Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5116 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתלבט בין 3 ברכבים האלה (לאנסר 1500 סמ"ק).

כולם סביב ה- 3-4 שנים.

מה עדיף מבחינת גודל בגאז'/ בטיחות / עלות אחזקה.

האם כדאי לפנות לרכבים מליסינג?

עד כמה משמעותי ההפרש במחיר לעומת פרטי יד ראשונה?

 

נ.ב. הרכב הור רכב עיקרי למשפחה עם תינוק.

פורסם

תוכל לקרוא במדורי הכלכלה השונים על כך שאנו בתחילתו של מיתון.

 

בהתאם לכך, גם היבואנים וגם חב' הליסינג, מרגישות האטה בפעילות.

 

תוסיף לזה את העובדה שמזה תקופה די ארוכה שוק הרכב מוצף במכוניות, חלקן מליסינג/השכרה וחלקן מבעלות פרטית, שאנשים מתקשים למכור, בעיקר בשל התחרות הקשה מצד המגרשים למיניהם, שנותנים פריסת תשלומים ואחריות ועוד אי אלו סוכריות על מנת למשוך את הקליינטים.

 

בשקלול של כל הנתונים שמסרתי לעיל, עולה שאם תחפש היטב בלוחות, תוכל למצוא מכוניות מצוינות מיד ראשונה, הבעלים מן הסתם כבר לחוץ למכור, על כן תוכל גם להתמקח איתו על המחיר, כאשר בהחלט המוכרים יודעים שמי שלא מתגמש, עשוי לעתים לחכות הרבה חודשים עד לביצוע העסקה המיוחלת.

 

 

בהצלחה

פורסם

לענין ההתלבטות בסוג הרכב, השאלה מה אתה מחפש מהרכב. היונדאי אי 30 היא בעלת 5 דלתות, אני חושב שלמיצובישי יש את הבגז' הכי גדול מבין ה- 3 שציינת.

 

אני הייתי בודק גם אופציות נוספות כגון פורד פוקוס, או הונדה סיביק.

פורסם
מתלבט בין 3 ברכבים האלה (לאנסר 1500 סמ"ק).

כולם סביב ה- 3-4 שנים.

מה עדיף מבחינת גודל בגאז'/ בטיחות / עלות אחזקה.

האם כדאי לפנות לרכבים מליסינג?

עד כמה משמעותי ההפרש במחיר לעומת פרטי יד ראשונה?

 

נ.ב. הרכב הור רכב עיקרי למשפחה עם תינוק.

 

מבחינת מה שציינת, נראה לי שהמיצובישי לאנסר עדיפה. יש לה תא מטען גדול, רמת בטיחות גבוהה (6 או 7 כריות אוויר) ועלות האחזקה שלה סבירה מאוד. מבחינת זריזות ועיצוב פנים היא אולי קצת פחות טובה מהמאזדה או מהיונדאי, אבל לא כתבת שזה בכלל חשוב לך.

 

בהחלט כדאי לפנות ולחפש רכב מליסינג, במיוחד כשמדובר בשלושת הרכבים הללו. ההפרש במחיר בין רכב מפרטי לרכב מליסינג יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ובסופו של דבר אתה מקבל את אותו הרכב בדיוק! למה לשלם יותר? תקנה היום בזול ותמכור בזול בהמשך. אני מציע לך להגיע לסוכנות טרייד אין גדולה ומסודרת, להתרשם ממגוון הרכבים הגדול ולבחור רכב ליסינג שמור ומטופל. יש המון כאלו בשוק.

פורסם

השוואה של דגמי הבסיס של כל אחת מהן (מזדה 3 אקטיב, מיצובישי לנסר invite ויונדאי i30 inspire)

 

ביצועים- i30 חזקה משתי האחרות שדי דומות אחת לשניה בביצועים (המזדה מרגישה נמרצת יותר, אבל רק מרגישה). תחליט בעצמך כמה סעיף זה חשוב לך.

 

מרווח- המזדה הכי צפופה והלנסר הכי מרווחת בתא הנוסעים כאשר ה- i30 באמצע. תא המטען של הלנסר בינוני בגודלו ול-i30 יתרון בזכות מבנה 5 דלתות שמעניק גמישות רבה יותר בהובלת דברים.

 

אבזור- המזדה בפירוש פחות מאובזרת מהשתיים האחרות, היונדאי והלנסר דומות שלכל אחת יש אבזור שאין בשניה וזה בעיקר עניין של הצורך שלך. ביונדאי USB בכל הדגמים וחלון גג בחלקם (תלוי בשנתון) ובלנסר הגה+ידית הילוכים מעור ומחשב דרך.

 

בטיחות- במזדה 3 הקודמת (נכנסת בשנתון שאתה מדבר עליהם) לא היתה בקרת יציבות, בחדשה כן. למזדה וליונדאי 6 כריות אויר וללנסר 7 כריות אויר וצמיגים במידה נדיבה יותר.

 

אמינות- שלושתן אמינות ולא נראה לי שיש הבדל מהותי באחזקה ביניהן.

