Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5026 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
פורסם

כאחד שמכיר את הענף טוב כבר יותר משלושים שנה אני רוצה לומר לכם שכבר מצפיה

אתמול בתוכנית הבנתי שהרבה השתנה לטובה בשנים האחרונות מבחינת הגינות המוסכים

כי יחסית "הרמאים" לא הגזימו יותר מידיי ואני אישית חושב שיתכן גם שהם במובן מסויים קורבן

של התוכנית עצמה .

אני הסתובבתי במוסכים מגיל ילדות ואני זוכר זמנים שהכלי הכי חשוב במוסך היה ארגז גדול של ספרי צבע שאיתו

היו צובעים חלקים שכאילו החליפו ושהלקוחות שילמו עליהם מחיר מלא .

עצם העובדה שאף מוסך מהעשרות שביקרו בהם לא עשה את זה עד שמצאו איזה מוסך שהחליף מצבר

מקורי וישן ,ושחטו אותו, או מוסך אחר שיתכן שהתברבר עם פירוק של קודניות והתקנות כי הרי רימו אותו בתסמינים

שאמרו לו אבל לא היה מספיק גבר להודות בטעות ולבקש תשלום שהולם חיבור של חוט ,אם אלו הרמאים

שמצאו אז המצב בענף מצויין .

 

היום היה אצלי במוסך דוד נמרי והוא סיפר לי שבדרך כלל ביום צילום אחד מוצאים גם צדיקים וגם רמאים

ואילו בתוכנית שעשו על המוסכים נדרשו שלושה ימי צילום ועשרות מוסכים עד שמצאו את אותם מסכנים

שנפלו בפח .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ואני אומר שה פשלה של העורך.שלא מבין ברכבים .היה צריך סייפור כיסוי הגיוני(אוטו ידני והניע רק בדחיפה )אים אני היתי המוסכניק ,לא נוגע עד שאבין מה קורה.וישר נידלקת לי מנורה אדומה.

 

דווקא אחד מהם (יוני ממוסך השלושה) ישר אמר שחיבלו ברכב.

 

אפשר היה להמציא משהו יותר יצירתי, כמו מנוע צעדים מנותק (הרכב מניע ונכבה), או רכב רועד בנסיעה (ברגים באחד הגלגלים משוחררים), או אפילו להגיע עם רכב תקין ממודל יחסית ישן לטיפול שגרתי

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לא הולכים למוסך בלי המלצת חבר. רק המלצת חבר שמכירים טוב ורצוי שגם יידע להבדיל בין וישר לסופאפ. לא כל המוסכים יודעים. גם לא כל מוסכי ייבואן.

אין ולא יכולים להיות מוסכים ממש מקצועיים בישראל , כמו בעוד ארצות שלא דוברות את שפות ספרי המוסכים של היצרנים.תמצאו לי מכונאי דובר אנגלית יותר משל כיתה ב' + קצת מטיול באנטליה.להשוות לאיטלקי שקורא ומתעדכן בספרי פיאט -/גרמני/צרפתי/יפני - בשפתו ועם טלפון ישיר למח' תחזוקה של היצרנים ? ועוד לא היזכרתי את הנהוג בארה"ב. איפה אנחנו ומקצועיות ?

פורסם

לא נותר לי אלא להצטרף לדבריהם של רון ו-upetar: התקלה שנמרי ביצע ברכב אינה אמינה. לענ"ד גם בפרק שהיה לאחר מכן עם המקררים התקלה היתה לא אמינה (המאוורר הסתבך בחוט - למי מכם זה אי פעם קרה?).

זה כמובן עדיין לא אומר שנגרם עוול לאלה שלא יצאו צדיקים, אבל השורה התחתונה היא שגם ההפקה היא לא בדיוק טלית שכולה תכלת.

זה בעיקר מפתיע ומעציב אותי שדווקא אדם כמו דוד נמרי, שהוא מהנדס רכב בעל שם בכל קנה מידה, נופל בדברים כאלה (ועדיף גם שלא נזכיר את ה"עצות" שהוא נתן בפרק שדן בצמיגיות).

עוד עצה לתקלה אמינה: ניתוק או יצירת סדק בצינור הוואקום של ווסת לחץ הדלק, שיגרום בתורו להידלקות נורת CHECK ENGINE. הנורה הזאת יכולה להתריע על המון תקלות, החל מתקלה פשוטה וזולה מאוד לתיקון כמו זאת וכלה בהחלפת ממיר קטליטי או חיישן כלשהו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
אדם כמו דוד נמרי, שהוא מהנדס רכב בעל שם בכל קנה מידה.

