Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ ברכישת רכב - תקציב 20-30K


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5907 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

צריך את עזרתכם ברכישת אוטו ראשון, האוטו ברובו המוחלט ייסע בדרכים עירוניות (5-10ק"מ ביום), לא צריך אוטו גדול במיוחד, אמין וחסכוני במידת האפשר (לשנתונים האלה).

מעדיף -מאוד- גיר ידני. איך שהבנתי גיר אוטו' מהשנים האלה הולך לההרס לי בידיים ואני הולך לשלם הרבה מאוד כסף.. וכן אני יודע שזה תלוי בבעלים הקודמים של האוטו.. אבל אתם יודעים איך זה.. מרפי בקטעים האלה לא אוהב לעמוד לטובתנו.

בעקרון התרשמתי הכי הרבה בנתיים מאיביזה (01-02), ופולו. אני אשמח לעוד הצעות בכיוון הכללי של הרכבים הללו.

הייתי לוקח בלאנו מבלי לחשוב בכלל, אבל היא קצת גדולה לי ויש כבר אחת בבית וזה דיי מוזר לי להוסיף עוד אחת לאוסף, ככה שאני מעדיף משהו אחר :)

 

בנוסף, שאלה בקשר לצריכת דלק. האיביזה 1600 בהכרח צורכת הרבה יותר דלק מהמנוע 1400? האיביזה בשנתונים הנ"ל יחסית כבדה, והמנוע הקטן יותר לא אומר שהוא יתאמץ יותר להזיז את האוטו בכך גם לצרוך דלק מיותר? ומה ההבדל בין דגמי ה STELLA והSIGNO לשנים האלה?

 

שוב, מבחינת התקציב אני דיי גמיש. עד 25K אין בכלל בעיה להוציא, יותר מזה אפשרי אבל שזה באמת יהיה שווה את ההשקעה הנוספת.

 

תודה מראש.

פורסם

יש לי איביזה שנת 2000 (אותו סידרה עד 2002) ידנית 1600.

 

לאוטו יש כוח גירסת ה75 כ"ס טיפל'ה חלשה אבל עדין מספקת את הסחורה.

 

מבחינת דלק היא עושה 12.5 עירונית ,15 בן עירונית.

 

אני לא ככ מבין בשמות של הדגמים אבל אני יודע דבר עיקרי שמאפפין אותם-חלק עם בקרת אקלים(100כ"ס) ובלי בקרת אקלים(75)

 

שאלות?פנה בפרטי

פורסם
יש לי איביזה שנת 2000 (אותו סידרה עד 2002) ידנית 1600.

 

לאוטו יש כוח גירסת ה75 כ"ס טיפל'ה חלשה אבל עדין מספקת את הסחורה.

 

מבחינת דלק היא עושה 12.5 עירונית ,15 בן עירונית.

 

אני לא ככ מבין בשמות של הדגמים אבל אני יודע דבר עיקרי שמאפפין אותם-חלק עם בקרת אקלים(100כ"ס) ובלי בקרת אקלים(75)

 

שאלות?פנה בפרטי

 

נראה לי אני יותר בכיוון של ה100כ"ס, לאחר בירור ראיתי שדגם הסיגנו זה ה100כס והסטלה זה ה75כ"ס...

אמרת בקרת אקלים.. מה זה אומר? שלחבר'ה מאחורה יהיה יותר נעים עם המזגן? :) ברצינות.. זה כזה הבדל?

 

בכל מקרה, מצרף לרשימה גם את הפג'ו 206XS, למרות שאני מאווודדד מפחד מפג'ו וכל הסטיגמות שלו, ראיתי שהדגם הספציפי מאוד עונה לי לדרישות, נראה טוב וזריז.. אז מה אתם אומרים? איך האוטו מבחינת צריכת דלק/אמינות וכו'?

 

בכל מקרה מוסיף עוד אוטו לרשימה, פאביה 03-04, 5 דלתות 100כס. מה אתם אומרים?

 

תודה מראש.

פורסם
נראה לי אני יותר בכיוון של ה100כ"ס, לאחר בירור ראיתי שדגם הסיגנו זה ה100כס והסטלה זה ה75כ"ס...

אמרת בקרת אקלים.. מה זה אומר? שלחבר'ה מאחורה יהיה יותר נעים עם המזגן? :) ברצינות.. זה כזה הבדל?

 

בכל מקרה, מצרף לרשימה גם את הפג'ו 206XS, למרות שאני מאווודדד מפחד מפג'ו וכל הסטיגמות שלו, ראיתי שהדגם הספציפי מאוד עונה לי לדרישות, נראה טוב וזריז.. אז מה אתם אומרים? איך האוטו מבחינת צריכת דלק/אמינות וכו'?

 

בכל מקרה מוסיף עוד אוטו לרשימה, פאביה 03-04, 5 דלתות 100כס. מה אתם אומרים?

 

תודה מראש.

