Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4828 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים שלום,

 

לפני כשבועיים קניתי טויוטה קורולה, דגם GLI, אוטומטית, שנת 2003.

הרכב לקראת טיפול 240K.

בין היתר, יש להחליף שמן מנוע.

 

הרכב טופל באדיקות רבה במוסך מורשה טויוטה, והשמנים שהוחלפו הם:

1. עד 150,000 ק"מ (לא כולל) - שמן מנוע 10W30.

2. בין 150,000 ק"מ ל-230,000 (לא כולל) - שמן מנוע 15W40.

3. טיפול אחרון ב--230,000 ק"מ - 10W30.

 

קראתי בעניין רב את השרשור הבא: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=297165.

אני מבין את ההבדל בין המלצת היצרן (5W30) להמלצת היבואן (10W30).

לצד תנאי מזג האוויר בשיראל, וגם בהתחשב במעבר בין שמן חצי-סינטטי לסינטטי מלא.

ועדיין, נשארתי עם תהיות רבות.

 

לרכב לא הייתה בעיית בוצה אף פעם.

לרכב 4 קדחים.

כיום הק"מ עומד על 235,000.

לאור ההיסטוריה והאמור הנ"ל, איזה שמן מנוע מומלץ?

:twisted:Seat Leon FR 2013 1.4TSI 122HP Manual
פורסם

שלום לך, בספר הרכב היצרן מבקש לשנים שלך שימוש בשמן 10W-30. בספר של רכב משנת 2006 היצרן מבקש 5W-30.

מאז 2006, טיוטה ממליצה על שמן 5W-30 כשמן האופטימלי והמומלץ על ידה לכל הקורולות שלה בכל העולם.

אני לא חושב (ויתקנו אותי במידה ואני טועה) שיש הבדל משמעותי במנוע ובמערכת הקירור בין מודל 2003 למודל 2006.

בכל מקרה, ירידה מ 10W-30 ל 5W-30 לא תזיק למנוע כלל וכלל שהרי אתה לא משחק עם הצמיגות של השמן כאשר המנוע בטמפרטורת העבודה שלו אלא רק בצמיגות ההתחלטית.

אצלנו במשפחה יש קורולה 2006 עם 185 אלף ק"מ ואני דואג שישימו שם שמן 5W-30 סינטטי מלא ואיכותי. הרכב גומע מדיי יום 90 ק"מ ואין אכילה של שמן בצורה קריטית שנראית לעין.

מקסימום, אם המנוע שלך צורך שמן אחרי שמילאת 5W-30 אז אתה יכול לעבור ל 5W-40. זה אמור להאט את צריכת השמן.

 

באותה הזדמנות, אתה צריך לחשוב לגבי החלפת נוזל הקירור של הרכב. הנוזל המקורי אמור להחזיק 250 אלף ק"מ או 5 שנים מה שבא קודם.

 

הערה קטנה, הרכב כבר גמע מעל ל 70 אלף ק"מ עם סינטטי מלא ומתפקד מצויין.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אם הרכב נוסע כיום עם 10W30 ואין לו בעייה של אכילת שמן מוגברת הייתי משתמש ב 5W30 סינטטי מלא מעתה ואילך ללא כל חשש.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

תודה רבה לכל העונים.

 

לטיפול ארכוש שמן 5W30.

אבקש המלצות לשמן איכותי, בעדיפות, כמובן, לתקן כמה שיותר מחמיר.

 

נ.ב

האם כדאי לעשות פלאשינג למנוע?

:twisted:Seat Leon FR 2013 1.4TSI 122HP Manual
פורסם

אם המנוע קיבל תחזוקה מונעת בזמן ושמן איכותי אין שום צורך לעשות פלאשינג. יש דעות שטענות שפלאשינג זה בעצם להעיר בעיות שלא היו מתעוררת בכלל לו לא היו עושים פלאשינג.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

המנטרה הקבועה: כל שמן מבסיס סינטטי מלא, מחברה גדולה ומוכרת העומד בדרישות תקן המינימום אותו קבע היצרן יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

קסטרול אדג', מובייל 1, רוייאל פרפל - כולם טובים וזו רק דוגמה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שלום.

