Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4820 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לחברי הפורום,

אבקש עצתכם בנושא הבא:

אני גר ברחוב שכונתי צר אשר רוחבו הוא כמעט 6 מ', הרחוב הוא חד סיטרי לפי תכנית מתאר מקומית למרות שכל אחד נוסע לאיזה כיוון שבא לו ולמרות שקיימים תמרורים. כאשר חונה מכונית ממול החניה הפרטית שלי אז אני מתקשה עד מאוד להוציא את הרכב מהחניה ולהכניס את הרכב לחניה זה כבר ניסיון אבוד. השכן החדש הלא נחמד ביותר שלי החליט להראות שהוא בעל הבית ברחוב גם אם הרחוב יהיה ריק הוא יעמיד את הרכב בדיוק מאחורי כדי להבהיר שהרחוב של אבא שלו. מאוחר יותר הוא מביא את שאר הרכבים שלו (הוא סוחר רכב) ומחנה בשאר הרחוב. אבהיר כי הרכב שהוא מחנה הוא במדרכה המקבילה לחניה שלי כלומר לא על הפתח עצמו אלא לצד המדרכה הנגדית. הוא משתדל להביא רכבים כמו ג'יפים האמרים כאלו שהם רחבים והוא אפילו לא טורח להצמיד למדרכה. כך שמתוך 6 מ' כביש נישאר לי פחות מ-4 מ' רוחב כביש. החניה שלי היא ברוחב של 2.4 מ' בערך. אורך הרכב שלי הוא בסביבות 4.6 מ'.האם יש סיכוי שהעירייה תסכים לאסור חניה ממול (לצד המדרכה הנגדית) או שרוב הסיכויים שידרשו ממני לשנות את פתח החניה כדי שאתחיל להסתובב כבר בתוך החניה?

אגב ניסיתי לבקש מהשכן בצורה יפה אבל הוא ענה לי "אני שם ז** עליך" ופשוט ויתרתי היות והוא אדם אלים.

בבקשה בבקשה עזרתכם או ייעוצכם לגבי הנושא הנ"ל.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תפנה לעיריה ותברר.

אף אחד לא יכול לדעת מה תהיה תשובת העיריה. אולי הם יקבלו את בקשתך ואולי לא (אם יעוד אנשים יפנו בבקשה כזאת - זה יגדיל את הסיכוי שהעיריה תוציא את השינוי הנ"ל לפועל).

פורסם
תפנה לעיריה ותברר.

אף אחד לא יכול לדעת מה תהיה תשובת העיריה. אולי הם יקבלו את בקשתך ואולי לא (אם יעוד אנשים יפנו בבקשה כזאת - זה יגדיל את הסיכוי שהעיריה תוציא את השינוי הנ"ל לפועל).

 

לצערי רק אני נדפק בכל הרחוב מאחר ושאר האנשים או שאין להם חניה פרטית או שלמזלם הטוב לבית שממול יש חניה פרטית בדיוק ממול החניה הפרטית שלהם. אלה שעשו חניה לאחרונה פשוט פתחו פתח ממש ענק שמותאם לשני רכבים והם מחנים רכב אחד.

חשבתי שאולי מישהו מתוך ניסיון יודע איך זה עובד.

פורסם

כן, ככה זה עובד:

 

לשכן שלך מותר לעשות הכל כל עוד לא חל חוק/תקנה האוסרת עליו את המעשה.

 

1. האם השטח בו אתה מחנה את רכבך הוא שטח בבעלותך? רשום בטאבו ובשרטוטי הבית?

 

2. בדוק בשרטוטי העירייה את ההגדרה של השטח (איפה שהשכן מחנה את רכבו), אם זה מוגדר כ"דרך"/"מעבר"/"שביל גישה"/ "כביש" כמו ברחובות הפנימיים, אסור לו להעמיד שם את הרכב, רק במקום המוגדר כחניה, ציבורית או פרטית.

 

3. אם הדבר אסור עליו לפי הסעיף הקודם, דרוש מהעירייה/פיקוח/משטרה שישלחו שוטר/פקח שיתן לו דו"ח בגין העמדת רכב במקום הגורם להפרעה לתנועה/ חסימת כניסה ויציאה לחניה פרטית, חלק מהעיריות מטילות את האחריות הזו על הפיקוח העירוני וחלק על המשטרה.

 

4. אם הגעת למסקנה שזה אסור לו והעירייה/פיקוח/משטרה לא עוזרים, שלח לו מכתב בדואר רשום+ השאר לו מכתב בתיבת הדואר+ דף על שמשת רכבו המפרט את הבעיה המפריעה לך ואזהרה מפני תביעה בבית משפט באם הדבר יקרה שוב.

 

ברור שקודם כל עדיף לנסות לפתור את הבעיה בדיבורים הגיוניים בלי משפט/משטרה אבל אם זה לא עוזר (מה שבדרך כלל קורה עם אנשים כאלה) תתקדם לפנייה לעירייה/משטרה ולאחר מכן אפילו להגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בגין הפרעה לשימוש במקרקעין/ מטרד ליחיד / כליאת שווא / חסימת גישה- כניסה ויציאה לחניה פרטית.

 

בהצלחה,

ואל תשכח לעדכן אותנו מה קורה בסוף

שלומי

פורסם

חבר יקר, "קצת" הגזמת.

המשטרה לא מתעסקת עם דוחות חנייה, אלא במקרים חריגים.

היא משאירה את הנושא לטיפול העיריה.

אם העיריה לא מוכנה לטפל בנושא / לשלוח פקח - אני בספק אם יש לך מה לעשות.

פורסם

אין הרבה מה לעשות.... תנסה להסביר לו שלא כדאי לו להמשיך להחנות את הרכבים שלו בצורה הזאת כי הכביש צר ורכבים עלולים בטעות לפגוע ולשרוט אותו....

