Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7997 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי, אין שום בעיה להשתמש במראות פנורמיות.

 

לי יש 2 מראות קטנות בצדדים, שמתלבשות על הרגילות.

 

שיהיו לך המראות האלה, ליתר בטחון וכדיי שיהיה כמה שפחות שטח מת.

 

המראות הללו הן קטנות מאוד ביחס למה שאתה רגיל אליהן, וביחס לאלה שאתה מלביש אותן עליהן. וכן אתה תתרגל כבר לבד (אני מקווה שכמוני) להשתמש ברוב המקרים במראה הגדולה כי בסך הכל היא מראה את מה שבאמת קורה לא כמו הפנורמית אבל עדיף שתהיה גם פנורמית כדי שתוכל לראות מה קורה מאחור במקרה והרגילות לא יעזרו.

 

 

וגיא, אני לא לוקח את הכיסא ממש ממש עד הסוף, כך פשוט אני רגיל.

הכיסא נוטה לאחור מאשר למלפנים, כדי שהרגליים לא יתנגשו עם ההגה :wink:

הכיסא רחוק יותר מאחרים כנראה אבל כך הוא יותר נוח בשבילי, אם אני מרגיש השפעה לרעה על הנהיגה שלי אז אני מסדר אותו במהירות האפשרית.

 

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נתחיל מזה.

 

 

אדון דניאל

 

 

 

 

א-ל תתקין מראה פנורמית. תתרגל לקיימת היא עדיפה.

לא מסכים.

מראה פנורמית ברגע שמתרגלים אליה היא יכולה לכסות הרבה יותר "שטח" מהמראה הקיימת ובכך למנוע מצב לא נעימים של "שטח מת".

 

דניאל.

 

צ'מע, עם כל הכבוד, ואין כבוד, אתה יכול לא להסכים עד מחר.

נעשו מחקרים, פורסמו כתבות, אבל אדון דניאל חושב שהוא יודע יותר טוב מכולם.

אז שיבושם לך, ותהנה עם המראה הפנורמית שלך, שמכסה לך הרבה יותר "שטח מת" -- כדבריך.

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם
וגיא, אני לא לוקח את הכיסא ממש ממש עד הסוף, כך פשוט אני רגיל.

הכיסא נוטה לאחור מאשר למלפנים, כדי שהרגליים לא יתנגשו עם ההגה :wink:

 

 

 

 

יוסי.

 

עכשיו חסר לך ללמוד איך לשים את היד על ההגה בשעה 12 , וכובע בייסבול על הראש... :?

פורסם

בנוסף למגרעות שצויינו פה לגבי המראה הפאנורמית, עוד חסרון גדול שלה היא נטייה להתנפץ בזמן תאונה, להבדיל ממראה מקורית רגילה אשר נסדקת בלבד.

דבר נוסף - מראה פנורמית מונעת שימוש בסוככי שמש.

 

ע"מ להמנע מהשטחים המתים שבין המראה המרכזית לצדדיות, ניתן להתקין מראות נוספות מעל הצדדיות, שלא מונעות שימוש במקוריות, אבל יכולות להוסיף עוד מעט שדה ראייה.

 

 

נצל"ש

לאחרונה חשבתי, מדוע לא מקמרים מעט את הצדדים של המראה המרכזית והופכים אותה לפנורמית בצדדיה?

אני מתכוון שיבנו אותה באותה צורה כמו שעושים במכוניות החדשות עם מראות הצד (בעלות הקו המקווקו) וכך במרכזה היא תהיה רגילה, אך מעניקה שדה ראייה רחב יותר בצדדים.

מה מונע את העניין? האם זה יגרום לסיבוכים בעת החלפת המראה למראת לילה?

פורסם

בנהיגה, בטחון = זרימה. נהג חדש שלא זורם עם התנועה, נתקע כשחוסמים את הנתיב שלו או מתקשה להשתלב בתנועה מהירה ובצמתים, ירגיש שהוא לא חלק מהזרם, יצפרו לו, הוא ירגיש שהנהגים האחרים מניאקים כי לא נותנים לו להשתלב, זה הדבר שמוביל לתסכול ולאיבוד בטחון, זה נפוץ יותר אצל נהגות מתחילות אבל גם לגברים זה קורה.

