Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, sperial כתב:

בישראל יש שתי בעיות:

 

1. אין בתקנות הסדרה של הנהיגה במעגל דו\רב נתיבי (בעולם הגדול יצא לי לנהוג גם במעגלים בני 4-5 נתיבים).

 

2. חלק מהמעגלים אינם דו נתיביים לכל היקפם אלא רק בחלק מהקטעים, מה שמסבך את הנהיגה בהם.

 

מכל מקום - בכל מדינה מתוקנת בה נהגתי הכללים פשוטים:

1. מהנתיב הימני אפשר לפנמות ימינה או להמשיך ישר.

2. מהנתיב השמאלי אפשר להמשיך ישר, לפנות שמאלה או לבצע פרסה.

3. אסור להחליף נתיבים בתוך המעגל - נכנסת בשמאלי - צא מהשמאלי.

4. זכות קדימה ליוצא מהמעגל - גם אם הוא בנתיב השמאלי (נובע מזכות הקדימה לרכב הנע במעגל).

 

יש כאן סרטון אמריקאי - אבל באירופה הכללים דומים. ודרך אגב - שים לב שהשוטר מגדיר את המעגל כצומת.

 

בדיוק כך משום מה גם חשבתי שקורה בארץ. משום מה נראה לי טבעי שהנתיב הימני זה או יימינה או ישר, אבל לא שמאלה. לעומת זאת, הנתיב השמאלי זה ישר או שמאלה. כאילו כך זה היה לי תמיד בראש. היום אחרי שקראתי את כל ההודעות פה, קיבלתי ארור 404 בראש במעגל תנועה דו-נתיבי כי ברגע הראשון לא הצלחתי להזכר מה אני אמור לעשות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 12 דקות, sperial כתב:

בישראל יש שתי בעיות:

 

1. אין בתקנות הסדרה של הנהיגה במעגל דו\רב נתיבי (בעולם הגדול יצא לי לנהוג גם במעגלים בני 4-5 נתיבים).

 

2. חלק מהמעגלים אינם דו נתיביים לכל היקפם אלא רק בחלק מהקטעים, מה שמסבך את הנהיגה בהם.

 

מכל מקום - בכל מדינה מתוקנת בה נהגתי הכללים פשוטים:

1. מהנתיב הימני אפשר לפנמות ימינה או להמשיך ישר.

2. מהנתיב השמאלי אפשר להמשיך ישר, לפנות שמאלה או לבצע פרסה.

3. אסור להחליף נתיבים בתוך המעגל - נכנסת בשמאלי - צא מהשמאלי.

4. זכות קדימה ליוצא מהמעגל - גם אם הוא בנתיב השמאלי (נובע מזכות הקדימה לרכב הנע במעגל).

 

יש כאן סרטון אמריקאי - אבל באירופה הכללים דומים. ודרך אגב - שים לב שהשוטר מגדיר את המעגל כצומת.

 

כל ארבעת הכללים לא נכונים בעליל לישראל 🤣 אפילו לא אחד מהם

 

  

לפני 2 דקות, laplug כתב:

בדיוק כך משום מה גם חשבתי שקורה בארץ. משום מה נראה לי טבעי שהנתיב הימני זה או יימינה או ישר, אבל לא שמאלה. לעומת זאת, הנתיב השמאלי זה ישר או שמאלה. כאילו כך זה היה לי תמיד בראש. היום אחרי שקראתי את כל ההודעות פה, קיבלתי ארור 404 בראש במעגל תנועה דו-נתיבי כי ברגע הראשון לא הצלחתי להזכר מה אני אמור לעשות

 

זה כי מישהו שם טרח להגדיר את זה, ולדאוג שהתשתיות מתאימות והתקנות מתאימות.

בהיעדר כל אלה, מה שתקף זה מה שכתבתי.

 

וכאמור יש לי בטן מלאה מאוד על חוסר ההגדרות הספציפיות שיסדירו את הנושא.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • מבאס 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

  כל ארבעת הכללים לא נכונים בעליל לישראל 🤣 אפילו לא אחד מהם

 

זה למשל סרטון של עיריית באר שבע (בשיתוף הרלב"ד) שמחזק את מה שאני אומר

 

 

סרטון נוסף של עיריית אשקלון שמעביר את אותו המסר

 

בשני המקרים הם מורים שהנתיב הימני זה ישר וימינה והנתיב השמאלי זה ישר ושמאלה - ללא סייג או חילוק כלשהו

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטונים נהדרים, גם של @zaf וגם שלך @laplug, אבל ישימים לדוקטרינה האנגלו-סכסית ולא לציון (לצערי הרב שכן השיטה הזו לדעתי יותר טובה). רק מראה לך כמה המצב מחורבן, שרשויות ממשלתיות ומוניציפליות מוציאות סרטונים שסותרים את תקנות התעבורה(!) במצבן הנוכחי. כשיש תאונה וזה מגיע לבית משפט, השופט פוסק לפי התקנות ולא לפי סרטוני יוטיוב של הרלב"ד.

