Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

נראה לי שלא הבנת את הסרטון.

 

קודם כל הם אומרים שהם ממליצים, דבר שני אפילו הם אומרים שביציאה מהנתיב הפנימי מאותתים ימינה ונותנים ז"ק, הטעות היחידה שלהם היא שהם מראים יציאה מהנתיב הפנימי עצמו.

 

 

בסרטון הראשון הם ממליצים, לא מורים, בסרטון השני יש לך תמרורים על הכביש בכניסה למעגל, בהיעדרם כל מה שהם אומרים הוא לא נכון :)

 

וגם הם טועים בנתיב היציאה :) שזה לא מפתיע.

 

 

זה קצת לא ברור מה זה אומר "ממליצים" אם אין אלטרנטיבה או סייג כלשהו. זה כמו שאני אעשה סירטון הדרכה איך לשטוף ידים נכון וכל מה שאני אומר בסרטון זה שאני ממליץ לשטוף עם אציטון עם שמת לק. אז אתה ודאי תשאל- אבל מה עם שאר המקרים? מה קשור רק מקרה של לק? כמו כן, הסרטון של עיריית אשקלון. הם ציירו תמרור 613 על הכביש, אבל לא מה קורה כשאין תמרור, זה פשוט לא הגיוני- אתה לא יכל ליצור סרטון הדרכה כללי ולהתמקד באיזה מקרה איזוטרי כאילו הוא הכלל.

 

אבל בא נעזוב את זה, מה שאני באמת לא מבין זה למה (כמעט) בכל המעגלי תנועה הדו-נתיביים בארץ יש זרועות יציאה אם שני נתיבים? אם אסור לך לצאת בנתיב השני, נראה שיותר הגיוני היה שהיו בונים נתיב יציאה עם זרוע אחת (כמו שהיה באחד הפוסטים) שמאוחר יותר מתפצלת לשני נתיבים, לא? למה להשקיע מאמצים וכסף נוסף אם אסור להשתמש בזה בכלל וזה רק עלול לגרום לבלבול?

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 18.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@m3x7r3m3הסרטון של @zafאמריקאי, ושם כל שיטת התמרור שונה. יתרה מזאת, התמרור שונה בכל מחוז שיפוטי. בכל מקרה, המקביל האמריקאי ל-303 הוא מעויין צהוב עם 3 חיצים.

 

ה-303 בצד הכניסה למעגל תנועה הוא סימול ייחודי לישראל. באירופה (מולדת שיטת התמרורים הנהוגה אצלנו) המקובל הוא 301 בענף הנכנס ו-303 על האי שבמרכז המעגל, מול כל ענף נכנס. כך היה גם בישראל עד לא מזמן, עד שמישהו החליט לשנות את זה.

 

דרך אגב, חפש את תמרור מעגל תנועה באוסטרליה וניו זילנד: שם שילבו את התמרורים, והתמרור נראה כ-301 שעל השדה הלבן שלו שלושת החיצים במעגל, כמובן עם כיווןמהשעון בהתאםצלנהיגה בשמאל הדרך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, laplug כתב:

 

זה קצת לא ברור מה זה אומר "ממליצים" אם אין אלטרנטיבה או סייג כלשהו. זה כמו שאני אעשה סירטון הדרכה איך לשטוף ידים נכון וכל מה שאני אומר בסרטון זה שאני ממליץ לשטוף עם אציטון עם שמת לק. אז אתה ודאי תשאל- אבל מה עם שאר המקרים? מה קשור רק מקרה של לק? כמו כן, הסרטון של עיריית אשקלון. הם ציירו תמרור 613 על הכביש, אבל לא מה קורה כשאין תמרור, זה פשוט לא הגיוני- אתה לא יכל ליצור סרטון הדרכה כללי ולהתמקד באיזה מקרה איזוטרי כאילו הוא הכלל.

 

יותר  מזה, איך אפשר לעשות סרטון הדרכה שסותר את תקנות התעבורה בנושא, בצורתן (המטומטמת) הנוכחית . זו הבעיה הישראלית הרוחבית. איש הישר בעיניו יעשה, יש בית הלל ובית שמאי ורבי יוסי הגלילי אמר ככה ובן זומא אמר ככה.