 

 

אני כן הייתי מחפש מכוניות מיד ראשונה פרטית. בעלי מכוניות כאלו פרטיות סובלים מאוד מההצפה בשוק הליסינג של אותם דגמים ולכן יהיו גמישים במחיר כאשר הפער לפעמים שווה את זה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

ממליצה לך להתמקד במאזדה 3 מליסינג - תא מטען מרווח, עלויות אחזקה סבירות, וצריכת דלק דומה ללאנסר וi30

ובעיקר, מחיר תחרותי (15-40 אחוז הנחה), יותר משתי האופציות הנוספות שציינת.

 

יש מגוון "מאזדות" בציי הליסינג, כי ב2008 זה היה הרכב הכי מבוקש בשוק,

והיום יש כבר דגם חדש ומתחרות נוספות כמו יונדאי ופורד שנוגסות לה בנתח הליסינג.

 

ענת

אוויס

 

מתלבט בין 3 ברכבים האלה (לאנסר 1500 סמ"ק).

כולם סביב ה- 3-4 שנים.

מה עדיף מבחינת גודל בגאז'/ בטיחות / עלות אחזקה.

האם כדאי לפנות לרכבים מליסינג?

עד כמה משמעותי ההפרש במחיר לעומת פרטי יד ראשונה?

 

נ.ב. הרכב הור רכב עיקרי למשפחה עם תינוק.

פורסם
ממליצה לך להתמקד במאזדה 3 מליסינג - תא מטען מרווח, עלויות אחזקה סבירות, וצריכת דלק דומה ללאנסר וi30

ובעיקר, מחיר תחרותי (15-40 אחוז הנחה), יותר משתי האופציות הנוספות שציינת.

 

יש מגוון "מאזדות" בציי הליסינג, כי ב2008 זה היה הרכב הכי מבוקש בשוק,

והיום יש כבר דגם חדש ומתחרות נוספות כמו יונדאי ופורד שנוגסות לה בנתח הליסינג.

 

ענת

אוויס

 

מצטער, אני לא מקבל המלצה על דגם מדור קודם ללא בקרת יציבות רק כי אפשר להשיג מחיר טוב יותר עליו בחברות השכרה\ליסינג (שתקועות עם מלאי גדול) בגלל שהוא היה הכי מבוקש בשוק ב- 2008. מזדה 3 היא הרכב שב-2008 נמכר הכי הרבה אבל זה לא אומר שזה הרכב הכי מבוקש היום בתור משומש. מעבר לכך שזה לא נכון אני גם לא חושב שתא המטען מרווח בהשוואה למתחרות שהוא ציין ולא בטוח שיש לו יתרונות אחרים...אז למה בכל זאת להמליץ עליו?

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
השוואה של דגמי הבסיס של כל אחת מהן (מזדה 3 אקטיב, מיצובישי לנסר invite ויונדאי i30 inspire)

 

ביצועים- i30 חזקה משתי האחרות שדי דומות אחת לשניה בביצועים (המזדה מרגישה נמרצת יותר, אבל רק מרגישה). תחליט בעצמך כמה סעיף זה חשוב לך.

 

מרווח- המזדה הכי צפופה והלנסר הכי מרווחת בתא הנוסעים כאשר ה- i30 באמצע. תא המטען של הלנסר בינוני בגודלו ול-i30 יתרון בזכות מבנה 5 דלתות שמעניק גמישות רבה יותר בהובלת דברים.

 

אבזור- המזדה בפירוש פחות מאובזרת מהשתיים האחרות, היונדאי והלנסר דומות שלכל אחת יש אבזור שאין בשניה וזה בעיקר עניין של הצורך שלך. ביונדאי USB בכל הדגמים וחלון גג בחלקם (תלוי בשנתון) ובלנסר הגה+ידית הילוכים מעור ומחשב דרך.

 

בטיחות- במזדה 3 הקודמת (נכנסת בשנתון שאתה מדבר עליהם) לא היתה בקרת יציבות, בחדשה כן. למזדה וליונדאי 6 כריות אויר וללנסר 7 כריות אויר וצמיגים במידה נדיבה יותר.

 

אמינות- שלושתן אמינות ולא נראה לי שיש הבדל מהותי באחזקה ביניהן.

 

 

אני כן הייתי מחפש מכוניות מיד ראשונה פרטית. בעלי מכוניות כאלו פרטיות סובלים מאוד מההצפה בשוק הליסינג של אותם דגמים ולכן יהיו גמישים במחיר כאשר הפער לפעמים שווה את זה.

 

מצטער להגיד אבל חלק גדול מכאן זה קשקוש...

דבר ראשון: ההבדל בביצועים בין המאזדה 1.6 לבין הלאנסר 1.5 הוא גדול. בטח שיותר גדול מהיתרון שיש לI30 על פני המאזדה. (12.1 ביונדאי, 13.1 במאזדה 14.3 במיצובישי {שזה יותר איטי מהפוקוס שהיא בעצמה סמל לאיטיות}). גם בעקיפות ותאוצות ביניים ההפרשים בין המאזדה למיצובישי משמעותיים. הבדל בהרגשה בלבד?! תעשה טובה...

