Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס
 שיתוף

פוסטים מומלצים

@nev  קצת קשה להבין את הטענה שלך, כיוון שאין לך מצלמה אחורית. אני גם לא רואה "קו לבן" אלא אי תנועה מצוייר. מה שרואים הוא מישהו שמגיע מנתיב ההשתלבות, ולא רואים כיצד הגיע אליו. אז אסור לעלות על האי, אבל העבירה, אם היתה, לא נראית בסרטון.

 

אני אסביר שוב: בתחילת הסרטון רואים שאתה מגיע משמאל ויש נתיב שמשתלב מימין, ובו רכב לבן. בהמשך שני הכבישים מתמזגים, אתה עובר ימינה (בכוונה לפנות) ומישהו ברכב כסוף עוקף אותך מימין, על נתיב שמגיע מאותה השתלבות. אבל לא רואים שאותו נהג הגיע מאחוריך, ועלה על אי התנועה. את זה אתה מספר ,אבל לא מראה. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • לא הבנתי... 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 18.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, nathun כתב:

לדעתי בשני המקרים ניתן היה למנוע את המפגש המסוכן.


במקרה הראשון רואים שהמשאית לא מרוכזת בנסיעה - אני שומר מרחק מרכבים כאלה - ואם זו משאית אז גם מרחק אקסטרה.
ובטח לא לנסות לחלוק איתה נתיב כ"כ צר.


בשני - תמיד כשנכנסים למעגל תנועה ורואים רכב שמגיע במהירות מהנתיב הימני (קל וחומר אם זה אוטובוס/משאית)  - מיד צריך להוריד מהירות ולהתכונן לאופציה שהם אכן לא יתנו לך זכות קדימה.

אני לא אומר שאתה אשם. להיפך, בשני המקרים אין ספק שהנהגים האחרים הם המטומטים - אבל אפשר ורצוי להתכונן למפגש עם נהגים כאלה.

מה שנקרא בחיים ובעיקר על הכביש תיהיה חכם ולא צודק.

בהצלחה!

מה זאת אומרת? מוריד את הסיכון לתאונת דרכים בערך ב 87%.
יצא על זה מחקר לא מזמן... אפילו פורסם בnature :rofl:

 

אני מסכים עקרונית. רק לא הבנתי איך ראית שהנהג של המשאית לא היה מרוכז. הוא שמר על הנתיב שלו במעגל תנועה- שזה דבר לא מובן מאליו בערך ל 80% מהנהגים של הפרייבטים (כאשר מדובר במעגל תנועה עם שני נתיבים- ואני גר בבית שמש, יש פה כביש עם איזה 10 מעגלי תנועה דו נתיבים ברציפות וב80% אנשים לא שומרים על הנתיב שלהם), ובטוח שלא לגבי נהגי משאית- הוא בעצם סטה מהנתיב בפתאומיות לאחר שהוא יצא כבר מהמעגל תנועה- לא הייתה לי כל דרך לראות את זה מראש. 

בקשר לאוטובוס, לא חשבתי לרגע שהוא לא הולך לעצור. אוטוביסים, מכיוון שהמנוע שלהם מאחורה, נוהגים להצמד מאוד בעת עצירה, וכל כך התרגלתי לזה שלא חשבתי לרגע שאני בסכנה. אבל אני מסכים שהייתי צריך להיות יותר זהיר בשני המקרים. הבעיה היא, שאם אני אתחיל לבלום פתאום במעגלי תנועה, ובכל מקום שיש לי זכות קדימה, אני פשוט אהפוך לאשה (אני יודע, אני יודע- אסור להכליל)... כי הרי, ב 80% מהמקרים בארץ לא יתנו לך זכות קדימה.

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, sperial כתב:

@nev  קצת קשה להבין את הטענה שלך, כיוון שאין לך מצלמה אחורית. אני גם לא רואה "קו לבן" אלא אי תנועה מצוייר. מה שרואים הוא מישהו שמגיע מנתיב ההשתלבות, ולא רואים כיצד הגיע אליו. אז אסור לעלות על האי, אבל העבירה, אם היתה, לא נראית בסרטון.

