Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ה GPS מדייק יותר ממד המהירות ברכב ?


VW130071
שימו לב! השרשור הזה בן 2170 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה מד המהירות שאליו אתה משווה? אולי הוא אינו מכוייל?

לגבי הסטייה הנדרשת של מד המהירות - יש בויקיפדיה הסבר מפורט. חפש מאותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

השלטים "מהירותך היא" מתבססים בדיוק על אותו עקרון של מצלמת מהירות, 2 חוטים בכביש שמודדים את הזמן שלוקח לרכב לעבור את המרחק ביניהם

 

צר לי לאכזב ולחדש לך, אבל אתה טועה ומדובר על טכנולוגייה המבוססת על מכ"ם דופלר.

אין שום 2 "חוטים" בכביש.

עדיף לבדוק קודם לפניי שעונים על בסיס השערה או הנחה, אנחנו מתעסקים במדע מדוייק אחריי הכל ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי מד המהירות ברכב לא מרמה, כך שבוויז המהירות תמיד בדיוק כמו בלוח שעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

computer_freak

אתה בטוח במה שאתה אומר?

יצא לי לראות שלטים שהמהירות המוצגת משתנה בהתאם למהירות שאני נוסע בה.(והייתי לבד בכביש, ככה שהיא לא הראתה מהירות של רכבים אחרים)

 

אתה צודק, כיוון שהשילוט הזה מבוסס על מכ"ם דופלר.

טכנולוגיית "עקיבה" אחר אובייקט שאותו רוצים למדוד (מהירות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטיה של 20-25קמ''ש במהירות לא נראה לי תקין בשום מצב.

 

נמדד מול וייז ותוכנה מבוססת gps בשני טלפונים שונים.

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, לפי התאור שלך הזיוף של מד המהירות הוא לא בכוון שאליו מותרת הסטייה המדוברת כאן.

אם הבנתי נכון את התאור אז יש תקלה (או שינוי קוטר צמיגים) ברכב המדובר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ועושים שינוי בצמיגים, כן נדרש לעדכן את הפרמטרים של המחשב, תלוי בסוג הרכב והאם זה אפשרי.

בפורד לדוגמא, אני יכול לגשת לפרמטרים של הרכב דרך ELMCONFIG ולעדכן את מידות הצמיגים במחשב הרכב וזה מעדכן את שאר הפרמטרים בהתאם.

גם את קיבולת המצבר ודברים רבים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שגיאה יזומה? מה הסיבה לכך?

 

כאשר מייצרים מדי מהירות יש התפלגות גאוסיאנית של דיוק המדידות.

 

מאה מדי מהירות שיותקנו על רכב שנוסע בדיוק במהירות של 100 קמ"ש יניבו בערך את ההתפלגות הבאה -

70 מדי מהירות יציגו 100 קמש.

20 מדי מהירות יציגו 99 או 101 קמ"ש

6 מדי מהירות יציגו 98 או 102 קמ"ש.

3 מדי מהירות יציגו 97 או 103 קמ"ש

מד מהירות אחד יציג 96 או 104 קמ"ש.

 

היות ואסור לנהג לנהוג מעל המהירות המותרת ונהג שנהג במהירות של 100 קמ"ש וחטף דוח מהירות על כך שמהירותו בפועל היתה 104 קמ"ש עשוי לתבוע את יצרן הרכב על כך שבגלל שהתקין אצלו ברכב מד מהירות לא תקין הוא חטף דו"ח אז רוב יצרני הרכבים מציגים את מהירות הנסיעה בתוספת של כ 4 קמ"ש. כך נהג שנוסע על 100 קמ"ש בודאות כמעט מלאה נוסע במהירות שאינה עולה על 100 קמ"ש ולא יוכל לתבוע את יצרן המכונית שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון.

במדי המהירות מובנה שגיאה כלפי מעלה, לפי תקנים מסויימים. אסור בשופם אופן שמד המהירות יראה פחות מהמהירות האמיתית, כלומר חייבת להיות שגיאה כלפי מעלה.

אם הצמיגים מוחלפים בצמיגים בעלי קוטר גדול יותר שגיאת מד המהירות תהיה כלפי מטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון.

במדי המהירות מובנה שגיאה כלפי מעלה, לפי תקנים מסויימים.

אבל זה בדיוק מה שהוא כתב..

רק עם ביסוס רחב יותר מתקנים אקזוטים.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל - שום "תקן אקזוטי". זה תקן בדיוק כפי שפנסי הרכב חייבים לעמוד בתקנים.

 

לא מדובר בהתפלגות של המדידות אלא בפסיכולוגיה - להציג לנהג מהירות מעט גבוהה מהאמיתית על מנת שלא יגיע אליה. וגם להתחשב בשינויים בקוטר הצמיג עם שינויי הטמפרטורה, לחץ האויר ושחיקת הסוליה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תקן בדיוק כפי שפנסי הרכב חייבים לעמוד בתקנים.

אפשר לראות את התקן הזה?

אם יש תקן מחייב, כיצד אתה מסביר את העובדה שבכל רכב הסתייה מחושבת בצורה שונה?

לדוגמא, בשני הרכבים הקודמים שלי הסתייה הייתה קבועה באחוזים, כ5-7% בכל טווח המהירויות.

לעומת זאת ברכב הנוכחי הסתייה קבועה אבסולוטית במהירויות הבינעירוניות, כלומר, תוספת קבועה של 5 קמ"ש, בכל מהירות מעל 50 קמ"ש.

כל שלושת הרכבים אגב יוצרו בצרפת על פי התקינה האירופאית.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקן מאפשר טווח של סטיות, והוא גם שונה מעט בין מדינות שונות.

 

ראה בויקיפדיה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2170 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...