 

לכן חשוב מאוד להתחיל בנהיגה עם מלווה מנוסה, רגוע, אחד שיכול לעזור לך ולכוון אותך מראש, להראות לך איך להסתכל רחוק קדימה ולהקדים תרופה למכה (לעבור לנתיב אחר בזמן, להתאים את המהירות שלך לפני השתלבות בכביש מהיר וכו'). בקיצור, ללמד אותך לזרום. את היכולת להעריך לבד איך להשתלב בתנועה תפתח בעצמך, לפעמים זה לוקח פחות זמן לפעמים יותר, אבל זה יבוא - אבל הליווי הזה חשוב מאוד. ככה עשיתי עם אחותי הקטנה בזמנו, והיום היא מודה לי על כך שהייתי תמיד מעיר לה על דברים שקשורים לזרימה עם התנועה.

 

מעבר לזה - בהתחלה הנהיגה לוקחת את כל הריכוז שיש לך. אל תנסה לשחק אותה גבר עם יד על החלון ויד שניה על הרדיו (האמת זה לא מומלץ בלי קשר לניסיון...). שתי ידיים על ההגה, כבה את הרדיו או תשאיר אותו על ווליום נמוך, ותראה כל הזמן מה קורה מסביב. תתבונן בנהגים אחרים, איך הם מגיבים אליך. תלמד להגיב בחזרה- ממי כדאי להתרחק, איזה סימנים מראים שמישהו עצבני, הולך לעקוף או לסטות מהנתיב. יש הרבה נהגים ותיקים שהם גרועים יותר מכל נהג חדש - אלה עם הטלפון ביד אחת וסיגריה בשניה. תלמד את הכביש, את ההתנהגות של התנועה ותתרגל לזה, עד שתתחיל להנות.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

מראת לילה אם אני לא טועה זוהי המראה הסטנדרטית ברכב.

יש את הצ'ופצ'יק הקטן הזה שכאשר מעלים אותו למעלה או למטה הוא מכוון את המראה כך שבשעת הלילה עדיין יהיה לך שדה ראיה מבלי להסתנוור מפנסי המכוניות שמאחוריך.

פורסם
מראת לילה אם אני לא טועה זוהי המראה הסטנדרטית ברכב.

יש את הצ'ופצ'יק הקטן הזה שכאשר מעלים אותו למעלה או למטה הוא מכוון את המראה כך שבשעת הלילה עדיין יהיה לך שדה ראיה מבלי להסתנוור מפנסי המכוניות שמאחוריך.

 

אני יודע שזו מראה סטנדרטית. התכוונתי האם יצירת מראה עם קימורים בצדדים תפריע למנגנון ההחלפה בין מראת היום למראת הלילה.

פורסם
מראת לילה אם אני לא טועה זוהי המראה הסטנדרטית ברכב.

יש את הצ'ופצ'יק הקטן הזה שכאשר מעלים אותו למעלה או למטה הוא מכוון את המראה כך שבשעת הלילה עדיין יהיה לך שדה ראיה מבלי להסתנוור מפנסי המכוניות שמאחוריך.

 

אני יודע שזו מראה סטנדרטית. התכוונתי האם יצירת מראה עם קימורים בצדדים תפריע למנגנון ההחלפה בין מראת היום למראת הלילה.

 

הטיסו כבר בן אדם לירח.... אני לא חושב שאמורה להיות בעיה משמעותית לשלב בין שני המנגנונים האילה

 

אולי זה באמת דבר שנראה בעתיד הקרוב

פורסם

תודה רבה לכולכם, קשה לי לתאר עד כמה עזרתם לי (כהרגלכם בקודש). :D

 

חשבתי שיהיה נכון להוסיף עוד כמה פרטים -

לא למדתי שנתיים וחצי ברציפות, אלא עם הפסקות ארוכות.