 

אני אסביר שוב: בתחילת הסרטון רואים שאתה מגיע משמאל ויש נתיב שמשתלב מימין, ובו רכב לבן. בהמשך שני הכבישים מתמזגים, אתה עובר ימינה (בכוונה לפנות) ומישהו ברכב כסוף עוקף אותך מימין, על נתיב שמגיע מאותה השתלבות. אבל לא רואים שאותו נהג הגיע מאחוריך, ועלה על אי התנועה. את זה אתה מספר ,אבל לא מראה. 

 

את כל זה הבנתי, מה לעשות שיש לי רק מצלמה קדמית (ולתוך הרכב). לא ידעתי שאני צריך להביא ראיות לפני שאני מעלה כאן סרטון.

 

בפועל הרכב הנ"ל נצמד אלי כמה עשרות מטרים, צפר כל הזמן והחליט לעקוף מימן דרך האי תנועה. את ההמשך רואים בסרטון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, laplug כתב:

כל עוד הוא לא מסיח מהן דעת או מפיח, לא אמורה להיות בעיה. בעיקרון, עיקר המצווה להיות איתן כל היום,

@laplug כאן מתחילה הבעיה, הוא לא מסיח דעתו מהן, וכמעט הורג ילדים במעבר חציה, כי דעתו בהן ולא בכביש.

ומצד שני, זה שהוא עם התפילין ואמור כל הזמן לחשוב שלא יפיח בהם, זה כבר יותר מידי התעמקות בנושא, וכאילו הפיח...

  • מצחיק 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, sperial כתב:

@m3x7r3m3אני לא בטוח שאתה צודק. אני לא מכיר את המעגל המדובר ואנחנו לא רואים מספיק מהגישה אליו, אבל אני מכיר מעגלים שלפני הכניסה אליהם יש 613 או 813 שמתאימים לתמרון של המצלם, ואז 801/809 כמו בסרטון. אז מי גובר?

 

אם יש 613 וגם 801/809 - הם צריכים להיות תואמים, וחזקה שהם תואמים אחד לשני.

אם אין 613 אז 801/809 - קובעים, והוא חצה אותם ביציאה מהמעגל.

 

813 זה לצומת בלבד, לא למעגל תנועה, משמע אם יש כזה בכניסה למעגל תנועה, נניח כזה בנתיב הימני בכניסה:

image.png.40c3fc5af498e8f9bb47a26700505880.png

הרי שמהנתיב הימני ניתן לפנות ימינה (משמע לצאת ביציאה הראשונה), או להמשיך בתנועה במעגל.

ואז בנתיב השמאלי יופיע התמרור הזה:

image.png.afe30043b7645b4b72636490b460d485.png

שמתיר מהנתיב השמאלי רק המשך תנועה במעגל ולא פנייה ימינה.

 

אם יש נניח כזה בנתיב השמאלי בכניסה:

image.png.40c3fc5af498e8f9bb47a26700505880.png

אז מותר מהנתיב השמאלי לפנות ימינה או להמשיך במעגל, ואז הרי שבהכרח בנתיב הימני יש כזה:

image.png.c95a95b6efcf11645ef69498892d0ec0.png

כי לא ייתכן מצב שבו מהנתיב השמאלי מותרת פנייה ימינה ומהנתיב הימני מותר להמשיך בתנועה במעגל.

 

לפני 14 שעות, laplug כתב:

מה לא חוקי? זה מעגל עם שני נתיביבם ושמרתי על הנתיב שלי והוא נכנס לי לנתיב הרבה אחרי היציאה מהמעגל. לאיזה חוק אתה מתכוון בדיוק?

 

חצית תמרור 801/809 ביציאה שלך מהמעגל, חצייה כזו מחייבת מתן ז"ק. ואיתות.

למרות שיש שני נתיבים ביציאה ושני נתיבים במעגל התנועה עצמו - אין נתיב תנועה שיוצא מהנתיב הפנימי של המעגל לנתיב השמאלי של היציאה. לא קיים כזה.

התנועה שעשית שקולה לתנועה כזו:

image.thumb.png.46afb06cccbd256dc2a98456e6a854c0.png

 

לפני 12 שעות, קורן בן אשר כתב:

תיכף יבוא ליאור m3m3m3m ויסביר לך בדיוק איך למה וכמה. הפרחים למשרד התחבורה שבגללו עד היום נסיעה במעגל תנועה רב-נתיבי זה עניין לתורה שבעל-פה ופרשנויות בית הלל ובית שמאי.

