Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5317 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום בהרצאה בחלקי מכונות, סיפר המרצה שכשהתחילו לייבא סובארו ארצה, יחס הדחיסה במנועים התאים לדלק מאוקטן שלא היה בארץ. דבר שגרם לצילצולים במנוע.

לדבריו, יבואן סובארו הוסיף עוד אטם לכל ראש, כדי להוריד את יחס הדחיסה, דבר שהוביל לשבירת הגוג'ונים עקב התעייפות בגלל שעבדו בטווח גדול יותר.

בשלב הבא, חברת סובארו סיפקה ראשים אחרים עם שפה עמוקה יותר כדי להקטין את יחס הדחיסה.

היה? לא היה? הוכחות? הפרכות?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

סיפור דומה שמעתי על סיטרואן BX שהגיעו לארץ וסבלו מצלצולים בגלל איכות הדלק , הפתרון היה לחורר את הדיאפרגמה.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

לא עומס אלא התעייפות, בגלל שהטווח האלסטי גדל פי שתיים, כי יש שני אטמים שהם רכים ביחס לפלדה, ההתארכות והקיווץ של הבורג גדלים פי שתיים.

 

אלעד, איך ניחשת? :) ואיך לא ביררת את זה?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

סיפורי בבובל מייסס של מרצה משועמם, המרצה בפני תלמידים משוממים.

רכבי סובארו לא סבלו מעולם,מבעיות צלצולים ולאי התאמתם לדלק הישראלי, שהיה בשנות השבעים והשמונים המוקדמות, באוקטן 83 !

הרכבים היחידים שצלצלו היו רכבי פזו וסיטרואן, ומיכאל כרמי צודק חלקית, היו מחוררים את צינורית ההואקום מהקרבורטור למפלג, וכך החלישו את הוואקום והתתת לחץ לדיאפרגמת קידום הצתה במפלג, או אחרו מעט את ההצתה, שפגעה קצת בביצועים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אני יודע שהיתה בעיה אבל לא זוכר בדיוק מה היה אני יודע שהיו מפרקים את הסליב ביחד אם הבוכנה כדי שלא הצטרכו להחליף רינגים אבל למה אני לא זוכר צריך לשאול את אבא שבימים ההם עזר להוציא מכוניות סובארו מהאוניה למגרש החברה

מה שכן לוולוו היתה בעיה בסוף שנות ה60 שהבעיה נפתרה בהחלפת פקונג ראש לעבה יותר הבעיה היתה גם צילצולים אפילו הביאו חבית בנזין משבדיה ואחרי שהבינו שהבעיה היא באוקטן הנמוך שיש בארץ הוחלט על פקונג עבה יותר

פורסם
סיפורי בבובל מייסס של מרצה משועמם, המרצה בפני תלמידים משוממים.

רכבי סובארו לא סבלו מעולם,מבעיות צלצולים ולאי התאמתם לדלק הישראלי, שהיה בשנות השבעים והשמונים המוקדמות, באוקטן 83 !

הרכבים היחידים שצלצלו היו רכבי פזו וסיטרואן, ומיכאל כרמי צודק חלקית, היו מחוררים את צינורית ההואקום מהקרבורטור למפלג, וכך החלישו את הוואקום והתתת לחץ לדיאפרגמת קידום הצתה במפלג, או אחרו מעט את ההצתה, שפגעה קצת בביצועים.

בברכה

צביקה

 

הם לא היו היחידים, האלפות הקיאו מהדלק שנמכר כאן, וגם האוטוביאנקי אברט ואונו טורבו סבלו נואשות....

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

מתקופה קצרה שנסעתי בסובארו 73 חדשה אני זוכר בעיות חשמל ובולמי זעזועים. נתקעתי בלי טעינה והחליפו אלטרנטור ומצבר. לא בעיות אחרות.

פורסם

יחס הדחיסה במנועי הסובארו היה יחסית גבוה 1:9, עם ראש מעט שונה בדגמי ה-GSR יחס הדחיסה היה 1:10, על מנת למנוע צלצולים היו מאחרים את ההצתה לא על פי הוראות יצרן.

אגב, לגבי הצרפתיות, יחס הדחיסה שלהן היה נמוך משמעותית 1:8 במקרה הטוב (פיג'ו 404 - 1:7.6), בעיית הצלצולים שם נבעה בעיקר מדיסטריבוטור בעל קפיצים עייפים שגורמים לקידום יתר (דוסלייה).

