Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק


roee

פוסטים מומלצים

סליחה שאני אומר, אבל אתם ממש מנהלים דיון של ילדים בגיל חובה.

 

מישהוא פה חשב שתבוא ממשלה חדשה, לא משנה עם איזה רעיונות מהפכנים, תתקע שני פלוצים, תעלה שתי הצעות חוק וכולנו פתאום נחיה בשוויץ?

 

תהליכים כאלה אורכים זמן ובינתיים, למרות שבהחלט יש גם פוליטיקה ישנה, יש גם פוליטיקה חדשה, יש תזוזה משמעותית בהליך החשיבה של הממשלה, יש ביטוי בקבלת ההחלטות ורואים לא מעט הצעות חוק שנועדו "להייטיב עם העם" או לשנות הליכים ותיקים שנגרמו כתוצאה מ"פוליטיקה ישנה".

 

אני חושב שעוד 10 שנים הממשלה הזו תחשב לפורצת דרך ששינתה סדרי עולם בישראל, כל זה כמובן בתנאי שיזכו גם בבחירות הקרובות, כאמור, תהליכים כאלה לא קורים ביום וגם לא בקדנציה.

 

באגירה, אני לא מדבר על תנועות בשטח אלא אפילו על הרמה ההצהרתית. כשעושים חוק "שוויון בנטל" ואין שום שוויון (לא בגיוס חרדים שימשיכו לא להתגייס ולא בישיבות ההסדר ששם בכלל חוגגים עלינו), תקציב שנוגד את כל ההבטחות שהובטחו ומפת עדיפויות לאומיות שישוב כמו קריית מלאכי לא נכלל בה אז לא רק שאין שינוי לטובה אלא כולנו הולכים לאכול את הצינור.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • יבגניפ

    4854

  • SlowRide

    4693

  • פינדר

    3724

  • m3x7r3m3

    2926

וההברקה החדשה של הממשלה. בנט רוצה לבטל רשמיות של כ 100 תקנים.

 

למי שלא מכיר, תקן רשמי אומר שאתה חייב לעמוד בכל דרישות התקן אבל לא חייב תו תקן. זה אומר שכל יבוא של מוצר שקיים עבורו תו תקן כזה מחייב בהתאם לרמת הסיכון שבו בין בדיקה של דגם במכון התקנים ועד להצהרת היבואן שהוא עומד. הסרת הרשמיות תאפשר הכנסת כל מוצר ללא שום בקרה ובמקרה הטוב זה יעלה לנו רק בכסף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מה המוצרים שמצריכים תקן.

 

זה יכול להוריד את עלויות היבוא של המון מוצרים שלא באמת צריכים את זה. (למשל בגדים).

דיברו על הורדת עלות החיים פה.

אז הולכים להתלונן גם כשעושים את זה?

 

הרי הממשלה עושה את המוות למי שמנסה לייבא משהו, אז גם אם הוא תכנן על למכור במחיר הגיוני, שוחטים אותו עם הבדיקות ומכריחים אותו למכור במחיר מטורף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי, אני יותר ממסכים איתך אבל אני אתן לך כמה אביזרים:

 

קבלי הספק, פפקי בטיחות לדודי קיטור, תפוחי הגה, גלי הנע לרכב,צמיגים ופנימיות לאופניים ואופנועים, תרמוסטטים למחממי מים חשמליים, מפסקים למכשירים חשמליים, תנורי נפט מטלטלים ועוד.

 

אתה היית רוצה שיקינו לך חלקים כאלה שאף אחד לא בדק למרות החשיבות הבטיחותית שלהם?

 

אני לא מדבר על דברים כמו ברז בבית שמקסימום נזרוק אלא על בטיחות נטו ועוד בדברים שללקוח הממוצע אין את הכלים להעריך את איכות המוצר שהותקן אצלו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה רק נתתי דוגמה של בגדים, כי זה לא מסוכן.

 

לא, לא הייתי רוצה שיבטלו תקנים לדברים מסוכנים אבל לא ראיתי את הרשימה של מה שמבטלים אז אני לא יכול לחוות דעה בנושא מעבר למה שאני יודע.

 

יש רשימה של המוצרים שלהם יבטלו תקנים?