 

אבל בלי קשר לסוגיה החוקית, ממליץ לך לאמץ קצת יותר נהיגה מגננתית. מעגלי תנועה רב-נתיביים כאן הם עניין מועד לפורענות - אף פעם אל תיסע במעגל כזה במקביל לרכב אחר, בטח לא במקביל למשאית! ותהיה מוכן בכל רגע למשהו בלתי צפוי מצד התנועה מסביב לך.

 

לא בדיוק עניין לתורה שבעל פה, אכן יש לי בטן מלאה על כך שמשרד התחבורה לא טרח להסדיר את התנועה במעגל תנועה רב נתיבי באופן מפורש.

אבל בהיעדר הסדרה מפורשת, נשארים עם ההסדרה הכללית, של תנועה בנתיבים.

 

לפני 12 שעות, laplug כתב:

האמת שהתסכלתי על הגלגלים של המשאית וראיתי שהם פונים ימינה. אם היא הייתה ממשיכה לנתיב שלי אז הייתי נותן לה. אם תשים לב, היא נכנסה לנתיב שלי הרבה אחרי המעגל תנועה. כנראה עניין של שטח מת. 

 

א. אם היא הייתה ממשיכה במעגל - היית חייב לתת לה ז"ק, התנועה הזו שלה מותרת לפי 801/809 על הכביש.

ב. הנתיב לא היה שלך, אתה עשית תנועה אסורה לפי בית שמאי, ומצריכה מתן ז"ק לפי בית הלל.

 

לפני 12 שעות, laplug כתב:

בקשר ללא חוקי, זה מאוד מוזר, ראיתי המון סרטונים בנושא ותמיד רואים שאפשר להמשיך ישר בשני הנתיבים. מה זה, תלוי בקו המקוקו אם הוא ממשיך עם הסיבוב או נקטע?

זה מעניין, אם כך, כי רואים שם את כל המכוניות נוסעות כך לפני. אם זה לא היה חוקי וכולם עוברים על החוק, היו מחלקים שם דוחות מסתמא

 

כן! זה תלוי בקו המקווקוו, הידוע בכינויו תמרור 801 או תמרור 809.

 

ואכן יש בורות רבה בנושא במדינה, בידיי יותר מפס"ד אחד שקובע שתנועה כמו שעשית אכן אסורה, ובקרות תאונה - הרכב שמבצע את התנועה הזו אשם, אפילו ב-100%.

 

לפני 12 שעות, laplug כתב:

מעניין מה תהיה תגובת הנהגים מאחורי אם אני אנסה להדחף לנתיב הימני בלי שום סיבה נראת לעין כשהנתיב לפני פנוי לגמרי...

 

באופן העקרוני לפי העקרונות של נהיגה מגננתית שציין קורן לפניי, אם אתה לא חייב (משמע תמרור 613 לפני הכניסה למעגל, שאוסר עליך יציאה ביציאה השלישית מהנתיב השמאלי / פנימי) - תנועה במעגל תנועה רב נתיבי - רק מהחיצוני.

 

לחילופין, להיכנס לנתיב הפנימי, בין הזרוע יציאה לזרוע כניסה לפני היציאה שלך לבצע מעבר נתיב תוך מתן ז"ק לנתיב החיצוני ואז יציאה ממנו שהיא מותרת.

 

יוצאים מהכלל הם מעגלי תנועה ספציפיים כאלה:

image.thumb.png.50eabd73e8bb0c7c628bbaa13f8c043c.png

 

שים לב שבמעגלים כאלה, הנתיב החיצוני חייב לצאת ביציאה ואסורה תנועה ממנו בהמשך המעגל (במקרה הספציפי הזה אפילו אין נתיב נוסף).

או לחילופין מעבר נתיב תוך מתן ז"ק.

 

לפני 11 שעות, nathun כתב:

אני לא אומר שאתה אשם. להיפך, בשני המקרים אין ספק שהנהגים האחרים הם המטומטים - אבל אפשר ורצוי להתכונן למפגש עם נהגים כאלה.

 

הם מטומטמים ולא אשמים, המצלם חכם (או אובר חוכם) אבל אשם.