מרווח - המאזדה לא הכי צפופה. הדגם החדש אולי לא שיא המרווח, אבל המרווח לא פחות טוב משל הI30. בדגם הישן אולי היה קצת צפוף מאחורה (אגב לנו במשפחה יש את הדור הראשון של ה-3, אנחנו 5 נפשות ואנחנו מסתדרים עם המרווח מצויין). הלאנסר אכן הכי מרווחת מבין השלושה, אבל תא הנוסעים עשוי מהחומרים הכי פחות טובים וההרגשה בה זולה למרות העיצוב והצבעים הבהירים והנעימים לעין.

אבזור - ידית הילוכים מעור וציפוי הגה מעור אתה יודע בדיוק את מה זה מעניין... אולי זה יותר נעים למגע מפלסטיק (שאגב גם במאזדה וגם הI30 מרגיש מצויין), אבל זה לא מכפה על החומרים הזולים שמקיפים את התא נוסעים בלאנסר. מחשב דרך יש גם ב-3 (בכל הדגמים של הצורה החדשה, גם באקטיב).

בטיחות - גם הI30 מהשנה הראשונה נכנסת בתקציב נכון? לידיעתך היא קיבלה ציון של 4 כוכבים ורק אחרי שנה היא קיבלה גם את הכוכב החמישי. אם תשווה את צורה החדשה של ה-3 והדגם המחודש של הI30 (בשניהם 2009 ומעלה) אתה תראה שהבטיחות זהה בין שתיהן.

 

בקיצור, לא מסכים איתך בשום דבר כמעט. וההצעה על הדגם הקודם של המאזדה (שענת מאוויס הציעה) הייתה מתוך כוונה של לחסוך כסף. כמובן שפותח השרשור יכול גם לא להקשיב לה... זו החלטתו בלבד. (ד"א ל3 הקודמת בכל זאת יש יתרונות מסויימים לעומת הI30 והלאנסר כך שההצעה שלה לא כזאת גרועה)

 

לפותח השרשור, אני ממליץ לך לערוך נסיעת מבחן בלאנסר ותבדוק האם הביצועים שלה מספקים אותך. אם כן, זאת באמת רכישה טובה וכדאית. היא אמינה, מרווחת, נוחה, שימושית וקלה להחזקה.

פורסם
קאספר מה עם גילוי נאות קטן? משרשור קודם שהיה כאן הבנתי שאתה עובד אצל יבואן מיצובישי/יונדאי.. למה אחרים צריכים להיות מזוהים ואתה לא? שלפחות גולשים תמימים יבינו למה אתה ממליץ על הרכבים ומה הסיבה. לי לפחות זה מאוד מציק בעין.

 

אין לי קשר ישיר ליונדאי (להיפך, יונדאי מתחרה במיצובישי בחלק מהדגמים) ואין לי רווח או אינטרס בהמלצה על יונדאי משומשת. כנ"ל לגבי מיצובישי, אני מתעסק ברכב חדש ולכן אשמח אם תסביר לי איזה אינטרס או רווח יש לי מהמלצה על דגם משומש שכבר אינו משווק.

בנימה אישית יותר, אני פה מהיום הראשון שהפורום קיים. אתה מוזמן לבדוק כל הודעה שלי ותראה לי איפה עשיתי שימוש בפורום כדי לקדם לטובת רווח אישי את המותג בו אני עובד. אחרי שתעבור על כל ההודעות שלי תראה שבכל שרשור שעוסק במיצובישי הגבתי מתוך ידע והכרות מעמיקה שיש לי עם דגמי המותג כשירות לגולשים או כדי להעמיד עובדות על דיוקן.

אם אתה חושב שכתבתי בשרשור הזה משהו לא נכון אתה מוזמן להגיב לגופו של עניין ונדון בזה בשרשור, אם בחרת להתעסק רק בגילוי נאות שאיני רואה את הסיבה לו במקרה הזה אז כנראה אין לך משהו חזק יותר לדון בו.

 

מצטער להגיד אבל חלק גדול מכאן זה קשקוש...

דבר ראשון: ההבדל בביצועים בין המאזדה 1.6 לבין הלאנסר 1.5 הוא גדול. בטח שיותר גדול מהיתרון שיש לI30 על פני המאזדה. (12.1 ביונדאי, 13.1 במאזדה 14.3 במיצובישי {שזה יותר איטי מהפוקוס שהיא בעצמה סמל לאיטיות}). גם בעקיפות ותאוצות ביניים ההפרשים בין המאזדה למיצובישי משמעותיים. הבדל בהרגשה בלבד?! תעשה טובה...

 

תעשה לי טובה בחזרה, אתה כותב התרשמות על סמך נתונים יבשים ואני מקשקש?! ת'כלס בשטח לנסר 1.5 ומזדה 3 דומות מאוד בביצועים, למזדה יתרון בתחושה הזריזה אבל כאמור זו רק תחושה. בכל מקרה סעיף הביצועים לדעתי משני בחשיבות ברכב כזה.

 

מרווח - המאזדה לא הכי צפופה. הדגם החדש אולי לא שיא המרווח, אבל המרווח לא פחות טוב משל הI30. בדגם הישן אולי היה קצת צפוף מאחורה (אגב לנו במשפחה יש את הדור הראשון של ה-3, אנחנו 5 נפשות ואנחנו מסתדרים עם המרווח מצויין). הלאנסר אכן הכי מרווחת מבין השלושה, אבל תא הנוסעים עשוי מהחומרים הכי פחות טובים וההרגשה בה זולה למרות העיצוב והצבעים הבהירים והנעימים לעין.

