Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5908 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

יש לי במגבר קרוס-אובר אני יודע שצלילים נמוכים הולכים לסאב ויש את הצליל שהולך לדלתות.

עכשיו השאלה היא למה מיועד הצליל הגבוה? לאיזה רמקולים הוא הולך?

 

עכשיו לגבי קומפוננט מה מומלץ לשים ברכב? איזה דגמים נפוצים/מומלצים יש בשוק? ומה העלויות?

 

לגבי המכשיר הכל הולך להתחבר לKENWOOD KRC-288 רדיו טייפ. (תאמינו או לא) כזה עם קלטות וצ'יינג'ר

(כזה שאבותינו נהגו להשתמש בו במערות של טריפולי) שמתחבר לאיזה מגבר אנונימי עלום שם שנקנה עם הרכב

 

לגבי המכשיר אני לא רוצה להחליף אותו כי הוא סוס עבודה שלא מת בלי הרבה שטויות ומסכים צבעוניים

וגם התאורה שלו לא מסנוורת בלילה וגם צ'יינג'ר 10 דיסקים חזק שעבד יפה גם בשטח אומנם בטיולי עבירות

קיצוניים הוא ניתקע לי מעט אבל תודה לאל עובד כמו שצריך.

 

מגבר הייתי מעוניין להחליף ואיתו רמקולים ואולי גם סאב על הדרך. על מה אתם בעלי הניסיון ממליצים?

את ההשקעה הכספית שלי חילקתי כך:

עד - 700 ש"ח למגבר

עד - 400 לזוג רמקולים אחוריים

עד - 500 לסט קומפוננט

(בנתיים 1600 ש"ח)

וסאב אני לא יודע מה הסכום הסביר/המומלץ להשקיע ולכן אשאל גם זאת.

 

לגבי בידוד קראתי פה על כמה עבודות והחלטתי להשקיע גם בזה

 

 

אני בנתיים בשלב השירטוט הסכימתי של המערכת + תיקונים בתכנון.

אם למישהו יש הצעות/רעיונות אשמח לשמוע

 

 

 

תודה מראש לכל העונים והקוראים.

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם

שמע לי... אני התחלתי בדיוק כמוך , עם דברים באיכות יחסית נמוכה ובינוניים , והשתדרגתי לאט לאט.

עזוב שטויות תשקיע 900 על מגבר תביא לנזר וייב lanzar vibe (ניתן למצוא בפחות) 

תשקיע 600 על קומפוננט תביא זוג של רוקפורד, או מורל טמפו שהם סבבה לגמרי

תשקיע 500 שקל תביא אחוריים מאותה סדרה של הקומפוננט שאתה מביא(חפש רמקולים שידועים בכך שהם נותנים באס טוב , הייתי ממליץ על זוג של קיקר, למרות שאני נוגד את עצמי, יש להם אחלה רמקולים אחוריים ב 460 שקל אם אני לא טועה, חפש בזאפ). ואל תתפשר על החברות. חברה מוכרת לא סתם מוכרת . היא מייצרת דברים טובים.

והייתי ממליץ גם להחליף את הרדיו טייפ... עם כל הכבוד לזה שהוא סוס עבודה... תתקדם הלאה , יש לפיוניר דגמים טובים ונאמנים לא פחות .

 

עוד דבר חשוב. החיווט , לך למישהו שיודע דבר.

אל תתפשר . בסוף משלמים פי 2 . שמע לי.

אם הייתי מקשיב לאחרים פה בפורום ולא מנסה לחסוך בקטנות , הייתה לי היום מערכת שנשמעת הרבה יותר טוב ממה שיש לי היום , בפחות כסף.

 

בהצלחה!

איתי יאיש

פיג'ו 205 - האהבה הראשונה.

פורסם

לא ציינת באיזה רכב מדובר.

לא ציינת האם התקציב כולל חיווט ו/או התקנה.

לא ציינת מהם העדפות המוזיקליות שלך.

לא ציינת האם הרכב משמש באופן קבוע משפחה או נהג בודד רוב הזמן.

 

בכל מקרה, חלוקה מראש של תקציב היא לדעתי לא מתכון מנצח, כמו כן שילוב של סאב עם רמקולים אחוריים לדעתי מיותרת.