 

אגב, אתה לא חושב שצריך שבעניין של תקנים של רכב משרד התחבורה צריך לטפל, וככה כל תחום עם האחראים שלו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדוגמאות שנתי הן מהרשימה. היא עדיין לא התפרסמה רשמית ואנחנו מנסים להילחם בה (אנחנו=תעשיינים ופעילי תקינה מכל התחומים).

 

כל תקן שמנוסח נכתב ע"י ועדת מומחים שכוללת מומחים שונים מהתחום (מהתעשייה, אקדמיה, צרכנים, אנשי תחזוקה וגם נציגי מכון התקנים). מכון התקנים אחראי רק על הבדיקות והנפקת תו התקן ולא על הניסוח שלו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, מצטער.

לא קראתי כמו שצריך את ההודעה הראשונה שלך בנושא.

 

באמת אידיוטי לחלוטין.

 

אבל זה בנט אז אני לא מתפלא.

הוא באמת לא האדם הכי פרגמאטי שיש. אם הוא כן היה, היו לו דעות מדיניות שונות.

מבחינתי הוא בדיוק כמו החרדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באגירה, ברשותך אשאל שוב: איפה הפוליטיקה החדשה בזה שלפיד..., בזה שהוא משקר בממוצע של כמעט פעם ביום לבוחרים שלו או לאנשים ששואלים אותו שאלות?

 

אין בערך יום שלפיד לא מככב בעיתונים או אתרים השונים העוסקים באקטואליה. וזה לא סתם. זה כי אתה לא תראה אף חבר כנסת אחר מפשל או משקר כל כך הרבה בכל מה שהוא עשה. זה מתחיל בחיפושים עם פנס ומימיה שהוא שולח אנשם לעשות או בשקרים בהם הוא נתפס, ממשיך בהכרזות בומבסטיות על שינוים מרחיקי לכת שהוא יוצר כאן ומסתיים (או לא) בקרדיט שהוא לוקח על דברים זוטרים או דברים שלא הוא עושה (כמו הורדת מחירי הקוטג').

מסכים לדברים אלה שלך, ומרגיש מאוכזב מלפיד. מפריע לי במיוחד שלגילאי תיכון חרדים ויתרו במוצהר על לימודי ליבה.

אבל זה בצד הרגשי.

 

 

סליחה שאני אומר, אבל אתם ממש מנהלים דיון של ילדים בגיל חובה.

 

מישהוא פה חשב שתבוא ממשלה חדשה, לא משנה עם איזה רעיונות מהפכנים, תתקע שני פלוצים, תעלה שתי הצעות חוק וכולנו פתאום נחיה בשוויץ?

 

תהליכים כאלה אורכים זמן ובינתיים, למרות שבהחלט יש גם פוליטיקה ישנה, יש גם פוליטיקה חדשה, יש תזוזה משמעותית בהליך החשיבה של הממשלה, יש ביטוי בקבלת ההחלטות ורואים לא מעט הצעות חוק שנועדו "להייטיב עם העם" או לשנות הליכים ותיקים שנגרמו כתוצאה מ"פוליטיקה ישנה".

 

אני חושב שעוד 10 שנים הממשלה הזו תחשב לפורצת דרך ששינתה סדרי עולם בישראל, כל זה כמובן בתנאי שיזכו גם בבחירות הקרובות, כאמור, תהליכים כאלה לא קורים ביום וגם לא בקדנציה.

למרות האכזבה העמוקה מלפיד, כשבכל זאת מנסים להסתכל בצורה שקולה, המפלגה שלו בכל זאת עושה משהו, משהו שאחרת לא היה קורה כמו קיצוצים לחרדים וחוק המשילות , הסנקציה על חכ"ית שהצביעה אחרת ועוד.

כל הדוגמאות שנתי הן מהרשימה. היא עדיין לא התפרסמה רשמית ואנחנו מנסים להילחם בה (אנחנו=תעשיינים ופעילי תקינה מכל התחומים).

 

כל תקן שמנוסח נכתב ע"י ועדת מומחים שכוללת מומחים שונים מהתחום (מהתעשייה, אקדמיה, צרכנים, אנשי תחזוקה וגם נציגי מכון התקנים). מכון התקנים אחראי רק על הבדיקות והנפקת תו התקן ולא על הניסוח שלו.