 

לא אמרתי שהמזדה הכי צפופה, אבל במשולש i30- לנסר-מזדה 3 היא בעלת שילוב מרווח הפנים+תא מטען הנחות יותר. הדגם החדש של המזדה הוא מתיחת פנים עמוקה של הקודם ללא שינוי מהותי (אם בכלל) בבסיס הגלגלים ובמרווח לנוסעים מאחור.

 

אבזור - ידית הילוכים מעור וציפוי הגה מעור אתה יודע בדיוק את מה זה מעניין... אולי זה יותר נעים למגע מפלסטיק (שאגב גם במאזדה וגם הI30 מרגיש מצויין), אבל זה לא מכפה על החומרים הזולים שמקיפים את התא נוסעים בלאנסר. מחשב דרך יש גם ב-3 (בכל הדגמים של הצורה החדשה, גם באקטיב).

 

הגה מעור מעניין אותי ועוד הרבה אנשים, זה הרבה יותר נעים למגע מהגה פלסטיק (של ה-i30 למשל לא נעים). אותך זה לא מעניין וזה לגיטימי, אבל את תבטל את הצורך הזה אצל אחרים. פותח השרשור מדבר על רכבים בני 3-4 שנים ולכן סיכוי גבוה שהמזדה 3 תהיה מהדור הקודם ללא מחשב דרך.

 

בטיחות - גם הI30 מהשנה הראשונה נכנסת בתקציב נכון? לידיעתך היא קיבלה ציון של 4 כוכבים ורק אחרי שנה היא קיבלה גם את הכוכב החמישי. אם תשווה את צורה החדשה של ה-3 והדגם המחודש של הI30 (בשניהם 2009 ומעלה) אתה תראה שהבטיחות זהה בין שתיהן.

 

שוב אתה נתפס ל-3 החדשה ומתעלם לגמרי מהקודמת שמתאימה לשנתון אליו מכוון פותח השרשור. בעצמי כתבתי בהודעה הראשונה שב-3 החדשה יש בקרת יציבות. בכל מקרה, אני מעדיף בקרת יציבות על פני עוד כוכב ריסוק אחד שנשלל מה-i30 בגלל איזה פלסטיק בתא הנוסעים שפגע ברגל הנהג (או משהו כזה) ותוקן במבחן חוזר.

 

בקיצור, לא מסכים איתך בשום דבר כמעט. וההצעה על הדגם הקודם של המאזדה (שענת מאוויס הציעה) הייתה מתוך כוונה של לחסוך כסף. כמובן שפותח השרשור יכול גם לא להקשיב לה... זו החלטתו בלבד. (ד"א ל3 הקודמת בכל זאת יש יתרונות מסויימים לעומת הI30 והלאנסר כך שההצעה שלה לא כזאת גרועה)

 

אשמח שתמנה פה את היתרונות שיש למזדה 3 (קודמת או הנוכחית) על i30 ומיצובישי לנסר. אם עד לפני שנתיים היה למזדה יתרון בסחירות גם זה גם לא קיים בגלל ההצפה מהדגם הזה בשוק.

 

לפותח השרשור, אני ממליץ לך לערוך נסיעת מבחן בלאנסר ותבדוק האם הביצועים שלה מספקים אותך. אם כן, זאת באמת רכישה טובה וכדאית. היא אמינה, מרווחת, נוחה, שימושית וקלה להחזקה.

 

 

התייחסות באדום

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

בקשר להערות שלך. מבחינת ביצועים - אם תשים את הI30 ליד ה-3 וליד הלאנסר היא זאת שתגיע ראשונה, המאזדה שנייה והלאנסר שלישית בהפרש יחסית גדול (מבדיקה שנערכה מתוך סקרנות במקום ריק כמובן). אם אתה מעוניין לדעת ה-3 הקודמת מגיעה כמעט באותו זמן עם היונדאי ובמהירות מסויימת היא אפילו מתחילה לצמצם את הפער. אני נתתי נתונים יבשים רק בשביל לתת סוג של כיוון.

גם בתאוצות ביניים הלאנסר מגיבה הכי פחות טוב וגם בהתקדמות רגילה-יומיומית המחסור בכוח מורגש.

 

מרווח - תא הנוסעים במאזדה המתוחה דומה לשל הI30, בקודמת (שיש בבעלותינו במשפחה) המרווח מעט פחות טוב, אבל לא גרוע כל כך ואפשר להידחס 3 אנשים במידות סבירות מאחורה. מבחינת תא המטען, ליונדאי יש את הנפח הקטן ביותר, אם כי בשל מרכב ההאצ'בק הוא נוח יותר להטענה. מהבחינה הזאת הלאנסר מובילה.