ב 1600 ש"ח לציוד נטו אישית הייתי קונה סט קומפוננט עם מגבר 2 ערוצים תואם.

בהמשך אם הג'וק ממשיך לחפור אז סאב עם מונו תואם, ואולי רדיודיסק עם כניסת USB (מבטיח לך שגם בקפיצות צוקאהרה לא יתקע :-D)

מתחדשת*

פורסם
שמע לי... אני התחלתי בדיוק כמוך , עם דברים באיכות יחסית נמוכה ובינוניים , והשתדרגתי לאט לאט.

עזוב שטויות תשקיע 900 על מגבר תביא לנזר וייב lanzar vibe (ניתן למצוא בפחות)

תשקיע 600 על קומפוננט תביא זוג של רוקפורד, או מורל טמפו שהם סבבה לגמרי

תשקיע 500 שקל תביא אחוריים מאותה סדרה של הקומפוננט שאתה מביא(חפש רמקולים שידועים בכך שהם נותנים באס טוב , הייתי ממליץ על זוג של קיקר, למרות שאני נוגד את עצמי, יש להם אחלה רמקולים אחוריים ב 460 שקל אם אני לא טועה, חפש בזאפ). ואל תתפשר על החברות. חברה מוכרת לא סתם מוכרת . היא מייצרת דברים טובים.

והייתי ממליץ גם להחליף את הרדיו טייפ... עם כל הכבוד לזה שהוא סוס עבודה... תתקדם הלאה , יש לפיוניר דגמים טובים ונאמנים לא פחות .

 

עוד דבר חשוב. החיווט , לך למישהו שיודע דבר.

אל תתפשר . בסוף משלמים פי 2 . שמע לי.

אם הייתי מקשיב לאחרים פה בפורום ולא מנסה לחסוך בקטנות , הייתה לי היום מערכת שנשמעת הרבה יותר טוב ממה שיש לי היום , בפחות כסף.

 

בהצלחה!

איתי יאיש

 

תודה רבה...

 

האמת אין לי בעיה לחווט. מדובר ברכב שטח שהוא צ'יזבט אמריקאי מתחילת שנות ה80...

הדבר הכי קרוב כרגע למחשב שיש לי ברכב זה המפלג.

 

אני אוהב את הקנווד שיש לי כרגע. רדיו פשוט ונוח מאוד לתפעול. בלי כל מיני גאג'טים

ושטויות למיניהם. הגאג'ט היחיד שם זה השעון.

 

 

האמת אני מתייעץ עם הרבה מתקינים. אבל כמעט הכל ברכב הזה עשיתי לבד.

כל פעם משהו...כך אותו דבר אעשה עם המערכת. קראתי פה איזה 10 מאמרים

ועוד 2 התקנות מתועדות ומוצולמות אחת של הבחור עם האקסנט ליסינג.

השני של בחור עם גולף. הכל עשיתי לבד. גם מזגן שנלקח מGMC וואנדורה

התקנתי לבד בהיוועצות עם מתקינים. אם אתה לא עושה לבד, במקרה של תקלה

יהיה לך יותר קשה לעלות עליה. עם החשמל ברכב כבר יצא לי להתעסק.

התקנתי תאורת תקרה + חיווט התקנתי פנסים ראשיים חדשים כולל חיווט

וגם כמה שקעי מצית. אבל תודה על ההמלצה.

 

עכשיו במגבר בכפתור ווסת הקרוס אובר. יש לי 3 מצבים. שניים מיתוכם אני יודע למה הם משמשים.

מצב OFF הוא משמיע רגיל. מצב LOW נועד לסאב. עכשיו השאלה היא: למה נועד מצב HIGH ?

לאיזה רמקולים הוא אמור ללכת?

 

ושוב תודה לכל העונים

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם

ה HIGH נועד לרמקולים שהם לא סאב, משמע הוא מעביר תדרים גבוהים מתדר חיתוך מסוים (צריך להיות רשום ליד, או שיש אפשרות לכיוון התדר).

מתחדשת*

פורסם
לא ציינת באיזה רכב מדובר.