המצב עם מכון התקנים גרוע. אין לי ספק שבנט צודק והמכון הוא מכשול לתחרות חפשית, ואחד הגורמים ליוקר המחיה שאנו סובלים ממנו. נכון שאין רפורמה ללא בעיות, ויתכן שבשוליים, מוצרים מסוימים משוחררים מתקן , כך שיגרמו בעיות בטיחות. עדיין הרפורמה מאוד מועילה, אבל צריך לתקן את המגרעות שלה.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, אני האחרון שיגן על מכון התקנים אבל הוא לא מונע תחרות כי כולם סובלים ממנו בדיוק אותו הדבר.

 

אין קשר גם בין המלחמה במונופול שלו שהיא יותר ממבורכת לבין תקנים רשמיים שצריך לאכוף למען ביטחון הציבור. אף אחד לא אמר שמכון התקנים הוא הגוף היחיד שצריך לאכוף את התקן אבל חייבים להציב רף מינימלי שכולם חייבים לעמוד בו והרף הזה הוא התקן.

 

אתה באמת חושב שאת הדברים שציינתי צריך להוציא מפיקוח?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כולם סובלים מזה באותו אופן אבל זה אומר גם שמי שכבר יש לו כסף, בשבילו זה יהיה יותר קל לעבור את המחסום.

הוא יכול להרשות לעצמו עוד קצת זמן לחכות, יכול להרשות לעצמו להעסיק יותר אנשים שייסעו להתמוסס מול הרשויות ולבזבז זמן ומשאבים על זה וכו'.

 

זה גם אומר שאם אני פותח חברה, אני צריך לחשב כמות מטורפת של משאבים רק בשביל התקינה.

 

אולי זה לא מונע בדיוק את התחרות באופן ישיר אבל זה בהחלט מעלה לכולנו את העלות של המחייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי, תו תקן עולה כמה אלפים עד כמה עשרות אלפים תלוי במוצר אבל תקן רשמי לא דורש ממך כלל תו תקן. מה שתקן רשמי אומר זה שאתה חייב לעמוד בדרישות התקן (בחלק מהמוצרים מספיקה הצהרה, בחלק בדיקת אב טיפוס שעולה אלפים בודדים ובחלק בדיקו. מכל משלוח).

 

לגבי יוקר המחיה ברור שהוא עולה לכולנו וממש לא מעט.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם מכון התקנים היא כפולה.

 

כמובן שכולנו מבינים שיבואן שמביא מוצר מסוים והתקינה עולה לו 10K ש"ח, זה מאוד מייקר את המוצר.

 

אבל יש בעיה נוספת, מאחר ובתוך עמי אני יושב אני מכיר אותה מקרוב, לא מעט תעשיינים ישראלים מתמחרים את המוצרים המקבילים שלהם ל 5% מתחת למוצר המיובא, תוך גזירת קופון עצום כי המוצר המיובא יקר בגלל בדיקת מכון התקנים ולא בגלל שהמוצר עצמו יקר.

 

 

אני לא מאמין שיבטלו לחלוטין את הצורך בתקן למוצרי בטיחות, אני כן מאמין שיבטלו את הצורך בתקן למוצר בטיחותי שנושא תו תקן שמקובל על מכון התקנים.

 

אם למוצר שמיוצר בגרמניה יש תקן TUV, מי זה הקופיף במכון התקנים הישראלי שבכלל מעז לגבות 10K בשביל אעלק לבדוק אם המוצר בטיחותי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים ב 100% .

אבל יש בעיה נוספת, מאחר ובתוך עמי אני יושב אני מכיר אותה מקרוב, לא מעט תעשיינים ישראלים מתמחרים את המוצרים המקבילים שלהם ל 5% מתחת למוצר המיובא, תוך גזירת קופון עצום כי המוצר המיובא יקר בגלל בדיקת מכון התקנים ולא בגלל .

נכון, אבל לא רק לישראל. זה טבע האדם בכל העולם.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, אני האחרון שיגן על מכון התקנים אבל הוא לא מונע תחרות כי כולם סובלים ממנו בדיוק אותו הדבר.