 

לפני כשעה, laplug כתב:

 

אבל בא נעזוב את זה, מה שאני באמת לא מבין זה למה (כמעט) בכל המעגלי תנועה הדו-נתיביים בארץ יש זרועות יציאה אם שני נתיבים? אם אסור לך לצאת בנתיב השני,

 

לא אסור! - מותר! - בתנאי שיש קו קטעים.

 

לפני כשעה, laplug כתב:

 

 

נראה שיותר הגיוני היה שהיו בונים נתיב יציאה עם זרוע אחת (כמו שהיה באחד הפוסטים) שמאוחר יותר מתפצלת לשני נתיבים, לא? למה להשקיע מאמצים וכסף נוסף אם אסור להשתמש בזה בכלל וזה רק עלול לגרום לבלבול?

 

ואכן בהרבה מקומות בארץ קלטו שיש בעיה, ובונים מעגלי תנועה עם "בננות" שמכריחות את הנוסעים בנתיב החיצוני לצאת.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, laplug כתב:

זה קצת לא ברור מה זה אומר "ממליצים" אם אין אלטרנטיבה או סייג כלשהו. זה כמו שאני אעשה סירטון הדרכה איך לשטוף ידים נכון וכל מה שאני אומר בסרטון זה שאני ממליץ לשטוף עם אציטון עם שמת לק. אז אתה ודאי תשאל- אבל מה עם שאר המקרים? מה קשור רק מקרה של לק? כמו כן, הסרטון של עיריית אשקלון. הם ציירו תמרור 613 על הכביש, אבל לא מה קורה כשאין תמרור, זה פשוט לא הגיוני- אתה לא יכל ליצור סרטון הדרכה כללי ולהתמקד באיזה מקרה איזוטרי כאילו הוא הכלל.

 

ממליצים זה המלצה, זה לא מחייב. יש אלטרנטיבה, מה שאני ציינתי.

כמו שאמרתי מי שאומר לשופט שהוא הלך לפי הסרטון - השופט שולח אותו שיבקש את הכסף מיוטיוב.

 

תמרור 613 הוא לא על הכביש, אלא על עמוד, 813 הוא על כביש, והוא מחייב רק לגבי הכניסה למעגל, לא לגבי היציאה.

 

הם מוזמנים לעשות כמה סרטונים שירצו, זה לא מחייב את תקנות התעבורה.

 

לפני שעה, laplug כתב:

אבל בא נעזוב את זה, מה שאני באמת לא מבין זה למה (כמעט) בכל המעגלי תנועה הדו-נתיביים בארץ יש זרועות יציאה אם שני נתיבים? אם אסור לך לצאת בנתיב השני, נראה שיותר הגיוני היה שהיו בונים נתיב יציאה עם זרוע אחת (כמו שהיה באחד הפוסטים) שמאוחר יותר מתפצלת לשני נתיבים, לא? למה להשקיע מאמצים וכסף נוסף אם אסור להשתמש בזה בכלל וזה רק עלול לגרום לבלבול?

 

כי בד"כ קודם כל בונים כביש עם 2 נתיבים לכל כיוון, ורק אחרי זה בונים את המעגל.

ואז כמובן שהרבה יותר קל להשאיר את המצב הקיים, מאשר להשקיע כסף באי תנועה גדול יותר שחוסם את הכניסה מהנתיב הפנימי.

וגם אז זה לא ממש עוזר.

 

מה שאתה מבקש שיקרה זה חלק ממה שקוראים לו "תשתית סלחנית", ובגדול מדינת ישראל באיחור של עשורים בתחום הזה, ראה ערך סיומות של גדרות הפרדה (עד לפני כמה שנים היו מסובבים את הגדר ותוקעים באדמה, מה שהיה הופך את זה למקפצה), ראה ערך גדרות הפרדה - רק בגובה של רכב, מה שרוכבי הדו"ג קוראים לו "גיליוטינה".

וכאן אנחנו מדברים על תשתית שקיפחה ומקפחת חיים של לא מעט אנשים.

אז ברור שתשתית סלחנית שחוסכת (בגדול) בעיקר פח, היא לא בעדיפות גבוהה.

  

לפני כשעה, sperial כתב:

@m3x7r3m3הסרטון של @zafאמריקאי, ושם כל שיטת התמרור שונה. יתרה מזאת, התמרור שונה בכל מחוז שיפוטי. בכל מקרה, המקביל האמריקאי ל-303 הוא מעויין צהוב עם 3 חיצים.

 

אבל גם את זה אין שם. יש שם תמרור של ז"ק.