פורסם
אין הרבה מה לעשות.... תנסה להסביר לו שלא כדאי לו להמשיך להחנות את הרכבים שלו בצורה הזאת כי הכביש צר ורכבים עלולים בטעות לפגוע ולשרוט אותו....

 

או בטעות להוציא לו אויר מגלגלים

פורסם
כן, ככה זה עובד:

 

לשכן שלך מותר לעשות הכל כל עוד לא חל חוק/תקנה האוסרת עליו את המעשה.

 

1. האם השטח בו אתה מחנה את רכבך הוא שטח בבעלותך? רשום בטאבו ובשרטוטי הבית?

 

2. בדוק בשרטוטי העירייה את ההגדרה של השטח (איפה שהשכן מחנה את רכבו), אם זה מוגדר כ"דרך"/"מעבר"/"שביל גישה"/ "כביש" כמו ברחובות הפנימיים, אסור לו להעמיד שם את הרכב, רק במקום המוגדר כחניה, ציבורית או פרטית.

 

3. אם הדבר אסור עליו לפי הסעיף הקודם, דרוש מהעירייה/פיקוח/משטרה שישלחו שוטר/פקח שיתן לו דו"ח בגין העמדת רכב במקום הגורם להפרעה לתנועה/ חסימת כניסה ויציאה לחניה פרטית, חלק מהעיריות מטילות את האחריות הזו על הפיקוח העירוני וחלק על המשטרה.

 

4. אם הגעת למסקנה שזה אסור לו והעירייה/פיקוח/משטרה לא עוזרים, שלח לו מכתב בדואר רשום+ השאר לו מכתב בתיבת הדואר+ דף על שמשת רכבו המפרט את הבעיה המפריעה לך ואזהרה מפני תביעה בבית משפט באם הדבר יקרה שוב.

 

ברור שקודם כל עדיף לנסות לפתור את הבעיה בדיבורים הגיוניים בלי משפט/משטרה אבל אם זה לא עוזר (מה שבדרך כלל קורה עם אנשים כאלה) תתקדם לפנייה לעירייה/משטרה ולאחר מכן אפילו להגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בגין הפרעה לשימוש במקרקעין/ מטרד ליחיד / כליאת שווא / חסימת גישה- כניסה ויציאה לחניה פרטית.

 

בהצלחה,

ואל תשכח לעדכן אותנו מה קורה בסוף

כנראה שלא הסברתי עצמי מספיק טוב: יש לי חניה פרטית רשומה בטאבו בתוך החצר. המכונית שאיתה הוא מעניש אותי נמצאת לא בפתח החניה שלי אלא לצד המדרכה הנגדית ואז זה מקטין את רוחב הכביש לפחות מ-4 מ', פתח החניה שלי הוא סטנדרטי ברוחב 2.4 בערך. השאלה היא האם יש סיכוי שהעירייה תאסור חניה לצד המדרכה שממול גם. בהמשך הרחוב אין בעיה כי לכולם יש חניה מול פתח חניה של אחר.מה אתה אומר?

פורסם
אז תגדיל את ה X הלבן בפתח של החניה שלך... ככה יהיה לך הרבה יותר קל לצאת

 

זה אומר שאצטרך להרחיב את פתח החניה בהרבה וזה מעט מסובך מבחינת אופי החצר והמבנה שלה...

פורסם
חבר יקר, "קצת" הגזמת.

המשטרה לא מתעסקת עם דוחות חנייה, אלא במקרים חריגים.

היא משאירה את הנושא לטיפול העיריה.

אם העיריה לא מוכנה לטפל בנושא / לשלוח פקח - אני בספק אם יש לך מה לעשות.

 

היי חבר

ממש לא הגזמתי, אני מתבסס על ניסיון אישי ופסקי דין בנושא.

יש עיריות המתעסקות בדוחות חניה ויש עיריות בהן זה בסמכות הפיקוח העירוני.

 

לפי מה שהבנתי מהתיאור שלך, נסה לבקש מהעירייה שתצבע את החניה הנגדית באדום לבן (ושיעשו את זה כחוק, עם אישור של ועדת תמרור מקומית ולא סתם לבוא ולצבוע כיוון שאחר כך השכן לא יוכל לבטל את הדו״ח שקיבל).

 

לאחר שהחניה תהיה צבועה באדום לבן והוא ימשיך להחנות שם, תזמין פיקוח שיתנו לו דו״ח פעם-פעמיים והוא יבין את העיקרון,

אם זה לא עוזר (התעלמות מדו״ח/ הפיקוח לא נותן דו״ח) הגש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בגין הטרדה ליחיד/הפרעה לשימוש סביר במקרקעין, כליאת שווא. יש מספר פסקי דין המבהירים והמגדירים בבירור הפרעה לכניסה ויציאה מ/ל חניה פרטית כהטרדה וכן פסיקה שאף עיכוב של 20 דקות עם חסימת רכב מהווה כליאת שווא.

 

בהצלחה

שלומי

פורסם

אני במקומך הייתי קונה איזה רכב קטן וישן, אולי אופנוע, ומחנה אותו מול החנייה שלך, ככה שהוא לא יחנה שם ואז יהיה לך יותר קל לצאת ולהכנס, פשוט אל תזיז את הכלי הזה אף פעם, ואם מסמנים לך אותו העירייה, תזיז ותחזיר.

פורסם

אם כבר - שיחנה את הרכב שלו מול היציאה מהחנייה - וככה נפתרה הבעיה.

לא חבל על הכסף של רכב נוסף ?? (רכב + ביטוח + טסט).


×
×
  • תוכן חדש...