 

אבזור - מצטער, לפי דעתי ידית הילוכים מעור והגה מצופה מעור זה לא פתרון ולא מכפה על האיכות הירודה של הלאנסר (גם לאופטרה MORE בתקופתה היה הגה מצופה עור, ידית הילוכים מצופה עור וכל מיני שטויות.. אותי זה לא קונה ובטח שזה לא "צורך" כי אפשר להסתדר גם בלי זה יפה מאוד). הפלסטיקים עדיין דקים, ההרכבה לא מושלמת וההרגשה של שאר החומרים לא נעימה.

פה אני אתייחס גם ל-3 הקודמת וגם לנוכחית (שלדעתי אליה מתכוון פותח השרשור). הנוכחית לא נופלת באבזור שלה מהשתיים האחרות כאן והקודמת בכל זאת נותנת בקרת אקלים, 6 כריות אוויר רדיו דיסק מובנה וכו'. אני התייחסתי ל-3 החדשה כי רוב הסיכויים שאליה הוא מכוון.

בטיחות - אין לי הרבה מה להוסיף כאן, אם תקרא שוב את ההודעה הקודמת תבין מה הייתה הנקודה שלי.

לסיום אתה רוצה יתרונות של המאזדה? היא מספיק מרווחת, תא הנוסעים שלה הכי איכותי מבין כל האופציות כאן (בחדישה כמובן), התנהגות הכביש שלה והאחיזה טובה בהרבה משל המיצובישי והיונדאי, ההגה מרגיש הרבה יותר טוב משל היונדאי שאפילו נהג רגיל ירגיש בהבדל, תא מטען מרווח יותר משל היונדאי, מתלים בוגרים משל היונדאי (שביונדאי הם יותר מדי נוקשים, ללא יתרון בהתנהגות הכביש) האבזור מספק בקודמת (חוץ מהESP החשוב) ומצויין בחדישה.

 

כמו שראית המלצתי על הלאנסר. רק ציינתי שהביצועים שלה "על הפנים". גם הפוקוס דור 2 עם 100 כ"ס מרגישה יותר מהירה מהלאנסר, והיא עוד נחשבת לאיטית ועצלה מאוד. בהשוואה הזאת אם מדובר במאזדה 3 המתוחה היא מגיעה במקום השני ואם לא אז הI30 כנראה תיתן תמורה עדיפה מבחינת אבזור, בטיחות (תלוי בשנתון) ואיכות (למרות שמבחינת נהיגה והתנהגות כביש היא לא מגיעה לקרסוליי ה-3).

פורסם
בקשר להערות שלך. מבחינת ביצועים - אם תשים את הI30 ליד ה-3 וליד הלאנסר היא זאת שתגיע ראשונה, המאזדה שנייה והלאנסר שלישית בהפרש יחסית גדול (מבדיקה שנערכה מתוך סקרנות במקום ריק כמובן). אם אתה מעוניין לדעת ה-3 הקודמת מגיעה כמעט באותו זמן עם היונדאי ובמהירות מסויימת היא אפילו מתחילה לצמצם את הפער. אני נתתי נתונים יבשים רק בשביל לתת סוג של כיוון.

גם בתאוצות ביניים הלאנסר מגיבה הכי פחות טוב וגם בהתקדמות רגילה-יומיומית המחסור בכוח מורגש.

 

נראה לי שאפשר לסכם את הנקודה הזאת בכך שההפרש בין הלנסר למזדה אם קיים הוא זניח ולא אמור להוות שיקול או סיבה להעדיף אחת על השניה.

 

מרווח - תא הנוסעים במאזדה המתוחה דומה לשל הI30, בקודמת (שיש בבעלותינו במשפחה) המרווח מעט פחות טוב, אבל לא גרוע כל כך ואפשר להידחס 3 אנשים במידות סבירות מאחורה. מבחינת תא המטען, ליונדאי יש את הנפח הקטן ביותר, אם כי בשל מרכב ההאצ'בק הוא נוח יותר להטענה. מהבחינה הזאת הלאנסר מובילה.

 

נסה להכניס תינוק לכסא בטיחות במזדה 3. חבר טוב שלי בעל גובה ממוצע דופק כל הזמן את הראש או את הגב בגלל עיצוב הגג לקראת המפגש עם קורה C. נסה להכניס מבוגר בגודל ממוצע שישב מאחורי מבוגר נוסף בגודל ממוצע במזדה 3 ותראה כמה נוח יהיה. אין מה לעשות, ה- 3 ידועה בצפיפות שלה וזה לא משנה איזה דור זה כי מדובר באותו רכב ורק העיצוב שונה.

 

אבזור - מצטער, לפי דעתי ידית הילוכים מעור והגה מצופה מעור זה לא פתרון ולא מכפה על האיכות הירודה של הלאנסר (גם לאופטרה MORE בתקופתה היה הגה מצופה עור, ידית הילוכים מצופה עור וכל מיני שטויות.. אותי זה לא קונה ובטח שזה לא "צורך" כי אפשר להסתדר גם בלי זה יפה מאוד). הפלסטיקים עדיין דקים, ההרכבה לא מושלמת וההרגשה של שאר החומרים לא נעימה.

פה אני אתייחס גם ל-3 הקודמת וגם לנוכחית (שלדעתי אליה מתכוון פותח השרשור). הנוכחית לא נופלת באבזור שלה מהשתיים האחרות כאן והקודמת בכל זאת נותנת בקרת אקלים, 6 כריות אוויר רדיו דיסק מובנה וכו'. אני התייחסתי ל-3 החדשה כי רוב הסיכויים שאליה הוא מכוון.