 

למיטב זכרוני ההסמכה שלו איננה בהנדסת רכב.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אני לא קובע שום דבר פסקני היות ולא ראיתי את התעודות שלו בעצמי, ובוודאי שאני לא רוצה להוציא את דיבתו רעה.

זכור לי שבמהלך הפיצוצים שחלו לאחר פרשת נמרי קיפניס צויין, ונמרי אף אישר זאת בעצמו, שהתואר שלו הוא בתחום הנדסה אחר היות ואין בארץ מוסד שמסמיך בהנדסת רכב. זה לא סותר את העובדה שזהו תחום עיסוקו ומומחיותו.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
(ועדיף גם שלא נזכיר את ה"עצות" שהוא נתן בפרק שדן בצמיגיות).

 

כן מהנדס רכב, לא מהנדס רכב.

דווקא כדאי מאוד להזכיר:

1. אין תוקף לצמיג, אפשר לנסוע על אותו צמיג גם 10 שנים!

2. אין בעיה להתקין שני צמיגים שונים על אותו הסרן!

פורסם
אני לא קובע שום דבר פסקני היות ולא ראיתי את התעודות שלו בעצמי, ובוודאי שאני לא רוצה להוציא את דיבתו רעה.

זכור לי שבמהלך הפיצוצים שחלו לאחר פרשת נמרי קיפניס צויין, ונמרי אף אישר זאת בעצמו, שהתואר שלו הוא בתחום הנדסה אחר היות ואין בארץ מוסד שמסמיך בהנדסת רכב. זה לא סותר את העובדה שזהו תחום עיסוקו ומומחיותו.

 

אתה בעייתי אתה, זוכר ויודע. אתה גם מקפיד להסתכל מדי פעם מעבר לכתף???

 

נמרי למד בטכניון במקביל אלי. באותה תקופה היתה אפשרות לקחת קורסים בהנדסת רכב, שהיו משותפים לפקולטה להנדסת מכונות (אותה אני סיימתי) ולפקולטה להנדסה חקלאית שלמיטב זיכרוני הוא למד בה.

היו קורסים בדינמיקה של רכב, במנועי שריפה, בטריבולוגיה, בהכרת מכללי רכב, במיסוב הידרודינמי ועוד. היתה גם מעבדה רלוונטית.

התואר היה בהנדסת מכונות או הנדסה חקלאית, ולא היה תואר מפורש בהנדסת רכב.

 

יוסי

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
במוסך השלושה הוא אפילו לא הסתיר שהאלמנט יבוא בטיפול הבא :)

 

מעניין אם זה היה בציניות או באמת.

 

במקרה גם הלב וגם השלושה לקוחות שלי, ורואים טוב את ההבדל ביניהם.

האבא מהשלושה - בחור ציני מאין כמוהו, לא תשמע הרבה סיפורי אכזבה שבאים מכיוונו, אם בכלל.

בצד השני של הקשת יש את הלב, שמפרסם בכל מקום אפשרי (דפי זהב, 144, מדרג וכו') שהוא המוסך הכי אמין והכי הכי [...] אבל בפועל? יצא אוזן.

 

הכי כיף היה לראות את תגובת אפריים :-)

 

נ.ב.

חבל שלא באו לרון :lol:

 

(מצטער על ההקפצה, רק עכשיו ראיתי את הפרק)

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם
אתה בעייתי אתה, זוכר ויודע. אתה גם מקפיד להסתכל מדי פעם מעבר לכתף???

 

נמרי למד בטכניון במקביל אלי. באותה תקופה היתה אפשרות לקחת קורסים בהנדסת רכב, שהיו משותפים לפקולטה להנדסת מכונות (אותה אני סיימתי) ולפקולטה להנדסה חקלאית שלמיטב זיכרוני הוא למד בה.

היו קורסים בדינמיקה של רכב, במנועי שריפה, בטריבולוגיה, בהכרת מכללי רכב, במיסוב הידרודינמי ועוד. היתה גם מעבדה רלוונטית.

התואר היה בהנדסת מכונות או הנדסה חקלאית, ולא היה תואר מפורש בהנדסת רכב.

