Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה נותנים 8 מצתים במקום 4?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5377 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הבנתי שברוב הרכבים הסטנדרטיים כיום יש 4, וישנם כמה עם 8 (מנועי I-DSI לדוגמא כמו שיש בג'אז), מה זה בעצם נותן לעומת 4 מצתים? הרי חייבת להיות סיבה כלשהי שתגרום להכפיל את מספרם.

 

פורסם

במצתים (כמו בשסתומים) מתקיים הכתוב "טובים השניים מן האחד והחוט המשולש לא יינתק." (מה לעשות, אווירת חג). יש ניצוץ חזק יותר וחזית הלהבה צריכה לעבור מרחק קצר יותר, ויש לכך גם יתרונות מבחינת תכנון מיקום השסתומים והמצתים בצילינדר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

במקור זה התחיל ממערכות הצתה כפולות - אמינות - במנועי מטוסים. (לייקומינג,P&W,קונטיננטל).

עכשיו, כשאין פלטינות נשרפות זה בעיקר יעילות בעירה - ניצוץ יותר ארוך , אחד הפלגים מצית לפני/אחרי השני,אבל מעט מאד יצרנים אימצו את זה - אין לזה הרבה ערך.

פורסם
במקור זה התחיל ממערכות הצתה כפולות - אמינות - במנועי מטוסים. (לייקומינג,P&W,קונטיננטל).

עכשיו, כשאין פלטינות נשרפות זה בעיקר יעילות בעירה - ניצוץ יותר ארוך , אחד הפלגים מצית לפני/אחרי השני,אבל מעט מאד יצרנים אימצו את זה - אין לזה הרבה ערך.

 

 

הכוונה למטוסי בוכנה ולא מטוסי סילון-טורבופרופ:-D

פורסם
הכוונה למטוסי בוכנה ולא מטוסי סילון-טורבופרופ:-D

 

יש פה חברים שמבינים יפה מאוד , וסתם בשביל ההעשרה רוב מכלולי הרכב המודרני הקיימים בעולם אומצו מתעשיית התעופה כנ"ל לגבי מנועי הבוכנה .

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

פורסם
יש פה חברים שמבינים יפה מאוד , וסתם בשביל ההעשרה רוב מכלולי הרכב המודרני הקיימים בעולם אומצו מתעשיית התעופה כנ"ל לגבי מנועי הבוכנה .

בכלל, הרבה מעולם הרכב והדו"ג אומץ מעולם התעופה.

רק שבעתיד הקרוב לא נתחיל לתדלק בדס"ל.

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

פורסם
בכלל, הרבה מעולם הרכב והדו"ג אומץ מעולם התעופה.

רק שבעתיד הקרוב לא נתחיל לתדלק בדס"ל.

 

אולי לא נתחיל לתדלק בדס"ל בעתיד הנראה לעין,אך מאוד יכול להיות שנשלם בקרוב עבור דלק רגיל כאילו הוא אכן כזה.

פורסם

עוד 200 סל"ד ב 2000 סל"ד! זה כל ההבדל!

 

צא לטיסה (בתור נוסע) בצסנה מקרטעת ותשים לב שהטייס ממש לפני שהוא עולה על המסלול מאיץ את המנוע ל 2000 סל"ד ומבצע פעולה של ביטול מערכת הצתה שמאל ולאחר מכן ימין.

כל ביטול מערכת הצתה גורם למנוע ליפול בסל"ד ב 200 סל"ד! כך הטייס בטוח ששתי מערכות ההצתה פועלות כנדרש.

כמובן שלאחר מכן הבורר מוחזר למצב "משולב" שבו שתי מערכות ההצתה פועלות יחד.

 

סיפור קטן, כאשר התחילו להגיע האלפא רומאו 164 טווין ספארק הגיע אלינו רכב עם תלונת לקוח "לאחר הטיפול הרכב לא סוחב ובמוסך המרכזי לא מוצאים את הבעייה". לרכב הזה היו זוג סלילי הצתה, זוג מודולים וזוג מפלגים שחילקו את הניצוץ ל 8 מצתים (כמובן זוג בכל צילינדר) נבנה כלי ייעודי שמאפשר ניטרול אנרגיית הניצוץ בכל אחת מהמערכות בנפרד ממש כמו בצסנה, ביצענו בדיקה וכאשר עברנו למערכת B כבה המנוע. להפתעתינו בבדיקה על סקופ הצתה התגלה שמערכת B מייצרת ניצוץ אבל מעבירה אותו לצילינדרים הנמצאים בתהליך פליטה! הזמנו את מנהל המוסך ומנהל מחלקת השירות של החברה ושניהם טענו בתוקף שכך זה צריך להיות!