 

רדיו דיסק מובנה יש כמעט לכולן ובטח לאלו בהן דן השרשור, כנ"ל לגבי 6 כריות אויר שזה פחות או יותר הסטנדרט היום. אז מה היתרון של ה- 3 הקודמת או החדשה באבזור? בקרת אקלים?! בוא נסכם שעל המזגן של ה-3 הקודמת לא כדאי ממש לדבר...

אני עדיין מחכה לשמוע איזה יתרון באבזור יש למזדה 3 על המתחרות שלה.

 

בטיחות - אין לי הרבה מה להוסיף כאן, אם תקרא שוב את ההודעה הקודמת תבין מה הייתה הנקודה שלי.

לסיום אתה רוצה יתרונות של המאזדה? היא מספיק מרווחת, תא הנוסעים שלה הכי איכותי מבין כל האופציות כאן (בחדישה כמובן), התנהגות הכביש שלה והאחיזה טובה בהרבה משל המיצובישי והיונדאי, ההגה מרגיש הרבה יותר טוב משל היונדאי שאפילו נהג רגיל ירגיש בהבדל, תא מטען מרווח יותר משל היונדאי, מתלים בוגרים משל היונדאי (שביונדאי הם יותר מדי נוקשים, ללא יתרון בהתנהגות הכביש) האבזור מספק בקודמת (חוץ מהESP החשוב) ומצויין בחדישה.

 

אני לא חושב שאיכות תא הנוסעים של ה- 3 הוא הוא משהו שבגללו צריך להעדיף אותה על האחרות כאן, אחרי הכל לא מדובר כאן בגולף דור 6.

מתלים בוגרים? פעם ראשונה שאני נתקל בהגדרה כזו. מה זה אומר?

שוב, מה כל כך מצויין באבזור של ה- 3 הנוכחית? אני מזכיר לך שמדובר בדגם אקטיב, כן?

 

כמו שראית המלצתי על הלאנסר. רק ציינתי שהביצועים שלה "על הפנים". גם הפוקוס דור 2 עם 100 כ"ס מרגישה יותר מהירה מהלאנסר, והיא עוד נחשבת לאיטית ועצלה מאוד. בהשוואה הזאת אם מדובר במאזדה 3 המתוחה היא מגיעה במקום השני ואם לא אז הI30 כנראה תיתן תמורה עדיפה מבחינת אבזור, בטיחות (תלוי בשנתון) ואיכות (למרות שמבחינת נהיגה והתנהגות כביש היא לא מגיעה לקרסוליי ה-3).

 

תשמע, היו לי לא מעט מכוניות שנחשבות בעלות התנהגות כביש טובה מאוד (205GTI, קליאו ספורט, ZX וולקן, אוקטביה VRS, פיז'ו 106). יש לי 25K ק"מ ניסיון על לנסר 1.5 ועוד ק"מ דומה על i30. נסעתי כמה שבועות על ה- 3 הקודמת. הפערים בין הלנסר למזדה 3 בהתנהגות הכביש לא גדולים כמו שנדמה לך ובפעם המיליון בשרשור הזה הם לא אמורים להכריע בצרכים שתאר פותח השרשור, בטח ובטח שההתנהגות המשובחת לטענתך של ה- 3 כרוכים בויתורים אחרים שתיארתי פה.

 

 

שוב פעם באדום

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

טוב, לדבר עם קיר זה נורא משעמם ולא מועיל, אבל בכל זאת חשוב לי לנסות להסביר לך (וגם לפותח השרשור על הדרך) :

דבר ראשון, אבזור זה לא הכל ברכב. כמובן שזה מוסיף המון, אבל יש דברים אחרים מעבר לזה. אני לא אקנה אוטו רק בגלל שיש לו חיבור MP3 או ציפוי עור זול. אני מעדיף שתא הנוסעים יהיה בעל הנדסת אנוש טובה, איכות הכפתורים, החומרים וההרכבה יהיו טובים ורק אז האבזור. בטח שאני לא ארצה אוטו עירום מאבזור, אבל אף אחת מכאן לא עירומה וכולן נותנות פחות או יותר את אותו הדבר. שום יתרון מוחץ לכאן או לכאן. (אגב הבקרת אקלים הידועה לשמצה ב-3 דור 1 מספקת ביותר. אולי לא יגרום לך לצינון, אבל הוא באמת מספק).

כמו שאמרתי המרווח ב-3 לא הכי טוב וזה באמת ידוע. אבל לא מדובר כאן במכונית צפופה עד כדי כך. מה שנכון הוא שהדלת האחורית צרה והכניסה אל המושב פחות נוחה מלמושב האחורי של הלאנסר, אבל כשאתה כבר ישוב בפנים, יש מספיק מקום גם ראש וגם לברכיים. אתה ממשיך וממשיך לנדנד כמו תקליט שבור עם ה"תנסה להכניס מבוגר למושב האחורי של המאזדה.." ועוד כמה קלישאות. אבל תקרא מה אני כותב לך פעם אחר פעם: אנחנו 5 מבוגרים במשפחה, עם גובה ממוצע של 1.74/5 פחות או יותר ולנו זה לא מפריע. אנחנו גם חששנו מזה בהתחלה ובסוף החלטנו שזה מספק אותנו ובחרנו בה למרות שיכולנו לבחור משהו אחר במקום.

