Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5322 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן

יש לי ג'אסטי 92 1200 ידני, קרבורטור

לפני חודש גיליתי שהרכב אוכל שמן - גלון בכמה שבועות.

בדקתי במוסך ולא גילינו נזילות, והמוסכניק אמר שכנראה הרינגים כבר לא משהו וכדאי לפתוח ראש

הוא נתן לי הצעה של 1000 שקל,

שאלתי אם יש אופציה אחרת, אז הוא שם לי שמן דבש

אחרי כמה שבועות שוב נאכל גלון שלם. הפעם גם הופיעה טחינה על מכסה מיכל השמן.

האם יכול להיות שיש קשר בין השמן דבש ללכלוך על המכסה?

אם לא, ובאמת נכנסים מים לשמן - האם לשים סיל-בלוק במערכת מים (זה מה שהוא מציע עכשיו)?

תודה רבה על העזרה

עדן

פורסם
אהלן

יש לי ג'אסטי 92 1200 ידני, קרבורטור

לפני חודש גיליתי שהרכב אוכל שמן - גלון בכמה שבועות.

בדקתי במוסך ולא גילינו נזילות, והמוסכניק אמר שכנראה הרינגים כבר לא משהו וכדאי לפתוח ראש

הוא נתן לי הצעה של 1000 שקל,

שאלתי אם יש אופציה אחרת, אז הוא שם לי שמן דבש

אחרי כמה שבועות שוב נאכל גלון שלם. הפעם גם הופיעה טחינה על מכסה מיכל השמן.

האם יכול להיות שיש קשר בין השמן דבש ללכלוך על המכסה?

אם לא, ובאמת נכנסים מים לשמן - האם לשים סיל-בלוק במערכת מים (זה מה שהוא מציע עכשיו)?

תודה רבה על העזרה

עדן

 

 

בכנות לא הייתי מתחיל להתעסק עם זה וגם הייתי מחליף מכונאי ץ

בנוגע ללא לתקן , שמע זה רכב ישן , השימוש בשמן "דבש" שהוא צמיג יותר פוגע בשאר חלקי המנוע , ככה שרצוי לעשות אוברול כללי שזה המון כסף. בנוסף הרכב ישן ושאר המכלולים במצב בלאי דיי מתקדם אני משער , אז עדיף שתשלח את האוטו לגריטה תקבל את ה 3K מהמדינה ותוסיף את עלות הטילפול ותקנה משהו חדש במידה ואין לך תקציב נוסף .

(מזדה 323 אפלאוס ועוד מכוניות שנכנסות עד תקציב של 10K)

 

מה ששמן דבש עושה : השמן צמיג יותר מהשמן שאתה אמור לסוע בו ולכן הוא לא עובר בצילינדר ברווחים של הרינגים ואז לא מגיע שמן לתא השריפה ומנוע לא מעשן . איזה יופי פתרנו את הבעייה , אבל מצד שני השמן עכשיו יותר סמיך מה שאומר

ששאר המנוע לא מקבל סיכה כמו שצריך , לאגרים אופלאגים מעברי שמן וכו , ואז בעצם אתה פוגע בשאר המנוע .

עדיף בעיני מנוע מעשן ( שזה יכול להיות בעייה בראש ולא בריניגים ) מאשר גרימת נזק מלאה לכל המנוע .

ואז עלות התיקון גבוהה יותר .

דבר נוסף אם הריניגים לא משהו בנוסף להורדת הראש צריך גם להוריד קרטר ורק אז להוריד את הריניגים , אי אפשר לעשות את זה מלמעלה וזה כבר עבודה של אוברול מלא ששוב לא משתלמת .

זה היה על קצה המזלג על הבעייה שהייתה לך

תסיק מסקנות לבד

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

אמרו לי שכבר אי אפשר לגרוט - המדינה ביטלה את ההסכם

אני יכול למכור בעיקרון, אבל לא נעים לי מהקונה

האם אין אפשרות לתיקון שטחי שיסחוב לי את האוטו עוד שנה שנתיים?

תודה

פורסם

תיקון שטחי זה מה שהציע לך המכונאי.

הורדת (ויישור!!) ראש, החלפת אטם ראש ואטם מכסה שסתומים.

זה אמור לצמצם את הבעיה.

אם טבעות הבוכנה ("רינגים") אכן שחוקות, אז זה ישפיע פחות על צריכת השמן.

ואז אתה צריך אובר-אול מלא , כמו שהסביר לך בסבלנות דודי.

(שזה דבר שעושים רק אם אתה מתכוון להפוך את הרכב לרכב אספנות. זה פשוט יעלה משהו כמו שלוש פעמים משוויו)

 

הפתרון במקרים כאלה הוא בד"כ החלפה למנוע מפירוק. הבעיה במקרה שלך היא שלא תמצא מנוע חדש יותר מ94 לרכב שלך, וזה עלול להיות מנוע במצב דומה לזה שלך...

אבל שווה להרים כמה טלפונים לסוחרי מנועים משומשים. אולי בכ"ז תמצא מציאה?

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
אמרו לי שכבר אי אפשר לגרוט - המדינה ביטלה את ההסכם

אני יכול למכור בעיקרון, אבל לא נעים לי מהקונה

האם אין אפשרות לתיקון שטחי שיסחוב לי את האוטו עוד שנה שנתיים?

תודה

שמעתי שבתחילת השנה הקרובה יהיה ניתן לגרוט שוב, אבל אם לא עברו על הרכב 20 שנה, ויותר מ15, אתה צריך הורדה מהכביש בשביל לגרוט.

פורסם
תיקון שטחי זה מה שהציע לך המכונאי.

