Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5537 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום זה הדיון השני שאני מפרסם פה בנושא קצת שונה מהקודם

כמו בכותרת- האוטו לאנטיס 2004 [שנת ייצור 2003] עשה 180K

קנינו אותה יד שנייה הייתה במצב מצויין ללא תאונות

העניין הוא שאני לא יודע איזה טיפולים עשו לה ומתי..

 

בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות חשובות:

1) רשום שב150 אלף צריך להחליף מסנן דלק - מה שלא עשינו כמה זה קריטי ? וכמה יעלה אחד מקורי עם עבודה ?

2) שמנים- רשום שכל 60K [או שזה 45 ] צריך להחליף שמן גיר, מה קורה אם לא החלפתי הרי זה שמן שלא אמור להתלכלך הוא לא קשור למערכת הבעירה כלל, או שהוא מתקלקל ואפקט הצמיגיות שלו נעלם והוא פחות יעיל ? איזה שמן מומלץ וכמה יעלה ?

3) הייתה נזילה במשאבת מים, שמנו אחת לא מקורית של GP נדמה לי חברה גרמנית, מה ההבדלים והאם החברה טובה [עלתה לי 400 ש"ח אם אני לא טועה]

4) מים ירוקים- רשום שצריך להחליף כל שנתיים- שוב פעם כמה זה באמת משנה, והאם אני צריך לרוקן גם את המים מהרדיאטור [יש שם מיכל נפרד או משהו בסגנון לא ?]

5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH

א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?

ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו

למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]

ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה]

 

מצטער שחפרתי זה טיפול גדול שאני צריך לעשות ואני לא רוצה לזרוק סתם כסף ולהרוס את האוטו [כמו שכבר עשיתי בעבר]

תודה לכולם וחג שמח

פורסם
העניין הוא שאני לא יודע איזה טיפולים עשו לה ומתי..

לכן בכל מקרה בצע "ישור קו" כלומר הנח כי יש צורך לבצע את כל הטיפולים הקודמים ולתקן כל מה שצריך כדי שהרכב יהיה במצבו האופטימלי.

בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות חשובות:

1) רשום שב150 אלף צריך להחליף מסנן דלק - מה שלא עשינו כמה זה קריטי ? וכמה יעלה אחד מקורי עם עבודה ?

עם איכות הדלק בארץ, לא הייתי לוקח סיכון. החלף אותו.

2) שמנים- רשום שכל 60K [או שזה 45 ] צריך להחליף שמן גיר, מה קורה אם לא החלפתי הרי זה שמן שלא אמור להתלכלך הוא לא קשור למערכת הבעירה כלל, או שהוא מתקלקל ואפקט הצמיגיות שלו נעלם והוא פחות יעיל ? איזה שמן מומלץ וכמה יעלה ?

אתה ממש רוצה לחליף/לשפץ תה"ל? כל חסכון כאן יעלה לך הרבה יותר בעתיד ונוזל הידרואלי ישן/שרוף גורם להמון נזקים ישירים ומצטברים. החלף מייד, בדוק אם יש צורך בהחלפת פילטר ומגנט, בעתיד החלף תמיד לפי הוראות היצרן. השמן המומלץ רשום בספר הרכב ומחיר הטיפול אמור להיות עד כמה מאות שקלים.

3) הייתה נזילה במשאבת מים, שמנו אחת לא מקורית של GP נדמה לי חברה גרמנית, מה ההבדלים והאם החברה טובה [עלתה לי 400 ש"ח אם אני לא טועה] איזה חברה?

4) מים ירוקים- רשום שצריך להחליף כל שנתיים- שוב פעם כמה זה באמת משנה, והאם אני צריך לרוקן גם את המים מהרדיאטור [יש שם מיכל נפרד או משהו בסגנון לא ?] בצע החלפה מלאה של נוזל קירור ושים משהו איכותי (פרסטון לדוגמה) ולא מים צבועים מתחנת הדלק, צא מנקודת הנחה כי נוזל הקירור הנוכחי הוא נוזל הקירור המקורי של הרכב:? בדוק את הראדיטור והצנרת לסימני ריקבון/יובש.

5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH

א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?

ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו

למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]

ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? אל תהיה קטנוני.

 

מה מועד/קילומטרז' החלפת רצועת תיזמון?

פורסם

להרוס את האוטו? למה שתהרוס את האוטו? קנית רכב, תעשה יישור קו בשביל להרגיש טוב ובשביל שייסע טוב. המינימום ההכרחי הוא לעשות טיפול גדול כרגע, בהנחה שלא עשו לפניך. תפסיק להיות קטנוני ולהתקמצן. רכב שנוסע טוב ונשמר לאורך זמן הוא אחד שבעליו לא חסך ממנו שום טיפול, ולו הקטן ביותר.