 

לאחר סבב חנויות קצר, קיבלתי הצעות מחיר לשמנים הבאים:

 

1. Valvoline Premium Conventional.

5 ליטר.

120 ש"ח.

תקנים: API - SN/SM. ILSAC GF5&GF4

http://www.valvoline.com/products/consumer-products/motor-oil/conventional-motor-oil/1

 

2. Castrol Magnatec

5 ליטר.

180 ש"ח.

תקנים: API - SL. ILSAC GF3. ACEA A1/B1, A5/B5

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9044881&contentId=7077672

http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Castrol-Magnatec-5W30-A1-5L.html

 

3. Formula Gold Turbo Gold

4 ליטר.

120 ש"ח.

תקנים: API - SN/SM. ILSAC GF3. ACEA A5/B5/C3

 

4. דלק Motor Synthetic.

5 ליטר.

130 ש"ח.

תקנים: API - SN/SM. ACEA A1/B1, A5/B5

 

5. Kendall

4 ליטר.

90 ש"ח.

תקנים: API - SN/SM. ILSAC GF5

 

בנוסף, הוצעו לי 2 אפשרויות לנוזל ת"ה אוטומטית:

1. מקורי ב-60 ש"ח.

2. של Mobil, גם ב-60 ש"ח.

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Other_Products/Mobil_ATF_3309.aspx

 

בנוסף, הוצעו לי 3 אפשרויות לנוזל בלמים DOT4:

1. של חברת MAXOL-MAX

http://sasatech.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=411&category_id=12&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=45&lang=hebrew

2. של חברת IADA

http://www.moto-depot.co.il/product_info.php?products_id=83

3. של חברת פז (פזבו).

http://www.pazlub.co.il/PDF/e7E95jpaz_oil-pdf.pdf

 

1. אבקש חות דעת/המלצות/העדפות.

2 אם ישנם מוצרים שלא נכללו ברשימה, אשמח לשמוע.

 

תודה מראש.

:twisted:Seat Leon FR 2013 1.4TSI 122HP Manual
פורסם

בנוגע לנוזל תיבת ההילוכים - מקורי בלבד, אין כאן בכלל שאלה.

בנוגע לשמני המנוע, למיטב ידעתי אף אחד מאלה שהצעת אינו סינטטי מלא, שזה לא ממש מובן לאור המחירים הגבוהים של הקסטרול והוולוליין (וצריך לברר מה הסיפור של ה Magnatec, למיטב זכרוני שמנים מסדרה זו הינם חצי סינטטיים או לפחות היו כאלה). במחיר הזה כן הייתי מתעקש על סינטטי מלא, אין שום סיבה לשלם כל כך הרבה כסף ולקבל שמן מבסיס שאינו סינטטי.

בכל מקרה את השמנים עלומי השם הייתי פוסל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בנוגע לנוזל תיבת ההילוכים - מקורי בלבד, אין כאן בכלל שאלה.

בנוגע לשמני המנוע, למיטב ידעתי אף אחד מאלה שהצעת אינו סינטטי מלא, שזה לא ממש מובן לאור המחירים הגבוהים של הקסטרול והוולוליין (וצריך לברר מה הסיפור של ה Magnatec, למיטב זכרוני שמנים מסדרה זו הינם חצי סינטטיים או לפחות היו כאלה). במחיר הזה כן הייתי מתעקש על סינטטי מלא, אין שום סיבה לשלם כל כך הרבה כסף ולקבל שמן מבסיס שאינו סינטטי.

בכל מקרה את השמנים עלומי השם הייתי פוסל.

 

איתמר.

תודה, איתמר.

 

1. כל השמנים הנ"ל סינטטיים מלאים (לפחות כך כתוב בפירוש על המוצר).

2. לגבי נוזל ת"ה - של מוביל עומד בתקן של טויוטה, האם עדיין ישנו הבדל בינו לבין המקורי?

3. ערכתי את ההודעה המקורית והתייחסתי גם לנוזל בלמים, אשמח אם תגיב.