הורדת (ויישור!!) ראש, החלפת אטם ראש ואטם מכסה שסתומים.

זה אמור לצמצם את הבעיה.

אם טבעות הבוכנה ("רינגים") אכן שחוקות, אז זה ישפיע פחות על צריכת השמן.

ואז אתה צריך אובר-אול מלא , כמו שהסביר לך בסבלנות דודי.

(שזה דבר שעושים רק אם אתה מתכוון להפוך את הרכב לרכב אספנות. זה פשוט יעלה משהו כמו שלוש פעמים משוויו)

 

?

 

אתה לא מדייק.

 

פירוק ראש מנוע (וסביר להניח שישלח גם לשיפוץ), השחזה והחלפת אטם ראש רק יגבירו את הקומפרסיה. המשמעות תהייה "אכילה" מוגברת של שמן על ידי המנוע (בתנאי שהרינגים אכן שחוקים ואיבוד השמן לא נובע מגומיות שסתומים פגומות).

 

בתנאי שאין בעייה באטם ראש מנוע (צריכים לבדוק האם המנוע "מאבד" מים) - הייתי משתמש בתוסף שמן סמיך ("דבש") וממשיך לנסוע כך. המנוע יכול לנסוע כך עוד אי אלו אלפי ק"מ. האמת, גם אם ישנה פגיעה באטם הראש, אך איבוד המים אינו רב - המנוע ינסע כך עוד אלפי ק"מ.

 

חוק הגריטה כרגע הוקפא עקב חוסר תקציב. הוא לא בוטל. חכה עוד מס' חודשים ואני מעריך שחוק הגריטה יופעל שוב-או אז תגרוט את הרכב.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

הראש (הלא מקצועי בתחום) שלי אומר לי שיש במנוע כל כך ישן איבוד שמן דרך המעברים בבלוק המנוע (בחיבור בין הבלוק לראש) ואז שוב מגיע שמן לחלל השריפה.

כמו כן, בשיפוץ ראש גם יחליפו לו גומיות שסתומים, מה שיפחית עוד יותר את איבוד השמן.

 

לדעתי (שוב לא מקצועית, אני רק חובב מכנואות), אם היה איבוד שמן כ"כ מאסיבי דרך הרינגים, האוטו לא היה סוחב את עצמו. (זה צריך לבוא בשילוב של קומפרסיה חלשה מאד- כי אם מצליח לעבור שמן, אז תאר לך כמה לחץ בורח)

ואגב זה- אם אתה אכן צודק ושיפוץ הראש יצליח להגביר קצת את הקומפרסיה, הרי שזה יתבטל עם מה שבורח דרך הרינגים.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
שמעתי שבתחילת השנה הקרובה יהיה ניתן לגרוט שוב, אבל אם לא עברו על הרכב 20 שנה, ויותר מ15, אתה צריך הורדה מהכביש בשביל לגרוט.

 

ממש לא !

על מנת לגרוט צריך שיהיה טסט בתוקף.

Girls Like It When I Hit It Sideways

פורסם
הראש (הלא מקצועי בתחום) שלי אומר לי שיש במנוע כל כך ישן איבוד שמן דרך המעברים בבלוק המנוע (בחיבור בין הבלוק לראש) ואז שוב מגיע שמן לחלל השריפה.

כמו כן, בשיפוץ ראש גם יחליפו לו גומיות שסתומים, מה שיפחית עוד יותר את איבוד השמן.

 

לדעתי (שוב לא מקצועית, אני רק חובב מכנואות), אם היה איבוד שמן כ"כ מאסיבי דרך הרינגים, האוטו לא היה סוחב את עצמו. (זה צריך לבוא בשילוב של קומפרסיה חלשה מאד- כי אם מצליח לעבור שמן, אז תאר לך כמה לחץ בורח)

ואגב זה- אם אתה אכן צודק ושיפוץ הראש יצליח להגביר קצת את הקומפרסיה, הרי שזה יתבטל עם מה שבורח דרך הרינגים.

 

אין קשר בין גיל המנוע לאיבוד שמן. ולרוב אין איבוד שמן בין הראש לבלוק, אלא איבוד מים או ע"י "משיכת מים" לתוך הצילינדרים או דחיפת לחץ קומפרסיה לתוך מערכת הקירור. המים יכולים להגיע גם לשמן המנוע ואז רואים עלייה במפלס השמן וגם/או "טחינה" או בועות בשמן.

 

במנוע בו יש שחיקה של טבעות הבוכנה אכן נוצר מרווח שדרכו שמן מוצא את דרכו לתאי השריפה. אבל...השמן עקב סמיכותו למעשה "סוגר" את המרווחים ולמעשה הקומפרסיה לא נפגעת בצורה קריטית - אבל נוצרת תצרוכת שמן שהולכת וגדלה עם המשך השחיקה.

בחלק מהמקרים התחושה שעם תחילת "אכילת שמן" במנוע עקב שחיקה ה"סחיבה" דווקא עולה, עקב כך שהשמן אוטם את המרווחים בין טבעות הבוכנה לצילינדרים והקומפרסיה עולה.

לבסוף המנוע מגיע לנקודה בה המרווחים בין טבעות הבוכנה לבין הצילינדר גדולים בכדי שהשמן "יסגור" אותם ואז תצרוכת השמן תהיה קריטית למנוע וכמובן תהייה מלווה בירידה גדולה בביצועי המנוע (הקומפרסיה תעבור דרך טבעות הבוכנה לאיזור אגן השמן - ויווצר לחץ הפוך במנוע) עד כדי הרטבת המצתים (פלאגים) בשמן - וזיופים בפעולת המנוע.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

×
×
  • תוכן חדש...