 

לפני 10 שעות, FoxLight כתב:

אם זה לא חוקי אז אין טעם במעגל תנועה עם שני נתיבים.

 

לא נכון בעליל. לפי הטענה שלך אין טעם בכביש מהיר עם יותר מאשר נתיב אחד.

  • מעניין 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

חצית תמרור 801/809 ביציאה שלך מהמעגל, חצייה כזו מחייבת מתן ז"ק. ואיתות.

למרות שיש שני נתיבים ביציאה ושני נתיבים במעגל התנועה עצמו - אין נתיב תנועה שיוצא מהנתיב הפנימי של המעגל לנתיב השמאלי של היציאה. לא קיים כזה.

התנועה שעשית שקולה לתנועה כזו:

image.thumb.png.46afb06cccbd256dc2a98456e6a854c0.png

 

 

בסדר, נגיד שאתה צודק, מה הבעיה עם לחצות 801/809 עם מתן ז"ק ואיתות (לא היה שם תמרור 613. אילו היה, ודאי שהייתי פועל לפיו)?. הרי לא היה אף אחד בנתיב הזה (אז לא היה לי למי לתת זכות קדימה) והעברה היחידה שאני יכל לחשוב עליה פה זה אי-איתות? למה אתה קורא לזה יציאה בלתי חוקית? וגם אם נגיד שהמשאית הייתה ממשיכה לתוך הנתיב השני ואז הייתי נותן לה זכות קדימה (גם כך תכננתי) ואז הייתי יוצא אחריה, זה גם לא היה חוקי? בלי קשר, שים לב שהמשאית החליפה לנתיב שלי כבר הרבה אחרי המעגל תנועה, כאשר שנינו היינו בשני נתיבים לכולי עלמא

 

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

הם מטומטמים ולא אשמים, המצלם חכם (או אובר חוכם) אבל אשם.

 

לא הבנתי, אתה חושב שאני אשם גם במקרה עם האוטובוס?

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@m3x7r3m3 לא כל כך פשוט. ההגדרה של תמרור 121 היא "מעגל תנועה. בצומת שלפניך" (מפוצל לתשי תיבות בטבלה) - הווה אומר שמעגל התנועה הוא צומת, ועל כן פירוש 613 או 813 הוא כמו לפני צומת. זו גם הדרך שאני - וקרוב לודאי רוב הנהגים, יפרשו אותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני יודע (וגם ראיתי שילוט מפורש בנושא), כניסה לכיכר דו-נתיבית עם יציאות דו-נתיביות מהנתיב הימני היא לצורך פניה ימינה או המשך ישר (לתוך הנתיב הימני ביציאה), וכניסה מהנתיב השמאלי היא לצורך המשך ישר, פניה שמאלה, או פרסה (לתוך הנתיב השמאלי ביציאה). זה הכי הגיוני, כי ככה (בהנחה שכולם שומרים על הנתיב שלהם):

  1. אין סכנה שמישהו יכנס במישהו אחר
  2. אפשר לפנות בכיכר ימינה גם אם עוד מישהו יוצא באותה היציאה לתוך הנתיב השמאלי
  3. נעשה שימוש מלא בנתיבי היציאה

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, laplug כתב:

בסדר, נגיד שאתה צודק, מה הבעיה עם לחצות 801/809 עם מתן ז"ק ואיתות (לא היה שם תמרור 613. אילו היה, ודאי שהייתי פועל לפיו)?. הרי לא היה אף אחד בנתיב הזה (אז לא היה לי למי לתת זכות קדימה) והעברה היחידה שאני יכל לחשוב עליה פה זה אי-איתות? למה אתה קורא לזה יציאה בלתי חוקית? וגם אם נגיד שהמשאית הייתה ממשיכה לתוך הנתיב השני ואז הייתי נותן לה זכות קדימה (גם כך תכננתי) ואז הייתי יוצא אחריה, זה גם לא היה חוקי? בלי קשר, שים לב שהמשאית החליפה לנתיב שלי כבר הרבה אחרי המעגל תנועה, כאשר שנינו היינו בשני נתיבים לכולי עלמא

 

אין איסור לחצות 801/809, זה רק דורש איתות ומתן ז"ק, ולא לחצות אותו ביציאה עצמה.

