Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילת מים של המנוע


shay76s

פוסטים מומלצים

פאיתום אני רואה מנורה אדומה ראיתי שאין מים.

מילתי ושוב יתרוקן ממש מהיר.

מקווה שזה לא ראש מנוע.

משהו גם לא המליץ לי על ראש מנוע כי אמר שלא תמיד זה יעבוד ואין לי זה אחריות מה דעתכם?

יש דרך לזהות שזה לא מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shay76s כתב:

פתאום אני רואה מנורה אדומה, ראיתי שאין מים.

מילאתי ושוב התרוקן, ממש במהירות.

מקווה שזה לא ראש מנוע.

מישהו הפחיד אותי משיפוץ ראש מנוע, כי לדבריו לא תמיד זה יעבוד ואין לי זה אחריות. מה דעתכם?

יש דרך לזהות שזה לא מנוע?

המנוע התחמם?

אולי הרדיאטור התפוצץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

0. המתן שהרכב יהיה קר (כמה שעות טובות אחרי שכיבית אותו; כשאתה פותח סוויץ' בלי להנתיע, מחוג הטמרטורה יישאר בתחתית הסקלה).

1. תמלא נוזל קירור (בזהירות ועם משפך, חשוב בגלל הסעיף הבא).

2. בדוק האם אתה רואה טפטוף של נוזל קירור בשלב זה - אם כן, יש לך נזילה. אם לא, המשך לסעיף 3.

3. תתניע את הרכב (ללא מיזוג, אחרת הטפטף מהמזגן יבלבל אותך)

4. בדוק האם אתה רואה טפטוף בשלב זה - אם כן, יש לך נזילה. אם לא, המשך לסעיף 5.

5. תן למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה (זה השלב בו ייפתח התרמוסטט ויתחיל להיבנות לחץ ברדיאטור). וודא שאתה עוקב אחר שעון הטמפרטורה והוא לא מטפס לך בטעות מעבר לאמצע במהירות.

6. בדיוק האם אתה רואה טפטוף בשלב זה - אם כן, יש לך נזילה. אם לא - יכול להיות שמדובר באטם ראש מנוע.

 

סימנים לבעיה באטם ראש מנוע (לא חייבים להופיע):

1. עשן לבן.

2. בעבוע בנוזל הקירור כשהוא לא חם. שים לב - אל תפתח את פקק הרדיאטור (או מכסה מיכל נוזל קירור, אם הוא בלחץ אצלך), כשהמנוע חם. את הבדיקה הזו יש לבצע כשמתחילים ממנוע קר, ואז בודקים האם מופיעות בועות כשהטמפרטורה מגיעה לטמרפטורת עבודה, או אפילו לפני (כ-80+ מעלות). חשוב לסגור את הפקק לפני שמפלס המים מתחיל לעלות ולהישפך החוצה. לעבוד בזהירות כדי לא להיכוות.

 

יכול להיות גם מצב שהייתה נזילה ברדיאטור, אבל אם המנוע הספיק להתחמם מדי עד ששמת לב להיעדר מים, יש סיכוי שנגרם נזק לאטם ראש מנוע. את זה לא תדע עד שלא תטפל בנזילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דייטסו סיריון.. וכן שמעתי בעבוע אבל אחרי נסיעה של רבע שעה... צריך לבדוק גם כשהוא קר

תודה על העצות!

 

 

נניח שהבעיה בראש מנוע כמה יעלה ראש מנוע כזה? כדאי להחליף או שיש אופציה טובה יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, צריך לבדוק כשהוא קר. כשהמנוע חם, הבעבוע יכול להיות בגלל התחממות (שנובעת מחוסר בנוזל קירור, לשיטתך - מפלס נוזל הקירור צונח באופן מאוד מהיר). כשהבעבוע נגרם מפריצת אטם מנוע, הבועות שתראה הן גזי פליטה שנכנסים לתוך נוזל הקירור דרך האטם.

 

טיפול בראש מנוע זה לא דבר זול - להערכתי בין 5 ל-10 אלף (אני יודע שזה טווח רחב מאוד, אבל בסוף זה תלוי ברכב, מוסך בו אתה עושה את זה, איכות העבודה, וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...