לא ציינת האם התקציב כולל חיווט ו/או התקנה.

לא ציינת מהם העדפות המוזיקליות שלך.

לא ציינת האם הרכב משמש באופן קבוע משפחה או נהג בודד רוב הזמן.

 

בכל מקרה, חלוקה מראש של תקציב היא לדעתי לא מתכון מנצח, כמו כן שילוב של סאב עם רמקולים אחוריים לדעתי מיותרת.

ב 1600 ש"ח לציוד נטו אישית הייתי קונה סט קומפוננט עם מגבר 2 ערוצים תואם.

בהמשך אם הג'וק ממשיך לחפור אז סאב עם מונו תואם, ואולי רדיודיסק עם כניסת USB (מבטיח לך שגם בקפיצות צוקאהרה לא יתקע :-D)

 

 

תודה רבה לך על העיצות.

 

סלח לי אם לא ציינתי אבל אם זה חשוב אציין..

 

1.הרכב המדובר הוא Chevy blazer K5 ממודל 83

2.התקציב לא כולל חיווט והתקנה

3.העדפות המוזיקליות שלי: רוקנרול ישן, שנות ה50 וה60, אלביס פרסלי, פרנק סינטרה,

,סקורפיונז, פינק-פלוייד, ביטלס, מוזיקת קאנטרי, נעימות (בעיקר כינורות ונעימות גיטרה אקוסטית)

מזרחית ישנה (כלומר חיים משה, זוהר ארגוב, השירים הראשונים של אייל גולן,)

4.לרוב נהג יחיד מידי פעם מצרף אלי ידידה טובה.

 

האמת רמקולים אחוריים מאוד מוסיפים לי לסאונד. המגבר העלום שם שנמכר לי עם הרכב מחובר

לשני רמקולים 6X9 אחוריים שגם הם אנונימיים. אני אומר זאת מכיוון שניסיתי לנתק את הרמקולים האחוריים

והקידמיים (שגם הם מישום מה 6X9) נתנו סאונד של אנטיזאכן... וטייפ עצמו שהוא היה מחובר לי ברכב

הקודם השמיע לי ממש ברמה טובה והוא היה מחובר ל4 רמקולים של פיוניר ללא מגבר. לכן זה לא הרדיו

 

הקטע שלי עם הרמקולים האחוריים שאני רוצה סאונד היקפי ולאט לאט להתקרב עם הרכב לרמה של אולפן

כל פעם להוסיף משהו... אז אם הפעם ע"פ הצעתך אשקיע על קומפוננט טוב ומוגבר פעם הבאה אשקיע על סט אחורי

יש לי מצבר 110 אמפר של קאטרפילר (מיועד לצמ"ה קל ) כך שלא תהיה לי בעיה להתחרפן מעט עם העוצמות של המגבר

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם

ממליץ לך מאד על סט של מורל, פשוט לבחור את הדגם ע"פ התקציב הקיים.

אם המקום מקדימה הוא ל 6X9 אז צריך טבעת עץ שתהווה מתאם למידה עגולה ולא אליפטית.

 

אגב, באולפנים אין סאונד היקפי, רק שני רמקולים מוניטוריים קדמיים :wink:

מתחדשת*

פורסם

כמה דברים ככה להתחלה,

דבר ראשון, המצבר יכול להיות גם 1000 אמפר וזה לא ישנה לך, כי התאכלס של אספקת החשמל זה האלטרנטור.

דבר שני, חיווט איכותי זה מאסט! גם ככה זה ג'יפ רועש, אתה לא צריך עוד רעשי רקע.

דבר שלישי, ברגע שיהיה לך סאב לא יהיה לך ממש צורך ברמקולים אחוריים, די מיותר מהסיבה שבאס לא יהיה חסר.

ואחרון חביב, בגלל סגנונות המוזיקה שאתה שומע הייתי ממליץ לך ללכת על משו יותר מעודן ומדויק מאשר חזק,

רוק קלאסי זה סגנון שמצריך הרבה פירוט במיוחד גיטרות ו-ווקלים, ונעימות עם כינורות ותזמורות גם,

לכן אני ממליץ לך ללכת לשמוע כמה סטים של קומפוננטים לפני שאתה מחליט על משהו.

