Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עומס יתר עזרה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7978 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מייק מייק גם לי קרה שכל בית הפיוז שלי התעוות, והפיוז כן נשרף.

 

היה לי עד לא מזמן מגבר שצורך 25 אמפר ושמתי כבל של 8 גייג' ופיוז של 30 אמפר.

כשהבאתי את המגבר החדש שצריכתו היא 40 אמפר וחיברתי את שתי המגברים על אותו כבל 8 גייג' בלי להחליף פיוז נשרפו לי פיוזים אחרי 20 דק' של עבודה.

וגם אצלי כאילו נשרף על הבית פיוז.

עד שהחלפתי בית פיוז לפיוז של 60 אמפר וכבל בעווי של 4 גגי'.

עכשיו יש שקטטטטטטט

Mitsubishi Super Lancer GLXi 95 Manual

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אין לי מושג איך הגעת למסקנה מה צריכת המגברים שלך בדיוק כזה, כמו שאתה יודע זאת צריכה משתנה ואינה קבועה......

לגבי הפיוז, אין לי מושג מה הקטע של הפיוז שלך, יש אפשרות שמדובר פה בפיוז פגום. או באחד מחברה זולה ואיכות זולה בהתאם.

 

כשאתה אומר נשרפו לי הפיוזים, זה לא מסתדר לי

כי אם אכן היתה הבעיה בבית פיוז בגלל עודף צריכה, רק הוא היה נשרף

ולא הפיוזים של המגבר שלך, אז המסקנה שגם שמשמה נבעה בעיה.

 

וכמו שהבחור סיפר, הפיוז שלו שרד חודשים ארוכים, לבוא ולהגיד שהערך לא מתאים לצריכת החשמל של מגבר לאחר חודשים, זה לא מסתדר.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

יש המון תגובות, ורובן צודקות.

ישנם שני סוגי פיוזים: F - FASTBLOW ו S-SLOWBLOW .

הפיוז מסוג F "מרגיש" טיפה של עליית זרם- ונשרף מיד.

הפיוז מסוג S לא נשרף מיד, ולכן משתמשים בו למעגלים פחות רגישים.

לגבי התנתקות המגבר, יכולות להיות כמה סיבות: הרמקולים קשים מדי למגבר, הוא נכנס לרוויה

(CLIPPING )ומתנתק. מינוס חלש, שאינו מספיק למגבר בעוצמה גבוהה, כבל מתח לא מתאים,

קצר ממש קטן (נגיעה ממש קטנה של סיב) "שמורגשת" ע"י המגבר רק בצריכה גבוהה, מעגל PROTECT לא תקין (רגיש מדי) או מקוצר.

לגבי הפיוז המותך, לדעתי זהו קצר קטן שהתבשל לאט הכוונה היא: לחוט המתח של המגבר, במעבר בין

המנוע לתא הנוסעים, כנראה שהחיתוך בפח, אינו מבודד, ולכן בכל קפיצה של הרכב, בידוד החוט התקלף

עד שבפעם אחת התקצר לגמרי.

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

נתת אחלה תיאוריות למקרה, רק עם דבר אחד איני מסכים.. עם התיאוריה של רמקולים קשים מידי

לרמקולים אין השלכה על המגבר, למגבר יש השלכה על הרמקולים.. (אלה אם כן מדובר בהתנגדות ולא בכמות הספק).

וקליפינג לא אמורים לגרום למגבר להתנתק.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

CLIPPING מביא את קדם המגבר והדרגה הסופית לידי התחממות יתר, ולכן הוא יתנתק.

 

לגבי מה שקראת להן "תאוריות" אלה הן תקלות שנתקלתי בהן בכלי רכב לא פעם אחת.

במצבנו היום, כל אחד שחושב שהוא יודע לחבר שני חוטים, נהיה "מתקין".

כך שהבעיות הללו מאד שכיחות.

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

אה, ושכחתי לגבי רמקולים "קשים"

 

הם יכולים להיות בעלי נצילות נמוכה 87-88db והמגבר יתקשה "לפתוח" אותם.

ואם כבר עשה כן, הGAIN מאד גבוה, כך שלאורך זמן, הוא מתחמם ומתנתק.

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

שלומי מה שאתה אומר כבר תלוי בהספק המגבר ובאיך שהמשתמש מכוון את הGAIN, אולי בכלל זה מיקמיק התנגד לטענה (כאילו היא נכונה בכל מקרה).

 

אם הGAIN מכוון 1:1 לא ישנה לו אם מחובר אליו רמקול של 70DB או 100DB, למשתמש ישנה :)

פורסם
דרך אגב מיקמיק, ביררתי את העניין בקצרה עם מהנדס חשמל וגם הוא אמר כמוני. פיוז נשרף כאשר יש עומס רגעי גבוה כמו במקרה של קצר, אם הוא נמס אז זו פעולה ממושכת יותר.

יפה, הבאת דוגמא מצוינת לפיוז SLOWBLOW . קצר קטן, עם פיוז "לא רגיש"

ו.. שלום לבית הפיוז...

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם
שלומי מה שאתה אומר כבר תלוי בהספק המגבר ובאיך שהמשתמש מכוון את הGAIN, אולי בכלל זה מיקמיק התנגד לטענה (כאילו היא נכונה בכל מקרה).

