Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5204 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה רחוב אגרון כאשר מרכז הקניות ממילא נמצא מאחורי מצלם התמונה.

כיום הבניין בצד שמאל עובר/סיים שיפוץ.

Polo 2012

פורסם

זה רחוב אגרון כאשר מרכז הקניות ממילא נמצא מאחורי מצלם התמונה.

כיום הבניין בצד שמאל עובר/סיים שיפוץ.

Polo 2012

פורסם

זה אכן רחוב אגרון, מצולם מכוון ממילא. הגדר היא של בית הקברות המוסלמי, ובניין השופרסל במעלה הרחוב טרם נבנה.

 

פרט מעניין שמקשר עם התמונות של הסברה שהעלית, זה בין שני הבנינים המצולמים משמאל יש בניין קטן שהיה בעבר סוכנות אוטוקרס בירושלים.

 

נמרוד

פורסם

משמאל , זה היה איזה משרד ממשלתי , לא?

משרד המסחר והתעסוקה? בנין מדהים בפנים ..

תן לרומני בירה , הוא ישתה 5 דקות , תראה לו מאיפה הבאת את הבירה , הוא ישתה כל היום.

פורסם

גדלתי שם.

אז, ב-1959 אגרון היה חי והיה ראש עירית ירושלים ושם הרחוב אז היה "ממילא".

שימו לב לפרטי הרכבים שבתמונה:

הרכב הראשון, מצד שמאל, הוא שברולט 1957. (כמו שלי)

לשברולט אין כמה פריטים בסיסיים שהיתם מצפים היום שיהיו בכל רכב והם:

מראה חיצונית על דלת הנהג, שבאותן השנים היתה בבחינת "חלום רטוב" של כל נהג. מראה כזו היתה מחזיקה יום יומיים לפני שגנבו אותה.

עוד חסרים מגבי שמשות שאותם היו מפרקים בקייץ (שלא יתקלקלו) וגם בחרף כדי שהגנבים לא יפרקו אותם.

אין לרכב אנטנה כלומר מישהו הוציא הון עתק על רכישת רכב אמריקאי אבל כבר לא היה לו כסף לרכוש מכשיר רדיו...

הדבר המגניב ביותר הוא מספר הרישוי כ 62-30 כלומר הרכב הזה בא מאיזור חיפה.

מאחורי השברולט 1957 מסתתרת מכונית קטנה שלא רואים אותה אבל נראית לי כמו רנו דופין. אחריה עוד שברולט - 1951 .

בעליה, נוסעת קייזר 1954-5 שהורכבה בישראל.

גם לנשיא המדינה היתה מכונית קייזר שנשאה בגאון על הענף הקדמית כיתוב בניקל, בכתב יד, "קייזר ישראל".

כיתוב זה היה רק על רכבו של נשיא המדינה. נסעתי במכוניתו של נשיא המדינה מירושלים לאשקלון וחזרה.

שימו לב, יש כמה וויליסים: בצד שמאל בסוף טנדר וויליס עם מכסה פתוח, וגם לפני הקייזר יש ויליס ויתכן שיש עוד ויליס מסחרית מאחורי השברולט 1951.

בסביבה 250 מטר משם, במגרש בו עומד היום ה-"היברו יוניין קולג'", היה משרד הרישוי שם עשו טסט.

באותן השנים אגרת הרישוי היתה % מערך הרכב כפי שנקבע במו"מ בין בעל הרכב והפקיד בקופה.

הקופה היתה מבנה מט ליפול מעץ בו ישב פקיד שהיה צריך לצאת לראות את הרכב. אבל הוא לא יצא מהמקום כי חשש שיגנבו לו את הקופה... בין 10.00 ל 10.30 היתה הפסקה והכל נסגר.

את אגרת הרכב שילמו בבולים מיוחדים שרכשו מהפקיד רק במזומן. לבולים לא היה ערך נקוב והפקיד היה רושם עליהם בכתב יד את מחיר האגרה. האגרה היתה "גמישה" כלומר למי שהיה יותר כח מיקוח היה פחות לשלם. מי שהיה לו רדיו היה צריך לשלם בדואר עבור רשיון למקלט רדיו. זה היום אגרת הרדיו שאנו משלמים ביחד עם אגרת הרישוי.

הבדיקה היתה "בערך". את האורות בדקו על הקיר. היה תא שבו היה בור ולא היה מסלול בדיקה כמו היום. כלומר נכנסת ויצאת מתא לתא כדי לעבור את הבדיקה. בשלב מסויים מיסדו את הענין והדבר גרם להלם בציבור. שוב לא היה ניתן לקבל במו"מ הנחה על האגרה ופתאום היה מסלול בדיקה קבוע.

מכיוון שהמנועים היו עם נשם פתוח, אדי השמן נדבקו בשילדה והאבק נדבק עליהם וחלק גדול מהכבישים לא היו סלולים, מה שגרם לכך שהרכב היה מצופה בשכבת ג'יפה עבה, והיתה דרישה לרחוץ את השילדה לפני הטסט כדי לחפש סדקים.

היו ימים.

שלמה דן גדרון

פורסם

תמונות זום של המכוניות. נכנסתי שוב ועיבדתי.

התמונה האחרונה היא תמונה נוספת מאותה הסידרה

 

מה שמוזר הוא שלאף אחת מהמכוניות החונות אין מראה צדדית!! איך יכול להיות ?????

mamila2.jpg

mamila3.jpg

mamila4.jpg

פורסם

תמונות יפות מאד,היסטוריה במיטבה.לגבי המראות גדרון ,שתי הודעות למעלה כותב את התשובה,שהיא שפשוט היו גונבים את המראות ולכן או שלא הרכיבו אותן או שלא היה מה להרכיב,מעניין מה בכל זאת עשו עם המראות הגנובות ומי בכל זאת נסע עם מראות.

אריק

פורסם

מוזר לי עניין הגנבות,אני גדלתי בתל אביב,באותן שנים והמושג גניבה לא היה קים.

את המכוניות אפילו לא נעלו ובטח שלא נגנבו אביזרים.

האם הזכרון שלי סלקטיבי,או שבירושלים היה אחרת?

עליך לטפח מוזרויותך מגיל צעיר,כדי שלכשתזדקן לא יחשבו שעף לך בורג.

×
×
  • תוכן חדש...