 

לפני כשעה, sperial כתב:

ה-303 בצד הכניסה למעגל תנועה הוא סימול ייחודי לישראל. באירופה (מולדת שיטת התמרורים הנהוגה אצלנו) המקובל הוא 301 בענף הנכנס ו-303 על האי שבמרכז המעגל, מול כל ענף נכנס. כך היה גם בישראל עד לא מזמן, עד שמישהו החליט לשנות את זה.

 

כאמור, בכניסה למעגל, 301 הוא שקול ל-303, בתנאי שיש על הכיכר (שזה החלק שעליו אסור לנסוע!) גם תמרור 303.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כמויות המים שאנחנו טוחנים כאן, אולי אפשר להעזר במומחה הפורום לענייני כבישים @shellcaseובמשפטפטן @ישה. בבקשה, אולי אתם מכירים משהו שנסתר מכולנו, או, שמא, נותר חור שחור במעגל?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני כל מה שכתבתי פה זה מה שקראתי שכתב פעם ישה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני פירגנתי לרמת הידע שלך 😄

  • מצחיק 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני למדתי את רוב החומר הזה (ואולי אף כולו) מישה, ויישמתי אותו בבית המשפט כאמור 3 פעמים (בינתיים) בהצלחה מלאה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באילו אשמות ניטפלו אליך? אם מותר לשאול.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא באמת הבנתי על מה אתם רבים. למה סוללים מעגלי תנועה דו נתיביים? תכל'ס לא יודע, מפגר מי שעושה את זה  (בעיקר עיריות), אני באופן אישי אנטי מעגלי תנועה והמקומות היחידים שיצא לי לתכנן כאלה עד כה היו במפרידנים (מחלפונים קטנים שמשרתים ישובים קטנים על כבישים גדולים) שם כל התנועות שוות ואין צורך ברמזור.
כבישים אזוריים קטנים וצמתים פנימיים בשכונות.
הייתה תקופה בארץ שהמדינה עודדה עיריות לשדרג צמתים מרומזרים למעגלי תנועה, הדבר הזה יצר עומסים הזויים (מעגל תנועה עובד נהדר כשההיררכיה של הכבישים דומה, ברגע שיש כביש 'קטן' שמתחבר לכביש 'גדול' במעגל תנועה - הלך על הכביש הגדול בשעות השיא). היום זו כבר לא המדיניות כי הבינו את הכשל.

אישית - אם הרדיוס של המעגל גדול (30-35 מ' לפחות), אין מניעה לעשות 2 נתיבים, אבל במעגל שהרדיוס שלו הוא 20מ' זה מתכון לאסון בארץ.

ההצדק של מעגלי תנועה מבחינת הנדסית הוא בטיחות לרכבים ועיכוב נמוך ביחס לצומת מרומזר בתנאי שרמת השירות גבוהה, הנה הסבר על רמות שירות:
image.png.9d255e5a42cb3238b75b3e866dc0c455.png

בארץ מתכננים לC-D בממוצע (כמובן שב4 בבוקר זה A) וD-E בשעות השיא (ככל שהדרך ראשית יותר כך רמת השירות אליה מתכננים טובה יותר).

חסרון נוסף (בנוסף לעניין ההירכיה שעליו כתבתי מקודם) של מעגלים, הוא שהם דופקים חזק מאד את הולכי הרגל (שצריכים ללכת בעיגולים במקום בקו ישר) ואת הרכב הכבד (שכולל בתוכו את התח"צ), אחת הסיבות התורמות לזה שאגד עוברים לשיטת המיניואנים בשכונות.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, zaf כתב:

באילו אשמות ניטפלו אליך? אם מותר לשאול.

 

לא אשמות, תאונות.

 

בשלושת הפעמים פגעו בי / באשתי הרכב שהיה בנתיב הפנימי ויצא ממנו.

פעמיים בראש העין (כיכר חיים הרצוג-שייקה אופיר, וכיכר חיים הרצוג-בן גוריון) ופעם אחת בראשון לציון (הכיכר שליד המכללה למנהל).

בשלושת הפעמים הנהגים האחרים כמובן טענו שזו לא אשמתם.

בשלושת הפעמים אגב ה-801/809 לא יצא עם זרוע היציאה.