 

בהצלחה, תמשיך לעדכן.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

פורסם
כמה דברים ככה להתחלה,

דבר ראשון, המצבר יכול להיות גם 1000 אמפר וזה לא ישנה לך, כי התאכלס של אספקת החשמל זה האלטרנטור.

דבר שני, חיווט איכותי זה מאסט! גם ככה זה ג'יפ רועש, אתה לא צריך עוד רעשי רקע.

דבר שלישי, ברגע שיהיה לך סאב לא יהיה לך ממש צורך ברמקולים אחוריים, די מיותר מהסיבה שבאס לא יהיה חסר.

ואחרון חביב, בגלל סגנונות המוזיקה שאתה שומע הייתי ממליץ לך ללכת על משו יותר מעודן ומדויק מאשר חזק,

רוק קלאסי זה סגנון שמצריך הרבה פירוט במיוחד גיטרות ו-ווקלים, ונעימות עם כינורות ותזמורות גם,

לכן אני ממליץ לך ללכת לשמוע כמה סטים של קומפוננטים לפני שאתה מחליט על משהו.

 

בהצלחה, תמשיך לעדכן.

 

 

תודה...

בנוגע לאלטרנטור אני יודע.. כי האלטרנטור מוציא 14.5 וולט (ע"פ הרב מודד) ובגלל הפרש פונטציאלים של

2 וולט ממנו ומהמצב המצבר יכול להיטען ובעצם כל החשמל ברכב לאחר ההתנעה בא מהדינמו (אלטרנטור)

 

החיווט לא כלול אצלי בתקציב יש לו תקציב בנפרד לחיווט טוב... למרות שלרמקולים אני מעדיף להשתמש בחוט 2.5

קשיח כמו שמשתמשים בלוחות חשמל ביתיים בגלל צפיפות החומר שבו וההתנגדות הנמוכה שלו (נבדק גם ברב מודד)

 

אגב. בנוגע לקומפוננטים המליץ לי חבר על JBL מה אתם אומרים על JBL? מבחינת איכויות מוצר ואיכות שמע ביחס למחיר?

 

אפרופו סאב....ה"בומים" שלא לא יבלעו את השיר עצמו?

אגב...אני יודע שזה לא ראוי להשוואה בכלל... אבל בבית אני שומע מהמערכת סאונד היקפי (סראונד) עם סאב

וזה הרבה יותר טוב ממה שאני שומע במשאית של העבודה (רמקולים מקוריים של VOLVO ורדיו JVC KD-R306)

אז אני לא מבין למה לוותר על רמקולים אחוריים? כאילו שכל הסאונד יבוא מקדימה?

 

וכן אני מעדיף באמת סאונד צלול ועמוק מאשר סתם חזק.....

 

תודה על העיצות...

 

בהחלט אעדכן ואעלה גם תמונות מתהליך ההתקנה

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם
ממליץ לך מאד על סט של מורל, פשוט לבחור את הדגם ע"פ התקציב הקיים.

אם המקום מקדימה הוא ל 6X9 אז צריך טבעת עץ שתהווה מתאם למידה עגולה ולא אליפטית.

 

אגב, באולפנים אין סאונד היקפי, רק שני רמקולים מוניטוריים קדמיים :wink:

 

 

זה לא קידוח מקורי...זה הבעלים הקודם של הרכב חשב שזה טוב 6X9 מלפנים (כן בטח...ואני מהנדס ראשי של DODGE!)

אני חושב לקדוח חור חדש יותר גבוה באיזה 10 ס"מ לכיוון קדימה ולכיון למעלה.. את החור הנוחכי לסתום עם עץ ומעל

הכל לשים איזה חומר בידוד טוב...ועל הבידוד לרפד יפה כמו בדגמים המפוארים של קאדילאק ושברולט משנות ה70 - 80

או שאת הרמקול לשים בכלל על פוד שיהיה מכוון בצורה שתיתן יותר אפקט...

 

 

תודה

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם

אז ככה:

רמקול צריך נפח לנגן לתוכו.

ככל שהרמקול גדול יותר, כך (בד"כ) הוא יצטרך נפח גדול יותר ע"מ לעבוד טוב יותר.