 

אם הGAIN מכוון 1:1 לא ישנה לו אם מחובר אליו רמקול של 70DB או 100DB, למשתמש ישנה :)

בדיוק כך, רמקול בנצילות 70DB לא ינגן אותו הדבר כמו רמקול 100DB , ולכן מי שיש לו את ה70

יעלה את ה GAIN ובמקרה של מגבר שלא חזק דיו הוא יתנתק.

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם
אין לי מושג איך הגעת למסקנה מה צריכת המגברים שלך בדיוק כזה, כמו שאתה יודע זאת צריכה משתנה ואינה קבועה......

לגבי הפיוז, אין לי מושג מה הקטע של הפיוז שלך, יש אפשרות שמדובר פה בפיוז פגום. או באחד מחברה זולה ואיכות זולה בהתאם.

 

כשאתה אומר נשרפו לי הפיוזים, זה לא מסתדר לי

כי אם אכן היתה הבעיה בבית פיוז בגלל עודף צריכה, רק הוא היה נשרף

ולא הפיוזים של המגבר שלך, אז המסקנה שגם שמשמה נבעה בעיה.

 

וכמו שהבחור סיפר, הפיוז שלו שרד חודשים ארוכים, לבוא ולהגיד שהערך לא מתאים לצריכת החשמל של מגבר לאחר חודשים, זה לא מסתדר.

לא הפיוזים במגבר נשרפו אלה הפיוז של כבל הפלוס שמספק חשמל למגברים וזה היה כ4 פיוזים עד שהחלפתי והפיוז ממש התפרק ניתך וגם צד אחד מהבית פיוז.

Mitsubishi Super Lancer GLXi 95 Manual

פורסם

audio-feel טוב בוא נתחיל, דבר ראשון אין לי שמץ של מושג עם איזו סחורה אתה מתעסק כשאתה אומר "מגבר מתאמץ" "מגבר מתחמם" וכו

מוצרים סיניים או מוצרים זולים אכן מתחממים ואכן מתנתקים, לי לא יצא לעבוד עם סחורה מסוג זה...

רמקולים עם נצילות נמוכה מכבידים על מגבר ? אתה מנסה לרמוז שבגלל שיש גיין גבוה, המגבר לא עומד בלחץ ?

שוב, אין לי מושג על איזו סחורה מדובר....

ולגבי מה שקראתי תיאוריות, כמובן שזה לא במובן השלילי, אולי יש לך ניסיון מעשי איתם בחיים, אך אין זה אומר שזאת עובדה לגבי הבעיה הספציפית שיש פה לבן אדם ..

 

ושוב נתת דוגמא למגבר שלא חזק דיו ובגלל שהרמקול עם נצילות נמוכה מעלים את הגיין, בגלל שמגבר אינו חזק הוא מתאמץ יותר ? שוב..... ממש אין לי מושג מאיפה הנתונים האלה, אם מדובר במוצרים סיניים אני אבין

אך אם זה לא המצב אני אשמח אם תסביר לי ...

 

איל, טוב לקבל תשובות מאנשים במקצוע, אם יש באפשרותך לשאול אותו איך ייראה פיוז לאחר שהוא מקבל פי 40 מערכו ?

ואיך התשובה שלו מסתדרת עם מה שפותח התרד מתאר ? מערכת תקינה במשך חודשים, ולאחר חודשים הפיוז מחליט שזה יותר מידי בשבילו הזרם שזורם אצלו , יש דברים כאלה?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

מימה שהבנתי בתרד הזה. זה ככה:.

 

קודם כול המגברים הזולים קלי 800\1000\1200 פלטיניום 1000\1200 בוס 1000

הם כולם עם דאבל פיוז של 25A או 30A. שזה 50-60A. יסרף המגבר וכול האוטו. הפיוזים האילו

לא ישרפו. הרבה מגברים כאילו נשרפים בגלל הערך הגבוה מידיי. יש אנשים שחושבים שיש פיוז גדול

למגבר אז המגבר חזק. (יש כאילו). אז בגלל זה אני מניח שהם שמו את זה.

 

הפיוזים שבאמת צריך להשים עם 2 של 10A ביחד 20A תפחלץ את המגבר הם לא ישרפו הם בול מתאימים. וכול נזק הם ישרפו. ולא כמו ה60A שבחיים לא ישרפו.

 

בקשר לפיוז. יש לי אותה בעיה במטען מצברים הפיוז מתחמם והבית נמס. זה כי עובר אמפר רב. על כבל דק יחסית (תסיק מסקנות). אם יש לך רק את המגבר הזה אז פיוז של 30-40A יהיה מספיק טוב. ולא צריך לקרות לו כלום. תבדוק אולי הפיוז קרוב למקום מאוד חם ברכב. תבדוק אולי המגבר לא תקין ומושך על יתר מידה.

 

תמיר

***** Amplifiers Jobs *****

***** VW Golf Function *****

***** 050-7-266-766 *****

מכירה של רדיו דיסק:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=46216

פורסם

מיקמיק כשהבית פיוז נמס והפיוז לא נשרף כנראה שבמקרה הזה הבית פיוז עצמו הוא הפיוז. זה יכול לקרות באמת כמו שתמיר אמר שיש כבל דק מה שגורם גם לכבל וגם לבית פיוז להתחמם מאוד. יכול להיות שגם מצב הכבל עצמו לא כל כך טוב. כמו כן יכול להיות שרק בית הפיוז נמס כי זה שילוב של החום מהזרם וגם החום בתא המנוע.


×
×
  • תוכן חדש...