Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדור איתור "קרובות"


A110
שימו לב! השרשור הזה בן 801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני זוכר פורשה בסימטה בתל אביב ליד בן יהודה בסוף שנות החמישים.

 

שלמה האם היא הייתה בעלת מרכב סגור?

בסוף עוד יסתבר שזו הייתה קרארה. סיכוי תמיד יש.

יוחאי, תודה על המאמץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוף איפה הייתי בסוף שנות החמישים! נולדתי ככ באיחור!

שלמה ספר פרטים - צבע, פתח אוורור יחיד או כפול במכסה האחורי, רישוי ישראלי או זר, האוטו היה חי ונוסע כשראית אותו או גרוטאה עומדת, וכו וכו,?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוף איפה הייתי בסוף שנות החמישים! נולדתי ככ באיחור!

שלמה ספר פרטים - צבע, פתח אוורור יחיד או כפול במכסה האחורי, רישוי ישראלי או זר, האוטו היה חי ונוסע כשראית אותו או גרוטאה עומדת, וכו וכו,?

 

לשאלתך היכן הייתה בשנות החמישים אני לא יודע להשיב...:roll:

למיטב זיכרוני הרב היה בצבע תכלת או אפור. פתחי אוורור שניים.

רישוי ישראלי אבל כנראה של מישהו שהיה הרבה בחו"ל או לא השתמש ברכב כי היה מוזנח ועצוב.

בשלב מסויים שמעתי שמישהו קנה אותו ומאז לא ראיתי לא שמעתי.

אגב, למרות המצב הכלכלי הגרוע בשנות השלושים עד שנות השישים הגיעו לישראל כל מיני מכוניות יפות חלקן הגדול נעלם. היו, בוגטי, מייבאך, מרצדס, קדילאק (סגורות פתוחות ולימוזינות), לינקולן, לינקולן קונטיננטל, בנטלי, פאקרד, AC אייס, מזרטי, שלא לדבר על מכוניות יפות אחרות כמו מרקיורי פתוחה, שברולט פתוחות, קריזלר ניו יורקר, וקריזלר וינדזור, פלימו, דודג' דה-סוטו, ביואיק, אולדסמוביל (זוכר שתיים פתוחות 1952 ו 1956) פורד טנדרבירד (מהן פתוחות), פונטיאק MG, יגואר, מורגן, ארמסטרונג סידלי, אוסטין פרינסס, אוסטין אטלנטיק, טריומף -רודסטר, המבר, רובר, דימלר, וולסלי, אלפא רומיאו ועוד רבות ששכחתי כעת...

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר ביואיק רודמסטר 1947 בירושלים בשנת 1986 רכב פתוח היה במכוניות שיקגו יחד עם קדילק פליטווד לימוזין שהגיעה לתפן ואופל קפיטן,עוד מכוניות שאני זוכר לארק 63 של חשמלאי בצבע ירוק מנוע 8 צילינדר,וקדילק 73 שהיתה של אשה מבוגרת ייבוא אישי מחול........והאמבר מודל 63 חונה בחנייה ברחביה,לארק 63 נוספת של אשה שהיתה נוסעת מאוד לאט היתה אוטומטית,חנתה ליד חנות פרחים עד שנת 1980.

עופר בן צבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי התדע לספר כמה מכוניות מהסוגים הבאים הגיעו לישראל IN PERIOD?

PORSCHE 356 כל הדגמים מ-PRE-A ועד ל-C

911 מתחילת הייצור עד שנת 73 זכורה לי אחת בעיתון אוטו של שנת 88, כשבחרו את המכוניות הטובות ביותר לפי קטגוריות.

VW קארמאן ג'יאה כל השנים\שQ

מרצדס 190sl

דמי אוסטין הילי גדולים - כל השנים.

 

תודה

גדי

 

טוב. השאלה הזו לא פשוטה בעיקר משום שפרטי הרישום בשנים ההן היו מאוד חלקיים. אם מדובר במכונית "סטנדרטית", קל יותר לאתר ולפעמים פשוט לנחש את זהותה. אבל כשפורשה נרשמת (גם) כפולקסוואגן, ללא ציון הדגם, ועם מספר שלדה שגוי, אין כל דרך לזהותה ככזו.

 

בכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר. מצ"ב הכמויות שאיתרתי. המדובר אך ורק על מכוניות שהגיעו לכאן עד 1975.

 

פורשה 356 - 2.

הראשונה כנראה 356A מ-1956. רישוי בירושלים ב-1962. נגרעה ב-1978.

השנייה אולי 356 - דגם 1964 ואין כל פרטים נוספים.

 

פורשה 911 (עד 1973) - 2.

 

קרמן גיאה (דגם 14): 29 (בפועל לפחות 35, להערכתי)

קרמן גיאה (דגם 34): 11

 

מרצדס 190SL: שתיים. והנה עוד אחת - שעברה כאן לרגע, ואיתה כנראה גם לאנצ'ה AppiaMercedes 190SL Israel 1963 Lancia Appia.jpg

 

אוסטין Big Healey: שתיים

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי תודה רבה על עבודת הנמלים.

עכשיו שהסברת את הקושי שבאיתור, אני מבין טוב יותר את הקושי שבאיתור.

גדול שרושמים פורשה כ-VW (כמו שאמר לי מישהו - זה אותו המנוע - אני מכיר טוב שטוח כמו חיפושית.)

האם יש לך מספרי שלדה לפורשה 356 שכן כך ניתן לדעת לאיזה סדרה הן משתייכות,

אולי זו שנגרעה ב-78 שוכבת איפשהו? קשה ככ להאמין שזה פשוט נזרק לברזל!