העברנו את חוטי ההצתה על מערכת B "קליק" אחד אחורה כך שהניצוץ יתקבל בתהליך העבודה של הצילינדרים וכוונו את המפלגים המאסטר ל 6 מעלות והסלייב ל 6.5 מעלות. בעל הרכב לקח את האוטו לנסיעת מבחן וכמעט הרביץ מכות למנהל מחלקת השירות! הרכב פשוט התנהג כפי שמהנדסי אלפא רומאו תכננו אותו!

 

מקווה שעניתי על שאלתך.

הבדיקה נערכה במכון אלן טכנולוגיות מתקדמות ברכב בשנת 1992

פורסם

באלפא זה סתם בשביל רושם ,אכן אם האלפא עבדה על המצתים הקטנים אז היא גמגמה אבל אם היה להפך הכל היה כרגיל . (זה מה שבדקתם ,נכון :twisted: )

אם התערובת דלק/אויר יותר עשירה לא 1/14 ... אלה יותר דלק, כדי לשרוף אותו בצורה מלאה צריך שני מצתים ,זה לא המקרה באלפא רומאו .

סה"כ זה מאפשר לך להזריק יותר דלק ,יותר דלק יותר כוחות סוס .

פורסם
עוד 200 סל"ד ב 2000 סל"ד! זה כל ההבדל!

 

צא לטיסה (בתור נוסע) בצסנה מקרטעת ותשים לב שהטייס ממש לפני שהוא עולה על המסלול מאיץ את המנוע ל 2000 סל"ד ומבצע פעולה של ביטול מערכת הצתה שמאל ולאחר מכן ימין.

כל ביטול מערכת הצתה גורם למנוע ליפול בסל"ד ב 200 סל"ד! כך הטייס בטוח ששתי מערכות ההצתה פועלות כנדרש.

כמובן שלאחר מכן הבורר מוחזר למצב "משולב" שבו שתי מערכות ההצתה פועלות יחד.

 

סיפור קטן, כאשר התחילו להגיע האלפא רומאו 164 טווין ספארק הגיע אלינו רכב עם תלונת לקוח "לאחר הטיפול הרכב לא סוחב ובמוסך המרכזי לא מוצאים את הבעייה". לרכב הזה היו זוג סלילי הצתה, זוג מודולים וזוג מפלגים שחילקו את הניצוץ ל 8 מצתים (כמובן זוג בכל צילינדר) נבנה כלי ייעודי שמאפשר ניטרול אנרגיית הניצוץ בכל אחת מהמערכות בנפרד ממש כמו בצסנה, ביצענו בדיקה וכאשר עברנו למערכת B כבה המנוע. להפתעתינו בבדיקה על סקופ הצתה התגלה שמערכת B מייצרת ניצוץ אבל מעבירה אותו לצילינדרים הנמצאים בתהליך פליטה! הזמנו את מנהל המוסך ומנהל מחלקת השירות של החברה ושניהם טענו בתוקף שכך זה צריך להיות!

העברנו את חוטי ההצתה על מערכת B "קליק" אחד אחורה כך שהניצוץ יתקבל בתהליך העבודה של הצילינדרים וכוונו את המפלגים המאסטר ל 6 מעלות והסלייב ל 6.5 מעלות. בעל הרכב לקח את האוטו לנסיעת מבחן וכמעט הרביץ מכות למנהל מחלקת השירות! הרכב פשוט התנהג כפי שמהנדסי אלפא רומאו תכננו אותו!

 

מקווה שעניתי על שאלתך.

הבדיקה נערכה במכון אלן טכנולוגיות מתקדמות ברכב בשנת 1992

 

מציע לך לרדת מיד מהמטוס אם מפיל ב 200 סל"ד בין R/L ל BOTH. מה שאתה מרגיש בנפילה כזו של סל"ד לפני המראה זה בבדיקת ה- PITCH (זוית הלהבים) של הפרופלור.

פורסם

אגב יכול להיות שאנחנו בכיוון ההפוך של טכנולוגית רכבים בדרך למטוסים,

לא מזמן התפרסם בעיתון שמטוס חשמלי שבר שיא כלשהו בטיסה לאורך [שאני לא זוכר ]

אם כך יש מצב שבעוד עשור או שניים אפילו מטוסים יהיו היברידיים :-)

טוב שם טוב משמן טוב

×
×
  • תוכן חדש...