Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5320 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש מורה לנהיגה בהרצליה בשם מיכה צי-און

הוא מחליף רכבים כבר מהשנה הראשונה שבה שווק סובארו בארץ,

אולי הוא זוכר.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
היי,

את המכונאים שעבדו לפני 40 שנה נצטרך לחפש כנראה באחוזת ראשונים, יש מתנדב? כן לך אתה למוזאון של חורבות זקנות!!! :evil::lol:

בכל אופן אחד הוותיקים ביותר שעובד החל מ- 1988 לא מכיר סיפור כזה

האגדה האורבנית כנראה תישאר ללא פתרון...

 

שלום

אני מכיר את סוברו ועובד עליהם משנת 69 כאשר החברה היתה עוד בבעלות עזר ויצמן!!!

ואני הגבתי למעלה!!! מר סוברו הנחמד אני לא מכיר את הדגמים החדשים אבל את הישנים מהראשון שהגיע לארץ 360 R2

1100 1300 מה שאני שככחי אתה לא תלמד ירמד!

 

בברכה הלא פנסיונר בני ל...

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
היי,

את המכונאים שעבדו לפני 40 שנה נצטרך לחפש כנראה באחוזת ראשונים, יש מתנדב? :lol:

בכל אופן אחד הוותיקים ביותר שעובד החל מ- 1988 לא מכיר סיפור כזה

האגדה האורבנית כנראה תישאר ללא פתרון...

 

בני ל. הוא אכן מכונאי רכב מדופלם מעל 40 שנה, לא פנסיונר, אך מתגורר ,באחוזה ,בראשון לציון !

בני ל. הוא לא רק אגדה אורבנית, הוא גם פיקציה !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

הסובארו ff1 שלי משנת 1969 לא מצלצלת ומקורית לחלוטין שלח את המורה אלי לסיבוב צלצולים.

מצורף מחברת טיפולים והוצאות מהיום הראשון.

DSC00106.jpg

Copy of DSC07926.JPG

DSC07906.JPG

DSC07914.JPG

DSC07907.JPG

DSC07912.JPG

DSC07930.JPG

DSC07923.JPG

חפשו אותנו גם בפייסבוק -"המפגש הצפוני לרכבי אספנות"

המפגש הצפוני של כולם, בשביל כולם !!

פורסם
היום בהרצאה בחלקי מכונות, סיפר המרצה שכשהתחילו לייבא סובארו ארצה, יחס הדחיסה במנועים התאים לדלק מאוקטן שלא היה בארץ. דבר שגרם לצילצולים במנוע.

לדבריו, יבואן סובארו הוסיף עוד אטם לכל ראש, כדי להוריד את יחס הדחיסה, דבר שהוביל לשבירת הגוג'ונים עקב התעייפות בגלל שעבדו בטווח גדול יותר.

בשלב הבא, חברת סובארו סיפקה ראשים אחרים עם שפה עמוקה יותר כדי להקטין את יחס הדחיסה.

היה? לא היה? הוכחות? הפרכות?

 

 

Hi, as one from the drivers that drove 2-3 time the Subaru from Eital port to Tel Aviv -1968 -the car run just perfect with Eilat benzin

פורסם

טוב אני כמובן לא מופתע....

 

בכל מקרה הטענה שלו היא שזה נעשה בחברה מבלי ליידע את הלקוחות, אם באמת היה כך הדבר היו צריכים להיות הבדלי מקטים בראשים שבארץ לראשים אחרים.

אם באמת היה כך הדבר כבר היה מופיע מישהו שהזמין ראשים והמקט היה שונה.

 

אגב אייל מסובארו, אני בטוח שפניה לחבר'ה ביפן (שבטח ניהלו רישום מסודר יותר) יכולה לשלול את הסיפור סופית.

 

אחלה לילה

אומי

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
הסובארו ff1 שלי משנת 1969 לא מצלצלת ומקורית לחלוטין שלח את המורה אלי לסיבוב צלצולים.

מצורף מחברת טיפולים והוצאות מהיום הראשון.

טוב,יש מישהו יותר פדנט מהטבלאות אקסל של ליאור ברוך

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

טוב לפי מה שאבא זוכר היו שמים שימס מתחת לצילינדר בשביל להגביע אותו בגלל שהפקונג ראש היה נשרף בגלל שהצילינדר היה יורד וכל זה לפני ש האוטו. נמסר ללקוח אבא זוכר שעשו הדרכה איך לעשות את השינוי אבל הוא לא התעסק בזה יותר מידי יש עוד הרבה סיפורים על מה שקרה בין האוניה למגרש של סובארו וזה רק מהחוויות של המילואים של מלחמת יום כיפור של אבא