האלפות סבלו קשות מצלצולים ומדלק סותם קרבורטורים,מעבר לכך היה המון שוני בין התחנות, דבר שגרם לצורך בכיוונים אינסופיים, כיום, כיוון אחד וזהו...

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

פורסם
סיפור דומה שמעתי על סיטרואן BX הפתרון היה לחורר את הדיאפרגמה

.

 

אני מבין שזה הולך ככה?

 

1. אתה מחורר את הדיאפרגמה.

2. שבוע אחרי זה היא מודיעה לך שהיא בהריון.

3. בגלל שכבר יש ילד קטן אז בבגאז' של ה BX לא נכנסות 2 עגלות.

4. חייבים למכור ולקנות רכב גדול יותר.

5. נפתרו בעיות הצלצול ב BX.

 

מ.ש.ל

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
אני מבין שזה הולך ככה?

 

1. אתה מחורר את הדיאפרגמה.

2. שבוע אחרי זה היא מודיעה לך שהיא בהריון.

3. בגלל שכבר יש ילד קטן אז בבגאז' של ה BX לא נכנסות 2 עגלות.

4. חייבים למכור ולקנות רכב גדול יותר.

5. נפתרו בעיות הצלצול ב BX.

 

מ.ש.ל

 

גדול :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao:

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

החלפת הפקונג ראש לעבה יותר על מנת להוריד את יחס הדחיסה נעשתה גם באופלים בשנות הששים/שבעים.

 

חמי(מכונאי בעברו) רכש שני רקורדים חדשים באותה תקופה ושניהם עברו את ה"טיפול" הנ"ל.

 

צעירי הפורום אולי לא זוכרים, אבל עד סוף שנות השמונים הדלק בישראל היה באוקטן נמוך שממש לא התאים למנועים מודרניים ויעילים. דגמי אופל נמכרו כאן עם מנועי N ו-S(הפרש של 15 כ"ס בנפחי 1.3, 1.6 ליטר, 10 כ"ס בנפח 2 ליטר) - והאסים היעילים יותר צלצלו כמו כנסיות גרמניות בחג המולד.

 

ועכשיו, תארו לעצמכם אסקונה 1.3S אוטומטית - ועוד עם מזגן :oops:

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

שלום

 

כמו שנאמר "מסיפורי הופמן לילדים מפגרים"

ברכבי סוברו לא היתה שום בעיה של "צילצולים" המנועים עבדו מצוין אבל!!!

 

כבל הארקה של המנוע היה מחובר לבורג ראש והדבר גרם לקפיצת ניצוצות דרך האטם ראש והיה מחורר אותו

כמו כן דיוק הרכבת האטם ראש היתה בעיה כי היה צורך במיומנות למרכז אותו נכון כי בדגמים הראשונים לא היו "פירונגים"

ממרכזים בעברית צחה.

לגבי הבוכנה והסליב לא נכון לא ניתן לפרק את הבוכנה אם הסליב אלה אם פותחים קודם את הבלוק לשתיים בצורה חורנית

בדגמים הראשונים אמנם היו סלבים רטובים אבל קודם היו חולצים את הסליב {קריעת תחת אם חולץ מיוחד} ורק אחרי פרוק ההואזינג ופקקים מחזית המנוע ניתן לחלוץ את הפינים של הבוכנות ואת הבוכנות.

 

במנועי הולוו 164 לא היו מרכבים אטם ראש עבה זה לא נכון הינו מחלפים בוכנות בלי בליטה להורדת יחס הדחיסה כלומר הרסנו את היכולת של המנועים ביגלל דלק חרה.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
היום בהרצאה בחלקי מכונות, סיפר המרצה שכשהתחילו לייבא סובארו ארצה, יחס הדחיסה במנועים התאים לדלק מאוקטן שלא היה בארץ. דבר שגרם לצילצולים במנוע.

לדבריו, יבואן סובארו הוסיף עוד אטם לכל ראש, כדי להוריד את יחס הדחיסה, דבר שהוביל לשבירת הגוג'ונים עקב התעייפות בגלל שעבדו בטווח גדול יותר.

בשלב הבא, חברת סובארו סיפקה ראשים אחרים עם שפה עמוקה יותר כדי להקטין את יחס הדחיסה.

היה? לא היה? הוכחות? הפרכות?

 

היי,

את המכונאים שעבדו לפני 40 שנה נצטרך לחפש כנראה באחוזת ראשונים, יש מתנדב? :lol:

בכל אופן אחד הוותיקים ביותר שעובד החל מ- 1988 לא מכיר סיפור כזה

האגדה האורבנית כנראה תישאר ללא פתרון...

×
×
  • תוכן חדש...