 

אין לך מה לפחד מפג'ו 206 במיוחד בגירסה הידנית מומלץ מאוד, אוטו מעולה, חלקים יחסית מומצעים עד זולים, בטיחותית מאוד וחווית נהיגה דיי טובה (בכל זאת, צרפתיות).

 

סקודה אחלה אוטו אבל אם אני לא טועה בשנים שאתה מחפש הרכב יחסית הרבה פחות יפה מהגירסא החדשה של הפאביה.

un4get

בעל מאזדה 3 2006 מנוע 1.6ליטרים דגם אקטיב.

פורסם

בקרת אקלים זה מחלה נקודה.

מתי שמתקלקל לך איזה כפתור שמה אז צריך להחליף את כל המערכת אקלים, שזה עסק לא זול בכלל וקשה למצוא (מניסיון)מפרוקיות.

אין את המערכת בחברה של סיאט אז צריך ליבא אותה מח"ול שזה עסק של 6 אלף חדש פלוס אחריות.

מינוס נוסף זה שאי אפשר להכניס רדיו דיסק אלא בקומבינה מתחת להגה.

חוץ מזה אוטו נהדר חבר שלי יש לו אוטו קרוב ל10 שנים וחוץ מבלאי רגיל אין כלום.

 

לגבי ה206 יצא לי לנסוע על אחת כזאת אוטו קשה ,טיפה איטי ,נראה יותר מודרני,הגיר האוטומט עושה רעשים של מטוס סילון.

פורסם

אם חסכון זה מה שאתה מחפש אז אני הייתי מחפש פולו 1000 סמ"ק או סיריון 1000/1300 סמ"ק.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

אני דווקא בכיוון של הרכבי 100כס... בכל מקרה אני רוצה שהאוטו יהיה קצת זריז.

 

העניין עם הבקרת אקלים... פייי.. איזה חררה חטפתי :)

 

הבנתי שאין לי מה לפחד מהפג'ו, ככה שאשקול אותה ברצינות גם עכשיו.

אגב איך הפג'ו מבחינת האחזקה? ז"א טיפולים, דלק (95 אני מקווה ולא 98) וכו'.. אחרי הכול אני מחפש מיני זריזה.. לא אוטו ספורט.

 

בכל מקרה, בנוגע לקילומטרז'... לשקול בכלל רכבים שהם עברו את ה130-140אלף? איפה הגבול?

מה גם ראיתי לא מעט רכבים עם 200+ אלף.. זה בערך התוחלת חיים של מנוע בנזין לא? לקחת רכב כזה זה שנייה לפני החלפת מנוע נכון? עם עוד איזה קנס של 10K...

 

אז חוץ מהאיביזה-סקודה-פג'ו המדוברות, אתם חושבים שיש עוד רכבים שאני צריך לשקול?

פורסם

לגבי ה206XS -

דלק 95 אוקטן, לא 98.

עלויות אחזקה וכו' - אתה מוזמן לחפש בפורום ובין היתר תוכל למצוא את הסקירה שלי לאחר שנה שימוש ברכב, כולל כל העלויות.

 

בסך הכל אין לך סיבה לפחד מה206, בטח שלא בגרסאות הידניות שלה. אם תמצא אחת שטופלה היטב היא תפגין אמינות סבירה לחלוטין. אבל דע לך שהXS לא ממש חסכונית בתוך העיר. בכל זאת, מנוע 1600 סמ"ק עושה את שלו בצריכת הדלק בתוך העיר ושם יש יתרון למנועים הקטנים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
לגבי ה206XS -

דלק 95 אוקטן, לא 98.

עלויות אחזקה וכו' - אתה מוזמן לחפש בפורום ובין היתר תוכל למצוא את הסקירה שלי לאחר שנה שימוש ברכב, כולל כל העלויות.

 

בסך הכל אין לך סיבה לפחד מה206, בטח שלא בגרסאות הידניות שלה. אם תמצא אחת שטופלה היטב היא תפגין אמינות סבירה לחלוטין. אבל דע לך שהXS לא ממש חסכונית בתוך העיר. בכל זאת, מנוע 1600 סמ"ק עושה את שלו בצריכת הדלק בתוך העיר ושם יש יתרון למנועים הקטנים.

 

אני חושב שזה משהו שאני יכול לספוג בתמורה לרכב הזריז.

בכל מקרה מה בנוגע לקילומטרז'? מרבית הרכבים שראיתי עברו את ה140K... וזה משהו שאני מאוד חושש ממנו. יש לך אולי איזה קווים מנחים מבחינת קניית רכב עם קמ' כזה או אחר?

 

תודה מראש.

פורסם

ה-206 הוא רכב מומלץ מאד בגירסתו הידנית. עוד כיוון אפשרי - סיוויק מהשנים 96-00 האצ'בק 1.4 עם 90 כ"ס או סדאן 1.6 עם 125 כ"ס, את שתי הגרסאות ניתן למצוא עם גיר ידני.