 

מה שכן, בשביל לחסוך, אפשר לטפל ברכב ישן במוסך לא מורשה, ולשים חלקים תחליפיים. אבל לא תמיד: גם לי יש לנטיס, ומניסיון, אסור בכל מקרה לשים תושבות מנוע וגיר תחליפיות, וברוב המקרים גם בלמים תחליפיים יספקו נשיכה מפוקפקת ולמשך נסועה קצרה יותר.

 

במסגרת טיפול גדול, אם אין לך פרטים מדויקים מתי הוחלפה רצועת טיימינג, עליך לעשות זאת במיידי! וזה הרבה לפני כל דבר אחר, אך לא במקום, כמובן.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם

העניין הוא שאני לא יודע איזה טיפולים עשו לה ומתי..

לכן בכל מקרה בצע "ישור קו" כלומר הנח כי יש צורך לבצע את כל הטיפולים הקודמים ולתקן כל מה שצריך כדי שהרכב יהיה במצבו האופטימלי.

בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות חשובות:

1) רשום שב150 אלף צריך להחליף מסנן דלק - מה שלא עשינו כמה זה קריטי ? וכמה יעלה אחד מקורי עם עבודה ?

עם איכות הדלק בארץ, לא הייתי לוקח סיכון. החלף אותו.

2) שמנים- רשום שכל 60K [או שזה 45 ] צריך להחליף שמן גיר, מה קורה אם לא החלפתי הרי זה שמן שלא אמור להתלכלך הוא לא קשור למערכת הבעירה כלל, או שהוא מתקלקל ואפקט הצמיגיות שלו נעלם והוא פחות יעיל ? איזה שמן מומלץ וכמה יעלה ?

אתה ממש רוצה לחליף/לשפץ תה"ל? כל חסכון כאן יעלה לך הרבה יותר בעתיד ונוזל הידרואלי ישן/שרוף גורם להמון נזקים ישירים ומצטברים. החלף מייד, בדוק אם יש צורך בהחלפת פילטר ומגנט, בעתיד החלף תמיד לפי הוראות היצרן. השמן המומלץ רשום בספר הרכב ומחיר הטיפול אמור להיות עד כמה מאות שקלים.

3) הייתה נזילה במשאבת מים, שמנו אחת לא מקורית של GP נדמה לי חברה גרמנית, מה ההבדלים והאם החברה טובה [עלתה לי 400 ש"ח אם אני לא טועה] איזה חברה?

4) מים ירוקים- רשום שצריך להחליף כל שנתיים- שוב פעם כמה זה באמת משנה, והאם אני צריך לרוקן גם את המים מהרדיאטור [יש שם מיכל נפרד או משהו בסגנון לא ?] בצע החלפה מלאה של נוזל קירור ושים משהו איכותי (פרסטון לדוגמה) ולא מים צבועים מתחנת הדלק, צא מנקודת הנחה כי נוזל הקירור הנוכחי הוא נוזל הקירור המקורי של הרכב בדוק את הראדיטור והצנרת לסימני ריקבון/יובש. הרדיאטור חדש- יש לו אולי חצי שנה, לגבי המים, אם החליפו לי משאבת מים היה צורך בריקון כל המים אני משאר, השאלה האם רוקנו כל המים גם אלה שברדיאטור וגם אלה שבמנוע הרי זאת מערכת מחוברת אבל יחד עם זאת, לרדיאטור יש מיכל נפרד משלו כשהוא קר לא ?

5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH

א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?

ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ? זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו

למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]

ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? אל תהיה קטנוני.

ובכל זאת מה ההבדל במחירים?

מה מועד/קילומטרז' החלפת רצועת תיזמון?

טיימינג החלפתי כבר לפני כשבוע, רצועה מקורית, וסט חגורות + גלגלות תחליפיות שבמוסך אמרו שזה של בונדו וזה אותה חברה שמייצרת את זה למזדאה, לא יודע כמה זה נכון אבל הוא אמר שזה ממש לא קריטי וחבל על הכסף

שכחתי להוסיף עוד שאלה, רשום שאני גם צריך לעשות כיוון שסתומים [עבור לוחיות SHIMS] עד כמה כדאי לעשות את זה במוסך מורשה של מזדאה, והאם מדובר בכיוון מורכב, ואיך זה בכלל מתבצע ?

פורסם

מקפיץ את הדיון וחוזר על השאלות:

הרדיאטור חדש- יש לו אולי חצי שנה, לגבי המים, אם החליפו לי משאבת מים היה צורך בריקון כל המים אני משאר?, השאלה האם רוקנו כל המים גם אלה שברדיאטור וגם אלה שבמנוע הרי זאת מערכת מחוברת אבל יחד עם זאת, לרדיאטור יש מיכל נפרד משלו כשהוא קר לא ?

