכולוגי, פתאום תמצאו עצמכם מוציאים נומינלית הרבה יותר כסף ממה שאתם רגילים. אצלי למשל ביקור בסופר היה עולה 20-30 יורו, היום זה 150-250 שקל. לעשות קניות אפשר באזה"ת של כפר סבא, יש שם תחרות עזה בין כל רשתות המזון וכתוצאה המחירים נמוכים מאד ואיכות המוצרים גבוהה. בנוסף תוכלו לצמצם את העלויות ע"י בחירה ביחידת דיור באחד המושבים הסמוכים לכפר סבא והוד"ש במקום דירה בעיר, הטרייד-אוף שם הוא העדר תח"צ ותלות מלאה באוטו (+פקקים בלתי נמנעים כל בוקר וערב).

 

הפקקים יקצרו לכם את החיים הרבה יותר מכל חולי אחר שאתם מכירים פה, מדהים עד כמה מהר שוכחים את החרא הזה כשלא רואים אותו כל יום. החזרה שלי לארץ הייתה בסה"כ די רגועה ברוב ההיבטים, אבל הפקקים זה משהו שאני עדיין לא מצליח להתרגל אליו, בעיקר חוסר העקביות שלהם שמקשה מאד על תכנון הלו"ז היומיומי.

 

אם אתה חושב על אופנוע - ממליץ לרדת מזה. אולי רק בסופ"שים, בהחלט לא באופן יומיומי. המצב לרוכבים בישראל כרגע על הפנים, הכבישים אף פעם לא היו סימפטיים אלינו אבל בשנתיים האחרונות פשוט הפכו לשדה קטל כשבתאונות כבר נפגעים לא רק שליחים עם קסדת חצי אלא ממש "טובי אנשינו". את הקסדה והכפפות שלי אפסנתי בארון ואני אפילו לא חושב פה בכיוון, מה גם שזה לא משתלם כלכלית. בפן החיובי, שוק המכוניות המשומשות כרגע לגמרי לטובת הקונה ואפשר להוציא אחלה עסקאות בכלום כסף.

 

אם תרצה להתייעץ עם מישהו שעשה את המעבר לאחרונה או תצטרך איזשהי עזרה פיזית באזור השרון, דבר איתי בפרטי.

 

מה שלא תחליטו - שיהיה בהצלחה!

פורסם

ולעולם אל תשכח, שחישובים הם רק על הנייר. גם כשאתה עושה את הרשימה הכי מפורטת שאתה מסוגל, תוך חודשיים יצטרפו אליה עוד 5 הוצאות שונות, גדולות, שלא הכללת.

בכל מה שראיתי פה, לא נכללו קניות של מחשב למשל, קצת פה קצת שם, פיתוח אוסף אולי, או עיזים כאלו ואחרים.

כך שהסכום הנומינלי יותר קרוב ל-15K.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תודה רבה לכולם! :-)

 

ואדים, המון תודה, באמת, זה מחמם את הלב.

אופנוע זה אחת מהנקודות הכואבות ועוד כמה דברים שהם חלק ממני שאולי לא יבוא לידי ביטוי בארץ.

 

אנחנו כרגע חושבים על הכל ובודקים. לא בטוח שנחזור והתוכנית המקורית היתה בכלל להמשיך בעתיד לארה"ב וזה גם יוצר בילבול וחוסר החלטיות. בסוף נצטרך להחליט אז מבטיח לעדכן.

 

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

כלכלית לא שווה לחזור, שאר השיקולים הם סובייקטיביים לחלוטין.

 

אם אתם צעירים תשארו שם ותתקדמו, למה לחזור לפני שמוכרחים?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -


×
×
  • תוכן חדש...