מי שאתה צריך לתת לו ז"ק זה לא מי שבנתיב שאליו אתה יוצא (שהוא כמובן ריק ואליו פלשה המשאית ביציאה עצמה), אלא אתה צריך לתת ז"ק לנתיב שאתה חוצה בדרכך החוצה (כלומר הנתיב החיצוני של המעגל).

 

אני אתן רגע רקע כללי.

מדובר במעגל תנועה, מעגל תנועה בהגדרתו הוא כביש מעגלי, בו מותרת תנועה נגד כיוון השעון, והוא כולל צמתים עם כבישים אחרים, אלה נקראים זרועות כניסה וזרועות יציאה.

התנועה המותרת במעגל תנועה היא בשני כיוונים אפשריים - יציאה ימינה בזרוע יציאה, או המשך תנועה במעגל.

בנוסף לזה מעגל תנועה מחייב הימצאות תמרור 303.

 

כל זה נכון גם למעגל תנועה דו ותלת נתיבי. רק מה נוסף בדרך? תמרור 801/809 שמחלק את הדרך לנתיבים, גם בכניסה למעגל וגם ביציאה ממנו.

עכשיו אותו 801/809 מחייב אותך לנהוג במקביל אליו, משמע אם 801/809 יוצא עם זרוע היציאה (כמו בתמונה שהבאתי מקודם) - מי שמימינו - חייב לצאת באותה זרוע, מי שמשמאלו מותרת לו תנועה ביציאה לאותה זרוע, או המשך תנועה במעגל.

אם 801/809 לא יוצא עם זרוע היציאה (כמו במקרה שלך) - מי שמימינו - מותרת לו תנועה ביציאה לאותה זרוע, או המשך תנועה במעגל, מי שמשמאלו מותרת לו אך ורק המשך תנועה במעגל.

למה? כי בנתיב הימני יכול להימצא רכב, שחוקית מותר לו להמשיך תנועה במעגל, ואם אתה בנתיב הפנימי יוצא - יש התנגשות בקווי התנועה, וזה לא יכול לקרות.

 

אז אם נלך רגע מהפרט (מעגל תנועה) אל הכלל, אז הדבר הכי קרוב שיש לנו, זה לקחת את מעגל התנועה, לפרוש אותו לתנועה ישרה, עם זרועות יציאה וכניסה, ואז קיבלנו... דרך מהירה, כלומר זה הקרוב משפחה התעבורתי הכי קרוב.

אז האם בדרך מהירה מותרת תנועה כמו ששירטטתי עם הקו השחור? כמובן שלא, גם אם אתה נותן ז"ק ומאותת, כי זה מתנגש עם תנועה אחרת או תקנות אחרות.

 

מקווה שזה עוזר לעשות סדר.

 

לגבי מתי המשאית פלשה לנתיב - אתה צודק, זה קרה כבר בזרוע היציאה, גם הוא לא פטור מאשמה, לו אני השופט אני פוסק אשמה שלך, עם אשם תורם מלא שלו - משמע נזק 50% לכל צד.

 

לפני 3 שעות, laplug כתב:

לא הבנתי, אתה חושב שאני אשם גם במקרה עם האוטובוס?

 

חד משמעית לא!

מתנצל שההודעה הקודמת לא הייתה חד משמעית בנושא הזה

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

@m3x7r3m3 לא כל כך פשוט. ההגדרה של תמרור 121 היא "מעגל תנועה. בצומת שלפניך" (מפוצל לתשי תיבות בטבלה) - הווה אומר שמעגל התנועה הוא צומת, ועל כן פירוש 613 או 813 הוא כמו לפני צומת. זו גם הדרך שאני - וקרוב לודאי רוב הנהגים, יפרשו אותו.

 

מעגל תנועה אינו צומת, זרועות הכניסה והיציאה, עם מעגל התנועה, יוצרים צומת.

זה פשוט וקל ההגדרה של צומת בתקנות התעבורה:

 

ציטוט

       "צומת" - השטח המתהווה על ידי פגישתם של שני כבישים או יותר והמוגבל על ידי קווי שפות הכבישים או אבני השפה של אותם כבישים או על ידי הארכתם המדומה;

          צומת אינו כולל –

(1)   התמזגות כבישים בדרך מהירה;

(2)   שטח המתהווה על ידי פגישה של כביש עם כניסה ויציאה לחצרים, או עם דרך גישה לבית, למגרש חניה, לתחנת דלק או למפעל, אלא אם סומן אחרת בתמרור;

תק' (מס' 4) תשל"ב-1972

(3)   התמזגות בכביש חד-סטרי שבו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה ושלפניה הוצב תמרור א-20;

 

המעגל תנועה עצמו הוא כביש, מעגלי.