אם אתה מתכנן לשים פוד בקיק פאנל לא תוכל לשים מיד בגודל של מעל 4" עקב הנפח המועט הקיים שיכול לשמש כתיבה.

לא יודע מה הקשר למהנדסי דודג', אבל טבעת עץ כבסיס לרמקול מספקת בסיס טוב מאוד לעבודה תקינה, במיוחד אם צריך להתאים את הבסיס הקיים לגודל של הרמקול.

לדעתי לחתוך חור נוסף לא ישנה הרבה את המצב, ויכול למעשה להרות אותו אם אתה מקרב את הרמקול לאוזן (הפרש בין ימין לשמאל, סיפור בפני עצמו)

לגבי הכיוון כלפי מעלה צריך לנסות ולבדוק, זה לא בהכרח יהיה יותר טוב.

ממליץ לך להעלות תמונות של תא הנוסעים כדי לקבל ייעוץ מתאים יותר למצב הספציפי.

מתחדשת*

פורסם

אני מעט בבעיה עם תמונות כי אני נטול מצלמה דיגיטאלית.

אבל אני יכול לומר שנפח ברכב לא חסר לי גם בתוך הדלת...

זה רכב שמתיימר להיות משאית קלה.

 

סתם כדי לתת אינדיקציה לאיזה גודל מדובר הינה רכב דומה לשלי

http://www.youtube.com/watch?v=EemdUOi5UXs

(דיי מפלצתי)

 

אגב במשאית תיקנתי את ההפרש בין רמקול ימני לשמאלי בכך שנתתי 2 רמות יותר

בווליום של הרמקול הימני...

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם

כל הסגנונות מוזיקה שציינת - זה רמקולים של מוראל. טמפו ומעלה - תלוי בתקציב.

 

הרכב הוא די גדול, רועש, ומצריך טיפה יותר הספקים מהמגבר וסאב.

מכייון ויש לך הרבה מקום, מומלץ ביותר ללכת על סאבים לא פחות מ12", עם תיבה גדולה יחסית. ככל שהתיבה גדולה, כך נדרש פחות הספק כדי להזיז את הסאב, והוה נשמע יותר טוב.

מצד שני אולי יש לך מקום בתא נוסעים לשים איזה סאב? אולי לא מהגדולים, אך הוא ישמע יותר טוב :)

 

שוב, מוראל הם הרמקולים לסגנון מוזיקה המדובר.

[under construction]

פורסם

תודה על ההמלצות.

 

יש מקום.. לבעלים הקודם של הרכב היה סאב 9 אינץ' בין מושב הנוסע למושב הנהג מלפני ידית הטראנספר

הוא לקח אותו ואת המונובלוק שהיה מחובר אליו לפני שקניתי את הרכב (הוא רצה תוספת תשלום על זה)...

 

כך שיש מקום לסאב קטן

מאחור המגבלת מקום היחידה שיש לי זה הארגזי כלים והגלגל הרזרבי שטרם נבנה לו מתקן חיצוני הולם

 

הרכב אכן רועש (מנוע 454 של שברולט עם מיעצרת פתוחה ופילטר אוויר פתוח)

אני בתהליך חיפוש של חומר בידוד בין תא הנוסעיום לקיר האש ע"מ ליצור בידוד רעש

מהמנוע.יש מצב שאעשה אפילו 3 שכבות בידוד ע"מ להשיג כמה שיותר שקט בחלל הפנים

של תא הנוסעים

sex. drive. and rock&roll-Old America never die

אני לא סובל מאי שפיות....אני נהנה ממנה!

Viva La Chevrolet - The Heartbeat Of America

פורסם

יש לחברות הבידוד האקוסטי חומרים יעודיים לכל צורך:

למכסה תא המנוע, לקיר האש, לריצפת הרכב, וכמובן לדלתות, לתא המטען ולתקרת הרכב.

 

סטס:

למה צריך פחות הספק בשביל להזיז סאב גדול יותר? ההגיון אומר שיותר מסה צריכה יותר כוח ע"מ לקבל את אותה התאוצה.

מתחדשת*

×
×
  • תוכן חדש...