 

אין קשר גם בין המלחמה במונופול שלו שהיא יותר ממבורכת לבין תקנים רשמיים שצריך לאכוף למען ביטחון הציבור. אף אחד לא אמר שמכון התקנים הוא הגוף היחיד שצריך לאכוף את התקן אבל חייבים להציב רף מינימלי שכולם חייבים לעמוד בו והרף הזה הוא התקן.

 

אתה באמת חושב שאת הדברים שציינתי צריך להוציא מפיקוח?

לא ידוע לי מה בדיוק בטיחותי, ולא הייתי מציע איזה תקנים לבטל. צריך להשאיר ברשימה רק מה שבאמת בטיחותי.

 

נקודה חשובה היא האם צריך תקן ישראלי לפריט שכבר יש לו תקן אירופאי למשל? סביר שברוב המקרים התקן האירופאי יתאים, ולפעמים אולי צריך להוסיף לו תוספת ישראלית קטנה. אם אין מאפין יחודי לישראל, מדוע צריך לכתוב תקן נפרד לישראל?

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם מכון התקנים היא כפולה.

 

כמובן שכולנו מבינים שיבואן שמביא מוצר מסוים והתקינה עולה לו 10K ש"ח, זה מאוד מייקר את המוצר.

 

אבל יש בעיה נוספת, מאחר ובתוך עמי אני יושב אני מכיר אותה מקרוב, לא מעט תעשיינים ישראלים מתמחרים את המוצרים המקבילים שלהם ל 5% מתחת למוצר המיובא, תוך גזירת קופון עצום כי המוצר המיובא יקר בגלל בדיקת מכון התקנים ולא בגלל שהמוצר עצמו יקר.

 

 

אני לא מאמין שיבטלו לחלוטין את הצורך בתקן למוצרי בטיחות, אני כן מאמין שיבטלו את הצורך בתקן למוצר בטיחותי שנושא תו תקן שמקובל על מכון התקנים.

 

אם למוצר שמיוצר בגרמניה יש תקן TUV, מי זה הקופיף במכון התקנים הישראלי שבכלל מעז לגבות 10K בשביל אעלק לבדוק אם המוצר בטיחותי.

 

באגירה, יצרן ישראלי משלם יותר מיבואן כי יבואן משלם על בדיקת דגם אחד ממשלוח ואני כיצרן משלם על בדיקות במפעל, כמות בדיקות חלקיות, מבדקי תהליך ובדיקות מלאות.

 

עם כל הכבוד ל TUV, UL ושאר התקנים הזרים רוב התקנים הזרים הם כלליים מאוד ונדרשת התאמה לאופי הישראלי. יש דברים שהתקן הישראלי מקל בהם ויש דברים שהוא מחמיר (לפעמים בצדק ולפעמים לא ואת זה אני אומר כאדם שחתום על כמה תקנים וחבר ועדות תקינה. כדי להסיר ספק אני לא עובד המכון ולא מקבל אפילו אגורה אחת על הזמן והאנרגיה שאני משקיע בתחום). גם אם היו מקבלים את התקינה הזרה במלואה עדיין היו צריכים לבדוק את הצהרת היבואן כי עם כל הכבוד זיופי תקנים (במיוחד זרים אבל לא רק) הם די נפוצים.

 

 

יהודה, יש הנחייה ברורה לאמץ תקינה זרה איפה שאפשר ועושים את זה. הבעייה היא שהתקנים הזרים כלליים מידי ודורשים הצרה. ההצרה הזו לא מונעת ממוצר שעומד בתקן הבינלאומי שאומץ להיכנס לארץ ולהתאים לתקן הישראלי בתנאי שהוא עונה לדרישות המיוחדות (אם ניתן דוגמא ספציפית אז מגוף שבחו"ל מותקן רק תת קרקעי בגלל בעיית קפיאה מותקן בארץ גם עילי ולכן דורש ציפוי עמיד ב UV אבל פחות עמיד לקורוזיה. אותו מגוף גם לא צריך לעמוד בכפיפה כמו האירופאי בגלל משטר כוחות אחר

).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...