Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2518 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חס וחלילה. רק שיפצת את המנוע וכבר אתה מנסה להרוג אותו? אמנם לא הצלחתי למצוא ספר רכב מתאים ברשת אך ממספר אתרים של חברות השמנים ההמלצה עומדת על 5W40 או 10W40. המלצות ישנות ברחבי הרשת מדברות על 15W40 אך המנוע שלך חדש ונקי ואני לא רואה סיבה להשתמש בצמיגות כזו גבוהה.

 

לפי הספר רכב ואוטודאטה כדאי לשים 10-40 באקלים חם. אבל זאת לא היתה השאלה.

לפי מה שאני למדתי במנועים מסוג ישן להתנעות הראשונות של המנוע צריך להשתמש בשמן נקי מפולימרים ומתוספים כיוון שטבעות הבוכנה עדיין בשלב ההתאמה לצילינדר. אני לא מדבר על נסיעה רק על התנעות בימים הראשונים.

  • תגובות 170
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפי מה שאני למדתי במנועים מסוג ישן להתנעות הראשונות של המנוע צריך להשתמש בשמן נקי מפולימרים ומתוספים כיוון שטבעות הבוכנה עדיין בשלב ההתאמה לצילינדר. אני לא מדבר על נסיעה רק על התנעות בימים הראשונים.
בעיקרון ישנה אגדה שגורסת שלהרצת מנוע (2000 קילומטר כמדומני) מומלץ להשתמש בשמן מינרלי פשוט כדי שהמנוע יקבל "צורה" והתאמה מהירה. אין שום עניין להשתמש בשמן חד דרגתי שאינו תואם את הוראות היצרן. ברוב המקרים שמן מינרלי רגיל מכיל רק את התוספים הבסיסיים כדי לעמוד בתקן ולא מעבר לכך. מה שכן ישנם מספר שמני "פרימיום" כדוגמת רויאל פרפל אשר כתוב עליהם במפורש שלא מומלץ להשתמש בהם בזמן הרצת המנוע.

Royal Purple recommends waiting until the manufacturer’s first scheduled oil change or a minimum of 2,000 miles in new gasoline engines.
אם הייתי במקומך, הייתי רוכש שמן מינרלי ישראלי (פז, דלק וכד') בצמיגות המתאימה (10W40) ובתקן SL לפחות, מבצע הרצה כראוי ומיד בסיומה מחליף לשמן חצי סינתטי 10W40.
פורסם

מצוין, חדל קשקשת בואו נמשיך.

 

הנעה קדמית

 

TUKxpl.jpg

 

לאט ובעדינות

 

yb4k8l.jpg

 

יחידת הכוח בבית

 

Eq4izl.jpg

 

תושבת גיר

 

JiMaBl.jpg

 

תושבת עליונה מורכבת

 

ew0TMl.jpg

 

חיבור צינורות דלק, את הפילטר אני אחליף בהמשך

 

MemtZl.jpg

 

IHusQl.jpg

 

כבל קלאץ'

 

s3zHCl.jpg

 

מכסה מפלג חדש

 

jV5XNl.jpg

 

מצבר

 

eRY89l.jpg

 

משקפיים, חיבור בין יחידת הכוח לשלדה (בסופו של דבר)

 

zHuj6l.jpg

 

מבט מלמטה

 

sj1V3l.jpg

 

זה הנוף מלמטה

 

pPvYrl.jpg

 

שיהיה חג שמח ושנה טובה!

פורסם

פרוייקט מרשים, כיף לקרוא ויותר מזה כל הכבוד על הצילומים המפורטים.

ושכמו שכתוב על המצבר - שיהיה לך quick start בסיבוב המפתח לראשונה!

 

אגב, לא היה מצב להסב את המנוע להזרקה ? - מסובך מדי או כדי לשמור על המקוריות ?

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

סטודנט שלום רב !

הסבה למוזרק מסובך מדי, לא כלכלי, פגיעה במקוריות, לא מעשי !!

טיפ קטן נוסף להבא לפותח השרשור, להבא הייתי ממליץ להרכיב מנוע ללא קרבורטור מורכב, וללא מכסה מפלג מורכב, וכך גם היתה נמנעת שבירתו, גם הקרבורטור היה יכול לקבל מכה בריאה שעלולה לגרום לו נזק בלתי הפיך.

ניתו להסתדר ללא מיכל תא הוואקום המיועד לדיאפרגמת צוק.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

 

טיפ קטן נוסף להבא לפותח השרשור, להבא הייתי ממליץ להרכיב מנוע ללא קרבורטור מורכב, וללא מכסה מפלג מורכב, וכך גם היתה נמנעת שבירתו, גם הקרבורטור היה יכול לקבל מכה בריאה שעלולה לגרום לו נזק בלתי הפיך.

ניתו להסתדר ללא מיכל תא הוואקום המיועד לדיאפרגמת צוק.