בנוגע לוולוו מדובר על הוולוו מהסדרה של ה120 וזה היה ב65

פורסם
טוב לפי מה שאבא זוכר היו שמים שימס מתחת לצילינדר בשביל להגביע אותו בגלל שהפקונג ראש היה נשרף בגלל שהצילינדר היה יורד וכל זה לפני ש האוטו. נמסר ללקוח אבא זוכר שעשו הדרכה איך לעשות את השינוי אבל הוא לא התעסק בזה יותר מידי יש עוד הרבה סיפורים על מה שקרה בין האוניה למגרש של סובארו וזה רק מהחוויות של המילואים של מלחמת יום כיפור של אבא שיספר לך למה היה מיבצע חינם לגג סקאי בסוברו בשנת 74-75 אם הוא זוכר אם לא אני יספר רמז דק הינו הולכים על גגות המכוניות בתוך האוניה כדאי להגיע למכונית המיועדת להורדה לרציף.

בנוגע לוולוו מדובר על הוולוו מהסדרה של ה120 וזה היה ב65

נכון אבל רק במנועים בעלי נפח 1800 {B18]

בה מנועים 1600 {B16] לא היתה את הבעיה.

 

 

שלום

שוב שגוי ולא נכון.

מתחת לסליב בסוברו הולך טבעת נחושת ולא שימס ולא היו מוסיפים שום שימס.

כדאי לפתור את הבעיה של אטמי הראש העתקנו את מיקום כבל הארקה.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
שלום

אני מכיר את סוברו ועובד עליהם משנת 69 כאשר החברה היתה עוד בבעלות עזר ויצמן!!!

 

שלום לפנסיונר!

 

עשיתי קצת מחקר, וכתבת פרטים לא נכונים. סובארו מעולם לא הייתה של עזר וייצמן, אלא הוקמה ע"י הצמד ברנובסקי וברקוביץ', כשבתחילה בכלל יובאו קטנועי רביט ורק אחר כך מכוניות סובארו. בשנות השישים, וייצמן היה עדיין בצבא, ואחר כך בפוליטיקה.

 

אם כבר וייצמן, עזר וייצמן דווקא נכנס בשנת 1981 כשותף לעסקים של רמי אונגר (טלקאר) על מנת להתחרות בסובארו - ע"י יבוא מכוניות דייהטסו.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם
שלום לפנסיונר!

 

עשיתי קצת מחקר, וכתבת פרטים לא נכונים. סובארו מעולם לא הייתה של עזר וייצמן, אלא הוקמה ע"י הצמד ברנובסקי וברקוביץ', כשבתחילה בכלל יובאו קטנועי רביט ורק אחר כך מכוניות סובארו. בשנות השישים, וייצמן היה עדיין בצבא, ואחר כך בפוליטיקה.

 

אם כבר וייצמן, עזר וייצמן דווקא נכנס בשנת 1981 כשותף לעסקים של רמי אונגר (טלקאר) על מנת להתחרות בסובארו - ע"י יבוא מכוניות דייהטסו.

 

ע.וייצמן היה שותף בציקלון כרמיאל ששיפצו רוטורים עם צ'אטו צידון (ב-55-54 אבי לקח אותי לראות שרידי וומפייר שהפיל ע"י ניצנה, אח"כ היה מר ווטור ופיקד על 110 ,בעל השליטה ב ETM ובסוף מס' 2 של רפול במפלגתו עד שרבו. הבת שלו, ארנה ברי צידון למדה בכיתתי והיתה המדענית הראשית) ודני קיי.לא יודע שהיה לו משהו עם סובארו.קניתי אחת ב-73 ו GFT חדשה ב-78 משמעון ברזילי ואברהם בנאי ע"י בית שערי העיר דהיום.

פורסם
שלום לפנסיונר!

 

עשיתי קצת מחקר, המחקר שלך לא נכון ! וכתבת פרטים לא נכונים. סובארו מעולם לא הייתה של עזר וייצמן, אלא הוקמה ע"י הצמד ברנובסקי וברקוביץ', כשבתחילה בכלל יובאו קטנועי רביט ורק אחר כך מכוניות סובארו. בשנות השישים, וייצמן היה עדיין בצבא, ואחר כך בפוליטיקה.

 

אם כבר וייצמן, עזר וייצמן דווקא נכנס בשנת 1981 כשותף לעסקים של רמי אונגר (טלקאר) על מנת להתחרות בסובארו - ע"י יבוא מכוניות דייהטסו.

 

שלום

הצמד חמד ברנוסקי את ברקוביץ רכשו את סוכנות סוברו מעזר ויצמן אשר ניכנס שוטף אם משפחת אונגר ליבוא דאיצו.

וויצן נאלץ למכור את חלקו כאשר ניכנס לפוליטיקה כי אסור היה לפולטקאי להיות בעל עסק כזה {ניגוד אנטרסים} ומי שרכשאת חלקו היו אגד שגם פרשו בבושת פנים אחרי שרימו את הצרכן הישראלי אם הדגמים הראשונים של השרייד שנימכרו "כאוטומטים"

ולמעשה הם היו חצי אוטומטים ואחרי שלקוחות שרפו גירים על ימין ועל שמאל נאלצו אגד ואונגר להדריך את הרוכשים איך להשתמש בגירים.

