Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר לסאאב 900


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5339 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

יש לי סאאב 900 שנת 95 לרכב 260 אלף ק"מ אבל הוחלף לו מנוע לפני שרכשתי אותו. לאחרונה לרכב אין בכלל כוח כאשר אני נוסע רוורס. נאמר לי שכנראה יש בעיה בגיר ויצכן שאצטרך להחליפו.

מישהו יודע כמה בערך יעלה גיר לרכב ? האם הסמפטמים מרמזים שאכן יש בעיה בגיר ? האם אני יכול להמשיך לסוע עוד יומים ברכב או שאני גורם נזק ?

תודה

אשי

  • ספונסר פורום
פורסם

לדעתי ייתכן שמדובר בחיישן או בבעיה חשמלית כלשהיא שגורמת לתופעה. לפני שרצים להחליף את כל הגיר בעלות גבוהה (יחסית) כדאי ליצור קשר עם סופר-גיר, מכון שיפוץ גיר שמתמחה בשיפוץ גירים של סאאב מזה עשרות שנים. שווה להרים להם טלפון ולהגיע לבדיקה כדי לקבל חוות דעת והצעת מחיר נוספות.

פורסם

בוקר טוב,

נדלקה לך נורת תקלה? בדקת את שמן הגיר?

יתכן ומדובר בתקלה חשמלית פשוטה אך בהחלט יתכן שמדובר בשיפוץ גיר.

אני מציע לך לעבור לבדיקה.

אשמח לעזור.

איל

פורסם
שלום

 

יש לי סאאב 900 שנת 95 לרכב 260 אלף ק"מ אבל הוחלף לו מנוע לפני שרכשתי אותו. לאחרונה לרכב אין בכלל כוח כאשר אני נוסע רוורס. נאמר לי שכנראה יש בעיה בגיר ויצכן שאצטרך להחליפו.

מישהו יודע כמה בערך יעלה גיר לרכב ? האם הסמפטמים מרמזים שאכן יש בעיה בגיר ? האם אני יכול להמשיך לסוע עוד יומים ברכב או שאני גורם נזק ?

תודה

אשי

 

קראתי כאן בטיזה שהוא מקום שזה גיר זהה לגיר של בלנו סוזוקי .

פורסם

אותו יצרן, אבל דומה יותר לגיר וולבו S70 ישן, 850, קאיה קרניבל, דייהו אספרו, אופל אסטרה 2.0 ועד כמה שפסחו מזיכרוני.

אבל לא בלנו.

ודרך אגב - הרוורס הוא מכני. אם הוא משלב רוורס ומחליק יש סיכוי גבוה מאוד שהגיר שלך לא תקין.

ועוד דבר קטן - אם כבר מפרקים את הגיר מהרכב אחרי יותר מרבע מיליון קילומטרים, אז כדאי מאוד לעשות שיפוץ מלא ולא תיקונים חלקיים. כמו שהחלקים של הרוורס בלויים, גם החלקים של הדרייב בטח כבר לא חדשים.

פורסם
אותו יצרן, אבל דומה יותר לגיר וולבו S70 ישן, 850, קאיה קרניבל, דייהו אספרו, אופל אסטרה 2.0 ועד כמה שפסחו מזיכרוני.

אבל לא בלנו.

ודרך אגב - הרוורס הוא מכני. אם הוא משלב רוורס ומחליק יש סיכוי גבוה מאוד שהגיר שלך לא תקין.

ועוד דבר קטן - אם כבר מפרקים את הגיר מהרכב אחרי יותר מרבע מיליון קילומטרים, אז כדאי מאוד לעשות שיפוץ מלא ולא תיקונים חלקיים. כמו שהחלקים של הרוורס בלויים, גם החלקים של הדרייב בטח כבר לא חדשים.

 

שלום איש יקר

 

מבקש הסבר מהו רוורס מכני ?

פורסם

זה אומר שאם תנתק אם הגיר מהמחשב אז שילוב ידית לרוורס יפעיל את הרוורס גם בלי התערבות של המחשב.

הבחור כתב שכשהוא משלב לרוורס הרכב זז קצת רוורס. זה אומר שהמחשב לא "מתנגד" לנסיעה ברוורס, אבל הגיר לא מצליח, מכנית.

פורסם
זה אומר שאם תנתק אם הגיר מהמחשב אז שילוב ידית לרוורס יפעיל את הרוורס גם בלי התערבות של המחשב.

הבחור כתב שכשהוא משלב לרוורס הרכב זז קצת רוורס. זה אומר שהמחשב לא "מתנגד" לנסיעה ברוורס, אבל הגיר לא מצליח, מכנית.

 

אצל כולם זה ככה לא? (הכוונה שלי שזה בא לידי ביטוי גם שהרכב כבוי, אני מעביר לN לפעמים שהוא כבוי)

 

אולי הדיסקיות שלו שחוקות, אבל אז היית מרגיש גם בעליות ובנסיעה אגרסיבית שהן לא נועלות טוב (יכול ליהיות שאתה בנאדם לא טכני מספיק), הקמ עוזר ומעיד על דיסקיות שחוקות.

 

יכול ליהיות גם חיישן, כאן אני כבר לא יודע איך זה עובד, למשל אצלי בפיג'ו (406 עם AL4 אחרי שיפוץ, כמו חדש), עליתי מדרכה נמוכה (לחניה בבית), ניגשתי אליה לאט ובעדינות ברוורס ®, הגעתי לחצי גז, והרכב כאילו בניוטרל, הפסקתי ובאתי לאחר מכן עם יותר תנופה ועליתי בקלות. (הדיסקיות\קלאץ' של הגיר אצלי הוחלפו בשיפוץ, ומאז נועלות כמו שצריך, אבל יש איזה חיישן שהתכוונתי אליו, שמזהה שהרכב במכשול עלייה\מדרכה, או שזה פשוט צנטרפוגלי והלך לך קפיץ או משהו.

 

כל אופן, לא מחליפים גיר סתם, גש לאבחון בעוד כמה מוסכים..

 

 

מניסיום עם גיר צרפתי, רוב המוסכים אמרו להחליף לחדש (10K), עד שנפלתי על מוסך טוב מאוד, אחלה מנהל יש לו, ישר ומדבר בגובה העיניים בלי משחקים, אמר לי שים 3.5K ואני משפץ לך את הגיר והסיכויים שהוא יחזור למצב חדש הם טובים מאוד, הלכתי על זה, בינתיים הרכב חזר לימי נעוריו.

 

גם עם גיר אמריקאי קרה לי משהו דומה, הלך לי שם משאבה , ובעל המוסך (שבאותה תקופה הבריג לי פלאג לא טוב והרס ראש שלם), במקום להחליף משאבה ועוד חלק ב2000 שקל מקסימום, החליף גיר שלם ב8K, ואחר כך גיליתי שהוא שם לי גיר שעבד פעם (אבל מצב מעולה, עדיין לא חדש מהניילון.)

×
×
  • תוכן חדש...