הסיוויק חסכונית, אמינה וניתן למצוא מכוניות ש"הזדקנו בכבוד".

Peugeot 406 2L turbo 1998 Škoda Octavia RS 245 2018

פורסם
ה-206 הוא רכב מומלץ מאד בגירסתו הידנית. עוד כיוון אפשרי - סיוויק מהשנים 96-00 האצ'בק 1.4 עם 90 כ"ס או סדאן 1.6 עם 125 כ"ס, את שתי הגרסאות ניתן למצוא עם גיר ידני.

הסיוויק חסכונית, אמינה וניתן למצוא מכוניות ש"הזדקנו בכבוד".

 

שקלתי את זה פעם.. שנתון ישן, לרוב המוחלט קמ' מפחיד לאללה, פנים האוטו דיי מבאס ומרגיש מיושן וזה חלק שהוא מאוד חשוב לי ומעט מאוד אקזמפלרים... ככה שאני מעדיף לא להכנס לזה בכלל.

 

אבל תודה על התגובה :)

פורסם
אני חושב שזה משהו שאני יכול לספוג בתמורה לרכב הזריז.

בכל מקרה מה בנוגע לקילומטרז'? מרבית הרכבים שראיתי עברו את ה140K... וזה משהו שאני מאוד חושש ממנו. יש לך אולי איזה קווים מנחים מבחינת קניית רכב עם קמ' כזה או אחר?

 

האמת היא שאני לא תמיד מצליח להבין את החשש הגדול מרכישה של רכב עם 140K קילומטרים. אם אנחנו מדברים על רכב ממודל 2001-2002 אז מדובר בקילומטראז' סביר לגמרי.

אתה יודע, זה לא שהרכב מתפרק לגורמים ראשוניים ב150K קילומטר ואי אפשר להרכיב אותו בחזרה.

 

בכל זאת, מה כן לבדוק בXSים מהמודל הזה -

בדוק נזילות מראש המנוע. אטם הראש המקורי נוטה לדלוף נוזל קירור החוצה בסביבות הקילומטראז' הזה ודורש החלפה.

בדוק את תקינות מערכת המיזוג והחימום.

בדוק את תקינות המשולשים הקידמיים.

בדוק את תקינות כל המחוגים בלוח השעונים.

 

זה מה שעולה לי לראש בגדול.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
האמת היא שאני לא תמיד מצליח להבין את החשש הגדול מרכישה של רכב עם 140K קילומטרים. אם אנחנו מדברים על רכב ממודל 2001-2002 אז מדובר בקילומטראז' סביר לגמרי.

אתה יודע, זה לא שהרכב מתפרק לגורמים ראשוניים ב150K קילומטר ואי אפשר להרכיב אותו בחזרה.

 

בכל זאת, מה כן לבדוק בXSים מהמודל הזה -

בדוק נזילות מראש המנוע. אטם הראש המקורי נוטה לדלוף נוזל קירור החוצה בסביבות הקילומטראז' הזה ודורש החלפה.

בדוק את תקינות מערכת המיזוג והחימום.

בדוק את תקינות המשולשים הקידמיים.

בדוק את תקינות כל המחוגים בלוח השעונים.

 

זה מה שעולה לי לראש בגדול.

 

איבדת אותי לגמרי פה...

איך אני בודק נזילות ראש מנוע? עזוב.. מה זה ראש מנוע? :)

משולשים קדמיים? מה זה?

 

עם המזגן והלוח שעונים נראה לי אני אסתדר....

 

בקשר לקמ'... 140K זה עוד איכשהו בסדר.. זה החסם עליון מבחינתי.. אבל יותר מזה?? איך אנשים מצפים נגיד למכור אוטו עם יותר מ200K ? אלה אם כן הם מורידים את מחיר המנוע של הרכב מהמחירים.. בלי קשר לשאר ה"פאקים" שיש לאוטו...

אגב, כמה צריך לעלות החלפת מנוע עבור הרכבים הנ"ל ?

 

תודה מראש.

פורסם

טוב, אתה הרי לוקח את הכלה המיועדת לבדיקה במכון/במוסך, לא? אז מבחינתך "לבדוק" יהיה לוודא שבמוסך/מכון בדקו את מה שכתבתי ויסבירו לך האם המצב שם תקין או לא.

 

המנועים האלו של ה206 עמידים מאוד ואמינים יחסית. אם בכל זאת מסיבה כלשהיא תרצה או תצטרך להחליף מנוע, אז אני מניח שהעלות (כולל הרכבה וכל מה שמסביב) תיהיה באזור ה5-6K ש"ח.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

טוב בינתיים הפיג'ו פה לוקחת מבחינתי, ככה שזה יהיה הרכב הראשון שאחפש.

אולי יש לכם עוד הצעות? או אולי עוד כמה נק' שכדי לי לשים לב אליהם בפיג'ו שעוד לא דיברו עליהם פה?

 

תודה מראש!

×
×
  • תוכן חדש...