לגבי רביט אם לא איכפת לך רביט גם מתוצרת פוגי יצרנית סוברו :roll:

 

וכול זה על קצה הלשון

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
שלום

הצמד חמד ברנוסקי את ברקוביץ רכשו את סוכנות סוברו מעזר ויצמן אשר ניכנס שוטף אם משפחת אונגר ליבוא דאיצו.

וויצן נאלץ למכור את חלקו כאשר ניכנס לפוליטיקה כי אסור היה לפולטקאי להיות בעל עסק כזה {ניגוד אנטרסים} ומי שרכשאת חלקו היו אגד שגם פרשו בבושת פנים אחרי שרימו את הצרכן הישראלי אם הדגמים הראשונים של השרייד שנימכרו "כאוטומטים"

ולמעשה הם היו חצי אוטומטים ואחרי שלקוחות שרפו גירים על ימין ועל שמאל נאלצו אגד ואונגר להדריך את הרוכשים איך להשתמש בגירים.

לגבי רביט אם לא איכפת לך רביט גם מתוצרת פוגי יצרנית סוברו :roll:

 

וכול זה על קצה הלשון

בברכה בני ל.

 

ממש לא אכפת לי...אכן, רביט שייך לפוג'י. וכשהפסיקו ליצרו והחלו לייצר מכוניות סובארו, הצמד חמד ניסה את מזלו וראה זה פלא - הצליח להם! בדקתי והצלבתי מקורות. שום אזכור או מידע לגבי כך שהם קנו את חלקו של עזר וייצמן. אני מצטער, אך אני עדיין משוכנע שפרט זה פשוט אינו נכון.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם

אני מצטט:

 

בראיון רטרוספקטיבי למעריב סיפר הבעלים ברקוביץ': "יום אחד ב-69' הגיע אלי ברנובסקי לחיפה, נסער כולו. "שמע ברקוביץ' הוא אמר. 'אתה יודע, אני מוכר כמה חתיכות וספות בשנה של חברת פוג'י היפני, העסקים לא רעים, אבל תראה מה היפנים האלה עושים לי עכשיו. רואה את המכתב הזה? הם מודיעים לי שבקרוב הם עוברים לייצור מכוניות, מפסיקים עם הווספות, מצטערים מאוד, אבל אם אני רוצה למכור את המכוניות שלהם, אז בבקשה. שמעת ברקוביץ?', הוא אומר לי. 'במקום הווספות הם הולכים לעשות סובארו. שמעת פעם על דבר כזה, סובארו? טויוטה אני מבין, אבל סובארו?'."בקיצור, ברנובסקי הציע לי להיכנס איתו בשותפות ליבוא הסובארו האלה. הסתכלתי בברנובסקי הזה. נו, הוא לא עשה את כל הדרך מתל-אביב לחיפה כדי לדבר עם גדול יבואני הרכב..."

- הרי בכלל לא היית יבואן."זה מה שאני מנסה להסביר לך. הייתי בסך הכל סוחר פשוט של מכוניות משומשות. אבל ברנובסקי כבר היה אצל כל היבואנים האמיתיים בתל-אביב והסביבה ומכולם יצא בידיים ריקות".

- וככה סתם אמרת כן?

רגע, רגע. ברנובסקי הגיע אלי לפגישה בחיפה עם סובארו אחד, 900 סמ"ק, היחיד שהיה אז בארץ. אמרתי לו 'אתה יכול לחכות כאן רגע?' לקחתי את הסובארו שלו לסיבוב, עליתי איתו לכרמל, ירדתי להדר, עוד עלייה עוד ירידה והחלטתי שאני הולך על זה".

- מאיפה האינטואיציה?

"מהאינטואיציה. בשנה ההיא הבאנו 53 חתיכות, כולן הלכו. בשנה השנייה 180, בשלישית 1500. על ההתחלה ראיתי מה יש לי בידיים". באותה שנה הוקמה שותפות בחלקים שווים בין התל אביבי ברנובסקי והחיפנים ברקוביץ' ומוסקוביץ', תחת השם "יפנאוטו". כעבור 21 שנה התפרקה השותפות בסגנון שאינו אופייני במיוחד לבני 70 פלוס.

ביוני 90' התפוצץ מטען חבלה מתחת למכוניתו של ברנובסקי. כעבור שלושה שבועות הניס ברקוביץ' אלמוני שתקף אותו במוט ברזל. חקירת המשטרה הובילה במפתיע לשותף השלישי מוסקוביץ'.

ובקיצור, איו כאן שום עייזר וייצמן...

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

×
×
  • תוכן חדש...