 

יוסי

 

גם אני זוכר הנדסה חקלאית, אז סטטיסטית, ואם נזניח את השטיון, אנחנו כנראה צודקים.

 

לגבי מבטים מעבר לכתף, בתחום שאני מתעסק בו, זה חלק מהעבודה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
אתה בעייתי אתה, זוכר ויודע. אתה גם מקפיד להסתכל מדי פעם מעבר לכתף???

 

נמרי למד בטכניון במקביל אלי. באותה תקופה היתה אפשרות לקחת קורסים בהנדסת רכב, שהיו משותפים לפקולטה להנדסת מכונות (אותה אני סיימתי) ולפקולטה להנדסה חקלאית שלמיטב זיכרוני הוא למד בה.

היו קורסים בדינמיקה של רכב, במנועי שריפה, בטריבולוגיה, בהכרת מכללי רכב, במיסוב הידרודינמי ועוד. היתה גם מעבדה רלוונטית.

התואר היה בהנדסת מכונות או הנדסה חקלאית, ולא היה תואר מפורש בהנדסת רכב.

 

יוסי

 

ה מבין ברכב במדינה הוא המדען הראשי של משרד התחבורה ומייסד "זיו אב הנדסה" - ד"ר אמיר זיו אב. לא שמעתי שמרצדס, GM ,סימנס ,וולוו/מרכבים,מנסמן ועוד הרבה ,ביקשו מנמרי לפתור להם בעיות ושילמו בשימחה למי שכהנדסאי עתודאי לפני 47 שנה ייסד את מדור נסיעות הנסיון ברכב הראשון ב"מעריב" (תחת הנחיית הקיבוצניק האמריקאי (ז"ל) מהצפון שלא כתב עברית - ג'ו ...שכחתי שמו - הוא היחיד שהיה לו מה ללמד את אמיר על רכב בישראל).

פורסם
(תחת הנחיית הקיבוצניק האמריקאי (ז"ל) מהצפון שלא כתב עברית - ג'ו ...שכחתי שמו - הוא היחיד שהיה לו מה ללמד את אמיר על רכב בישראל).

 

ג'ו קריידן ?

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
כאחד שמכיר את הענף טוב כבר יותר משלושים שנה אני רוצה לומר לכם שכבר מצפיה

אתמול בתוכנית הבנתי שהרבה השתנה לטובה בשנים האחרונות מבחינת הגינות המוסכים

כי יחסית "הרמאים" לא הגזימו יותר מידיי ואני אישית חושב שיתכן גם שהם במובן מסויים קורבן

של התוכנית עצמה .

אני הסתובבתי במוסכים מגיל ילדות ואני זוכר זמנים שהכלי הכי חשוב במוסך היה ארגז גדול של ספרי צבע שאיתו

היו צובעים חלקים שכאילו החליפו ושהלקוחות שילמו עליהם מחיר מלא .

עצם העובדה שאף מוסך מהעשרות שביקרו בהם לא עשה את זה עד שמצאו איזה מוסך שהחליף מצבר

מקורי וישן ,ושחטו אותו, או מוסך אחר שיתכן שהתברבר עם פירוק של קודניות והתקנות כי הרי רימו אותו בתסמינים

שאמרו לו אבל לא היה מספיק גבר להודות בטעות ולבקש תשלום שהולם חיבור של חוט ,אם אלו הרמאים

שמצאו אז המצב בענף מצויין .

 

היום היה אצלי במוסך דוד נמרי והוא סיפר לי שבדרך כלל ביום צילום אחד מוצאים גם צדיקים וגם רמאים

ואילו בתוכנית שעשו על המוסכים נדרשו שלושה ימי צילום ועשרות מוסכים עד שמצאו את אותם מסכנים

שנפלו בפח .

 

אני, מצד שני, זוכר שלא היה נדיר שמוסך לא מאתר תקלה ולא לוקח כסף ,ומפנה אותך למי שאולי כן ייאתר. לא מחליף חלקים סתם. (דוגמה - מוסך גורבן בתחנה הישנה עבד ימים ולא איתר למה הלארק נכבה, לא לקח כסף. - הבעיה היתה סוויץ. כנ"ל היו מהבייבי פורד 46 ועד האיזטות והב.מ.וו 700. לא תיקנת - לא שילמת.) מי היום ייעשה כך ? יאללה - תן גז. אחריך יש לקוח יותר פשוט.)


×
×
  • תוכן חדש...