Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

fiat panda (car computer) בעיה


nivoss
שימו לב! השרשור הזה בן 5142 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן, ברשותי פיאט פנדה 05'

לאחרונה "נשרפה" לי מנורה קידמית שמאלית, החלפתי אותה וראיתי שהדבר לא נפטר וכי המנורה שהוחלפה גם לא נשרפה בכלל...

 

ניגשתי לחשמלאי רכב שאמר לי לנתק את המצבר ל30 דקות ולהחזיר, הדבר לא הועיל ולא סידר את הבעיה.

 

ניגשתי למוסך מורשה, ולאחר בדיקה קצרה הודיעו לי שהמחשב רכב שאחראי על החשמל התחמם ונשרף.

הראו לי קונקטור של 6 או 8 פינים שבאמת שניים מהם היו שרופים למראית העין.

 

אני צריך יעוץ מה לעשות הלאה:

1) שיפוץ המחשב עולה 1800 שקל ולוקח יום שלם של עבודה כיוון ששולחים אותו למעבדה לתיקון.

2) הזמנה של חדש עולה 3000 שקל ולוקח בין 5 - 15 יום.

 

השאלה שלי, האם כדי לקחת סיכון וללכת על שיפוץ? או עדיף להביא יחידה חדשה וליסוע בראש שקט? או שבכלל הבעיה יכולה להיות שונה ממה שנאמר לי?

 

תודה מראש לעונים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל מדובר במחבר החשמלי שצבעו אפור.

ברוב המקרים ניתן להחליף רק את גוף המחבר עם 2 סופיות החוט השרופות ולנקות את הפינים הנגדיים במחשב המרכב

(BODY COMPUTER) וזאת כמובן במחיר זול בהרבה ממה שכתבת.

אם אכן גם נשרפו ממש הפינים שבמחשב המרכב, אז ניתן לבצע מעקף ע"י התקנת ממסר יעודי כך שהדלקת האורות הראשיים, שהנם עם זרם גבוה, לא תעבור דרך מחשב המרכב וזאת לפי נוהל טכני מסודר.

זה גם פתרון זול יחסית במחיר וגם מונע תקלה כזאת בעתיד.

באיזה מוסך בוצעה הבדיקה והאבחון?.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מחבר את האור שעובד לממסר, שמקבל חשמל מהמצבר, ומדליק את שני האורות.

עלות ממסר - 30 שקל

עלות חוטים וסופיות - 15 שקל לצרכן פשוט

עבודה - פשוטה ומתאימה לכל מי שיודע לחבר חוטים. לא יותר משעה

 

סה"כ - לעובד עם שכר מינימום - 45 שקל חלקים + 20.80 לשעה

יש הוצאה על כחצי מטר איזולירבנד.

 

אין סיבה לשפוך 3000 שקל

מצד שני, אם הרכב גיר רובוטי, אני אקנה אותו ממך ב3000 מתחת למחירון (במידה והקמ" סביר)

 

בקיצור, לך לחשמלאי רגיל ולא לחברה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשיטה שלך הרכב יהפוך לגרוטאה.

חוטים עם ממסר על איזוליר בנד יעשו אולי את העבודה בהנחה שעשו עבודת חשמל יפה ובטוחה (בלי שיהיה פעם קצר שיעלה את הרכב באש..)

אבל הרכב יתחיל להראות כמו סוסיתא משומשת.

אני הייתי פונה לאלקטרונאי מנוסה שימצא את הדרך להחיות את המגעים של המחשב.

למעשה הם הציעו לו את זה ב 1800 ש"ח

לי זה ניראה קצת מופרז, הייתי לוקח את העסק לאלקטרונאי מנוסה במעבדה לטלויזיות וסטריאו וסביר שהם כבר היו מוצאים פתרון בשליש מחיר.

לכל בעיה יש את המומחה שלה, להגיע למומחה דרך צד שלישי זה תמיד עסק יקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מסוכן שחשמלאי רגיל יטפל בדבר כזה כי ממחשב המרכב יוצאים גם חוטים של תקשורת CAN ומי שלא עובד עם שרטוטי החשמל של היצרן עלול לגרום לנזקים כבדים.

פה צריך לדעת בדיוק כל חוט חשמל מהוא, מאין הוא בא ולאן יעדו ומה הוא מעביר.

כפי שכתבתי קודם, התקנת הממסר היא לא בצורה רגילה וחאפרית, אלא לפי הוראה טכנית יעודית.

אין שום צורך טכני, חשמלי ופרקטי לכך שהדלקת אורות ראשיים תהיה דרך מחשב המרכב וממילא זה לא מנוטר להדלקת נורת תקלה אם אור ראשי, אחד או יותר, לא נדלקים.

אורות החנייה שגם פועלים דרך מחשב המרכב, כן מנוטרים להדלקת נורת תקלה, אם היא קיימת.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסך הינו "כחול - לבן" בסגולה פ"ת שנתן את היעוץ.

 

בהסתכלות על הספר רכב המחשב היחידי שהחליפו הוא המחשב של המנוע (11 אלף שקל!!!!!)

המחשב הנ"ל לא הוחלף במשך 5 השנים שהרכב נוסע.

 

בכל מקרה לא עדיף להביא חדש ולדעת שיש לי ראש שקט? או לשפץ במידה וזה יתן תוצאה כמעט זהה?

 

או שחיבור החוטים כמו שרפי אומר עדיף על הכל ולא כרוך בשום סכנה כזו או אחרת לחשמל של האוטו (זה פיאט להזכיר לכם)

 

יש לי ניסיון רע עם אירופאיות (פיג'ו ספורטיביות למיניהן)

 

 

תודה שוב על המאמץ חבר'ה, אני מעריך :)

 

ומודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד אני מפחד להתעסק מחוסר נסיון אני לא רוצה לגרום לנזק או לנתק משהו שלא אמורים לנתק.

 

אני צריך הצעה חד משמעית מה הכי טוב לאוטו או מה יתן יחס זהה ולא ישגע את המחשב (או התעסקות מיותרת עם חשמל וחוטי חשמל מיותרים {אני פדנט}).

 

האם שיפוץ יתן לי את הנדרש? האם חיבור הפנס כמו שרפי אומר לא יסכן אותי? או שעדיף ללכת על ראש שקט ולהשקיע את ה3000 על מחשב חדש ולדעת שההסתברות שיתקלקל תהיה בערך שוב פעם 5 שנים?

 

אני רוצה לגשת למוסך ומחוסר ידע בנושא אני לא רוצה לעשות טעות או שמוסך יטעה אותי,

אשמח לתגובה זריזה =]

 

ותודה לכולם על ההיענות !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ערכת הסבה לצורת החיבור, כפי שכתבתי, שמסופקת ע"י המחסן חלפים המרכזי של יבואן פיאט,

כך שאין בזה כל סיכון וזאת פעולה מוכרת שמלווה בהוראה טכנית לביצועה.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5142 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...