זרועות היציאה והכניסה, הם כבישים, לא מעגליים.

הפגישה שלהם יוצרת צומת.

 

למעשה מעגל תנועה עם 4 זרועות כניסה ו-4 זרועות יציאה, מכיל לא פחות מ-8 צמתים (ולמצער אם בזרועות אין הפרדה מבנית, אז 4 צמתים)

 

לפני 3 שעות, Trilandian כתב:

ממה שאני יודע (וגם ראיתי שילוט מפורש בנושא), כניסה לכיכר דו-נתיבית עם יציאות דו-נתיביות מהנתיב הימני היא לצורך פניה ימינה או המשך ישר (לתוך הנתיב הימני ביציאה), וכניסה מהנתיב השמאלי היא לצורך המשך ישר, פניה שמאלה, או פרסה (לתוך הנתיב השמאלי ביציאה). זה הכי הגיוני, כי ככה (בהנחה שכולם שומרים על הנתיב שלהם):

  1. אין סכנה שמישהו יכנס במישהו אחר
  2. אפשר לפנות בכיכר ימינה גם אם עוד מישהו יוצא באותה היציאה לתוך הנתיב השמאלי
  3. נעשה שימוש מלא בנתיבי היציאה

 

כשיש שילוט מפורש בנושא - הוא הקובע, אבל 613 גם אם מאפשר למשל יציאה ביציאה השנייה מהנתיב הפנימי, אינו מאפשר לבצע זאת תוך חציית 801/809. הוא אינו פוטר מהצורך לעבור לנתיב החיצוני ולצאת ממנו.

ולמה זה? ניקח רגע צילום וננתח:

image.thumb.png.6ed67a8725ece690d46afc7e4089aca5.png

 

נניח שיש תנועה שמותרת בדיוק כמו שאתה אומר - נתיב ימני (ואז חיצוני) - ימינה וישר, נתיב שמאלי (ואז פנימי) ישר ושמאלה.

אין חולק (אני מקווה) שהתנועה של שני הרכבים על פי תמרור 613 - מותרת. הסגול נכנס מהשמאלי לפנימי, ויוצא מהשמאלי ביציאה השנייה ("ישר").

הצהוב נכנס מהימני לחיצוני, ויוצא מהימני ביציאה השנייה שלו ("ישר"), רק מה, הוא נכנס כניסה אחת אחרי הסגול, ולכן יוצא יציאה אחת אחריו.

בפועל אם היית צודק - הייתה לנו פה תאונה ללא אשמים. וזה ממש לא המצב.

 

למעשה המצב המותר והרצוי הוא כזה:

image.thumb.png.16205a5670418a0ead413cae8f623586.png

 

במצב כזה בזרוע הכניסה של בן גוריון, הרכב הסגול נמצא בנתיב החיצוני, ולכן הרכב הצהוב צריך לתת לו ז"ק (לפי 301) ובא לציון גואל.

 

היוצא מן הכלל הוא מקרה כמו שהראיתי תצלום שלו קודם - שבו 801/809 יוצא בזרוע היציאה החוצה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, m3x7r3m3 כתב:

ניקח רגע צילום וננתח:

image.thumb.png.6ed67a8725ece690d46afc7e4089aca5.png

 

נניח שיש תנועה שמותרת בדיוק כמו שאתה אומר - נתיב ימני (ואז חיצוני) - ימינה וישר, נתיב שמאלי (ואז פנימי) ישר ושמאלה.

אין חולק (אני מקווה) שהתנועה של שני הרכבים על פי תמרור 613 - מותרת. הסגול נכנס מהשמאלי לפנימי, ויוצא מהשמאלי ביציאה השנייה ("ישר").

הצהוב נכנס מהימני לחיצוני, ויוצא מהימני ביציאה השנייה שלו ("ישר"), רק מה, הוא נכנס כניסה אחת אחרי הסגול, ולכן יוצא יציאה אחת אחריו.

