Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6161 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בנוסף,רציתי לשאול האם דגם הרכב בעל מנוע של 1000 סמ"ק יכול לשמש לנסיעות בינעירוניות עם מזגן

 

מדובר על גיר רגיל בלבד

 

למשל קו ת"א -פ"ת על בסיס יום יומי

 

תודה רבה למשיבים

פורסם

א.בהנחה שאני נוסע באיילון...

 

ב.לצורך העניין נניח כל נסיעה בין עירונית,כי יתכן ואאלץ מתישהו לנסוע למרחקים רבים יותר

 

השאלה איזה דגם יותר מומלץ מבין ה2 מבחינת חסכון\מכאניקה

,והאם בתצורת 1000 סמ"ק האוטו סוחב( חסכוני זה בטוח...)

פורסם

אם אתה מעוניין יש לי חבר שמוכן למכור את שלו בלי מצבר ב1000 ש"ח שלח לי ה"פ כדי לקבל את שאר הפרטים

סיאט איביזה 1.2 TSI 2011

אופל קורסה 1.4 2013

סובארו B4 2009 2.0

פורסם

חסכוני זה ממש לא בטוח.

רכב עם מנוע קטן נורא לאו דווקא חסכוני כי מנוע קטן שצריך להתאמץ הרבה גם שותה דלק בהתאם.

על אחת כמה וכמה אם הרכב ישן והמנוע עייף!

פורסם

כן אבל במקרה הספציפי של ג'אסטי הוא לא סתם עם מנוע קטן,הוא חסכוני...

 

שמתי לב שבמחירון הדגם ללא ה i , כלומר הGL יותר יקר..מה ההסבר שלכם לכך?

פורסם

גאסטי שווקה בארץ עם שני מנועים 1.0 ליטר ו 1.2 ליטר (קרבורטור). הם נקראו 1.0GL או 1.2GL .

 

בשנתיים האחרונות לשוויק (93-94 ) הגיעה דגם עם מנוע הזרקה בנפח 1.2 ליטר והוא נקרא 1.2GLI .

 

בכל השנים המזגן ברכב זה הינו התקנה מקומית (תוצרת תדיראן) והיעילות שלו סבירה.

 

לי יש שנתיים את הדגם המוזרק והוא נוסע לכל פינה בארץ בלי בעיות בכלל במקור היו לו 74 כ"ס וגם היום יש לו כוח זמין טוב.

עשיתי עם הרכב מעל 50,000 ק''מ בשנתיים האלו ולמעט עלויות של החלפות שמנים,מסננים וטיימינג לא היו הוצאות כלל.

 

הטיפול בדגם שלי הוא כל 12.5K ק"מ.

צריכת הדלק בנהיגה רגועה משולבת 13.5 ק"מ לליטר ומחוץ לעיר הגעתי ל 17 ק"מ לליטר. (בלי מזגן)

כאשר מדליקים מזגן צריכת הדלק עולה ב 20% להערכתי.

פורסם

שאלה נוספת,האם יש דברים ספציפיים שצריך לבדוק בעת רכישת הג'אסטי?

 

איזה תסמינים ידועים שכדאי לשים לב אליהם...

תודה

פורסם

מערכת הזרקה יעילה יותר מקרבורטור ולכן הדגמים 93-94 עם מנוע 1200 הזרקה זה הדגם המומלץ.

גלגלים רחבים וגדולים יותר 13' במקום 12' מה שתורם ליציבות ושקט גדולים יותר, ברקסים משופרים ,

ריפוד פנימי של הדלתות משופר.

 

מה לבדוק?

להתרחק מהגרסה עם הגיר האוטומטי-רציף , עלות תיקונו כמו מחיר הרכב .

לבדוק שהתשמשו בנוזל קירור - מים ירוקים ,ולא מים מהברז.

חוץ מזה הרכב אמין מאוד ויש לבדוק את הדברים הרגילים כמו בכל רכב ישן.

(מנוע /גיר+קלאץ /צמיגים /מצבר /אגזוז /אלטרנטור /רדיאטור).

 

דרך אגב יש הרבה מכוניות עם מנוע 1.0 ליטר מהשנים 90-93 שעברו הסבה למנוע 1.2 ליטר

קח בחשבון שלפעמים יש בעיות שונות ברכבים האלה בקרבורטור והצתה ,ברקסים פחות טובים וכו'.

 

תחפש רכב מיד ראשונה/שנייה ..עם קצת סבלנות אפשר למצוא דברים טובים.

פורסם

הרכב די חסכוני, אני גר בחיפה (כל הזמן עליות) וביחד עם המזגן הרכב מגיע למשהו כמו 1:11.

מדובר על ג'אסטי 92, מנוע 1200 ידנית, האוטו אמין מאוד במשך 6 שנים הוא אצלי ועדיין אני נהנה ממנו יום יום, כמעט וללא תקלות, מושך מצויין בעליות, והכי חשוב - עובר טסט כמו גדול כשרכבים חדשים ממנו בעשר - חמש עשרה שנה נכשלים8).

 

חשוב לחפש אחת שמורה, שרואים שהיא טופלה כראוי (אני את שלי קניתי מבן אדם מבוגר), הרכב רגיש לנזילות שמן במיוחד מאיזור הטיימינג ומאיזור המפלג שהם נקודות רגישות בג'אסטי.

 

מקווה שעזרתי לך, אם יש עוד שאלות אשמח לייעץ.

פורסם

נשמע לפי מה שאתה אומר שדגם ההזרקה הרבה יותר איכותי בכל הפרמטרים

 

לכן תמוה שבמחירון הדגם ללא ההזרקה יקר יותר מזה עם ההזרקה..

 

לגבי הידיים, בעיה למצוא רכב בשנת 93 יד 1-2,

 

יש גישה האומרת שדווקא רכב שעבר מספר רב של ידיים למשל 5-6,כל בעלים השקיע משהו ברכב (קטן או גדול), ולכן אין כ"כ משמעות למספר היד הנוכחי, מה דעתכם......?

×
×
  • תוכן חדש...