איכות זה כן משהו שאני לפחות מחשיב למשהו חשוב. אני לא אוהב להיכנס למכונית שהפלסטיקים בה מרגישים כאילו היצרן חסך עליך והכל חלול ולא אחיד, אני אוהב שהכל מוצק, יושב במקום, הכפתורים מרגישים טוב ולא כאילו נלקחו מתחילת שנות האלפיים. אולי ה-3 היא לא שיא האיכות ונכון שהיא לא גולף, אבל ההרכבה בה טובה ולידה הלאנסר מרגישה פשוטה יותר והיא מנסה לכפר על זה עם עור פה ושם וצבעים בהירים יותר.

"מתלים בוגרים" - כוונתי הייתה שהמתלים משלבים נוחות נסיעה טובה עם התנהגות כביש טובה. ולא כאלה שנוקשים מדי (כמו בI30) ולא רכים (כמו בלאנסר). כאן זה עניין של העדפה, הלאנסר הכי נוחה, ה-3 מאוזנת באמצע והI30 נוקשה מדי על רצף שיבושים ושברים.

גם אני יצא לי לנהוג על שלושת הרכבים האלה. אם לא היה לי ניסיון איתם אז לא הייתי מגיב כאן מן הסתם. נכון שהיתרונות של ה-3 בהתנהגות הכביש לא אמורים להשפיע יותר מדי בבחירת רכב משפחתי, אבל אף אחת מבין השלושה לא מנצחת כן בנוק-אאוט ואת זה אתה חייב להבין.

 

בקשר לצריכת הדלק (פרמטר חשוב מאוד אצלנו במדינה), מפעמים שבדקנו יצא שהיונדאי הכי חסכונית. בקשר למאזדה או ללאנסר, בחלק מהבדיקות הלאנסר יצאה חסכונית יותר ובחלק המאזדה. אז בקשר אליהן אין לי החלטה ברורה לצריכת הדלק שלהן.

 

דבר אחרון, אתה מוזמן להמשיך להגיב לי, אבל נראה לי שכבר מיצינו את העניין. אני הבהרתי את העמדה שלי, ואתה מוזמן לחלוק עליה כמה שבא לך. בכל מקרה אני הסתמכתי רק על עובדות. ניסיון ואני עצמי עמדתי באותה התלבטות בערך כמו של פותח השרשור לפני קצת יותר מחצי שנה ובסוף הוחלט שנבחר במאזדה פה אחד ואנחנו מרוצים מהבחירה.

פורסם
טוב, לדבר עם קיר זה נורא משעמם ולא מועיל, אבל בכל זאת חשוב לי לנסות להסביר לך (וגם לפותח השרשור על הדרך) :

דבר ראשון, אבזור זה לא הכל ברכב. כמובן שזה מוסיף המון, אבל יש דברים אחרים מעבר לזה. אני לא אקנה אוטו רק בגלל שיש לו חיבור MP3 או ציפוי עור זול. אני מעדיף שתא הנוסעים יהיה בעל הנדסת אנוש טובה, איכות הכפתורים, החומרים וההרכבה יהיו טובים ורק אז האבזור. בטח שאני לא ארצה אוטו עירום מאבזור, אבל אף אחת מכאן לא עירומה וכולן נותנות פחות או יותר את אותו הדבר. שום יתרון מוחץ לכאן או לכאן. (אגב הבקרת אקלים הידועה לשמצה ב-3 דור 1 מספקת ביותר. אולי לא יגרום לך לצינון, אבל הוא באמת מספק).

כמו שאמרתי המרווח ב-3 לא הכי טוב וזה באמת ידוע. אבל לא מדובר כאן במכונית צפופה עד כדי כך. מה שנכון הוא שהדלת האחורית צרה והכניסה אל המושב פחות נוחה מלמושב האחורי של הלאנסר, אבל כשאתה כבר ישוב בפנים, יש מספיק מקום גם ראש וגם לברכיים. אתה ממשיך וממשיך לנדנד כמו תקליט שבור עם ה"תנסה להכניס מבוגר למושב האחורי של המאזדה.." ועוד כמה קלישאות. אבל תקרא מה אני כותב לך פעם אחר פעם: אנחנו 5 מבוגרים במשפחה, עם גובה ממוצע של 1.74/5 פחות או יותר ולנו זה לא מפריע. אנחנו גם חששנו מזה בהתחלה ובסוף החלטנו שזה מספק אותנו ובחרנו בה למרות שיכולנו לבחור משהו אחר במקום.

איכות זה כן משהו שאני לפחות מחשיב למשהו חשוב. אני לא אוהב להיכנס למכונית שהפלסטיקים בה מרגישים כאילו היצרן חסך עליך והכל חלול ולא אחיד, אני אוהב שהכל מוצק, יושב במקום, הכפתורים מרגישים טוב ולא כאילו נלקחו מתחילת שנות האלפיים. אולי ה-3 היא לא שיא האיכות ונכון שהיא לא גולף, אבל ההרכבה בה טובה ולידה הלאנסר מרגישה פשוטה יותר והיא מנסה לכפר על זה עם עור פה ושם וצבעים בהירים יותר.