 

לפני 3 דקות, shellcase כתב:

לא באמת הבנתי על מה אתם רבים. למה סוללים מעגלי תנועה דו נתיביים? תכל'ס לא יודע, מפגר מי שעושה את זה  (בעיקר עיריות)

 

בתיאוריה זה אמור לאפשר נפח תנועה גדול יותר, אבל זה רק בתנאי שכולם יודעים איך להתנהג במעגלים האלה.

מעשית עם החוסר ידיעה של נהגים איך להתנהג במעגלים כאלה, זה גורם הרבה יותר נזק מתועלת.

 

לפני 4 דקות, shellcase כתב:

אישית - אם הרדיוס של המעגל גדול (30-35 מ' לפחות), אין מניעה לעשות 2 נתיבים, אבל במעגל שהרדיוס שלו הוא 20מ' זה מתכון לאסון בארץ.

 

אתה מתכוון למדידה של הכיכר עצמה? כלומר רק החלק שלא מיועד לתנועה (ובד"כ מוגבה)?

 

הכיכרות שציינתי קודם הן ברדיוס של 11 מטר (שייקה אופיר),  20 מטר (בן גוריון), ו-35 מטר (המכללה למנהל).

במכללה למנהל עיריית ראשון הגדילה לעשות, והיציאה מהנתיב החיצוני עצמו אסורה, יש נתיבי האטה מיוחדים שנפתחים רק לצורך כך, עליהם גם תמרור 813:

image.thumb.png.0bd7d9783ad4d0cce37e94b327556be2.png

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shellcaseהדיון הוא על ההתנהלות במעגל תנועה דו נתיבי - כיצד נכנסים, פונים ייוצאים. וצריכים קצת הבנת הנקרא של התמרורים, כי התקנות לא ברורות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shellcase כתב:


הייתה תקופה בארץ שהמדינה עודדה עיריות לשדרג צמתים מרומזרים למעגלי תנועה, הדבר הזה יצר עומסים הזויים (מעגל תנועה עובד נהדר כשההיררכיה של הכבישים דומה, ברגע שיש כביש 'קטן' שמתחבר לכביש 'גדול' במעגל תנועה - הלך על הכביש הגדול בשעות השיא). היום זו כבר לא המדיניות כי הבינו את הכשל.
 

דווקא על הכביש הגדול הלך? ההגיון אומר שבכביש הגדול התנועה זורמת ואין בעצם מרווח שמאפשר לבאים מהכביש הקטן להשתלב, לא? או שאני מפספס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע ששני רכבים מגיעים למעגל, זכות הקדימה היא לרכב משמאל, אין היררכיה במעגל.
בנוסף, תנועה זורמת קצת כמו מים, או קול, או אוויר... בקיצור היא זורמת. וכשיש הפרעה נוצר גל הלם שרץ אחורה (בהפשטה הכי מופשטת שיש - אתה נוסע 90 בכביש בו התנוע צפופה ובולם פתאומית ל80 ומיד מאיץ חזרה, ככל שהתנועה צפופה יותר - יותר ויותר רכבים יבלמו יחד איתך, הנהגים יקחו מקדם בטחון ויבלמו קצת יותר, יקח להם גם קצת יותר זמן להאיץ ואם התנועה מאד צפופה יש מצב שהרכב ה... לא יודע... 22 יגיע לעצירה מלאה, והנה בלימה קטנה יצרה פקק תנועה. מצב כזה, אם אחזיר אותך לרמות השירות הנ"ל מיוצג באיזור המעבר מD ל E.
איך זה קשור למעגל? בשעות שיא כשהתנועה באיזור רמת שירות E, בכביש עורקי כלשהו, כל רכב במעגל ש'מתנגד' לתנועה הראשית שולח גל הלם שרץ אחורה. מה גם שאם המעגל קטן, רכבים שבאים ממול מצטרפים לתנועה המתנגדת באופן חלקי, גם אם הם ממשיכים ישר.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוסיף עוד מעגל תנוע מעניין - 3 מעגלים שנמצאים בחולון ויש לו כינוי "קיקר הדמעות".

מה אתם תגידו אלו?
image.thumb.png.458cc5a091d4db54e73062786c07aad3.png

 אני נוסע שם כמעת כל יום במסלול המסומן. האם אני נוסע נכון? מכניסה 1 ל- 3 ומ3 ל-1

image.thumb.png.05185fd2563aaa36dfa60395eb1a7c98.png

כמובן עם איתות ביציאה

עריכה אחרונה על ידי alex-kar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...