בפועל אם היית צודק - הייתה לנו פה תאונה ללא אשמים. וזה ממש לא המצב.

 

במצב הנ"ל, מכיוון שהצהוב יודע שהוא לא פונה ימינה אלא ממשיך ישר, הוא צריך לתת זכות קדימה לסגול לפי עיקרון זכות קדימה בכיכר, ולחכות עד שהסגול עובר אותו לפני הכניסה לכיכר. כל זאת כמובן במידה והסגול נכנס לכיכר קודם, כי אם לא, שניהם יכולים להשלים את מעבר הכיכר בלא מפריע.

 

זאת לפחות ההבנה שלי של איך זה אמור לעבוד.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, m3x7r3m3 כתב:

לגבי מתי המשאית פלשה לנתיב - אתה צודק, זה קרה כבר בזרוע היציאה, גם הוא לא פטור מאשמה, לו אני השופט אני פוסק אשמה שלך, עם אשם תורם מלא שלו - משמע נזק 50% לכל צד.

תודה על ההסבר המפורט ואני חושב שהבנתי את ההסבר שלך לגבי המעגל תנועה ואני מקבל.

 

אבל לא הבנתי איך אני אשם כאשר אנחנו כבר בזרוע היציאה והמשאית פתאום פולשת לנתיב שלי. לפי ההגדרות שלך לעיל, אנחנו כרגע נמצאים בסתם כביש דו-נתיבי. איך זה קשור לזה שיצאתי מהנתיב הפנימי במעגל הקודם? בא נניח שהייתי יוצא מהמעגל תנועה באותו הנתיב של המשאית ואז הייתי מחליף לנתיב השמאלי ומאיץ ואז הוא היה נכנס לנתיב שלי, איך הסצנריו הזה שונה ממה שקרה לי למעשה? הרי היינו נמצאים באותה הסיטואציה בעצם. זה כמו שהשופט יוסיף לגזר דין גם את זה שנהגתי בשיכרות כשהייתי בן 17. מה קשר בין הדברים?

 

סליחה אם אני נשמע נודניק, אבל אני באמת מנסה להבין. אני גר בבית שמש וביציאה ממנו יש את כביש הכיכרות (3855) עם איזה 10 כיכרות דו-נתיביים אחד אחרי השני. לפי ההסבר שלך, זה אומר שכולם צריכים להכנס אליו בנתיב אחד בלבד ועל ידי כך ליצור פקקי ענק. זה פשוט לא מסתדר לי שהם בנו כביש ישר לעקוף את בית שמש ובעצם על פי חוק הפכו אותו לבלתי עביר. או שבעצם הם הפכו עשרות אלפי משתמשי כביש לעבריינים סדרתיים יום-יום. זה פשוט מטורף

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, Trilandian כתב:

במצב הנ"ל, מכיוון שהצהוב יודע שהוא לא פונה ימינה אלא ממשיך ישר, הוא צריך לתת זכות קדימה לסגול לפי עיקרון זכות קדימה בכיכר, ולחכות עד שהסגול עובר אותו לפני הכניסה לכיכר. כל זאת כמובן במידה והסגול נכנס לכיכר קודם, כי אם לא, שניהם יכולים להשלים את מעבר הכיכר בלא מפריע.

 

חד משמעית לא נכון, בכניסה למעגל תנועה צריך לתת ז"ק לרכבים שאתה חוצה את דרכים, זה כתוב בהגדרות התמרור:

image.png.f468b1f639b9e6b3622565bb95797d97.png

 

מה שאומר שהצהוב צריך לתת ז"ק למי שנע במעגל התנועה בנתיב החיצוני בלבד.

הסגול בכניסה שלו צריך לתת ז"ק למי שנע במעגל התנועה בנתיב החיצוני והפנימי.

 

לפני 33 דקות, laplug כתב:

אבל לא הבנתי איך אני אשם כאשר אנחנו כבר בזרוע היציאה והמשאית פתאום פולשת לנתיב שלי. לפי ההגדרות שלך לעיל, אנחנו כרגע נמצאים בסתם כביש דו-נתיבי. איך זה קשור לזה שיצאתי מהנתיב הפנימי במעגל הקודם? בא נניח שהייתי יוצא מהמעגל תנועה באותו הנתיב של המשאית ואז הייתי מחליף לנתיב השמאלי ומאיץ ואז הוא היה נכנס לנתיב שלי, איך הסצנריו הזה שונה ממה שקרה לי למעשה? הרי היינו נמצאים באותה הסיטואציה בעצם. זה כמו שהשופט יוסיף לגזר דין גם את זה שנהגתי בשיכרות כשהייתי בן 17. מה קשר בין הדברים?