"מתלים בוגרים" - כוונתי הייתה שהמתלים משלבים נוחות נסיעה טובה עם התנהגות כביש טובה. ולא כאלה שנוקשים מדי (כמו בI30) ולא רכים (כמו בלאנסר). כאן זה עניין של העדפה, הלאנסר הכי נוחה, ה-3 מאוזנת באמצע והI30 נוקשה מדי על רצף שיבושים ושברים.

גם אני יצא לי לנהוג על שלושת הרכבים האלה. אם לא היה לי ניסיון איתם אז לא הייתי מגיב כאן מן הסתם. נכון שהיתרונות של ה-3 בהתנהגות הכביש לא אמורים להשפיע יותר מדי בבחירת רכב משפחתי, אבל אף אחת מבין השלושה לא מנצחת כן בנוק-אאוט ואת זה אתה חייב להבין.

 

בקשר לצריכת הדלק (פרמטר חשוב מאוד אצלנו במדינה), מפעמים שבדקנו יצא שהיונדאי הכי חסכונית. בקשר למאזדה או ללאנסר, בחלק מהבדיקות הלאנסר יצאה חסכונית יותר ובחלק המאזדה. אז בקשר אליהן אין לי החלטה ברורה לצריכת הדלק שלהן.

 

דבר אחרון, אתה מוזמן להמשיך להגיב לי, אבל נראה לי שכבר מיצינו את העניין. אני הבהרתי את העמדה שלי, ואתה מוזמן לחלוק עליה כמה שבא לך. בכל מקרה אני הסתמכתי רק על עובדות. ניסיון ואני עצמי עמדתי באותה התלבטות בערך כמו של פותח השרשור לפני קצת יותר מחצי שנה ובסוף הוחלט שנבחר במאזדה פה אחד ואנחנו מרוצים מהבחירה.

 

או, זאת כבר תגובה שאני יכול להתחבר אל רוב מה שכתבת!

הדברים שעליהם אנחנו לא מסכימים הם כתוצאה של נקודת השקפה וצורך אישי. אולי לכם במשפחה של 5 מבוגרים בגובה 1.75 מטר המזדה 3 מספקת נוחות ראויה, אבל עבור זוג צעיר עם תינוק (שים לב לדרישות של פותח השרשור מהרכב) מפתח הדלת האחורי ב- 3 יכול להציק בנוסף לתא המטען הקטן יותר. מניסיון תא המטען של ה- i30 הכי נוח מהשלוש הנידונות כאן להעמסת עגלת תינוק למרות שאולי נפחו הקטן ביותר (הנה עוד דוגמא לכך שהנתונים היבשים לא נותנים תמונה נכונה). במשפחה בה יש אנשים גבוהים יותר ה- 3 פחות נוחה ובכלל משפחה שנוסעת הרבה עם חמישה ברכב טוב יעשו אם יכוונו לקבוצה אחת מעל ("רכבי מנהלים") כל עוד זה תלוי בה.

 

הלנסר פשוטה יותר בעיצוב הפנים שלה, מודה. יש כאלו שמחפשים את הכפתורים והעיצוב החללי ועבורם המזדה מתאימה יותר, יש גם כאלו שזה לא מרשים אותם ולא רוצים לוותר על נוחות בשביל עיצוב ועבורם העיצוב הנקי והפשוט (והנוח לתפעול) של הלנסר יתאים יותר (או לכל הפחות לא יהווה שיקול). לגבי איכות ההרכבה והפלסטיקה אני לא מסכים איתך, הפלסטיקה בלנסר 1.5 אמנם נטולת חומרים רכים (שופר בדגם 2012 מנוע 1.6) אבל איכות הבניה והשרידות הפלסטיקה ללא קירקושים טובה מאוד (לא יודע איך זה בשלוש, כנראה גם כך). אם היה מדובר בגולף MK6 אני חושב שנכון היה לציין זאת כיתרון מובהק, אבל ת'כלס כל היפניות די דומות באיכות תא הנוסעים שלהן.

אני עדיין מחכה לרשימת אבזור בה בולטת ה- 3 על האחרות המוזכרות פה. אולי תחסוך את המאמץ, אין לה שום יתרון והיא נחשבת למעשה לאחת העניות באבזור בקטגוריה.

 

כמו שפתחתי את ההודעה, אנחנו סה"כ חושבים די דומה על שלושת הרכבים. אבל בהמלצה על רכב צריך להתחשב בראש ובראשונה בצרכים של ה"לקוח" (במקרה הזה פותח השרשור) ולא סתם לדקלם יתרונות של רכב בלי קשר למה שהוא צריך. אם עבורך דיון כזה זה ל"דבר עם קיר" אז אתה צפוי למצוא את עצמך מדבר עם הרבה קירות בחייך, ביום שתתחיל לדפוק את הראש בקיר אולי ישתנה אצלך משהו בגישה לדעות אחרות משלך.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

×
×
  • תוכן חדש...