בסך הכל עשיתי 120 שיעורים, כך שצברתי נסיון לא רע על הכביש (ביחס לתלמידי נהיגה אחרים), ועברתי בטסט השמיני - לא כי אני נהג גרוע, כך לפחות אמרו לי, אלא כי אני נוטה להתרגש בעת מבחן.

אני בן למשפחה חד הורית ואין לנו נהג אחר בבית, כך שקשה לי למצוא מלווה (למעט סנג'ור של שכן\דוד זה או אחר, דבר שיכול להתבצע לעתים רחוקות בלבד), קל וחומר אדם שיוכל ללוות אותי בתהליך רכישת הרכב (תחום שבו כל השכלתי מקורה בעיון בפורומים כדוגמת זה). :puppydog:

 

תקנו אותי אם הבנתי לא נכון, אבל המראה הפנורמית נשלפת? כלומר ניתן להתקינה ולהסירה באופן עצמאי? או שמא עלי לבצע זאת במוסך? חיפשתי בפורום ובאמת מצאתי דעות שליליות למדי באשר להתקנת מראה שכזו, אבל נראה לי שבמידה והמראה הפנורמית אמנם ניתנת להסרה, כדאי יהיה להתקינה לפרק זמן מוגבל, עד שאוכל להתרגל למראה הימנית בלבד.

 

שוב, תודה מקרב לב

----

I and the public know

What all schoolchildren learn

Those to whom evil is done

Do evil in return

פורסם
תקנו אותי אם הבנתי לא נכון, אבל המראה הפנורמית נשלפת? כלומר ניתן להתקינה ולהסירה באופן עצמאי? או שמא עלי לבצע זאת במוסך? חיפשתי בפורום ובאמת מצאתי דעות שליליות למדי באשר להתקנת מראה שכזו, אבל נראה לי שבמידה והמראה הפנורמית אמנם ניתנת להסרה, כדאי יהיה להתקינה לפרק זמן מוגבל, עד שאוכל להתרגל למראה הימנית בלבד.

 

אין צורך ללכת למוסך בשביל להרכיב/לפרק מראה פנורמית.

המראה הזו מתלבשת בעזרת שני מוטות אבטחה שנראים כמו האות כ (ובהיפוך)

בצדדי המוטו ישנם (אם אני זוכר נכון) שני ברגים שמתחברים למוט האבטחה השני בעזרת הברגה ואום. וזהו.

או שלחלופין, כאשר תקנה את המראה, בקש מהמוכר להתקין לך אותה. אני מאמין שהוא יעשה את זה.

פורסם
נראה לי שבמידה והמראה הפנורמית אמנם ניתנת להסרה, כדאי יהיה להתקינה לפרק זמן מוגבל, עד שאוכל להתרגל למראה הימנית בלבד.

 

אל תעשה את זה. ההרגלים שתקנה לך עכשיו, עוד שנים יהיה קשה פי 10 לשנות. אתה לא תתרגל לשימוש במראה הימנית תוך כדי נסיעה עם מראה פנורמית!!! תחשוב על נהגים שנושאים במשאית או טנדר עמוס, אין להם בכלל מראה אמצעית! השימוש העיקרי של מראה אמצעית הוא ברברס כמובן, בקבלת תמונה כללית של הסביבה, ובזיהוי רכבים שקרובים אליך יותר מדי מאחור. לכל המטרות האלה לא צריך מראה פנורמית. לפני סטיה/מעבר נתיב ימינה - רק מראה ימנית תעזור לך.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

מראות צדדיות לא נקראות מראות פנורמיות גם?

 

 

כשתכתבי בהודעות קודמות על מראות פנורמיות התכוונתי גם לצדדיות (קטנות שמתלבשות על הסטנדרטיות, בהחלט לדעתי לא מזיק עוזרות במעבר בין המראות הגדולות של המורה למכונית הפרטית בבית ועם הזמן ניתנות להסרה).

 

 

הודעות לגבי המראות הפנורמיות נטחנו כבר פעמים לא מעטות בפורום, אם ברצונך לקבל מידע נוסף באופן מהיר בצע חיפוש בפורום.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me


×
×
  • תוכן חדש...