 

5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH

א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?

ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ? זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו

למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]

 

ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? מה ההבדל במחירים?

 

3) רשום שאני גם צריך לעשות כיוון שסתומים [עבור לוחיות SHIMS] עד כמה כדאי לעשות את זה במוסך מורשה של מזדאה [מבחינה כלכלית, והאם מדובר בכיוון מורכב, ואיך זה בכלל מתבצע ?

פורסם

חוזר על השאלות:

מקפיץ את הדיון וחוזר על השאלות:

הרדיאטור חדש- יש לו אולי חצי שנה, לגבי המים, אם החליפו לי משאבת מים היה צורך בריקון כל המים אני משאר?, השאלה האם רוקנו כל המים גם אלה שברדיאטור וגם אלה שבמנוע הרי זאת מערכת מחוברת אבל יחד עם זאת, לרדיאטור יש מיכל נפרד משלו כשהוא קר לא ?

 

5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH

א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?

ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ? זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו

למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]

 

ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? מה ההבדל במחירים?

 

3) רשום שאני גם צריך לעשות כיוון שסתומים [עבור לוחיות SHIMS] עד כמה כדאי לעשות את זה במוסך מורשה של מזדאה [מבחינה כלכלית, והאם מדובר בכיוון מורכב, ואיך זה בכלל מתבצע ?

חג מימונה שמח ותודה לכל העוזרים

פורסם
מקפיץ את הדיון וחוזר על השאלות:

הרדיאטור חדש- יש לו אולי חצי שנה, לגבי המים, אם החליפו לי משאבת מים היה צורך בריקון כל המים אני משאר?, השאלה האם רוקנו כל המים גם אלה שברדיאטור וגם אלה שבמנוע הרי זאת מערכת מחוברת אבל יחד עם זאת, לרדיאטור יש מיכל נפרד משלו כשהוא קר לא ? אוקי, בזמן החלפת משאבת מים מרוקנים את כל נוזל הקירור אך האם מולא נוזל קירור איכותי לאחר מכן? בנוסף, תחשוב טיפה, מדוע הוחלף הראדיטור לאחר 7 שנים? בשימוש בנוזל קירור תיקני הראדיטור המקורי צריך להחזיק יותר מ 7 שנים.

 

5) שמן ומסנן - הציעו לי שמן 10W40 או SJ או SH

א) SJ = חצי סינטטי, ו SH = סינטטי מלא ? או שלא הבנתי נכון, ומה ההבדל במחיר ובביצועים ?

ב) איזה חברה מומלצת לשמן ? ואיזה שמן מומלץ? זה טיפול שאני עושה לפני הקיץ?.. [האוטו יעבוד בטמפרטורות עד 35 מעלות אפילו

למרות שאני לא מאמץ אותו הרבה.. ]

בנושא זה, ישנן דעות לכאן ולכאן. מצד אחד, שמן סינטטי הוא איכותי יותר ושומר על המנוע אך מצד שני נדיר מאוד כי מנוע מודרני "נגמר" כתוצאה משחיקה (בדרך כלל הוא יכול להחזיק 250K+ ק"מ) ומעבר לסינטטי מבצע מעין "פלאשינג" למנוע ויכול לגרום לנזק כתוצאה מכך. לשיקולך.

ג) איזה מסנן דלק כדאי לי לשים והאם יש חשיבות בין מסנן מקורי לתחליפי ? וכמה יעלה על אחד [ללא עבודה] מה זה כבר משנה אם אתה מחליף אותו כל 150K ק"מ? מה ההבדל במחירים?

תרים טלפון למוסך מורשה ולחנות לחלקי חילוף ושאל מה מחיר מקורי ותחליפי. מיכוון שלא תחליף אותו שוב עם הרכב הנוכחי (אלא אם אתה מתכונן לעשות עוד 150K ק"מ עם הרכב הנוכחי:-D) אז לא ממש נראה לי כי יש טעם לחסוך.

3) רשום שאני גם צריך לעשות כיוון שסתומים [עבור לוחיות SHIMS] עד כמה כדאי לעשות את זה במוסך מורשה של מזדאה [מבחינה כלכלית, והאם מדובר בכיוון מורכב, ואיך זה בכלל מתבצע ? חשבתי כי בכל הרכבים מה 10 שנים האחרונות יש מרימים הידראולים. בתור בעלים לשעבר של "לאנטיס" 1600 מ 2001 אני יכול להגיד כי מעולם לא נתקלתי בבעיה של כיוון שסתומים.

 

כנראה שהמנהלים סובלים מתופעות הלוואי של עודף מצות וזאת הסיבה שטרם נעלו לך את השירשור, קרא את חוקי הפורום בנוגע להקפצות.

×
×
  • תוכן חדש...