למען האמת, ההסברים של ליאור עם קו הקטעים ומה המשמעות שיש/אין קו קטעים, זה ההסבר הברור ביותר שקראתי או שמעתי עד היום. אני בספק אם יש בארץ כולה מאה נהגים שיודעים את העניין הזה על בוריו.

 

אז שוב, הפרחים למשרד התחבורה, שעושה לעצמו חיים קלים, מבחינתו הוא נופל אחורה על תקנות התעבורה הקיימות, ושאנחנו נחפש את קו הקטעים, ואת התמרור הירוק שקיים או לא, ואת הסימון על הכביש שקיים או שלא קיים.

<< יש טעם אולי לנסות לפנות עם העניין הזה למישהו שם במשרד? לשרת התחבורה? יש דרך אולי לקדם שינויי בעניין הזה? (כן אני יודע, שאלה חצי רטורית, את פרצי הצחוק שלכם שומעים עד לפה.) >>



 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, laplug כתב:

מה הבעיה ההילכתית לנהוג עם תפילין בדיוק? כל עוד הוא לא מסיח מהן דעת או מפיח, לא אמורה להיות בעיה. בעיקרון, עיקר המצווה להיות איתן כל היום, רק שהעידנא לא נהוג משום מחזי כיוהרא וכד' 

אם נוהג בזהירות בוודאי שמסיח, ואם אינו מסיח אז אינו נוהג בזהירות.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Sparrow420 כתב:

מה זה שמאלה במעגל תנועה? לצאת ביציאה השלישית במעגל עם 4?

 

להבנתי במעגל תנועה (סטנדרטי) יש רק ישר וימינה, לא?

שמאלה זה אכן הכוונה לצאת ביציאה השלישית או פרסה. לפי הסרטונים הנ"ל נראה שרק מי שנמצא בנתיב השמאלי רשאי לעשות כן, אחרת יש אפשרות להתנגשות בין הנתיב השמאלי במקרה שימשיך ישר והנתיב הימני ינסה לצאת ביציאה השלשית או פרסה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב שבסרטון שהביא zaf נאמר במפורש שמעגל תנועה אינו כביש מעגלי עם כניסות ויציאות ימינה אלא צומת עם אי במרכזו. 

 

דרך אגב, תאור האיתות באותו סרטון הוא בשיטה האנגלוסכסית - איתות בכניסה וביציאה מהמעגל - בניגוד לשיטה הגרמנית של איתות ביציאה בלבד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, laplug כתב:

שמאלה זה אכן הכוונה לצאת ביציאה השלישית או פרסה. לפי הסרטונים הנ"ל נראה שרק מי שנמצא בנתיב השמאלי רשאי לעשות כן, אחרת יש אפשרות להתנגשות בין הנתיב השמאלי במקרה שימשיך ישר והנתיב הימני ינסה לצאת ביציאה השלשית או פרסה

 

אסור לי להשאר בימיני אם אני רוצה "לפנות שמאלה" או לעשות פרסה?

 

הנתיב הפנימי הוא רק ישר, מי שרוצה לצאת מהמעגל צריך לעשות זאת דרך הנתיב בימיני.(אלא אם הימיני הוא יציאה בלבד והשמאלי גם פנייה וגם ישר)

אם הוא נמצא בשמאלי עליו להשתלב לימיני לפני הפנייה.

נוסעים על השמאלי שאתה נשאר יותר מיציאה אחת ואתה לא רוצה לעכב/להתעכב בתנועה ביציאה/כניסה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, laplug כתב:

 

זה למשל סרטון של עיריית באר שבע (בשיתוף הרלב"ד) שמחזק את מה שאני אומר

 

 

סרטון נוסף של עיריית אשקלון שמעביר את אותו המסר

 

בשני המקרים הם מורים שהנתיב הימני זה ישר וימינה והנתיב השמאלי זה ישר ושמאלה - ללא סייג או חילוק כלשהו

 

בדיוק כמו שאני אמרתי.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Sparrow420לפי התקנות בעולם המערבי עליך להכנס לנתיב הפנימי ולצאת ממנו, אסור לך להחליף נתיב במעגל (כשם שאסור לך להחליף נתיב בצומת).

 

בישראל - חור שחור. אין הסדרה, איש הישר בעיניו יעשה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...