4. שאלה מקצועית נוספת - נוזל קירור. היצרן נחה לשים נוזל לונג לייף. חיפשי באיזור שלי ולא מצאתי. האם חייב של לונג לייף? האם יש אלטרנטיבות טובות/שוות ערך?

:twisted:Seat Leon FR 2013 1.4TSI 122HP Manual
פורסם

1. לא הם לא, לדעתי סדרת ה Conventional של וולווליין היא בכלל מינרלית לחלוטין, לפחות זה מה שהיא הייתה פעם. זה השמן הזול ביותר מהליין הנמוך ביותר של החברה. את דעתי לגבי המגנטק רשמתי בהודעה הקודמת, אני די אופתע אם אכן מדובר בשמן סינטטי מלא.

2. לא יודע אם יש הבדל או אין הבדל - בכל הנוגע לנוזלי ממסרה העדיפות היא תמיד למקורי, בטח כשאין הבדל גדול או הבדל בכלל במחיר.

3. שלוש החברות האלה לא היו נכנסות לרכב שלי. סביר להניח שאין איתן שום בעייה, אני בכל זאת הייתי מתעקש על נוזל בלמים מחברה בינלאומית גדולה ומוכרת. ליקווי מולי למשל נמכר בכל חנות חלפים והוא עדיף לדעתי על אלו שציינת.

4. לטויוטה יש שני נוזלים, LLC ו SLLC כאשר זה האחרון נמצא בכל רכב של טויוטה משנת 2004 ומעלה, אולי אפילו ברכבי 2003 ומעלה. גם כאן הייתי מתעקש על נוזל מקורי ואם כבר אז אפשר "להתפשר" על G12+ או הנוזל של וולווליין המיועד לרכבים אסייתיים, ראיתי אותו בחנויות חלפים ביצחק שדה ואוטוסטור.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
1. לא הם לא, לדעתי סדרת ה Conventional של וולווליין היא בכלל מינרלית לחלוטין, לפחות זה מה שהיא הייתה פעם. זה השמן הזול ביותר מהליין הנמוך ביותר של החברה. את דעתי לגבי המגנטק רשמתי בהודעה הקודמת, אני די אופתע אם אכן מדובר בשמן סינטטי מלא.

2. לא יודע אם יש הבדל או אין הבדל - בכל הנוגע לנוזלי ממסרה העדיפות היא תמיד למקורי, בטח כשאין הבדל גדול או הבדל בכלל במחיר.

3. שלוש החברות האלה לא היו נכנסות לרכב שלי. סביר להניח שאין איתן שום בעייה, אני בכל זאת הייתי מתעקש על נוזל בלמים מחברה בינלאומית גדולה ומוכרת. ליקווי מולי למשל נמכר בכל חנות חלפים והוא עדיף לדעתי על אלו שציינת.

4. לטויוטה יש שני נוזלים, LLC ו SLLC כאשר זה האחרון נמצא בכל רכב של טויוטה משנת 2004 ומעלה, אולי אפילו ברכבי 2003 ומעלה. גם כאן הייתי מתעקש על נוזל מקורי ואם כבר אז אפשר "להתפשר" על G12+ או הנוזל של וולווליין המיועד לרכבים אסייתיים, ראיתי אותו בחנויות חלפים ביצחק שדה ואוטוסטור.

 

איתמר.

שוב תודה.

1. לכן שאלתי - על מה אתה ממליץ?

2. אני ארכוש מקורי.

3. המלצה?

4. לגבי ולווליין - האם הכוונה למוצר הזה?

http://www.autostore.co.il/151426/%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-Valvoline-Zerex-Asian

ואשמח לעוד המלצות/אם יש לינקים מה טוב

:twisted:Seat Leon FR 2013 1.4TSI 122HP Manual
פורסם

1. כל שמן מחברה גדולה ומוכרת שיהיה מבסיס סינטטי מלא (fully synthetic) יענה על הדרישות. קסטרול אדג', מובייל 1, רוייאל פרפל. המחירים שלהם באיזור ה 200 ש"ח +- למיכל של 4-5 ליטר.

2. אחלה.

3. ליקווי מולי, ATE, מוטול, דלפי, לוקהיד. שוב, החברות הגדולות.

4. כן.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

×
×
  • תוכן חדש...