 

האם במקרה שאינך מציין גריעה קיים סיכוי שהאוטו עדיין על הכביש או באחסון בישראל?

 

תודה על המאמץ, בהחלט מידע מעניין ומעורר שאלות - מי ראה מי שמע? מי טיפל בהן? מי זוכר אותן? הרי מדובר במכוניות שהן מאוד יוצאות דופן בנוף התחבורתי הישראלי של תקופתן.

כנראה ששלמה ראה את הצעירה יותר אך הדבר לא מסתדר עם מספר פתחי האורור מאחור ולא עם הזמן בו ראה אותה (לא יכל לראות אותה על הכביש שלוש שנים לפחות לפני שקיבלה רישוי).

 

מה שבטוח הוא שאף אחת מהן לא הייתה של חברים של הוריי שמסתכמים במכוניות כמו דה-שבו פיאט 600, חיפושית וסיפור על פיאט 124 ספורט (ספיידר או קופה לא יודעים לומר לי) שנהרסה בתאונה בכביש הערבה.

 

שוב תודה

גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי,

 

190sl היו כאן יותר משתיים. אני מכיר לפחות שש מכוניות שהגיעו לישראל בייבוא אישי במשך השנים (לפני פתיחת אפשרות הייבוא של רכב אספנות בן 30 שנה). אחת מהן בבעלותנו. שנת 1963. שנת הייצור האחרונה. במהלך השנים האחרונות נוספו מספר רכבים מדגם כזה. רובם הביעו מארה"ב.

 

לגבי פורשה 911 לפני שנת 1973 - גם כאן אני מכיר אישית מספר מכוניות שיובאו לישראל במשך השנים. למיטב זכרוני אחת (מקורית לחלוטין עם נסועה אפסית) נמצאת בבעלות יבואן מכוניות גדול (הרכב יד ראשונה).

 

מנצל ההזדמנות להודות לך על העבודה החשובה שאתה עושה.

 

ירון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי אמר (חלק מהודעה 1420 לעיל)

"נראה ששלמה ראה את הצעירה יותר אך הדבר לא מסתדר עם מספר פתחי האורור מאחור ולא עם הזמן בו ראה אותה (לא יכל לראות אותה על הכביש שלוש שנים לפחות לפני שקיבלה רישוי)".



 

ובכן אני לא יודע אם מה שראיתי היה מה שרשום במשרד הרישוי...

אבל, בשנות החמישים והשישים היו הרבה מכוניות שהיו מגיעות לישראל באופן זמני עם תיירים/עולים חדשים /דיפלומטים והיו נוסעות עם לוחות זיהוי זרות במשך שנים עד שמישהו היה מחליט מרצונו או עקב לחץ משטרתי לגייר את הרכב. כך בהחלט יכול היה להיות מצב שרכב נסע שלוש ארבע שנים עם מספרי רישוי זרים מבלי שמישהו התרגש מכך.

דוגמאות שזכורות לי:

בחיפה הייתה סטנדרט שהכרתי שהגיע עם מספר אנגלי נסעה איתו כמה שנים עד שעלו עליה.

אבא של חבר שלי, עולה חדש מארה"ב, הביא שבי-II סטיישין משנת יצור 1962 שנסעה עד שנת 1966 עם מספר אמריקאי (XTX808 שתלוי על הקיר במוסך שלי :lol:) ורק שנמכרה בשנת 1966 "גויירה" וקיבלה מספר ישראלי.



זכורה לי גם יגואר MKII כחולה כהה עם מנוע 3.8 1962 (?) שהיתה שייכת לאומני"ק וחנתה בפינה דל רח' ברטנורא פנית רד"ק היא הגיע בנסיעה משוודיה לישראל דרך תורכיה סוריה ולבנון- היו ימים.

 

היתה גם MGA עם מספרים מארה"ב שעברה התעללות קשה (בנו לה גג מפיברגלס) עד שהיגע לידי מכונאי עולה חדש מארה"ב ששיפץ אותה ו"גייר" אותה עם מספר כתום עם רקע לבן אבל לרוע מזלו היה מעורב בתאונה ונהרג בה.

 

לבית חולים שערי צדק תרמו קדילאק 1957-8 שתייר הביא בשנות השישים ונסעה בה בארץן כמה חודשים עם מספר אמריקאי ולאחר שנתרמה שנתרמה לבית החולים גויירה.

 

בשנות השבעים היתה ברובע היהודי פורשה 911 בצבע זהב תחילה עם מספר מארה"ב ואח"כ מספר ישראלי עם רקע לבן.

בתחילת שנות השבעים היתה בירושלים גם סיטרואן SM זמן קצר עם מספר צרפתי ואחר כך מספר ישראלי עם רקע לבן גם היא בצבע זהב שעמדה ליד גן העצמאות. (ירושלים של זהב)..

היתה גם פורד טנדירבירד 1959 שבאה עם מספרים אמריקאים והאשה שנהגה בה גיירה אותה בתחילת 1960 כשהביא פורד טנדירבירד לבנה פתוחה שנת 1961

היו גם צדיקים שקיבלו מספר ישראלי ישר ובלי חוכמות.

עריכה אחרונה על ידי oldcar

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שלום

מה הסיכוי לאתר את הרכב הראשון שלי?

45-208-06 מסוג קליאו RSI

האם היא עדיין על הכביש?

 

לי אין את הפרטים האלו :-(

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...