 

כי לכאורה אתה לא אמור להימצא בנתיב השמאלי בזרוע היציאה.

אילו התאונה הייתה קורית נניח 20 מטר קדימה, הייתי אומר אשמה שלו 100%, כיוון שזה טווח שמאפשר לך להיות באופן חוקי בנתיב השמאלי.

וזה בדיוק מה שאתה מתאר, אילו היית מאחורי המשאית ויוצא לעקיפה, זה ב-ד-י-ו-ק מה שהיה קורה, ואז היה 100% אשמה שלו, בלי שאלות בכלל.

 

הקשר הוא לא לשיכרות בגיל 17, אלא שהתאונה קרתה בסמוך ממש לפעולה הלא חוקית שלך.

ואילו לא היית נוקט בפעולה הלא חוקית, התאונה לא הייתה קורית כפי שקרתה, אלא במיקום אחר לכל הפחות.

 

לפני 36 דקות, laplug כתב:

סליחה אם אני נשמע נודניק, אבל אני באמת מנסה להבין. אני גר בבית שמש וביציאה ממנו יש את כביש הכיכרות (3855) עם איזה 10 כיכרות דו-נתיביים אחד אחרי השני. לפי ההסבר שלך, זה אומר שכולם צריכים להכנס אליו בנתיב אחד בלבד ועל ידי כך ליצור פקקי ענק. זה פשוט לא מסתדר לי שהם בנו כביש ישר לעקוף את בית שמש ובעצם על פי חוק הפכו אותו לבלתי עביר. או שבעצם הם הפכו עשרות אלפי משתמשי כביש לעבריינים סדרתיים יום-יום. זה פשוט מטורף

 

הכל טוב, המטרה כאן זה ללמוד, תשאל כמה שאתה רוצה עד שתבין באלף אחוז.

 

אין שום מניעה להיכנס למעגל תנועה בשני הנתיבים שלו - התקנות מאפשרות את זה.

היציאה זה סיפור אחר - וזה תלוי בתמרור 801/809 על הכביש, הוא יכול לאפשר יציאה בנתיב אחד או בשניים (ואפילו באותו מעגל תנועה - זרוע אחת עם שני נתיבי יציאה וזרוע אחרת עם נתיב יציאה בודד - זה למשל המקרה במעגל שצילמתי למעלה בראש העין).

 

המטרה היא לא ליצור פקקי ענק (זה תוצר לוואי, ולא אחד רצוי) אלא תנועה בטוחה, תוך כדי מתן עדיפות לתנועה בכיוונים מסוימים.

  • מעניין 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו את הסימונים בצילום, בכניסות הדרום-מערבית וצפון-מזרחית לכיכר. להבנתי ככה צריכה להתנהל התנועה בכיכר.

נתיב ימני יכול רק להמשיך ישר, זאת אומרת לצאת ביציאה הראשונה או השניה ונתיב שמאלי יכול המשיך ישר, זאת אומרת לצאת ביציאה השניה או לצאת שמאלה, שזה אומר לצאת ביציאה השלישית או לחזור לכיוון שבא ממנו.

 

image.thumb.png.a005064373a1454bcebc86b769c21292.png

עריכה אחרונה על ידי אורי מ.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוכחה מוצלחת לטענות שלי, שימו לב למשל לדברים הבאים:

זרוע היציאה בפינה הימנית עליונה בתמונה - בהתחלה צרה - בוודאי אין שם שני נתיבים של יציאה.

זרוע היציאה בפינה השמאלית עליונה - אין אפילו אשליה של שני נתיבים - אחד בלבד, כולל בהמשך הרחוב אחרי זרוע היציאה, נתיב אחד.

זרוע היציאה בפינה הימנית תחתונה (לא זו הנפרדת לימינה בלבד, אלא זרוע היציאה מהמעגל) - בהגדרה נתיב אחד בלבד.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...