בברכה

צביקה

 

המטרה הראשונית היתה להניע את המנוע על השולחן אבל זה ירד מהר מאוד מהפרק והקרבורטור נשאר תלוי. מכסה המפלג היה שבור עוד בתחילת הפרוייקט והתרסק לגמרי עוד על השולחן.

במידה ויהיו בעיות בתושבת קרבו' תחתונה הצלחתי למצוא חנות חלפים ששימרה אחד בשקית סגורה ובמצב מעולה (150 שקל), מה שחסר לי זה התושבת המתכתית העליונה עליה יושבים הכבל צ'וק וגז, לא מאמין שתיהיה בעיה להשיג מפירוק.

 

תודה, חג שמח

פורסם

שלום רב !

תושבת מקורית במחיר של 150 שקל, במידה והתושבת לא אולד סטוק, מה שהתברר שהיא התקשתה התיבשה וניסדקה, המחיר אפסי !!

היכן התושבת המקורית של הכבל גז והצוק, היא לא היתה ברכב כשקנית אותו? כיצד רצית להניע מנוע על השולחן ללא סטרטר, ומים בבלוק?

 

וללא נורת ביקורת וזמזם ללחץ שמן, טעינה וחום מנוע?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב !

תושבת מקורית במחיר של 150 שקל, במידה והתושבת לא אולד סטוק, מה שהתברר שהיא התקשתה התיבשה וניסדקה, המחיר אפסי !!

היכן התושבת המקורית של הכבל גז והצוק, היא לא היתה ברכב כשקנית אותו? כיצד רצית להניע מנוע על השולחן ללא סטרטר, ומים בבלוק?

 

וללא נורת ביקורת וזמזם ללחץ שמן, טעינה וחום מנוע?

בברכה

צביקה

 

מספר חלקים מהרכב נמכרו במהלך השנים שהוא שכב (אף אחד לא באמת האמין שמישהו יגע בו), הסטרטר כבר הורכב לפני ההכנסה לתא אבל בכל מקרה לוגיסטיקה מסובכת וכמו שאמרתי ירדתי מזה מהר מאוד.

פורסם

יופי של עבודה. אני שמח שעדיין קיימים אנשים שממש מעריכים את רכבם. כל הכבוד לך על ההשקעה של השרשור עם התמונות וההסברים.

מקווה שיהיו עוד שרשורים מסוג זה.

גדי

seat ibiza mk2 1.8

פורסם
מה שכן ישנם מספר שמני "פרימיום" כדוגמת רויאל פרפל אשר כתוב עליהם במפורש שלא מומלץ להשתמש בהם בזמן הרצת המנוע.

 

אם כבר הגעת עד האתר של רוייאל פרפל וציטטת משם משפט, היית צריך להוסיף כי לרוייאל יש שמן שנקרא Brake in engine oil המיועד לרכבים בתולים או למנועים משופצים. מעולם לא חקרתי מה בדיוק הוא מכיל או מה טיבו אבל אני רוצה להאמין שהמתכון של השמן הזה שונה משאר השמנים ומיטיב עם מנועים חדשים.

בכל מקרה וללא קשר לסוג השמן הייתי מציע לבצע החלפה של השמן ופילטר (מקורי בלבד! אני לא מבין למה שמת פילטר סיני, חבל) לאחר 2,000-5,000 ק"מ.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

אני מתנצל על העיכוב הגדול אבל בגלל תקופת החגים יש משימות אחרות לעשות ולא נשאר כמעט זמן לפרוייקט.

בכל אופן אני משתדל לעשות קצת כל יום ולאסוף כמה שיותר תמונות.

 

 

טבעת איטום סעפת פליטה הוחלפה, חיבור הסעפת לצנרת הפליטה.

 

OlnQYl.jpg

 

סאנרוף..

 

jgy8ql.jpg

 

החלפת גומיות צירייה (ופרסומת סמויה לפיוזטי)

הציריות תקינות אני אחליף רק את כל הגומיות.

 

7ymhpl.jpg

 

הישנה

 

1nbDFl.jpg

 

סט חדש

 

gHTJ3l.jpg

 

ABLCnl.jpg

 

fAQS5l.jpg

 

E67Swl.jpg

 

LOVGcl.jpg

 

Qqflbl.jpg

 

גריז חדש

 

jAxtMl.jpg

 

0Bytdl.jpg

 

55aEdl.jpg

 

B1g5al.jpg

 

WDwFRl.jpg

 

חיבור צירייה שמאלית בזהירות לגיר כדי לא לגזור את הברגים

 

Vwq0hl.jpg

 

מבט מלמעלה

 

l2nBKl.jpg

 

2aOiXl.jpg

 

6vT09l.jpg

 

תותבי מיסב (בושינג) חדשים אני גם אשים.

 

l9F7Ll.jpg

 

רדיאטור ומעבה

 

dpmkDl.jpg

 

מאורר

 

Dy1uRl.jpg

 

עוד יום קצר בפרוייקט הגיע לסיומו

 

c6hU4l.jpg

 

בגזרה אחרת בינתיים..

 

xEzssl.jpg

 

מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון! :-D


×
×
  • תוכן חדש...